Benelli 350RS

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Features

Royal Enfield has finally stepped up its game when it comes to features. The company has incorporated a new semi-digital instrument cluster along with a separate pod for a colour TFT display. Royal Enfield calls it the ‘Tripper screen ‘ and it displays turn-by-turn navigation via Google Maps data. This is done via the Royal Enfield app, after pairing one’s phone to the system using Bluetooth. The screen, however, does not display incoming messages or calls, as Royal Enfield believes that would distract the rider. The top-spec Supernova variant also comes equipped with a windscreen and backrest.

The Japanese motorcycle is no old timer either. It gets Honda Selectable Torque Control (HSTC) and Honda Smartphone Voice Control (HSVC) systems. The HSTC is a basic traction control system that detects the difference between front and rear wheel speeds, calculates the slip ratio and adjusts engine torque via the fuel injection. HSTC can be turned on or off using a switch on the left side of the meter. 

The HSVC feature (only available on the DLX Pro variant) has been developed in-house and allows the rider to pair his smartphone to the console via the HSVC app. Once connected, the rider can operate the system to access phone calls, navigation, music playback and incoming messages. Like the Royal Enfield, it has a digital fuel gauge.

On the other hand, the Benelli uses a twin-pod layout that features a large RPM gauge (it’s the only one here to get a rev counter) and speedometer, along with a small digital display for the odometer; it also features a fuel gauge. The Jawa, on the other hand, uses a single-pod unit that displays the speed and fuel gauge. Its cluster also has a small digital screen for the odometer.

Модельный ряд, аналоги и конкуренты

Stels Benelli 600 – базовая модель, на основе которой было создано множество аппаратов, в том числе и Stels 600 GT Benelli. Отличие модификации от стандартного байка в том, что он GT является дорожно-туристической моделью. Аппарат, снабжённый ветрозащитой и багажными кофрами, отлично подходит для дальних поездок.

Основной конкурент машин Стелс – Honda CBF 600. Японский аппарат стоит ощутимо дороже, но превосходит китайца в плане качества.

Составляют конкуренцию Benelli 600 и следующие машины:

  • Yamaha XJ6-n (s). Основные технические характеристики: четырёхлиндровый двигатель, мощность мотора 77,5 л.с, объём бензобака 17 л.
  • Honda CB 600 FA Hornet. Основные технические характеристики: четырёхлиндровый двигатель, мощность мотора 102 л.с, объём бензобака 18,7 л.
  • Honda CBF600SA. Основные технические характеристики: четырёхлиндровый мотор, мощность двигателя 78 л.с, объём бензобака 20 л.

Характеристики аппаратов конкурентов и Stels 600 практически не отличаются. Однако китаец стоит значительно дешевле своих основных противников.

Raffaello Be Diamond

Одним из самых существенных достижений компании Benelli последнего времени стал полуавтомат Raffaello BE-Diamond, который объединил в себе эффективность и комфортность с повышенной устойчивостью к абразивному и коррозионному воздействию. Последняя достигнута за счёт применения новой технологии поверхностной обработки, основанной на стимулированном плазмой осаждении из паровой фазы (PACVD) тонких плёнок алмазоподобного углеродного покрытия и аморфного алмазоподобного углеродного покрытия (DLC/ADLC). Вышеописанная технология (BE.S.T) была оптимизирована для применения на уникальном оборудовании, изготовленном по специальному заказу Benelli в соответствии с условиями и требованиями оружейного производства. Модель Raffaello BE-Diamond стала результатом развития Raffello Power Bore Crio. Особенность BE-Diamond – новая разработка системы амортизации ComforTech 3 . Приклад третьего поколения обеспечивает эффективное поглощение импульса отдачи и компенсацию опрокидывающего момента даже самых мощных боеприпасов. Оптимизированы формы, количество прорезей и нервюр приклада, размеры для максимального снижения отдачи. Новые формулы и составы — эластомер в сочетании с новой вставкой из стекло наполненного технополимера, обладающей жёсткой структурой – приклад намного эластичнее своего предшественника, обладает высокой прочностью. Сменный гребень CombTech с высокой способностью поглощения ударных нагрузок, приходящихся на щёку в момент выстрела независимо от способа удержания ружья. Гребень устанавливается при помощи быстродействующего крепления без применения инструментов, что предоставляет возможность его замены в полевых условиях. Гребень состоит из силовой конструкции, мягкой подушки и легкосменной пластинчатой пружины. Последняя может быть различной жёсткости, что позволяет быстро изменять мягкость гребня. 

