VRSCDX Night Rod Special 2008
Мотоцикл Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special 2008 отличается от базовой модели в основном отделкой: двигатель, колеса, рама и многие другие элементы выкрашены в черный цвет. Кроме того, у него своеобразная форма глушителей, круглая фара вместо овальной. Особенности Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special 2008: Новый 1250-кубовый двигатель жидкостного охлаждения Revolution V-Twin Мощность 125л.с. при 8250 об/мин Новый рычаг сцепления с более легким переключением передач Опциональная система ABS Черный окрас двигателя (powder-coated engine with highlighted fins and black covers) Оригинальная выхлопная система (Brushed Straight-shot Dual exhaust with black end caps and exhaust covers) 240-мм задняя покрышка Черные зеркала заднего вида, задний амортизатор и элементы управления Черная рама Круглая передняя фара вместо овальной Черные колесные диски по 18 и 19 дюймов c оранжевой обводкой Оригинальная цветовая схема Сидение высотой 640мм Опционально – установка Smart Security System
Подробности материала
- Модель VRSCDX/A Night Rod Special 2008
- Марка Harley-Davidson
- Страна производитель США
- Модельный год 2008
- Класс мототехники Круизер
- Тип двигателя Harley-Davidson Revolution, 60° V-Twin
- Число цилиндров 2
- Число тактов 4
- Зажигание / Запуск Электронная / Электростартер
- Объем двигателя, см3 1 250
- Степень сжатия 11,3:1
- Система газораспределения DOHC
- Клапанов на цилиндр 4
- Система охлаждения Жидкостная
- Диаметр цилиндра и ход поршня, мм 105 x 72
- Мощность, кВт/л.с. @ об/мин 90,2 / 123 @ 8 250
- Крутящий момент, Нм @ об/мин 115 @ 7 000
- Карбюратор (кол-во x тип) Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
- Очистка ОГ Fuel Economy7 ESPFI
- Расход, л / 100 км 5.6-7
- Объем топливного бака, л 18,9
- Главное передаточное число 117/64
- 1-я передача 11.752
- 2-я передача 7.898
- 3-я передача 6.322
- 4-я передача 5.459
- 5-я передача 4.889
- Число передач 5
- Передняя подвеска Вилка 49мм
- Ход передней подвески 102
- Ход задней подвески 102
- Передние тормоза Дисковый, 2×300мм, 4-поршневой суппорт
- Задние тормоза Дисковый, 1×300мм, 4-поршневой суппорт
- Привод Ремень, 72/28
- Колесная база, мм 1 715
- Высота сидения, мм 668
- Дорожный просвет, мм 106
- Передние колеса 3 x 19
- Задние колеса 8 x 18
- Передние шины 120/70ZR-19 60W Dunlop Harley-DavidsonSeries
- Задние шины 240/40R-18 79V Dunlop Harley-Davidson Series
- Длина, мм 2397
- Ширина, мм 878
- Высота, мм 1155
- Угол наклона вилки, ° 34
- Вылет передней вилки, мм 114,3
- Сухая масса, кг 292
- Количество мест 2
- Генератор, Вт 489
- Аккумуляторная батарея 12В / 19Ач
- Цена 835 000 рублей
- Доступные цвета Black Denim/Vivid Black, Vivid Black/Pewter Pearl (new), Vivid Black/Mirage Orange Pearl (new)
Колесная база
Отдельно хотелось бы рассказать о колесах модели V Rod. С завода мотоцикл продается с передним диском на 19 дюймов и с задним на 18. Скорее всего, это было сделано больше для того, чтобы придать внешнему виду мотоцикла немного брутальности, так как задняя покрышка имеет ширину 240 миллиметров. Такой размер кстати, позволяет лучше почувствовать мотоцикл, и при езде байк получает достаточно хорошее сцепление с дорогой. Но тут сразу стоит отметить то, что заводская резина не подойдет для гонок, даже на начальном уровне. На ней лучше передвигаться спокойно, иногда выкручивая ручку газа, так как со старта это делать бессмысленно – колесо просто прокручивается, а резина стирается. Данная модель имеет достаточно большой потенциал, но, чтобы его полностью раскрыть придется поставить достаточно дорогую, предназначенную для заездов резину.
