Triumph Bonneville
Icons cannot die. Production of Triumph motorcycles has ceased three times, and yet the Bonneville thrives. Whether it’s an early Triumph Engineering effort, a Norton Villiers Triton, a Devon Bonnie or a new model from Hinckley, the Bonneville oozes cool from every angle. Marlon Brando, James Dean and (of course) Steve McQueen have all swung legs over this plucky Brit, escalating a status originally earned at the track. Its parallel-twin engine has grown from 650cc to 865cc and carburetors have given way to injection, but its silhouette remains as constant as our desire to be seen riding one.
Shipping Information
Continental US:Haul Bikes will ship anything sold through Iconic for a starting rate of $750 in the Continental US (prices may increase in rural markets), and Iconic will handle the paperwork on your behalf. You do not need to crate your bike or drain the gas/disconnect the battery if you go with Haul Bikes. We are glad to work with the shipper of your choice as well, but you will have to arrange it.
Please note:
- spares/extras will have to be shipped separately via FedEx or similar.
- the fee includes $15,000 of insurance with a $500 deductible. Additional insurance can be purchased at a cost of $50 per additional $5,000 of value.
- additional details can be found here
Southern CaliforniaOn a case-by-case basis, we can transport motorcycles in our van.
We are located in Santa Monica, California 90405.Local Rates (one way):0-50 miles: $15050-150 miles: $300
Alaska/Hawaii:Please contact concierge@iconicmotorbikes.com for a quote.
Canada:We recommend TFX$1,500 for Los Angeles, CA to Canada is a ROUGH ballpark, please contact TFX for an exact quote including shipping and customs.
Europe and Asia:We recommend Shippio$5,000 for US to Europe/Asia is a VERY ROUGH ballpark which includes transport as well as customs fees and duties. Please contact Shippio for an exact quote.
Australia/New Zealand:We recommend Bikes Abroad$1,500 for US to Australia is a ROUGH ballpark, please contact Bikes Abroad for an exact quote including shipping and customs.
Производство
Название моделей
За исключением нескольких случаев, наименования моделей Bimota всегда следовали схеме, состоящей из двух букв и цифры:
Должность | Описание |
---|---|
1º | Первая буква является инициалом производителя двигателя : H для Honda , K для Kawasaki , S для Suzuki , Y для Yamaha , D для Ducati , B для BMW , G для Gilera (только для гоночных мотоциклов). |
2º | Вторая буква – Б Бимоты. |
3º | На третьем месте прогрессивный номер модели с двигателем того же производителя: например, SB3 указывает на третью Bimota, оснащенную двигателем Suzuki; YB11 станет одиннадцатым Bimota, оснащенным двигателем Yamaha. |
Особые случаи:
Описание |
---|
Для гоночных моделей, оснащенных двигателем Harley Davidson , букве B Bimota предшествовала аббревиатура HD. |
Некоторые модели имели расширенное название в номинале, например, YB6 Tuatara , YB8 Furano , YB9 Bellaria , YB10 Dieci и DB3 Mantra . |
