1998: Steed VLS (400), Steed VLX (400)
Обзор истории Honda Steed и описание модификаций 1998 г. на официальном японском сайте
Таблица сравнения характеристик Steed VLS и Steed VLX на официальном японском сайте
Внесены изменения в модификацию VLX, в том числе переработаны передняя и задняя подвески, отчего клиренс уменьшился на 10 мм. Выпущена новая модификация: VLS. От других модификаций Steed VLS отличается короткорычажной вилкой, характерной для некоторых моделей Harley Davidson. Технические плюсы подобного решения сомнительны, зато обеспечен оригинальный внешний вид, мгновенно добавивший модели популярности. Диаметр переднего колеса у VLS увеличен с 19 до 21 дюйма, высота по седлу уменьшена до 650 мм.
Симптомами ремонта двигателя на Honda VT 400 Shadow являются:
- Посторонний шум в двигателе
- Большой расход масла
- Расход охлаждающей жидкости
- Малая компрессия в двигателе либо большая разница между цилиндрами
- Чрезмерная высокая компрессия, связанная с нагаром в камере сгорания
- Сизый дым из глушителя
- Явная утечка масла из двигателя
- Проблемы с коробкой передач
Разборка Honda VT 400 Shadow для снятия двигателя Снятие двигателя Honda VT 400 Shadow Очистка двигателя перед разбором Разборка мотора Полная дефектовка двигателя Очистка двигателя от металлической стружки и других загрязнений Диагностика всех подшипников и зубчатых передач двигателя Замена изношенных / сломанных / гнутых деталей Сборка двигателя Проверка зазоров клапанного механизма Установка двигателя на Honda VT 400 Shadow Окончательная сборка Honda VT 400 Shadow, запуск Все работы по ремонту двигателя проводит высококвалифицированный моторист с большим опытом работы. Дается гарантия 1 год на все производимые работы.
Расходники для Honda Steed
Свеча зажигания для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, NGK DPR8EA-9 4929 5. Антифриз для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, Antifreeze Bike S Eni, 1л (Красный) либо Антифриз для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, Motocool Factory Line Motul, 1л (Красный)
Расходники для тормозной системы мотоцикла Honda NV400 Steed VLX (NC26) 88-01:
1. Тормозные колодки передние, Ferodo Platinum Road FDB663P для Honda NV400 Steed VLX 88-01 (1 комплект) либо Тормозные колодки передние, Ferodo Sinter Road FDB663ST для Honda NV400 Steed VLX 88-01 (1 комплект)
2. Тормозные колодки задние барабанные, Ferodo FSB711 для Honda NV400 Steed VLX 88-01 (1 комплект)
3. Тормозная жидкость для мотоцикла Honda, DOT4 Premium Brembo, 250мл (замена каждые 18000 км либо 24 месяца) либо Тормозная жидкость для мотоцикла Honda, DOT 5.1 FERODO, 250мл
Расходники для подвески и вилки мотоцикла Honda NV400 Steed VLX (NC26) 88-01:
1. Сальники вилки для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, размер 39x51x8/10,5, ARI.058 2. Пыльники вилки для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, размер 39×51,5×4,6/14, ARI.154
3. Вилочное масло для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, 10W Fork Eni, 1л (объем 0,45л на одно перо, замена каждые 24000км либо 24 месяца) либо Вилочное масло для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, 10W Repsol, 1л
4. Направляющие вилки для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, All Balls Racing 38-6100
5. Подшипники рулевой колонки для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, All Balls Racing 22-1020
6. Подшипник переднего колеса для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, All Balls Racing 25-1077
7. Подшипник заднего колеса для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, All Balls Racing 25-1258
Расходники для трансмиссии мотоцикла Honda NV400 Steed VLX (NC26) 88-01:
1. Звезда передняя для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, под 525 цепь, AFAM 20507 16 зубьев либо Звезда передняя для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, под 520 цепь, Sunstar 40716 16 зубьев
2. Звезда задняя стальная для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, под 525 цепь, Sunstar 1-4335 45 зубьев либо Звезда задняя стальная для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, под 525 цепь, AFAM 10608 45 зубьев
3.Приводная цепь для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, 120 звеньев, 525VX DID либо Приводная цепь для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, 120 звеньев, 525X1R JT
4.Смазка цепи для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01 Chain Lube C4 Motul, 400мл либо
Смазка цепи для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01 Chain Lube Eni, 400мл
5. Фрикционные диски сцепления для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, EBC CK1160 6. Пружины сцепления для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, EBC CSK033 либо Пружины сцепления для мотоцикла Honda NV400 Steed VLX 88-01, Newfren MO078F
Looking the Part[edit | edit source]
With its tiny (0.3 gallon) tear drop tank, sparkling bodywork, softly curving dual seat and a V-twin engine, the Shadow looked great. However, its all-American look concealed the latest Japanese technology. Though it appeared to have a rigid frame, in fact it possessed an effective cantilever suspension. The 52-degree v-twin had offset cranks rather than the more common forked connecting rods in the interest of the best possible balance, and a single overhead camshaft per cylinder controlled three valves, a favorite technology of Honda’s since the CB400T of 1978. It was the secret of the excellent torque of the engine, which meant that four speeds were sufficient.