Harley still has come catching up to do
The Harley-Davidson Night Rod, and when you get right down to it, the V-Rod collection in general is powerful for the size of the engine, but the track inspired power cruisers that are coming out of Europe have set the bar incredibly high and the Night Rod simply can’t keep up nor hold its own under their shadow. Harley-Davidson is still playing catch up with Japanese and European innovators and they haven’t quite gotten there yet. Although they’re moving in the right direction, HD has consistently lagged behind with their painstakingly slow answer to the designs offered by Europe’s finest power cruisers. ).
A closer look at the Harley-Davidson Night Rod Special V-Rod
The variant featured a liquid cooled Revolution 60 degree V-Twin engine with a 1247 cc displacement. Its popularity stems from the first glance at the all black giving it a dark and serious personality that signals the power within. There is no-nonsense in its design and the power that it offers for cruising down the freeway in style. With a top speed of 118 mph and 125 horsepower it has all of the get up and go a serious rider could hope for.
Dual overhead cams with four valves per cylinder and electronic sequential port fuel injection, paired with a 5 speed transmission tie it in neatly to the family. The Night Rod Special is designed with a hydro formed perimeter frame with the fuel tank under the seat. The streamlined design gives it a sleek aesthetic combined with a fastback tail section, low rise bars, and cast aluminum wheels. Brembo dual disk brakes add to driver confidence. The growl of the V-Twin is a Harley-Davidson signature feature and it takes center stage with the Night Rod Special. Top it off with a drag style riding position with performance to the fore, the sleek appearance is complemented with a large 240 mm rear tire that gives away the sense of driving force and power.
The front end is raked out in the style of a street dragster with the small firing sitting above the headlamp. Minimal wind resistance allows the Night Rod to achieve greater speeds. The radiator is hidden behind a cover that provides protection from rocks and other road debris along with an air scoop that circulates the airflow across the radiator to ensure it’s properly cooled. The HD design team took into consideration every small detail.
Rear End
via: YouTube
On the left, we see the much more aggressive-looking rear fender of the V-Rod. It’s wider and curved to almost hug the rear wheel, while still fitting smoothly with the wide rear seat. Integrated at the end is a slim LED light bar for braking and turn signals, and because of that, the license plate holder is mounted on the side of the fender, which brings more attention to the huge rear wheel.
The Night-Rod goes with two traditional round lights on either side of the tapered rear fender for turn signals but also integrates a small rectangular LED bar for braking. The rear fender is a more traditional design; flowing from the sides of the seat and sitting lower over the tire with the license plate hanging down from there.
2014 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
The 2014 MY Harley Davidson Night Rod Special sports the unmistakable, 1247cc, liquid-cooled, Revolution V-twin power plant that boasts 111 Nm at 7250 rpm. Its design is strongly influenced by custom chopper builds, with a fat rear tire, a low rise handlebar, cast aluminum performance wheels, inspired from performance cars, plus a double-barrel exhaust system.
The Night Rod Special stands out even among its siblings, thanks to a more modern approach in its visual department, the MoCo preferring to replace the classic chrome finishes with more modern, edgier, blacked-out looks, which can be seen from front to rear, in almost every piece of this tricked-out cruiser.
Приятные преимущества данной модели
Новый Харлей Дэвидсон V Rod несколько отличился от предыдущих мотоциклов
Первое, что очень важно для покупателей, это наличие модификаций. У современного V-Rod их две
Night Rod Special
Night Rod Special
Данная модификация отличается эксклюзивным темным цветом и отсутствием хромированных поверхностей. Мотоцикл имеет очень агрессивный и устрашающий вид, а также повышенный крутящий момент.