Система Window System позволяет легко и быстро проверить наличие патронов в магазине. Эта патентованная система позволяет видеть находящиеся в магазине патроны через узкое окно на цевье, что повышает функциональность и безопасность ружья. Ярко-красная метка предупреждает о том, что ружьё заряжено.

Техническиехарактеристики
Калибр12/76
Длина ствола, мм650, 700, 760
Длина приклада от спускового крючка/отвод, мм355 с тонким затыльником, 365 со средним затыльником, 375 с толстым затыльником
Вместимость магазина4+1 (3+1 Mag)
Дульные сужения*(Full-1,0), **(Improved Modified-0,75), ***(Modified-0,5), ****(Improved Cylinder-0,25), Cylinder
Вес, кг2,9 со стволом 70 см

автонастрой

Stels Benelli 600 — мотоцикл с запутанной родословной, в которой затесались сразу три страны. Итальянские корни, китайское производство и российская сборка — правда, только крупноузловая, сами же комплектующие производятся в Китае.

Раскроем сразу все карты — мотоцикл получился действительно очень удачным, и, главное, конкурентоспособным. Разрабатывался Stels Benelli 600 с прицелом на рынок Европы и стран экс-СССР, так как в Китае эксплуатация мототехники с двигателями более 250 куб. см. запрещена. И китайские конструкторы постарались на славу, надо сказать. Выкупив изрядную долю одной из старейших итальянских мотокомпаний, они использовали их наработки для создания модели «Стелс Бенелли 600».

Если вкратце, то это китайский мотоцикл в самом лучшем смысле этого слова. У него отсутствуют недостатки, приписываемые китайским автомобилям и мотоциклам, вроде низкого качества всего, чего только можно. Двигатель Stels Benelli 600 — рядная «четвёрка» жидкостного охлаждения, способная на пике мощности выдать 81 лошадиную силу. А это, на секундочку, больше, чем у некоторых японских 600-кубовых мотоциклов того же класса! Питается двигатель от инжектора, и работает в связке с 6-ступенчатой КПП.

Конечно, Stels Benelli 600 нельзя назвать самым что ни на есть современным мотоциклом. Китайцы использовали разработки итальянских инженеров примерно десятилетней давности, но и они вывели китайский мотопром в лице «Стелс Бенелли 600» на качественно новый уровень. Впрочем, единственное, что при беглом осмотре отличает этот байк от японских современников — это стальные рама с маятником, в то время как японские производители уже сделали выбор в пользу рам из алюминиевого сплава.

Тем не менее, Stels Benelli 600 способен развить скорость до 220 километров в час, и набирает он её весьма резво. Его двигатель любит высокие обороты, и раскрывает весь свой неплохой потенциал именно в верхнем диапазоне. Коробка передач работает чётко, без «косяков», а цепь исправно передаёт крутящий момент на заднее колесо.

Тормоза на «Стелс Бенелли» установлены очень и очень хорошие, два диска на переднем колесе и один на заднем. Причём китайцы, судя по всему, успешно скопировали тормоза «Брембо», и, судя по тому, что тормозит мотоцикл очень эффективно, их копия не сильно ухудшила качество. Да и штатно устанавливаемая резина Metzeller весьма неплоха по качеству.