2. Rattling Sound from Engine
One of the recurring criticisms we’ve encountered circulating online is regarding rattling sounds made by the VT600’s head unit.
Some riders say they only catch it after riding in dirty or windy conditions.
Their theory is that the squeaking results from dust or dirt rubbing between the hard plastic in the head unit.
Other Shadow VLX owners notice the sound when they tug in the clutch lever, disengaging their clutch.
The claim is that the rattle comes from the crankcase. VT600 owners say that regardless of how soft they make their clutch lever’s action by adding free play, the sound continues.
Here’s the good news: this engine noise isn’t a problem, just a quality of the VT600’s engine.
- I encountered one Shadow VLX rider who claimed that they had their VT600 for 15 years, putting more than 72,000 miles on the clock and counting, engine rattling the whole time. To this day, their VT600 motor performs reliably.
- That said, the squeaking issue is such an annoyance for some riders that they don’t care if it’s “no big deal.” To them, it’s an issue.
Our verdict? Motorcycles are clangorous machines—it’s part of the fun. The subtle differences between the sound of each motor make our bikes a gem.
Related: 4 Most-Common Problems With Honda Silver Wing
4. Starter Relay Wears Early
One of the most typical problems examined in the VT600 forums involves the bike’s starter relay.
A classic case looks like this:
- Shadow VLX riders hit the ignition switch.
- The starter relay clicks; the VT600 doesn’t start.
- The headlight and indicator display lights all die.
Once the VT600 is lifeless, Shadow owners note the lights never come back on.
These troubled VLX rippers claim it has nothing to do with going through the proper process of starting the VT600.
For the sake of starting with the basics, let’s go over the proper ignition process for a Honda VT600 Shadow VLX:
- Pivot the Key
- Be Certain the Bike Is in Neutral
- Be Certain the Fuel Is Switched On
- Be Certain the Kill Switch Is in the Off Position
- Tug in the Clutch
- Raise the Side Stand
- Push the Starter Switch
For the agitated VLX riders, however, they push the switch, and nothing happens.
Some claim the Shadow VLX will fire up and then die.
Other VT600 owners write that if they mess with the battery terminals, unhooking and rehooking them, the Shadow VLX won’t miss a beat.
Unfortunately, this isn’t a sustainable solution, so let’s look at the offender and how to repair one of the typical problems with the Honda VT600 Shadow VLX.
The first indication comes from riders who’ve purchased a new battery. Sometimes, this improves the situation temporarily, but nothing changes-VT600 won’t start in other cases, and if it starts, it dies.
Some riders are puzzled, while others examine their Shadow’s relay connections.
To understand the culprit, here’s how the VT600’s starter relay works:
- Your Shadow’s electronic system signals to activate the spark that ignites your engine.
- This electronic sequence chain uses several parts. Each one of these electrical parts plays a distinctive and essential role in starting the engine of your Honda VT600 Shadow VLX.
The origin of this somewhat familiar problem with the Honda VT600 is a part we call the starter relay.
There are two primary ways your Shadow VLX’s Starter Relay can die. Let’s examine the procedure.
i. Honda VT750 Shadow Won’t Start
The most prominent sign of a failing starter relay in a Honda VT600 is the most obvious one—the motorcycle won’t start.