V Rod Muscle
На вид, это более простая модель, хотя по сравнению с Night Rod, стоит немного дороже. По сути, две эти модификации отличает лишь внешний вид. В версии Muscle у нас есть возможность выбрать собственный цвет, а также мы по стандарту получаем хромированные элементы. Ни того ни другого в версии Night Rod нет, почему она и получила дополнительное слово «Special».
Еще одной приятной особенностью является наличие системы ABS. При чем она доступна даже в самой простой комплектации модели V Rod. Также можно отметить эксклюзивный вид и новый двигатель.
Competitor
Cruiser-esque drag bikes are still something of a rarity, and I had a real hard time finding a machine with just the right build and engine size. So with that in mind, I went with a machine that is relatively similar, and that has been burning up U.S. streets for many a year, the VMAX from Yamaha.
Right off, you have to admit they both look the part, like purpose-built drag machines — the only things missing are the air shifters and wheelie bars. Both are lean and aggressive, but the ram-air intake scoops on the VMAX ratchet up the Boss-factor several notches. You’ll notice they both run pilot seats with deep scoops for heinie retention, but the VMAX utilizes a jockey-style rider triangle that I know from harsh experience is better for drag runs than the windsock position on the Harley.
As previously mentioned, I didn’t find another 1,250 cc machine that I liked, so the 1,247 cc Night Rod gives up a few cubes to the 1,679 cc VMAX. Predictably, the 1/4-mile times reflect this size difference. While the Special turns in decent times around 11 seconds with 115-plus mph speeds, a top-notch drag pilot can milk over 135 mph out of the VMAX with something just under 10 second runs. Pretty big difference to overcome on race day, but since most of us will never see the “inside” of a dragstrip, who cares? Just exactly how quickly do you need to get to that next red light (or speed trap)? Just sayin’…
Despite the engine size offset, these two machines carry very similar stickers. H-D actually squeaks in a rare win in the price category at $17,449 for the ’17 base model, while the base VMAX rolls a bit higher at $17,990. Okay yeah, the VMAX has a bigger engine and better track times, but I can tell you this won’t be enough to drag even the most progressive-minded Harley fan across the fence, they will just start looking for Screamin’ Eagle products to help level the playing field is all. It ain’t right, it ain’t wrong, it just is.
He Said
“I’ve said before how much I loathed the VRSC when it first came out, and I was a’feared that my beloved Harley had sold out to the crowd who would really do better to look at an import instead. I didn’t realize at the time that it was just another branch of the tree, and not destined to become the main trunk. To be fair, the rumor mill at the time had it that EPA standards were going to force H-D out of air-cooled engines entirely, and this water-cooled ride just seemed to “bend the knee” to the politicians and bean-counters that make up said standards, and the poor, poor VRSC became the whipping boy for all sorts of resentments against The Powers That Be. I’ve since broadened my view a bit, and see that the sky is not, in fact, falling. Not only that, but I have come to appreciate performance at least as much as looks, maybe more, and suddenly the VRSC family in general, and Night Rod Special specifically, is much more attractive to me.”
2012 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
If the V-rod Muscle is not aggressive enough for you, the MoCo has launched the 2012 MY Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special, a darker, edgier power cruiser, with lighter wheels, improved ergonomics, for riders with a smaller inseam, and a tweaked rear suspension for a more plush ride. It sports the dependable, liquid-cooled, 1250cc, Revolution 60° V-Twin, which not only produces a gut-churning 113 Nm of torque, it is also covered in black powder-coating to match the dark theme of the bike
As all machines from the House of Milwaukee, it comes with a hand-finished paint and graphics scheme, that features a racing stripe on the airbox and tail section, which adds to the desirability of this machine. Addressed especially for younger riders with a taste for custom-looking cruisers, the Night Rod Special will surely turn heads no matter where one decides to ride it.