Единственными Bimota с номиналом, выпущенным из комбинации букв и поставщиков двигателей, были « 500-V due » и Impeto. |
Прошлый диапазон
Мотор | Шаблон | Двигатель происхождения | Н. д’экс. продукты 14 | Годы производства |
---|---|---|---|---|
Бимота | Тезис 500 | Двухтактный 90 ° “V” двухцилиндровый 500 см3 | 1 | 1992 г. |
V-два | 150 | с 1997 по 1999 год | ||
V-Due Корса | 26 | с 1999 по 2001 год | ||
Эволюция V-Due Corsa | 120 | с 2001 по 2003 год | ||
V-Due Evolution | 14 | 2003 г. | ||
Финальное издание V-Due Racing | 30 | 2005 г. | ||
БМВ | BB1 Супермоно | Rotax BMW F650 | 376 | с 1995 по 1997 год |
BB1 Двухместный Супермоно | 148 | и 1997 годы | ||
ББ2 | S1000RR | 1 | ||
ББ3 | 26 | с 2013 по 2015 год | ||
Дукати | 666 ЛЕ | Монстр 1000 | 1 | 2003 г. |
БД1 | 750 пасо | 453 | и 1986 годы | |
ДБ1 С | 63 | 1986 и 1987 годы | ||
DB1 СР | 153 | с 1987 по 1989 год | ||
ДБ1 Дж | 400 СС | 52 | 1986 и 1987 годы | |
DB2 | 900 СС | 408 | с 1993 по 1995 год | |
ДБ2 Дж | 400 СС | 106 | и 1995 годы | |
DB2 СР | 900 СС | 157 | с 1994 по 1996 год | |
DB2 ЭФ | 100 | 1997 и 1998 годы | ||
Мантра DB3 | 454 | с 1995 по 1998 год | ||
DB4 | 264 | и 2000 гг. | ||
DB4 т.е. | 130 | 2000 и 2001 гг. | ||
DB5 тыс. | 1000 монстров | 140 | 2005 г. | |
DB5 Борсалино | 1 | 2007 г. | ||
ДБ5 С | 1100 Мультистрада | 17 | с 2006 по 2011 год | |
DB5 и желание | Гипермотард 1100 Эво | 10 | 2011 | |
ДБ5 Р | 1000 монстров и 1100 мультистрада | 12 | с 2006 по 2011 год | |
DB5 РЭ | Гипермотард 1100 Эво | 45 | 2011 | |
DB6 Бред | 1000 монстров или 1100 мультистрада | 437 | с 2005 по 2011 год | |
DB6 Синий бред | 1000 монстров | 23 | 2006 г. | |
DB6E | Гипермотард 1100 Эво | 20 | 2011 | |
ДБ6 Р | 1100 Мультистрада | 80 | с 2007 по 2011 год | |
DB6RE | Гипермотард 1100 Эво | 29 | 2011 | |
DB6 Борсалино | 1100 Мультистрада | 1 | 2007 г. | |
DB6 сверхлегкий | 1100 Гипермотард | 1 | ||
ДБ7 | 271 | с 2007 по 2011 год | ||
DB7 Оронеро | 25 | 2008 г. | ||
DB7 Углеродная сажа | 50 | 2009 г. | ||
ДБ8 | 33 | 2010 | ||
DB8 СП | 70 | с 2011 по 2015 год | ||
DB8 Оронеро | 10 | 2013 | ||
DB9 Трепет | 47 | 2011 | ||
DB10 Б.Мотард | Гипермотард 1100 Эво | 33 | ||
DB10R Б.Мотард | 5 | с 2012 по 2015 год | ||
ДБ11 | 1198 | 8 | 2012 | |
DB11 VLX | 1 | |||
DB12 Б. Турист | 1 | |||
DBx | Гипермотард 1100 Эво | 16 | ||
Драко | 900 СС | 1 | 2003 г. | |
импульс | Диавель | 1 | 2015 | |
Диссертация 1/Д 851 | 851 | 127 | и 1991 годы | |
Тезис 1 / ДиДжей | 400 СС | 51 | 1992 и 1993 годы | |
Диссертация 1/Д 906 | 851 довели до 904 см³ | 20 | 1991 и 1992 годы | |
Диссертация 1/Д СР | 144 | 1992 и 1993 годы | ||
Диссертация 1 / Д ЭС | 50 | 1993 г. | ||
Диссертация 1 / Д ЭФ | 25 | 1994 г. | ||
2D диссертация | 1000 монстров | 25 | 2005 и 2006 гг. | |
Диссертация 3D Концепция | 1100 Мультистрада | 29 | 2007 г. | |
3D диссертация | 184 | с 2008 по 2011 год | ||
Золотая диссертация 3D Rock | 1 | 2009 г. | ||
Диссертация 3D E | Гипермотард 1100 Эво | 32 | с 2011 по 2015 год | |