While various problems can hinder your VT600 from starting, failed batteries and charging system parts are straightforward to test with a voltmeter.
If you’ve eradicated the possibility of rudimentary battery issues, your VLX’s starter relay could be the culprit, especially considering the frequency of this issue on Shadows from the early 2000s.
To get a clear picture of how the relay fails, let’s consider how it functions:
- Your starter relay transmits a surge to your battery as you push your starter switch.
- That surge activates your battery to blast a jolt of electricity.
- The power your battery discharges surges your starter motor, activating the spark that turns over your bike’s motor.
- The electrical surge that kindles the operation can’t contact the starter motor without traveling via the starter relay.
- The starter relay facilitates the VT600’s battery charge to complete the electrical circuit needed to start the motorcycle.
If your VT600’s starter relay dies, the energy surge won’t make it from the battery to the starter motor; your Shadow’s engine won’t start.
You might hear a noticeable clicking noise while trying to start your bike. That clicking is the sound of a failing starter relay.
ii. Your Honda VT750’s Starter Motor Runs After the Bike Has Started
Instead of failing to engage the bike’s electrical circuit, a faulty starter relay on a VT600 may bypass closing the signal. This less-common delinquency can cause your VT600’s starter motor to run even after your engine is idling.
In extreme cases of this kind of starter relay loss, your starter motor may continue to crank long after you’ve removed the keys from your Shadow’s ignition.
This type of relay failure results in two perpetual conditions of failure:
- Extreme starter damage.
- Wear and tear on the transmission’s flywheel.
Solution: Replace Your Honda VT600’s Broken Starter Relay and Any Corroded Wires
You or a Honda literate technician should test your VT600’s starter relay to confirm the offender is causing this case. If it is, it’s as straightforward as changing out the aged for a new starter relay.
Shadow VLX owners realize the relay isn’t flawed in some cases, but the problem is corrosion in the wiring.
Defective relay wiring forces the starter relay to acquire an electrical ground even when the key isn’t inserted.
Cleaning the corrosion off of your VLX’s wires could settle the issue, but we suggest just replacing the defective wires with new ones to fix the problem entirely.
Related: How Long Do Honda 919s Last? 5 Examples
2001 VT600C’01 SHADOW VLX Deluxe 600
- ENGINE
- Engine Type: Liquid cooled, 52° V-twin, single pin crank
- Displacement: 583cc
- Bore and Stoke: 75mm x 66mm
- Compression Ratio: 9.2:1
- Valve Train: SOHC, 3 valve per cylinder
- Fuel Delivery: Twin 34mm, diaphragm-type CV
- DRIVETRAIN
- Transmission: Wide-Ratio, 4-speed
- Final Drive: “O” ring chain
- CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
- Front Suspension: 39mm fork, 145mm travel
- Rear Suspension: Single shock with 7-way spring preload adjustment, 90mm travel
- Front Tire: 100/90H-19
- Rear Tire: 170/80H-15
- Front Brakes: Single 296mm disc with twin piston caliper
- Rear Brake: s: Mechanical drum
- DIMENSION
- Seat Height: 650mm (25.6″)
- Wheelbase: 1605mm (63.2″)
- Dry Weight: 202 kg (445 lb)
- Fuel Capacity: 12.0 liters
- OTHER
2001 VT600DC
Ходовые характеристики (динамика разгона)
Несмотря на внушительны объём двигателя, максимальная скорость невелика — 172 км/час. Но пользователи отмечают что отсутствие ветрозащиты всё равно больше 160 км/час ехать не даёт. Поэтому комфортный крейсер — 120 км/час.
Разгон с места до 100 км/час для круизера довольно неплох — 6 сек.
Расход топлива
По документации производителя, расход — 5.2 л на 100 км пути. Владельцы замечают что при степенной езде по трассе в стиле этого мотоцикла, можно уложиться и в 4 л.
Конечный результат зависит от дорожных условий, но стоковый бак в 16 л (последние редакции) может позволить проехать 350-400 км, что является хорошим результатом для любого байка, не только степенного круизера.
3. Coolant Leak (Radiator)
This is a less recurring situation than some of the other items in the article. That said, we uncovered numerous subjects who experienced it—it’s worth noting that this is mainly on the earlier year models.
The radiator on a few of the vintage Honda VT600s has developed fluid leaks, particularly from the lower radiator crew head.