000_moto_0512_024
Не имеет значения, какой ярлык навесить: спорт-крузеры, пауэр-крузеры или маскл-байки. Все три — мотоаналоги давно известного в автомобильной среде явления «хот-род». Да-да, Harley Davidson, Ducati и Yamaha именно хот-роды, эффектные, мощные, громкие и — как же без этого! — невероятно быстрые. Такие качества им свойственны со времен, когда прародители первых хот-родов стали пробовать свои силы на высохших соленых озерах в Южной Калифорнии в 30-х годах прошлого века. Но, пройдя по цепи эволюции, некоторые члены семейства пришли к принципу «казаться, а не быть». Радует, что не все.
Модификации мотоцикла
- VRSCA (2002-2006). Первая модификация с 1130-кубовым двигателем и 180-мм задней шиной.
- VRSCAW (2007-2010). На 17 кг тяжелее, с 240-мм задним катком. Поздние версии имели 1247-кубовый мотор.
- VRSCB (2004-2005). С технической точки зрения полностью идентичен самой первой модели, но отличается дизайном.
- VRSCD Night Rod (2006-2008). Ножные органы управления перенесены ближе к водителю, что сделало посадку более прямой и собранной. В зависимости от года выпуска оснащался одним из двух вышеупомянутых двигателей. Рама и двигатель были выкрашены в чёрный цвет.
- VRSCDX Night Rod Special (2007-2017). Отличается раскраской и выхлопной системой.
- VRSCF V-Rod Muscle (2009-2017). Короткий выхлоп, вынесенные вперёд ножные органы управления, 1247-кубовый движок, проскальзывающее сцепление и увеличенный до 117 Нм крутящий момент, доступный на более низких оборотах, чем у других мотоциклов в этом модельном ряду.
- VRSCSE Screaming Eagle CVO V-Rod (2005). От стандартной модификации отличался раскраской, обилием хрома и другими мелочами.
- VRSCSE2 Screaming Eagle CVO V-Rod (2006). Схож с предыдущей моделью, но дополнительно оснащался 240-мм задним колесом вместо 180-мм.
- VRSCR Street Rod (2006-2007). Имел перевёрнутую вилку Showa вместо обычной, тормоза Brembo и самую высокую в своём модельном ряду высоту по седлу (76 мм), а также увеличенный с 32 до 40 градусов угол наклона вилки. Продавался в основном на рынке Европы.
- VRSCX V-Rod (2007). Байк получил вынесенные вперёд ножные механизмы управления, 240-мм заднее колесо и уникальную раскраску. Было произведено всего 1400 экземпляров.
- VRXCE V-Rod Destroyer (2006). Мелкосерийная модификация (произведено 646 экземпляров), созданная специально для дрэг-рейсинга и не допущенная до езды по дорогам общего пользования. Самый мощный Харлей во всей линейке.
2015 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
The 2015 MY Harley Davidson Night Rod Special addresses those riders who like cruisers, but have a taste for the fast drag-style bikes. Its design has been heavily influenced by drag and sport motorcycles, yet still retains that classic MoCo cruiser look. Elements such as the inverted fork, the slipper clutch and the low-rise handlebar all reminisce of a modern-day superbike, while the low seat-height, the fat rear tire and the double-barrel exhaust assure its trademark, custom-like look.
What makes the Night Rod stand out among its siblings is the blacked-out look, found almost everywhere on the machine, from the wheels to the exhaust, House Milwaukee deciding to replace all the classic chrome with a more modern, aggressive look.
Price
The 2015 VRSCDX rolls for $16,549 in Vivid Black, or $16,899 in Black Denim, or the new-for-2015 Deep Jade Pearl or Superior Blue. Prices for the ’16 models jumped by $300 across the board, and as usual, Vivid Black is the basic paint package, while Olive Gold, Velocity Red Sunglo and Charcoal Denim make up the custom sheet-metal packages. For 2017, prices took a massive $700 hit — quite a shot when there’s nothing new but paint since last year and no Vivid Black base model. Paint choices for 2017 are Black Denim, Crushed Ice Pearl, Velocity Red Sunglo, Corona Yellow Pearl, or Crushed Ice Denim. No matter what color you choose, you can tack on a $390 shipping fee, $395 for the security option and a smooth Franklin for the California emissions package.