3D обнаженная диссертация | 50 | 2012 | ||
Диссертация 3D 40° | 18 | 2013 | ||
Дипломная работа RaceCafe 3D | Скремблер | 1 | 2015 | |
Газ Газ | ВВХ 508 | ЕС 515 | 1 | 2011 |
Гилера | ГБ1 | 750 РУ | 2 | 1993 г. |
Харли-Девидсон | HDB1 | 500 аэромакки | 1 | и 1977 годы |
HDB2 | 250 или 350 Аэромакки | 35 | ||
HDB3 | 350 Аэромакки | 2 | ||
Хонда | Прототип № 1 | КБ 750 четыре | 1 | 1975 г. |
HB1 | 10 | 1975 и 1976 годы | ||
HB2 | CB 900 Бол д’Ор | 193 | и 1983 годы | |
HB3 | КБ 1100 | 101 | с 1983 по 1985 год | |
НВ4 | CBR 600 RR Огненный клинок | 10 | 2010 | |
Джотаги | ВВХ 300 | Эндуро | 1 | 2011 |
ВВХ 500 | Эндуро | 1 | 2011 | |
Кавасаки | КБ1 | 900 Z1 | 319 | с 1978 по 1981 год |
КБ1 Т2 | Z 1000 | 508 | 1981 и 1982 годы | |
КБ2 | З 500 | 37 | с 1981 по 1984 год | |
КБ2 Дж | Z 400 | |||
КБ2 С | Z 550 | 72 | ||
КБ2 ТТ | Z 600 | 62 | ||
КБ3 | Z 1000 Дж | 112 | 1983 и 1984 годы | |
КБ4 | 2020 | |||
Диссертация H2 | Н2 | |||
Сузуки | SB1 | 500 ТР | 50 | с 1975 по 1977 год |
СБ2 | ГС 750 | 140 | с 1977 по 1979 год | |
СБ2 80 | 30 | 1979 и 1980 гг. | ||
СБ3 | ГС 1000 | 402 | с 1980 по 1983 год | |
СБ4 | 1100 Катана | 272 | 1983 и 1984 годы | |
СБ5 | GSX 1135 | 158 | 1985 и 1986 годы | |
СБ6 | GSX-R 1100 | 1 144 | с 1994 по 1996 год | |
SB6R | 600 | 1997 и 1998 годы | ||
СБ7 | GSX-R 750 | 200 | 1994 и 1995 годы | |
СБ8 Р | 1000 турецких лир | 150 | с 1998 по 2000 год | |
СБ8 РС | ||||
СБ8 К | 10 | 2000 г. | ||
SB8 К Гобер | 50 | 2005 г. | ||
SB8 К Санта-Моника | 75 | |||
Ямаха Мотор | YB1 | ТЗ 250 или 350 | 12 | и 1975 годы |
YB2 | 15 | 1977 г. | ||
YB3 | 15 | с 1978 по 1980 год | ||
YB4 Р | ФЗ 750 | 2 | 1987 г. | |
YB4 и | 303 | и 1989 гг. | ||
YB4 и СП | 15 | |||
YB5 | ФДЖ 1200 | 208 | 1987 и 1988 годы | |
YB6 | ФЗР 1000 | 546 | с 1988 по 1990 год | |
YB6 Туатара | 60 | 1989 и 1990 гг. | ||
YB6 Exup | 114 | |||
YB7 | ФЗР 400 | 321 | 1987 и 1988 годы | |
YB8 | ФЗР 1000 Exup | 252 | с 1990 по 1992 год | |
YB8 Фурано | 152 | 1992 и 1993 годы | ||
YB8 E | 169 | 1993 и 1994 годы | ||
YB9 Беллария | ФЗР 600 | 145 | с 1990 по 1993 год | |
YB9 СР | 651 | с 1994 по 1996 год | ||
YB9 НИИ | 225 | с 1996 по 1998 год | ||
YB10 Десять | ФЗР 1000 Exup | 224 | с 1991 по 1994 год | |
YB10 Двухместный | 38 | 1992 и 1993 годы | ||
YB11 Суперлеггера | 1000 Громовержцев | 600 | с 1996 по 1998 год | |
25 лет YB11 | 50 | 1998 г. |
Buell RS 1200
Buells were the brainchildren of Harley-Davidson engineer Erik Buell — all-American sportbikes that employed new and never-before-seen technologies and were powered by the parts-bins of Milwaukee’s Motor Company. The Buell RS1200 was a half-faired, short-wheel-based version of Buell’s first bike, the Battletwin. Now featuring Harley’s new 1200cc Sportster motor, the RS1200 cradled the power plant in its custom trellis frame, complete with rubber mounting. An underslung exhaust system (a staple of Buell bikes) and a hidden steering damper kept the center of gravity low — and delivered less head movement than a dutiful dad at a BTS concert.