Общее качество отделки тоже не вызывает нареканий и желания поморщиться — на Stels Benelli 600 вы не найдёте кривых сварных швов или некачественного лакокрасочного покрытия. Приборная панель — лаконичная, вполне стандартная, и читается хорошо. Посадка — классическая и потому весьма удобная, правда, из-за скромных размеров мотоцикла реально высокому человеку ростом эдак в 190 сантиметров «Стелс Бенелли» может показаться тесноватым. Весит он, кстати, не так уж и мало, снаряженная масса стремится к отметке в 210 килограммов. Видимо, в такой приличный для классического нейкида вес делает свой вклад стальная рама.

Управляемость — конёк этого мотоцикла. Stels Benelli 600 не против как уйти со светофора «в точку», так и показать неповоротливым четырёхколёсным, на что способны два колеса. Байк действительно отлично слушается руля и лихо маневрирует на любой разумной скорости.

С этой моделью китайцы решили выйти на рынок мототехники уже в новом свете. У большинства байкеров китайские мотоциклы ассоциируются с дешёвыми малокубатурниками сомнительного качества, но Stels Benelli 600 успешно разрушает этот стереотип. Итальянский стиль вкупе с по-китайски гуманной ценой — на уровне 5-7-летних японских аналогов — уже делают своё дело, и в интернете появляются отзывы довольных владельцев «Стелс Бенелли». Так что это, кажется, неплохой вариант, достойный рассмотрения.

Достоинства и недостатки Stels Benelli 600

У модели Stels 600 Benelli есть несколько основных преимуществ:

  • Продуманный дизайн. Прямая посадка водителя, эргономичное расположение ручек и переключателей упрощает езду.
  • Компактные габариты и отличная манёвренность.
  • Удобное расположение приборной панели. Цифровой спидометр.
  • Высокая мощность.
  • Надёжная тормозная система.
  • Высокое качество пластика, соединений, сварки.
  • Наличие «аварийки».
  • Низкая цена в сравнении с аналогами.

Как и у любого бюджетника в Stels Benelli 600 есть и мелкие недостатки:

  • Дребезжание глушителя на высоких оборотах.
  • Сильно выпирающие зеркала с плохой видимостью.
  • Жёсткая подвеска.
  • Отсутствие ABS.
  • Отсутствие ветрозащиты.

Мотоцикл Stels 600 Benelli

Российская выпускает мотоцикл Stels 600 Benelli. Benelli – имя хорошо известное среди производителей мотоциклов.

Компания, основанная в прошлом веке в Италии женщиной, чье имя она носит с момента основания, по определенным причинам оказалась в руках китайского производителя мототехники Qianjiang Group.

Китайские разработчики создавали эту модель с прицелом на страны постсоветского пространства. Очень похожие модели Keeway RK6 и QJiang QJ600 уже несколько лет продавались на азиатских рынках в разных странах.

Производство мотоциклов в России началось в 2013 году. В первых моделях задняя подвеска была жесткая. При езде на неровностях подвеска сильно амортизировала.

Исправляли это мотоциклисты самостоятельно, регулируя задние амортизаторы. В поздних модификациях стали устанавливать телескопическую, а потом маятниковую вилку. В современных моделях улучшилось качество пластмассы.

Соединение швов и стыковка отдельных элементов заметно выросли. Мотоцикл выпускается в двух вариантах — Stels 600 и Stels 600 GT.

Технические характеристики.

Стильный, современный и довольно агрессивный дизайн мотоцикла производит приятное впечатление. С первого взгляда чувствуется внутренняя мощь. Посадка мотоциклиста прямая.

Ручки и переключатели расположены достаточно эргономично. Хороший обзор приборной панели. Спидометр цифровой. В целом складывается впечатление продуманности дизайна.

При габаритах 2160х800х1180 мм мотоцикл хорошо смотрится в городском потоке. Мощная стальная рама, выполненная по типу «птичья клетка». Семнадцати дюймовые шины установлены на легкосплавные диски.

Вес в снаряженном состоянии в ранних моделях составлял 208 кг. В более новых выпусках идет увеличение. На сиденье помещаются два человека.

Двигатель. При мощности в 81 л.с. и объеме 0,6 л позволяет развить скорость до 220 км/час. Для езды по городу достаточно. В своей линейке мотоциклов это самая высокая мощность.