Обзор [ править ]
VRSC был представлен в 2001 году в виде единственной модели под названием V-Rod, предназначенной для конкуренции с японскими и американскими масл-байками. Революционный двигатель V-Rod был создан на базе четырехклапанного двигателя с жидкостным охлаждением, четырехклапанного цилиндра, верхнего распредвала и 60-градусного V-образного двухцилиндрового двигателя, созданного Harley-Davidson для гоночного мотоцикла VR1000; Porsche Engineering с помощью нескольких инженеров Harley-Davidson разработала двигатель. В отличие от других мотоциклов Harley-Davidson, радиатор и гидроформованные элементы рамы поддерживают воздухоочиститель с круглым верхом.покрытие. Топливный бак на V-образной штанге расположен под сиденьем, что позволяет водителю находиться сверху, а не спереди. «Бак» в данном случае фактически является крышкой для воздушной коробки и отверстия для заправки охлаждающей жидкости. Созданный на основе VR-1000 Superbike , Harley-Davidson построил его как платформу для гоночных машин для соревнований по дрэг-рейсингу . Все модели VRSC производятся на заводе Harley-Davidson по производству транспортных средств и силовых агрегатов в Канзас-Сити, штат Миссури .
Harley-Davidson и раньше сотрудничала с Porsche в проекте Nova Project 1970-х годов, который, как и V-Rod, был радикальным отходом от традиционной линейки Harley-Davidson. Nova была отменена в 1981 году в пользу двигателя Evolution . Производное от Revolution под названием Revolution X позже использовалось на Harley-Davidson Street начального уровня , впервые выпущенном в 2014 году.
Drivetrain
The VRSC mill represents a sharp departure from the norm for Harley with its water jacket and 60-degree V. Porsche->ke1’s influence is strong, and it comes through in the over-head cam, shim-under valvetrain on the Revolution engine. A short stroke engine, the 105 mm bore and 72 mm stroke adds up to a total displacement of 1,247 cc. A downdraft throttle body with sequential port injection manages the induction, and thank goodness H-D found an alternative to the great, big, honkin’ ham-can air cleaner inflicted upon the Sportster->ke1818 line.
A five-speed tranny with a slip-and-assist clutch couples rear wheel to engine power. The first-gear ratio is set to come out of the hole, while the other four are rather close for tight powerband management when headed down the strip or street. I am glad to see the slipper clutch here, because things can get real exciting when you try to scrub speed after a run, and this should prevent any rear-wheel hop or other such problems. Instead of a chain, the factory uses gears for the primary drive, and as usual we get a reinforced belt and pulleys for the final drive.
Now for performance numbers and some stark realities. The Revolution mill churns out 83 pound-feet at 6,750 rpm, not bad for such a small engine, and it turns in quarter-mile times around 11 seconds at around 115 mph. While this is enough to smoke most “regular” bikes out there, some of the race-inspired European power-cruisers and streetfighters->ke3429 will absolutely destroy the Special, rider skill notwithstanding. So, although Harley is moving in a progressive direction (finally), they are still playing catch up, and haven’t quite arrived just yet.
around0}
The 2015 VRSCDX rolls for $16,549 in Vivid Black, or $16,899 in Black Denim, or the new-for-2015 Deep Jade Pearl or Superior Blue. Prices for the ’16 models jumped by $300 across the board, and as usual, Vivid Black is the basic paint package, while Olive Gold, Velocity Red Sunglo and Charcoal Denim make up the custom sheet-metal packages. For 2017, prices took a massive $700 hit — quite a shot when there’s nothing new but paint since last year and no Vivid Black base model. Paint choices for 2017 are Black Denim, Crushed Ice Pearl, Velocity Red Sunglo, Corona Yellow Pearl, or Crushed Ice Denim. No matter what color you choose, you can tack on a $390 shipping fee, $395 for the security option and a smooth Franklin for the California emissions package.