Tesi H2
Бимота Теси H2 | |
Строитель | Бимота |
---|---|
Годы производства | – |
Тип | Спортивное |
Двигатель и трансмиссия | |
Мотор (ы) | 4 цилиндра в ряд, 4-тактное жидкостное охлаждение |
Запускать | электрический |
Распределение | 2 действия, 4 клапана на цилиндр |
Смещение | 998 см 3 (76 × 55 мм ) |
Максимальная мощность | 231 л.с. при 11500 об / мин |
Максимальный крутящий момент | 14 кг⋅м при 11000 об / мин |
Еда | электронный впрыск |
Схватить | мультидиск в масляной ванне |
Коробка передач | 6-ступенчатая |
Передача инфекции | по цепочке |
Рама, подвески и тормоза | |
Рамка | тип периметра Ω |
Передняя подвеска (ходовая) | одинарный амортизатор (100 мм) |
Задняя подвеска (ходовая) | одинарный амортизатор (130 мм) |
Передний тормоз | 2 диска ∅ 320 мм , 4 поршневых суппорта |
Задний тормоз | 1 диск ∅ 225 мм , 2 поршневой суппорт |
Вес и габариты | |
Переднее колесо | 120/70 х 17 |
Заднее колесо | 200/55 х 17 |
Колесная база | 1445 мм |
Высота седла | 840 мм |
Сухой вес | 207 кг |
Резервуар (резерв) | 17 л |
На выставке EICMA в Милане Bimota объявляет о приобретении европейским филиалом Kawasaki 49,9% акций компании, ответственной за маркетинг Bimota. Первая модель этого сотрудничества – Tesi H2 .
Окончательные спецификации будут объявлены в сентябре 2020 года, одновременно с открытием предварительных заказов.
Двигатель представляет собой рядный четырехцилиндровый двигатель объемом 998 см 3, питаемый от компрессора, полученный от Kawasaki Ninja H2 . Производитель заявляет 231 л.с. при 11500 об / мин . Воздух наддув позволит сэкономить 11 л.с. .
Демпфирование передней и задней части поручается двум амортизаторам Öhlins с ходом 100 и 130 мм соответственно . В отличие от Tesi 3D, маятники теперь не из трубчатой решетки, а из литого алюминия.
Торможение обеспечивается Brembo двумя передними дисками 320 мм и радиальными крепежными скобами, а также задним диском 220 мм , все с АБС.
Сухая масса 207 кг .
Элементы кузова могут быть окрашены в черный, белый и красный цвета или покрыты углеродным лаком.
Его продают за 62 тысячи евро .
Мотоциклы Bimota
SB6R (1997) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB6R (1997)”
SB7 (1994) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB7 (1994)”
SB8K (2000) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB8K (2000)”
SB8K Gobert Replica (2004) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB8K Gobert Replica (2004)”
SB8K Santa Monica (2004) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB8K Santa Monica (2004)”
SB8R (1998) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB8R (1998)”
SB8R Special (2000) | |||||||
|
Характеристики “Bimota SB8R Special (2000)”
Tesi ID 851 (1990) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi ID 851 (1990)”
Tesi ID 904 (1991) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi ID 904 (1991)”
Tesi ID 904SR (1992) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi ID 904SR (1992)”
Tesi ID 904ES (1993) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi ID 904ES (1993)”
Tesi ID 904EF (1994) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi ID 904EF (1994)”
Tesi 2D Millennium (2004) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi 2D Millennium (2004)”
Tesi 3D (2007) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi 3D (2007)”
Tesi 3D Rock Gold (2009) | |||||||
|
Характеристики “Bimota Tesi 3D Rock Gold (2009)”
YB4ie (1988) | |||||||
|
Характеристики “Bimota YB4ie (1988)”
YB4ie SP (1988) | |||||||
|
Характеристики “Bimota YB4ie SP (1988)”
YB5 (1987) | |||||||
|
Характеристики “Bimota YB5 (1987)”
YB6 (1988) | |||||||
|
Характеристики “Bimota YB6 (1988)”
YB6 EXUP (1989) | |||||||
|
Характеристики “Bimota YB6 EXUP (1989)”
80-е — первые победы
Успех в бизнесе идет нога в ногу с отличными результатами гонок. В 1980 году Bimota (Бимота) празднует свой первый титул в Чемпионате Мира в классе 350 куб. см.