The few cases we found all said that the leak began after they clocked at least 15,000 miles on the VT600’s odometer.
In all applicable cases, Honda replaced the leaking part with an upgraded radiator under warranty.
- The only real fix is to replace the radiator. The issue is mainly derived from the sheer age of the VT600’s in question.
- Many of these old cruisers sat unused for long periods before they got to where they’re at now.
- That said, the good news is that you get to slap one of Honda’s upgraded radiators into your VT600—the upgrades don’t leak.
Related: How Long Do Honda Silver Wings Last? 5 Examples
2001[edit | edit source]
2001 Honda VLX
The VT600C’01 Shadow VLX was sold in 2001
- Engine Type: Liquid cooled, 52° V-twin, single pin crank
- Displacement: 583cc
- Bore and Stoke: 75mm x 66mm
- Compression Ratio: 9.2:1
- Valve Train: SOHC, 3 valve per cylinder
- Carburetion: Twin 34mm, diaphragm-type CV
- Transmission: Wide-Ratio, 4-speed
- Final Drive: “O” ring chain
- Front Suspension: 39mm fork, 145mm travel
- Rear Suspension: Single shock with 7-way spring preload adjustment, 90mm travel
- Front Tire: 100/90H-19
- Rear Tire: 170/80H-15
- Front Brakes: Single 296mm disc with twin piston caliper
- Rear Brakes: Mechanical drum
- Seat Height: 650mm (25.6″)
- Wheelbase: 1605mm (63.2″)
- Dry Weight: 202 kg (445 lb)
- Fuel Capacity: 12.0 liters
- Color: Black
History
History | ||
---|---|---|
Year | Country | Name / Frame / Engine |
1988 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CJ |
1989 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CK |
1990 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CL |
1991 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CM |
1992 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CN |
1993 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CP; VT600CDP |
1994 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CR; VT600CDR |
1995 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CS; VT600CDS |
1996 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CT; VT600CDT |
1997 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CV; VT600CDV |
1998 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CW; VT600CDW |
1999 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CX; VT600CD2X |
2000 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2001 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2002 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2003 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2004 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2005 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2006 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2007 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
Краткая история модели
Модель
: Honda Shadow 600 VLX (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CJ.
1989 г. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CK.
1990 г. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CL.
1991 г. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CM.
1992 г. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CN.
1993 г. — появление модификации Deluxe.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CP; VT600CDP.
1994 г. — модель получает увеличенный топливный бак до 11 л.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CR; VT600CDR.
1995 г. — модель получает более широкий руль и снижает максимальную мощность до 39 л.с.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CS; VT600CDS.
1996 г. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CT; VT600CDT.
1997 г. — ход передней подвески уменьшается до 120 мм.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CV; VT600CDV.
1998 г. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CW; VT600CDW.
1999 г. — модель получает 1 карбюратор вместо 2-х, а также незначительно меняет массо-габаритные характеристики. Последний год производства для европейского рынка.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Европа, Северная Америка, Австралия).Заводское обозначение : VT600CX; VT600CD2X.
2000-2007 гг. — без существенных изменений.
Модель
: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe (Северная Америка).Заводское обозначение : VT600C; VT600CD.
History
History | ||
---|---|---|
Year | Country | Name / Frame / Engine |
1988 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CJ |
1989 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CK |
1990 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CL |
1991 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CM |
1992 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX Code: VT600CN |
1993 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CP; VT600CDP |
1994 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CR; VT600CDR |
1995 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CS; VT600CDS |
1996 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CT; VT600CDT |
1997 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CV; VT600CDV |
1998 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CW; VT600CDW |
1999 | Europe, North America, Australia | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600CX; VT600CD2X |
2000 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2001 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2002 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2003 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2004 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2005 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2006 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2007 | North America | Name: Honda Shadow 600 VLX; Honda Shadow 600 VLX Deluxe Code: VT600C; VT600CD |
2006 VT600CD Shadow VLX Deluxe
- OVERVIEW
- ENGINE
- Engine Type: 583cc liquid-cooled 52-degree V-twin
- Bore and Stroke: 75.0mm x 66.0mm
- Compression Ratio: 9.2:1
- Valve Train: SOHC; three valves per cylinder
- Fuel Delivery: Single 34mm diaphragm-type CV
- Ignition: CD with electronic advance, two spark plugs per cylinder
- DRIVETRAIN
- Transmission: Wide-ratio four-speed
- Final Drive: O-ring-sealed chain
- CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
- Front Suspension: 39mm fork; 5.7-inch travel
- Rear Suspension: Single-shock with seven-position spring-preload adjustability; 3.5-inch travel
- Front Brake: Single-disc with twin-piston caliper
- Rear Brake: Drum
- Front Tire: 100/90-19
- Rear Tire: 170/80-15
- DIMENSION
- Rake: 35-degree
- Trail: 161mm(6.3 inches)
- Wheelbase: 63.0 inches
- Seat Height: 25.6 inches
- Dry Weight: 458.0 pounds
- Fuel Capacity: 2.9 gallons, including 0.9-gallon reserve
- OTHER
- Emissions: California version differs slightly due to emissions equipment.