Рядный четырехцилиндровый двигатель расходует 5,8 л на 100 км пробега. Для указанной мощности сочетание вполне приемлемое. Питается от инжектора. Охлаждение жидкостное, число тактов – 4, бак вмещает 15 л бензина.

До 6 тысяч оборотов разгон медленный, что присуще всем мотоциклам этого ряда. Установлен ограничитель на число оборотов.

Допускается использование бензина А-92, но лучше заливать 95-й. Двигатель запускается электростартером.

Тормозная система. Гидравлическая. Двухдисковый передний тормоз и задний дисковый обеспечивают надежное и прогнозируемое торможение, не перегреваясь при продолжительном использовании.

Подвески. Гидравлические. Передняя – телескопические вилка, задняя – маятниковая вилка.

Коробка передач. Механическая, шести ступенчатая.

К недостаткам некоторые владельцы относят, выступающие несколько больше, чем это нужно зеркала и цифровой спидометр вместо аналогового с привычной стрелкой.

Позиции спорные, но каждый мотоциклист имеет свое мнение. Более важная проблема – дребезжание глушителя на оборотах 5000, но и это устраняется не сложно.

FAQs:

Is Benelli Chinese brand?

Benelli India is proud to announce that we have increased our production capacity at our assembly facility in Hyderabad from 7,000 units to 20,000 units annually.

Source: https://india.benelli.com/news?page=2

Are Benelli motorcycles good?

Benelli discontinued all the models ever since BS6 emission norms kicked on April 1, 2020 and updated only offering in its portfolio- Imperiale 400. Benelli has had a very quiet 2020 since the company hasn’t had much to celebrate about. It has only one product in its India lineup as of now, i.e., Imperiale 400.

Source: https://www.rushlane.com/benelli-india-2021-launch-plans-12388638.html

Where are Benelli bikes made?

Since 2005 Benelli has been a part of the Qjian Jiang (QJ) group, the largest capacity manufacturer of motorcycles in China. QJ produces over 1,200,000 vehicles per year at its super modern factory in Wenling, about 250 miles from Shanghai. With over 14,000 employees, the factory is as big as a city!

Source: https://www.benelli.com/cn-zh/company

Which country owns Benelli?

Benelli discontinued all the models ever since BS6 emission norms kicked on April 1, 2020 and updated only offering in its portfolio- Imperiale 400. Benelli has had a very quiet 2020 since the company hasn’t had much to celebrate about. It has only one product in its India lineup as of now, i.e., Imperiale 400.

Source: https://www.rushlane.com/benelli-india-2021-launch-plans-12388638.html

Is Benelli made in India?

Since 2005 Benelli is part of the Qianjiang group, the largest group in China for size and manufacturing capacity in the motorcycle field. Its production reaches 1,200,000 vehicles per year and 14,000 employees work in super modern factory large as a town which is located in Wenling, about 500 km away from Shanghai.

Source: https://www.benelli.co.uk/about/100-years-of-history

Is Benelli discontinued?

MUMBAI: Italian motorcycle maker Benelli has scrapped its plans of setting up a manufacturing plant in India after the government mooted a plan to ban two-wheelers with combustion engines up to 150cc capacity by 2025.

Source: https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/two-wheelers-three-wheelers/benelli-drops-plan-to-set-up-manufacturing-plant-in-india-after-govt-proposes-a-ban-on-two-wheelers/articleshow/70554089.cms

Are Benelli motorcycles made in China?

Benelli discontinued all the models ever since BS6 emission norms kicked on April 1, 2020 and updated only offering in its portfolio- Imperiale 400. Benelli has had a very quiet 2020 since the company hasn’t had much to celebrate about. It has only one product in its India lineup as of now, i.e., Imperiale 400.

Source: https://www.rushlane.com/benelli-india-2021-launch-plans-12388638.html

Is Benelli discontinued?

Vikas Jhabakh, Director – Mahavir Group, spearheads Benelli’s operations in India through Adishwar Auto Ride India (AARI), a partner of Mahavir Group, one of the leading automobile dealers in the country. AARI is the exclusive partner by Benelli, to distribute Benelli’s premium product range in the country.