Вскоре компания становится перед необходимостью расширения — открываются новые производственным помещения, в которых выпускаются мотоциклы KB2 Laser, SB3 и HB2. 1983 год стал тяжелым для Bimota (Бимота) — Массимо Тамбурини уходит из компании. Спустя пять месяцев на его место приходит молодой выходец из Ducati Федерико Мартини. Именно благодаря ему был выпущен первый мотоцикл Bimota, снабженный двигателем Ducati. DB1 стал чрезвычайно успешным и сыграл важную роль в укреплении позиций итальянского бренда.
Федерико Мартини стал центром развития компании в следующих нескольких лет — под его руководством был разработан новый коробчатый тип алюминиевой рамы, который стал использоваться наряду с традиционными трубчатыми. Мотоцикл YBei с новой рамой помог Bimota (Бимота) в лице гонщика Вирджинио Феррари завоевать чемпионский титул в TT F1, который позднее стал известен как Чемпионат Мира по Супербайку.
В 80-е годы модельный ряд Bimota (Бимота) значительно разрастается — компания выпускает модели HB2, HB3, SB3, SB4, SB5, YB4, YB6, YB6 Tuatara и многие другие.
000_moto_0812_038
МАРШ НА ВОСТОК. После неизбежного спада в пучину мировой рецессии (в 2011 году компания продала всего 150 мотоциклов) Bimota сделала нешуточную заявку на возвращение к активной жизни. На осеннем мотосалоне EICMA в Милане (который она два года игнорировала) компания представила два новых стритбайка, аппарат НВ4 для гонок Moto2 GP с 600-кубовым двигателем Honda, и даже — как возможный вариант развития — эндуро испанского происхождения с двухтактными и четырехтактными моторами. Фармацевтический магнат Роберто Комини, который выкупил Bimota в 2003 году, оправился от личной трагедии (потери жены) и вновь принялся руководить компанией с присущей ему энергией — и финансами.
Производство модели DB10 Motard началось точно по плану, и первые два мотоцикла ушли… в Китай. Новые времена: именно благодаря богатым покупателям из стран Третьего мира Bimota сегодня работает в полную силу. На традиционных рынках напуганные кризисом мотоциклисты (см. материал «Они надоели!») уже не понимают, зачем переплачивать вдвое за аппарат с таким же мотором (Bimota DB10 Motard стоит в Италии 20 790 евро, а Ducati Hypermotard 1100EVO — 11 990 евро).
А замысел новой модели появился у технического директора компании Андреа Аквавивы (работавшего моим гоночным инженером 20 лет назад, когда я три сезона провел в заводской команде на супербайке Tesi 1D) всего год назад, когда он и его коллеги застряли в колоссальной пробке по пути в Муджело, на Гран-при Италии. «Синьор Комини попросил нас спроектировать что-то, отвечающее духу Bimota, но в то же время способное расширить ряды наших покупателей, — рассказывает Аквавива. — Мы обсуждали это задание, застряв в пробке на Муджело, и пришли к выводу, что хорошим вариантом стал бы мотард на базе DB6 Delirio. Как показала отрицательная реакция на прототипы эндуро, представленные в Милане, ничего более внедорожного нам и не надо. По возвращении с гонки мы доработали идею, показали эскизы шефу — и он дал нам зеленый свет с тем, чтобы начать производство мотоцикла уже весной. Нелегкая была работа, но заказов на эту модель много, так что мы угадали.»
BSA Gold Star Clubman
The Gold Star was a pin awarded to riders able to lap the Brooklands circuit at an average speed north of 100 mph. In 1937 Wal Handley came out of retirement, hopped on a BSA, recorded a lap speed of 107.5 mph, and the BSA Gold Star was born.
To back the new nomenclature now emblazoned on their tanks, BSA rededicated their efforts — and dominated the Clubman TT up until it ended in 1956. The 500cc single-cylinder Gold Star was hand assembled and sold with factory test results alerting owners to the horsepower they would sidle. Later models could even be optioned with a first gear capable of hitting 60 before shifting was necessary. This led the factory catalogues to indicate that this bike was a racer first and foremost and not suitable for road use. (Thankfully, this would only made them more popular.)