- Colors:
- Candy Dark Red
- Light Silver Metallic
- Model ID: VT600CD
2006 VT600CD Shadow VLX DeluxeClick image to enlarge
2006 VT600CD Shadow VLX DeluxeClick image to enlarge
2006 VT600CD Shadow VLX DeluxeClick image to enlarge
Технические характеристики
Технические характеристики Honda Shadow 600 VLX:
Модель | Honda VT600C Shadow VLX / Deluxe |
---|---|
Тип мотоцикла | круизер |
Год выпуска | 1988-2007 |
Рама | стальная трубчатая |
Тип двигателя | 2-цилиндровый, 4-тактный, V-образный |
Рабочий объем | 583 см³ |
Диаметр цилиндра/ход поршня | 75,0 x 66,0 мм |
Степень сжатия | 9.2:1 |
Охлаждение | жидкостное |
Количество клапанов на цилиндр | SOHC, 3 клапана на цилиндр |
Система подачи топлива | карбюратор, 2x Keihin 34 mm – VT600C (‘88-‘98) карбюратор, 1x Keihin 34 mm – VT600C (‘99-‘07) |
Тип зажигания | транзисторное |
Максимальная мощность | 41,0 л.с. (30,15 кВт) при 6500 об/мин – VT600C (‘88-‘94) 39,0 л.с. (28,68 кВт) при 6500 об/мин – VT600C (‘95-‘07) |
Максимальный крутящий момент | 51,0 Нм (5,2 кг*м) при 3500 об/мин – VT600C (‘88-‘94) 48,8 Нм (4,9 кг*м) при 3300 об/мин – VT600C (‘95-‘07) |
Сцепление | Многодисковое в масляной ванне, тросовый привод |
Коробка передач | 4-ступенчатая |
Тип привода | цепь |
Размер передней шины | 100/90-19 (57S) |
Размер задней шины | 170/80-15 M/C (77S) |
Передние тормоза | 1 диск, 296 мм, 2-поршневой суппорт |
Задние тормоза | барабан, 160 мм |
Передняя подвеска | Телескопическая вилка 39 мм, ход – 146,5 мм – VT600C (‘88-‘96) Телескопическая вилка 39 мм, ход – 120,0 мм – VT600C (‘97-‘07) |
Задняя подвеска | маятниковая с моноамортизатором (регулировка преднатяга), ход – 90 мм |
Длина мотоцикла | 2310 мм |
Ширина мотоцикла | 760 мм – VT600C (‘88-‘94) 890 мм – VT600C (‘95-‘98) 880 мм – VT600C (‘99-‘07) |
Высота мотоцикла | 1125 мм – VT600C (‘88-‘98) 1120 мм – VT600C (‘99-‘07) |
Колесная база | 1605 мм – VT600C (‘88-‘98) 1600 мм – VT600C (‘99-‘07) |
Высота по седлу | 680 мм |
Минимальный дорожный просвет (клиренс) | 140 мм – VT600C (‘88-‘98) 135 мм – VT600C (‘99-‘07) |
Разгон 0-100 км/ч (0-60 миль/ч) | 8,34 сек. |
Максимальная скорость | 145 км/ч |
Емкость бензобака | 9,0 л (включая резерв – 1,9 л) – VT600C (‘88-‘93) 11,0 л (включая резерв – 3,4 л) – VT600C (‘94-‘07) |
Масса мотоцикла (сухая) | 196 кг – VT600C (‘88-‘93) 199 кг – VT600C (’94-‘98) 205 кг – VT600C (’99-‘07) 202 кг – VT600C Deluxe (’94-‘98) 208 кг – VT600C Deluxe (’99-‘07) |
Масса мотоцикла (снаряженная) | 207 кг – VT600C (‘88-‘93) 213 кг – VT600C (’94-‘98) 214 кг – VT600C (’99-‘07) 216 кг – VT600C Deluxe (’94-‘98) 217 кг – VT600C Deluxe (’99-‘07) |
2007 VT600CD Shadow VLX Deluxe
- OVERVIEW
- ENGINE
- Engine Type: 583cc liquid-cooled 52-degree V-twin
- Bore and Stroke: 75.0mm x 66.0mm
- Compression Ratio: 9.2:1
- Valve Train: SOHC; three valves per cylinder
- Fuel Delivery: Single 34mm diaphragm-type CV
- Ignition: CD with electronic advance, two spark plugs per cylinder