Source: http://www.mahavirgroup.co/brands/benelli/

Are Benelli bikes Italian?

Benelli India is proud to announce that we have increased our production capacity at our assembly facility in Hyderabad from 7,000 units to 20,000 units annually.

Source: https://india.benelli.com/news?page=2

Compare Specifications of Imperiale 400 BS6 and CB350RS

Selected Bikes

Benelli Imperiale 400 BS6

Brand:

— Select Brand —

Model:

— Select Model —

Honda CB350RS

Brand:

— Select Brand — /

Model:

— Select Model —

Brand:

— Select Brand —

Model:

— Select Model —

Brand:

— Select Brand —

Model:

— Select Model —

Technical Specifications

FuelPetrolPetrol
Engine Displacement374.00 cc348.36 cc
EngineSingle-cylinder, Air-cooled, 4-valves/cylinder, SOHC4 Stroke, SI, BS-VI Engine
Engine StartingELECTRICSelf
Engine LubricationForced lubrication with wet sump
ClutchMultidisc wet clutchMultiplate Wet Clutch
Fuel SystemFuel-InjectionPGM-FI
IgnitionECU – DELPHI MT05
Cooling SystemAir-cooledAir Cooled
Maximum Power21 PS @ 6000 rpm20.7 hp @ 5500 rpm
Maximum Torque29 Nm @ 3500 rpm30 Nm @ 3000 rpm
Transmission5-speed5 Speed
Top Speed120 kmph
FrameDouble cradle with steel tubes and platesHalf Duplex Cradle

Mileage

Overall Mileage30 kmpl

Tyres

Front100/90 – 19100/90-19M/C 57H
Rear130/80 – 18150/70-17M/C 69H
Wheel / RIMSpoked rimAlloy

Brakes

Front300 mm single disc (ABS)310 mm Disc
Rear240 mm single disc (ABS)240 mm Disc

Suspension

Front41 mm TelescopicTelescopic
RearPre-load adjustableTwin-Hydraulic

Colors Available

ColorsRed
Black
Silver
Black With Pearl Sports Yellow
Radiant Red Metallic

Physical Specs

Length2170 mm
Width820 mm
Height1120 mm
Weight205 kg
Seat Height780
Wheelbase1440 mm
Ground Clearance165 mm
Fuel Tank Capacity12 litres

Overview

AboutThe Benelli Imperiale 400 BS6 is a certified motorcycle with an impressive engine displacement Read MoreThe Honda CB350RS is a stylish and powerful motorcycle that offers an impressive riding experie Read More
FeaturesAsymmetrically Shaped and Thin-film-transistor LCD Display
Retro Round Front HeadlightExhaustTail Lamp & IndicatorsLCD Display
Additional DetailsEXHAUST SYSTEM : With catalytic converter and oxygen sensors
FINAL DRIVE : Chain
SPARK PLUG : NGK BR7ES
FUEL CONSUMPTION : 3.2 l/100 km
CO2 emissions: 70 g/km
Dual Channel ABS

Pros and Cons

Pros– Strong and robust build quality.
– Retro styling combined with modern features.
– Air-cooled engine that offers good performance.
– Reliable braking system with ABS.
– Comfortable seating and suspension setup for long rides.
– Striking design with impeccable finishing
– Comfortable and ergonomic riding position
– Responsive and fuel-efficient engine
– Excellent build quality and durability
– Enhanced stability and maneuverability
Cons– On the heavier side with a weight of 205 kg, affecting maneuverability in traffic.
– Limited tank capacity of 12 litres may require more frequent refueling on long trips.
– Slightly higher CO2 emissions at 70 g/km.
– No liquid-cooling system, which may be a factor in extreme weather conditions.
– Limited color options
– Rear tire width may not appeal to some riders

Ремонт и обслуживание

Фотография заднего колеса мотоцикла STELS 600 GT BENELLI

Совсем рисовым мотоцикл трудно назвать, в сравнении с большинством китайкой техники, однако несколько болевых точек все же имеет:

  • часто выходит из строя датчик топлива;
  • качество многих болтов оставляет желать лучшего;
  • после небольшого пробега часто наблюдается течь масла передней вилки, выходят из строя сальники;
  • задний амортизатор течет;
  • соединения и шланги охлаждающей системы быстро трескаются и рвутся -наблюдается течь антифриза;
  • разваливается подшипник задней ступицы;
  • наблюдается неравномерный износ колодок;
  • качество проводки плохое, часто перетирается или наблюдаются разрывы.