Design
Born on the dragstrip, the VRSCDX carries the unmistakable genetic markers of the ’01 VRSC, “First of His Name,” that introduced the world to a whole new type of Harley. Built like a sprinter crouched at the blocks, the Special has an all-up-front look that speaks to its lot in life as a street dragster. The raked out front end suggests great straight-line stability at speed, while a postage stamp-sized “speedscreen” provides a little fairing atop the headlight can and presents minimal resistance to penetration.
Though the presence of a radiator is implied beings how it’s a water-cooled engine, H-D did a good job keeping the ugly thing out of sight with a slightly less-objectionable cover that serves both as a rock guard and an air scoop that corrals the airflow across the radiator for a ram-air effect that ensures adequate cooling underway. It ain’t exactly pretty, but it beats the alternative by a mile.
The upper lines flow along the curved fuel tank, then dive down to the deep-scoop saddle that is all that keeps your butt on the bike when you drop the hammer. A vestigial pillion pad sits on top of a tapered, “fastback” rear fender that looks as if it could have come off any of a number of racebikes around the world.
Although it runs a V-twin mill, the 60-degree angle just doesn’t quite have the same charm as a 45-degree lump, but in this case the engine isn’t necessarily the showpiece, it’s the actual engine performance that takes center stage. Of course, the mainly black engine almost gets lost amongst the all-around blackout treatment, sort of the opposite of a showpiece mill.
2007 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
The 2007 MY Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special sports a liquid-cooled, 1250cc, Revolution 60-degree V-twin powerhouse mated to a five-speed manual transmission, and can produce 120 horsepower at 8250 rpm and 109 Nm of torque at 7000 rpm. This blacked-out machine boasts the most aggressive design among its VRSC siblings, and is suitable for riders who want a motorcycle that will stand out in any crowd.
It comes standard with a new, 240mm wide rear tire, a 5-gallon under-seat fuel tank, a Brembo braking system with dual front discs, a black, steel, hydro-formed frame, black, machined, slotted-disc, cast-aluminum wheels with orange pin-striping, a black-on-black racing stripe paint scheme, a straight-shot dual exhaust with black end caps and exhaust covers, forward-mounted foot controls and a new clutch interlock system.
2013 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
If the V-rod Muscle is not aggressive enough for you, the MoCo has launched the 2013 MY Harley Davidson Night Rod Special, a darker, edgier power cruiser, with lighter wheels, improved ergonomics, for riders with a smaller inseam, and a tweaked rear suspension for a more plush ride. As all machines from the House of Milwaukee, it comes with a hand-finished paint and graphics scheme, that features a racing stripe on the airbox and tail section, which adds to the desirability of this machine.
In the tech/engine side, it sports the dependable, liquid-cooled, 1250cc, Revolution 60° V-Twin, which not only produces a gut-churning 113 Nm of torque, it is also covered in black powder-coating to match the dark theme of the bike. Addressed especially for younger riders with a taste for custom-looking cruisers, the Night Rod Special will surely turn heads no matter where one decides to ride it.
Приятные преимущества данной модели
Новый Харлей Дэвидсон V Rod несколько отличился от предыдущих мотоциклов
Первое, что очень важно для покупателей, это наличие модификаций. У современного V-Rod их две. Данная модификация отличается эксклюзивным темным цветом и отсутствием хромированных поверхностей
Мотоцикл имеет очень агрессивный и устрашающий вид, а также повышенный крутящий момент
Данная модификация отличается эксклюзивным темным цветом и отсутствием хромированных поверхностей. Мотоцикл имеет очень агрессивный и устрашающий вид, а также повышенный крутящий момент.
На вид, это более простая модель, хотя по сравнению с Night Rod, стоит немного дороже. По сути, две эти модификации отличает лишь внешний вид. В версии Muscle у нас есть возможность выбрать собственный цвет, а также мы по стандарту получаем хромированные элементы. Ни того ни другого в версии Night Rod нет, почему она и получила дополнительное слово «Special».