- DRIVETRAIN
- Transmission: Wide-ratio four-speed
- Final Drive: O-ring-sealed chain
- CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
- Front Suspension: 39mm fork; 5.7-inch travel
- Rear Suspension: Single-shock with seven-position spring-preload adjustability; 3.5-inch travel
- Front Brake: Single-disc with twin-piston caliper
- Rear Brake: Drum
- Front Tire: 100/90-19
- Rear Tire: 170/80-15
- DIMENSION
- Rake: 35-degree
- Trail: 161mm(6.3 inches)
- Wheelbase: 63.0 inches
- Seat Height: 25.6 inches
- Dry Weight: 458.0 pounds
- Fuel Capacity: 2.9 gallons, including 0.9-gallon reserve
- OTHER
- Emissions: California version differs slightly due to emissions equipment.
- Colors:
- Candy Dark Red
- Light Pearl Blue Metallic
- Model ID: VT600CD
2007 VT600CD2007 VT600CD
Видео
Honda Steed 600 является, пожалуй, одним из самых популярных и узнаваемых круизеров. Несмотря на то, что выпускался этот компактный чоппер всего восемь лет, с 1988 по 1996 год, он так хорошо продавался, что выпущено былоогромное количество экземпляров этой модели, и даже сейчас, спустя двадцать лет после снятия Steed с производства, у этого байка есть целая армия поклонников, а сами эти мотоциклы нередко можно увидеть на городских улицах.
Внешне эксплуатируя стиль Harley-Davidson, Honda Steed 600 весьма напоминает знаменитую модель Dyna этого американского производителя. Нет, конечно, мало-мальски разбирающийся в технике мотоциклист никогда не спутает брутального американца и небольшого японца, но общее сходство присутствует. В США, кстати, Steed тоже успешно продавался, правда, под названием Honda VLX 600 Shadow. В Европе же мотоцикл носил название Honda VT 600 C. Параллельно с ним в Японии выпускалась и версия для внутреннего рынка —Honda Steed 400, отличающаяся от старшего собрата, по сути, только двигателем.
Почему же эта модель стала настолько популярной? Ответ лежит на поверхности. Сколько лет большинству экземпляров? Как минимум — два десятка. А часто ли вы видите Honda Steed 600 на улице? наверняка часто. Вот вам и ответ — этот мотоцикл неспроста заслужил славу неубиваемого стального коня, который при должном содержании и своевременном обслуживании может служить своему владельцу практически вечно. Хотя, конечно, многим поклонникам суровых чопперов быстро надоедает 600-кубовый мотор, и они начинают посматривать на технику посерьёзнее. Двигателем для Honda Steed 600 послужил переработанный силовой агрегат отHonda Transalp 600 — V-образная двойка жидкостного охлаждения, дефорсированная и выдающая 36 сил и 44 нМ крутящего момента. Не самый выдающийся показатель даже по меркам класса, зато ресурс этого мотора поистине огромен. А вот 4-ступенчатая коробка передач выглядит неким архаизмом. Да, 4-ая передача очень длинная, и Steed 600 бодро едет на ней в диапазоне от 60 до 150 км/ч, но остаётся непонятным, почему на 400-кубовом «Стиде» стоит КПП-5, а на 600-кубовом — КПП-4.