Как можно заметить, поломки возникают как следствие экономии на комплектующих и качестве сборки. Двигатель же нареканий не вызывает.

Обслуживание проходит в стандартном режиме и при правильной эксплуатации по карману не ударит. Если у вас в городе есть представительство данной техники, то вам повезло, это позволит сэкономить время и деньги.

Сравнение с аналогами

В данном классе и кубатуре найти соперника не составляет проблемы, но мы решили зайти с козырей и сравнить с популярной, крепко завоевавшей рынок Honda CB 600 Hornet.

Пробегая по техническим характеристикам наших представителей можно заметить, что Benelli практически не отстает, а даже если и проигрывает в каком-то из показателей, то незначительно. Качество сборки и материалов у Хонды в разы лучше, но и стоимость превышает в два раза. Дизайн Benelli кажется более интересным, нежели у консервативного японского представителя, все-таки у итальянцев получается добавлять изящности своей технике.

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Chassis

It’s not only the engine that Royal Enfield has worked on; the company has also finally parted ways with its outdated, single-cradle frame, employing instead a double-downtube frame. It’s also longer and wider than its predecessor. At the front, there’s a conventional telescopic fork, while at the rear, there are twin shock absorbers.

The Honda, Benelli and Jawa also use double-downtube frames, with a conventional telescopic fork and twin shock absorbers handling suspension. 

Where some differences begin to appear are in the brakes and wheel sizes. The Meteor 350 uses a 19-inch front wheel and a smaller 17-inch wheel at the rear. The CB350 and Imperiale use a 19-inch front and 18-inch rear, while the Jawa employs an 18-inch front and 17-inch rear.

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Underpinnings
Royal Enfield Meteor 350Honda H’ness CB350Benelli Imperiale 400Jawa Forty Two
Weight (kerb)191kg181kg205kg172kg
Ground clearance170mm166mm165mmNA
Wheelbase1400mm1441mm1440mm1369mm
Brakes (f)300mm disc310mm disc300mm disc280mm disc
Brakes (r)270mm disc240mm disc240mm disc153mm drum / 240mm disc
Suspension (f)Telescopic forkTelescopic forkTelescopic forkTelescopic fork
Suspension (r)Twin shock absorbersTwin shock absorbersTwin shock absorbersTwin shock absorbers
Tyres (f)100/90-19100/90-19100/90-1990/90-18
Tyres (r)140/70-17130/70-18130/80-18120/80-17
Fuel capacity15 litres15 litres12 litres14 litres

As for braking, anchorage at the front comes from a 300mm disc on the Royal Enfield and the Benelli. The Jawa has the smallest disc at 280mm, while the Honda features the largest unit at 310mm. At the rear, the Royal Enfield, Benelli and Honda employ a disc brake, while the Jawa can still be optioned with a 153mm drum brake. 

While the Meteor 350 is 6kg lighter than its predecessor, it’s still quite heavy, at 191kg. For comparison, the CB350 and Forty Two weigh 181kg and 172kg, respectively. The Imperiale 400, meanwhile, is the heaviest, at 205kg.

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Verdict

The Meteor 350 is a big improvement over the Thunderbird, and it will really be appreciated by buyers who were already considering buying a Royal Enfield. It has a good number of features and the engine continues to have the older machine’s characteristics while becoming a touch more modern.