Еще одной приятной особенностью является наличие системы ABS. При чем она доступна даже в самой простой комплектации модели V Rod. Также можно отметить эксклюзивный вид и новый двигатель.
Price
Cruiser-esque drag bikes are still something of a rarity, and I had a real hard time finding a machine with just the right build and engine size. So with that in mind, I went with a machine that is relatively similar, and that has been burning up U.S. streets for many a year, the VMAX->ke2701 from Yamaha->ke301.
Right off, you have to admit they both look the part, like purpose-built drag machines — the only things missing are the air shifters and wheelie bars. Both are lean and aggressive, but the ram-air intake scoops on the VMAX ratchet up the Boss-factor several notches. You’ll notice they both run pilot seats with deep scoops for heinie retention, but the VMAX utilizes a jockey-style rider triangle that I know from harsh experience is better for drag runs than the windsock position on the Harley.
As previously mentioned, I didn’t find another ~1,250 cc machine that I liked, so the 1,247 cc Night Rod gives up a few cubes to the 1,679 cc VMAX. Predictably, the 1/4-mile times reflect this size difference. While the Special turns in decent times around 11 seconds with 115-plus mph speeds, a top-notch drag pilot can milk over 135 mph out of the VMAX with something just under 10 second runs. Pretty big difference to overcome on race day, but since most of us will never see the “inside” of a dragstrip, who cares? Just exactly how quickly do you need to get to that next red light (or speed trap)? Just sayin’…
Despite the engine size offset, these two machines carry very similar stickers. H-D actually squeaks in a rare win in the price category at $17,449 for the ’17 base model, while the base VMAX rolls a bit higher at $17,990. Okay yeah, the VMAX has a bigger engine and better track times, but I can tell you this won’t be enough to drag even the most progressive-minded Harley fan across the fence, they will just start looking for Screamin’ Eagle products to help level the playing field is all. It ain’t right, it ain’t wrong, it just is.
2016 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
For riders who want a custom-looking machine, but with an affordable price tag, the House of Milwaukee has designed the 2016 MY Harley Davidson Night Rod Special, an aggressive and powerful custom machine, that is sure to fit the taste of almost all MoCo fans, and not only. At its heart lies a liquid-cooled, four-stroke, 1247cc, Revolution 60° V-Twin powerhouse paired to a five-speed manual transmission and can produce 111 Nm of torque at 7250 rpm.
It has an overall blacked-out look, low-rise handlebars, a fastback tail section, a fat, 240 mm rear tire, a double-barrel exhaust system and cast aluminum performance, five-spoked wheels.
HARLEY-DAVIDSON NIGHT ROD SPECIAL
С того момента как только сел за руль Night Rod Special, не покидало ощущение, что меня обманули. Я ведь и раньше ездил на мотоциклах Harley-Davidson. Но это точно не «Харлей»!
Да, несомненно, Night Rod Special красив: современные стремительные обводы, отточенный и стильный дизайн
Но красота этого «метросексуала» не имеет ничего общего с «ветхозаветными» классическими образчиками чопперов и круизеров из Милуоки! Сама концепция мотоцикла, внимание к мелочам и качество проработки деталей выдают продукт скорее европейских художников, но не американских. А стоит только положить электронный ключ в карман, дождаться его опознания системой безопасности аппарата и завести двигатель, как вы получаете очередной хук справа. Наплевав на каноны «правильного» звука, этот закованный в смирительную рубашку норм экологичности выхлопа Евро-4 мотоцикл стрекочет, как бабушкина швейная машинка! Ну не может американский мотоцикл так звучать! Добавьте к этому довольно вялый на «низах» и «середине» двигатель, нейтральную управляемость и получите модный и безопасный продукт Luxury сегмента
Night Rod Special ассоциируется у меня с популярным смартфоном марки Apple — стильно, красиво, богато, технологично и модно. Но, если разобраться, совершенно бесполезно. Этот power-круизер Harley-Davidson — просто красивая и модная игрушка, логичное завершение цепочки Iphone — Ipod — Night Rod
Наплевав на каноны «правильного» звука, этот закованный в смирительную рубашку норм экологичности выхлопа Евро-4 мотоцикл стрекочет, как бабушкина швейная машинка! Ну не может американский мотоцикл так звучать! Добавьте к этому довольно вялый на «низах» и «середине» двигатель, нейтральную управляемость и получите модный и безопасный продукт Luxury сегмента. Night Rod Special ассоциируется у меня с популярным смартфоном марки Apple — стильно, красиво, богато, технологично и модно. Но, если разобраться, совершенно бесполезно. Этот power-круизер Harley-Davidson — просто красивая и модная игрушка, логичное завершение цепочки Iphone — Ipod — Night Rod.