В целом этот лёгкий 220-килограммовый круизер можно назвать типичным представителем своего класса. Стальная рама, цепной привод, карбюраторы — всё просто и привычно. Мотоцикл достаточно удобен, правда, если ваш рост не превышает 170-175 сантиметров, в противном случае ногам будет тесновато, поэтому некоторые владельцы Honda Steed 600 делают выносы ног вперёд. Тормоза типичны для этого класса и этой кубатуры — дисковый тормоз спереди и барабанный сзади, толку от которого, конечно, немного. Но не будет ставить это ему в вину — к примеру, на намного более современном Yamaha Drag Star 650 сзади также стоит барабан.
Honda VT 600 C Shadow (1988-1994) / Triumph 750/900 Trident, Trophy, Sprint, Daytona, Speed Triple (1995-2001).
Technical manual from the series Revue Moto Technique (RMT 93). Describes maintenance and repair of the:- Honda VT 600 C J-K-L-N-P-R Shadow (PC 21, 1988-1994)- Triumph 750 Trident (T 333), 750 Daytona (T 330)- Triumph 900 Trident (T 338), 900 Trophy (T 336), 900 Trident Sprint (T 338-1), 900 Daytona (T 357) and 900 Speed Triple (T 301).
- This French repair manual for Honda VT600 C Shadow / Triumph 750-900 Trident, Trophy, Sprint, Daytona and Speed Triple motorcycles contains extensive chapters about the engine (including the carburettor or injection system, fuel system, cooling, lubrication and ignition), the clutch and gearbox, the electrical system with the starter motor and alternator.
- Also work on the front fork, the steering column, the suspension and the brakes is covered in detail.
- Complete with adjustment data, torque wrench settings and wiring diagrams.
2005 Shadow VLX 600[edit | edit source]
2005 Honda VLX
- Engine Type: 583cc liquid-cooled 52-degree V-twin
- Bore and Stroke: 75.0mm x 66.0mm
- Compression Ratio: 9.2:1
- Valve Train: SOHC; three valves per cylinder
- Carburetion: Single 34mm diaphragm-type CV
- Ignition: CD with electronic advance, two spark plugs per cylinder
- Transmission: Wide-ratio four-speed
- Final Drive: O-ring-sealed chain
- Front Suspension: 39mm fork; 5.7-inch travel
- Rear Suspension: Single-shock with seven-position spring-preload adjustability; 3.5-inch travel
- Front Brake: Single-disc with twin-piston caliper
- Rear Brake: Drum
- Front Tire: 100/90-19
- Rear Tire: 170/80-15
- Wheelbase: 63.0 inches
- Seat Height: 25.6 inches
- Dry Weight: 452.0 pounds
- Fuel Capacity: 2.9 gallons, including 0.9-gallon reserve
- Emissions: California version differs slightly due to emissions equipment.
- Available Colors: Black
- Model ID: VT600C
- Warranty: 1 year
Honda VT 600 & VT 750 Shadow (1988-2019) – Haynes Service & Repair Manual
Haynes Service & Repair Manual for maintenance and repair of the Honda Shadow motorcycles:- VT 600 C Shadow VLX (583 cc, 1988-1989)- VT 600 CD Shadow VLX (583 cc, 1991-2007)- VT 600 CD VLX Deluxe (583 cc, 1993-2007)- VT 750 C2 Shadow Spirit (745 cc, 2007-2009 / 2012-2019)- VT 750 C Aero (745 cc, 2004-2009 / 2011-2019)- VT 750 C/CD Shadow American Classic Edition (745 cc, 1998-2003)- VT 750 C2B Shadow Phantom (745 cc, 2010-2014)- VT 750 C2B Phantom (745 cc, 2010-2019).
- This Haynes manual for the Honda VT 600 and VT 750 Shadow motorcycles describes with photos and detailed step-by-step instructions maintenance, repair and overhaul of the 583 and 745 cc engines, the clutch and the gearbox.
- The cooling system, fuel system, ignition, exhaust, suspension, final drive and brakes are also covered.
- Includes a maintenance schedule, adjustment data, torque wrench settings and troubleshooting tables.
- Very Clear and detailed wiring diagrams for easy reference in colour.
- Contains also a brief model history.