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Price
Royal Enfield Meteor 350Honda H’ness CB350Benelli Imperiale 400Jawa Forty Two
Price (ex-showroom)Rs 1.76-1.90 lakhRs 1.85-1.90 lakhRs 1.99-2.11 lakhRs 1.65-1.74 lakh

With an ex-showroom Chennai price ranging from Rs 1.76 lakh to Rs 1.81 lakh, the Meteor 350 is priced quite competitively. While this specifications comparison can help making your decision, we’d recommend waiting till we bring you a proper comparison.

Let us know your pick in the comments section below.

Also see:

Upcoming

Royal Enfield Himalayan 650

Expected Price : ₹ 4.00 – 4.09 lakh

Upcoming

Royal Enfield Shotgun 650

Expected Price : ₹ 3.00 – 3.50 lakh

Upcoming

Royal Enfield Classic 650

Expected Price : ₹ 3.40 – 3.60 lakh

Upcoming

Royal Enfield Himalayan 450

Expected Price : ₹ 2.60 – 2.70 lakh

Upcoming

Royal Enfield Scrambler 650

Expected Price : ₹ 32.00 – 3.50 lakh

Royal Enfield Super Meteor 650

₹ 4.16 – 4.51 lakh

Royal Enfield Continental GT 650

₹ 3.82 – 4.12 lakh

Royal Enfield Himalayan

₹ 2.25 – 2.30 lakh

Royal Enfield 2023 Bullet 350

NA

Royal Enfield Bullet 350

₹ 1.50 – 1.69 lakh

Royal Enfield Classic 350 2021

₹ 2.16 – 2.61 lakh

Royal Enfield Hunter 350

₹ 1.77 – 1.99 lakh

Royal Enfield Interceptor 650

₹ 3.63 – 3.95 lakh

Royal Enfield Meteor 350

₹ 2.10 – 2.28 lakh

Royal Enfield Scram 411

₹ 2.47 lakh

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Engine

Powering the Meteor 350 is a newly developed, 349cc, single-cylinder engine that produces 20.2hp at 6,100rpm and 27Nm at 4,000rpm. While the engine continues to be air-cooled, Royal Enfield has incorporated an oil circuit in the 2-valve head to aid cooling. The engine has a balancer shaft to quell vibrations. The old pushrod-valve system is replaced by an SOHC, two-valve head. 

Honda’s CB350 also uses a new engine that has been specifically designed for India. This 348cc, air-cooled, single-cylinder engine develops 21.1hp at 5,500rpm and 30Nm at 3,000rpm. Interestingly, Honda has also equipped the CB350 with an assist and slipper clutch.

Royal Enfield Meteor 350 vs rivals: Powertrain
Royal Enfield Meteor 350Honda H’ness CB350Benelli Imperiale 400Jawa Forty Two
Engine349cc, single-cylinder, air-cooled348.36cc, single-cylinder, air-cooled374cc, single-cylinder, air-cooled293cc, single-cylinder, liquid-cooled
Power20.2hp at 6,100rpm21.1hp at 5500rpm21hp at 6000rpm26.5hp
Torque27Nm at 4,000rpm30Nm at 3000rpm29Nm at 3500rpm27.05Nm
Power-to-weight ratio105.75hp/tonne116.57hp/tonne102.43hp/tonne154.06hp/tonne
Gearbox5-speed5-speed5-speed6-speed

In BS6 guise, Benelli’s contender makes 21hp at 6,000rpm and 29Nm at 3,500rpm from its 374cc single-cylinder, SOHC engine. Like the Meteor and the CB350, the Imperiale 400 is also air cooled and comes paired with a five-speed gearbox.

Jawa, on the other hand, has taken a slightly different approach. Despite having the smallest engine at 293cc, it makes the highest power figure at 27hp. Torque, meanwhile, is slightly lower than its rivals, at 27Nm. The Jawa manages this because it uses a short-stroke architecture and features more modern technology like a double-overhead camshaft and liquid cooling. Additionally, it’s also the only bike here that employs a 6-speed gearbox.

Recently Asked User Questions

Q. I took a trail ride on Benelli 400 for 15 mints but felt heat on my right leg, I heard Benelli bike get heated very fast compare to Interceptor. – Imperiale 400?