ПАРАМЕТРЫ | HARLEY-DAVIDSON VRSCDX NIGHT ROD SPECIAL | SUZUKI M1800R INTRUDER |
Год выпуска | 2011 | 2011 |
Сухая масса | 292 кг | 347 кг |
Длина/ширина/высота, мм | 2398/879/н.д. | 2480/875/1130 мм |
Колесная база | 1707 мм | 1710 мм |
Высота по сиденью | 668 мм | 705 мм |
Дорожный просвет | 107 мм | 130 мм |
Объем бензобака | 18,9 л | 19,5 л |
Угол наклона/вылет передней вилки | 34°/114 мм | 58,4°/124 мм |
Двигатель | 1250 см3, 4-тактный, 2-цилиндровый, V-образный, угол развала цилиндров 60°, DOHC, 8 клапанов, жидкостное охлаждение | 1783 см3, 4-тактный, 2-цилиндровый, V-образный, угол развала цилиндров — 54°, DOHC, 8 клапанов, жидкостное охлаждение |
Диаметр цилиндра/ход поршня | 105/72 мм | 112/90,5 мм |
Система питания | впрыск топлива | впрыск топлива, 0 заслонок — 56 мм |
Степень сжатия | 11,5: 1 | 10,5: 1 |
Мощность | 125 л.с. при 8250 об/мин | 125 л.с. при 6200 об/мин |
Крутящий момент | 115 Нм при 7000 об/мин | 160 Нм при 3200 об/мин |
Трансмиссия | 5-ступенчатая КПП, многодисковое проскальзывающее сцепление в масляной ванне, ременный привод | 5-ступенчатая КПП, многодисковое сцепление в масляной ванне, карданный вал |
Рама | стальная, дуплексная | стальная, дуплексная |
Передняя подвеска | телескопическая вилка, 0 перьев — 49 мм, ход колеса — 102 мм | вилка перевернутого типа, 0 перьев — 46 мм, ход колеса — 130 мм |
Задняя подвеска | маятниковая, 2 амортизатора, ход колеса — 74 мм, регулировки: поджатие пружины | маятниковая, моноамортизатор, ход колеса — 118 мм |
Передний тормоз | 2 диска 0 300 мм, 4-поршневые скобы Brembo, ABS | 2 диска 0 310 мм, 4-поршневые скобы с радиальным креплением |
Задний тормоз | диск 0 300 мм, 4-поршневая скоба Brembo, ABS | диск 0 275 мм, 2-поршневая скоба |
Переднее колесо | 120/70-19″ | 130/70-18″ |
Заднее колесо | 240/40-18″ | 240/40-18″ |
2011 Harley Davidson Night Rod Special[edit | edit source]
The 2011 MY Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special has, at its heart, a liquid-cooled, 1250cc, Revolution 60-degree V-twin powerhouse mated to a five-speed manual transmission, and can produce a claimed 115 Nm of torque at 7000 rpm. This is one of the most aggressive and performance-oriented machines ever designed by the House of Milwaukee, feeling at home on the street and on the race track.
It comes standard with an inverted telescopic fork, blacked-out, slotted-disc, cast-aluminum wheels, a black frame, black fork lowers, triple clamps and swingarm, a racing stripe graphic scheme, a far rear tire, and the aggressive riding position which mimics that of drag bikes.