1987 Honda CBR600F
Better known in North America as the Hurricane, the CBR600F was Honda’s first sportbike to come wrapped in full plastics. Powered by an 85-hp inline-four, this new breed of sportbike was instrumental in developing the worldwide “crotch-rocket” market. Able to rev freely to 11,000 rpm and peak at 140 mph with riders comfortably tucked behind its tiny windscreen, the Honda CBR600F was essentially a racer for the everyman.
An immediate sales success, the CBR600F evolved over the years to deliver increased gobs of power from the same 600cc displacement. Honda’s keen awareness of rider ergonomics in their fully-faired sport bikes is what set them apart with the original Hurricane, and it remains a constant corporate philosophy to this day.
Архитектура
Вид на Tesi 1 / D голый, с маятником и рамой Ω.
Телескопическая вилка, которая есть на большинстве шоссейных велосипедов, связывает рулевое управление и подвеску, так что любое действие одного влияет на другое. Принцип, разработанный инженером Дифацио, заключается в полном разделении наведения и демпфирования. Таким образом исчезают вредные взаимодействия между ними. Положение мотоцикла при торможении не меняется, как при использовании обычной вилки. Такое расположение также позволяет изменять геометрию мотоцикла ( колесная база , ), не влияя на динамические характеристики. Это не первый случай, когда этот метод используется, в частности, ELF , но до сих пор он никогда не выходил за пределы схем. С Tesi Bimota переносит его на одобренную машину.
Два поворотных рычага соединены рамой омега . Колесо ступица дома два конических подшипника и оси. С помощью рычажного механизма он соединен с небольшой рулевой колонкой, расположенной напротив рамы с левой стороны машины. Другой набор рычагов соединяет этот столбец с нижним тройным деревом и рулем.
Рама больше не сводится к двум боковым пластинам и двум пряжкам спереди и сзади для поддержки бака, руля и корпуса сиденья, что значительно увеличивает вес.
Но эта архитектура требует изготовления очень большого количества деталей, составляющих переднюю ось, следовательно, более высокая стоимость производства. Эти детали также должны иметь большие размеры, чтобы выдерживать нагрузки, возникающие при торможении. Кроме того, маятник значительно увеличивает диаметр поворота, затрудняя маневрирование. Этот недостаток уменьшен в Tesi 3 / D за счет использования поворотного рычага с решетчатой решеткой, позволяющего использовать трубы небольшого сечения без изменения жесткости.
Comparer
Comparer la 1100 TESI 3D ROCK GOLD face à ses concurrentes
Prix
Bimota 1100 TESI 3D ROCK GOLD 2009 : 40 000 €
NCR Mike Hailwood TT Replica 2009 : 100 000 €
MV-Agusta Brutale 1078 RR edition JeanRichard 2009 : 19 000 €
Couple
Bimota 1100 TESI 3D ROCK GOLD 2009 : 10 mkg
NCR Mike Hailwood TT Replica 2009 : 13,50 mkg
MV-Agusta Brutale 1078 RR edition JeanRichard 2009 : 11,70 mkg
Puissance
Bimota 1100 TESI 3D ROCK GOLD 2009 : 95 ch
NCR Mike Hailwood TT Replica 2009 : 130 ch
MV-Agusta Brutale 1078 RR edition JeanRichard 2009 : 154 ch
rapport Poids / Puissance
Bimota 1100 TESI 3D ROCK GOLD 2009 : 1,77 kg/ch
NCR Mike Hailwood TT Replica 2009
Non communiqué
MV-Agusta Brutale 1078 RR edition JeanRichard 2009 : 1,20 kg/ch
Vitesse
Bimota 1100 TESI 3D ROCK GOLD 2009 : 230 km/h
NCR Mike Hailwood TT Replica 2009 : 220 km/h
MV-Agusta Brutale 1078 RR edition JeanRichard 2009 : 267 km/h
Comparateur
Significant Bimota Motorcycles
HB1
The HB1 was the first ‘Bimota’ motorcycle, it had a short run of 10-12 units handcrafted by Tamburini himself.
Tamburini took the ‘World’s First Superbike’ in the form of the Honda CB750 Four and reduced the bikes overall weight significantly.
As a result the bike was faster than ever before, the chassis could now handle the powerful engine which is something the Honda struggled with.