  • No its not so…. i have been using imperiale 400 for last 10 months and drive for about 60-70 km daily but never felt that. Of course don’t forget you are driving 400 CC so a bit of warmth you will feel but it does not get heated for sure…
  • Engine heat is a real problem as of now. On enquiry at the service centre I was informed that the heating will be considerably reduced after the first service.
  • I took a ride in city for 15km but i felt very heat on my right leg, especially while waiting in the signal.Kindly tell me how to rectify this

View All Answers

Q. What is the service cost of Benelli Imperiale 400, really awaiting for details. Which will be affordable RE or Benelli Imperiale 400?

  • Beneli maintance is on 1000 km where first 3 services is labour charge is free which will cost you a inr of ₹600 and first service cost upto 3000 and second at 6000km which will be a₹3000 itself as same as jawa maintance cost
  • At which km you done the 1st free service?In the above comment of Mr. Febin, he said that he paid only inr600 for first 3 free service?
  • I made done my first service that have added paid service charge of Rs1982

View All Answers

Q. Which is better Royal Enfield Classic 350 signals or Benelli Imperiale 400?

  • I have a 2019 RE Classic 350 (not the Signals edition), as well as a Benelli Imperiale 400 which was delivered to me on February 1, 2020. I use both the motorcycles on alternate days. I find that using the RE is easier in city traffic because of its low weight, right turning radius and revving engine. For long rides on open stretches of the highway, the Benelli outshines the RE because of it’s smooth engine, vibration free operation at higher speeds and stability due to it’s heavy weight. The Benelli is difficult to get in and out of right parking spots because of it’s larger dimensions and heavier weight. You have to consider the environment in which you are going to primarily ride before making a decision. In my opinion, both are excellent motorcycles.
  • I have used the Royal Enfield Electra 350 for around 6 years which is quite similar to the Classic 350 except for the heavier engine crank. I feel the RE has an edge over the Imperiale 400 in city traffic due to the smaller turning radius and lesser body weight. It may also offer better mileage. I consider the Imperiale 400 as much superior on many other counts.
  • No doubt, imperial 400,only issue is service cost and service centres, but if you wait, you can get new RE which will be on new chassis and new engine without vibrations

View All Answers

Q. I have done the the test ride today in Benelli 400 now i am thinking to go with Benelli 400 or RE 350
Classic? i feel good and comfort in Benelli test ride.. for my daily use Benelli is good? please reply
Benelli is a Chiness company make? Any service or parts availability issues in future? how you feel?

Benelli Imperiale 400 is a wholesome package that offers a vibe-free motor full of character. Its comfortable riding posture and well-balanced suspension setup add to its riding experience. The bike could prove to be great companion for your daily runs. Benelli initially originated in Italy which is fully owned by China based Qianjiang Group currently. Moreover, the availability of spare parts and after sales service would depend on the availability of service centers in your city. You may check out the Benelli Imperiale 400 Road Test for more details.

Q. Is This bike like royal enfield classic or not… what about mileage – Imperiale 400?

Only in looks. Benelli is a rather fast bike for open roads. Enfield will pull away from the start due to its crankweight. Benelli doesn t have much crank weight, below 2.000 rpm no torque

Q. I have shortlisted Bullet 350 kick start Bullet Standard 500 and Benelli Imperiale 400, please suggest which bike would be better?

  • It all depends on what you want to use it for. For long rides, the Benelli is unsurpassed for its comfort, stability and refinement. For commuting within the city and its traffic choked streets, the bullet 350 would be a better choice because of it’s relatively light weight and greater fuel efficiency compared to the Benelli. The 500 cc bullet is an all rounder. It can be used for long rides as well as getting groceries and commuting to the office, if you don’t mind the vibrations. Also, at this point in time, RE has a far greater service reach than Benelli all across India. Whichever one you choose, love it, take care of it, and it will take care if you. There are no bad choices here.
  • Thanks zigwheels
  • Exactly

More Questions

Поделитесь в социальных сетях:FacebookX
Напишите комментарий