It was sold to the lucky few buyers as a kit that they could put together themselves.
V Due
The Bimota V Due will forever be known as the motorcycle that killed the company, it drained them dry of funds and failed to claw back enough revenue.
It was an ambitious project and it’s a highly collectable bike today, it was the only 100% Bimota motorcycle with their very own engine.
Unfortunately the 2 stroke V Due was plagued with issues regarding the engine, specifically the fuel injection, so as a result the project drank more money than planned to fix such issues.
By the time Bimota switched to a traditional carb, fixing the issue, the moment had passed and the potential of the V Due was lost.
Tesi 1D
The Tesi 1D was another ambitious project that Bimota took on.
Pierluigi Marconi cut his craft on the Tesi and it would take several generations before it would become what it was always meant to be.
It was an aggressive, dominating sportsbike that stood out from the pack, unfortunately it failed to draw in the public’s attention and convert that to sales.
On the other hand today a Tesi 1D is highly collectable.
DB1
The Bimota DB1 took the Ducati Pantah engine and Dr Frederico Martini, an ex-Ducati engineer got to work on putting a fresh spin on the bike.
It was the first all-Italian Bimota and it had originally been commissioned by the Cagiva group.
The DB1 is notoriously hard to get hold of, largely because the majority of those produced (in small numbers) went directly to Japan as opposed to anywhere else.
DB6
The DB6 was a naked version of the DB5 sportbike.
Sergio Robbiano took the DB5 chassis and with help from a computer whizz and design and engineer team turned it into a mean, stunning naked street bike.
It stood out as something that Bimota had never done before, and had performance to back it up.
BB3
The fastest Bimota of all time (perhaps contested by the most recent addition of the Tesi H2).
Using the BMW S1000RR engine the BB3 unleashed 193 horsepower.
After 2015 the BB3 was sold as a kit with the BMW motor and wiring loom needing to be purchased separately by the customer.
Tesi H2
The Tesi H2 – You can order yours here for around $75,000
A supercharged limited edition, groundbreaking partnership between Kawasaki and Bimota has been unleashed in the form of the Tesi H2.
What you have is a Kawasaki 228 horsepower motor (238 horsepower with ram-air) paired with a Bimota hub-steered chassis.
The bike comes in over 7kg lighter than the original H2 which is largely down to the use of carbon bodywork.
It is a stunning feat of design and engineering, Bimota have managed to build on the foundation of the H2 which lets face it was already pretty awesome.
If the Tesi H2 is a sign of things to come with Kawasaki backing up Bimota, we all have a lot to be excited about.
Brough Superior SS100
So exacting was the individual tailoring of each Brough Superior SS100 that they gained explicit permission to be dubbed the “Rolls-Royce of motorcycles”. A marvel of craftsmanship and engineering, each SS100 was guaranteed to hit 100 mph — no great feat by today’s standards, but this was in 1924. By 1928, the Brough Superior SS100 would hit 130 mph in the standing kilometer with George Brough in the saddle. T.E. Lawrence, better known as Lawrence of Arabia, owned three Brough Superiors in his life — and famously died due to head injuries sustained when swerving to avoid two young cyclists. Lawrence’s death would eventually lead to the requisite use of crash helmets for motorcyclists.
Разработка
В следующем году завод нанял второй прототип для австрийского и итальянского этапов чемпионата мира по гонкам на выносливость. Двигатель от Honda VF 750 F, мощностью 90 л.с. при 10 000 об / мин . Покупается в конкурентном отделении японского производителя . Рама представляет собой конструкцию из сплава алюминия , углеродного волокна и кевлара , поддерживающую двигатель. В году он заменен двумя омегами в Peraluman 35, окружающими двигатель под ним. Рулевое управление всегда гидравлическое, но такое решение создает нагрузку на управляемость, и мотоцикл оказывается неуправляемым на любой скорости.
Только в году был выпущен еще один прототип с двигателем Yamaha 750 FZ , от которого пришлось отказаться от гидравлического рулевого управления и использовать набор рычагов. Машину намного проще брать с собой. В году в качестве двигателя Tesi был окончательно выбран Ducati, поскольку кожух двигателя мог играть роль усиления жесткости. В результате получился окончательный прототип, который отличается от серийного мотоцикла только глушителями.