Cagiva Mito I Racing Lucky Explorer

1992

  • turbosquid$59

Plymouth Acclaim

…mid-size 4-door sedan chrysler american classic 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 plymouth acclaim 3d model available on…

3d_export$99

Vector W8 1990 to 1992 3D Model

…usa sport expensive rare coupe fast supercar super dreamcar vector w8 wector
vector w8 1990 to 1992 3d model squir 72879 3dexport

3d_export$99

Toyota Supra 1993 3D Model

…supra 1993 3d model 3dexport toyota supra jza80 a80 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001…

3d_export$129

Chevrolet Silverado Extended Cab 1988-1999 3D Model

…1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 1990 1991 1992 chevrolet pickup truck cab chevrolet silverado extended cab 1988-1999…

3d_export$129

Mercedes-Benz E-class AMG widebody coupe 1988 3D Model

…amg e36 widebody w124 c124 1988 1989 1990 1991 1992 1993 2-door coupe sport mercedes-benz e-class amg widebody coupe…

3ddd$1

Savio firmino

…savio firmino 3ddd кушетка , savio firmino cм.188х74х92h.http://arredamenti.com.ua/catalog/myagkaya-mebel/kusetka-savio-firmino-creazioni-per-l-arredamento-1992a  …

3d_ocean$89

GMC Vandura Panel Van 1992

…y, in real units of measurement, qualitatively and maximally close to the original. model formats: – *.max (3ds max 2008 scanl…

3d_ocean$89

Ford Bronco 1992

…y, in real units of measurement, qualitatively and maximally close to the original. model formats: – *.max (3ds max 2008 scanl…

Биография

Участвовать в соревнованиях Валентино Росси начал по примеру отца, Грациано Росси (Graziano Rossi). Первый серьёзный заезд у Валентино произошёл в 1996 году, и с этого момента начинается его звёздный путь. Победы идут одна за другой, сначала он достигает успехов в классе 125сс, после чего постепенно повышает планку, переходя в другие классы. В течение четырёх лет гонщик достигает «королевского» класса, и здесь удача вновь ему не изменяет. Первый сезон принёс для Росси звание вице-чемпиона, и начиная с 2001 года, на протяжении последующих пяти лет Валентино становится чемпионом.

В 2004 году Росси решает покинуть прежнюю команду, перейдя в новую, и ею становится Gauloises Yamaha Team, в которой мотоциклист выигрывает несколько заездов. Когда наступил 2008 год, Валентино подтверждает лидерство уже в премьер-классе (по счёту он является шестым в коллекции мотоциклиста), а спустя год Валентино заслуженно становится в седьмой раз чемпионом в «королевском» классе.

Юные годы

Родился Валентино Росси 16 февраля 1979 года в городке Урбино (Urbino), регион Марке (Marche). С ранних лет он наблюдал за тем, как в мотогонках участвует его отец, поэтому уже тогда он решает пойти по его стопам.

Первым увлечением Валентино стал картинг, но его мать постоянно переживала, что в ходе своей новой забавы маленький Росси может получить увечья. Она не раз заводила эту тему разговора с Грациано, поэтому отец решает приобрести для сына карт, который окажется, по его мнению, неплохой заменой настоящему мотоциклу.

Первые успехи в картинге

В 1990 году Росси одерживает первую в жизни победу – соревнование по картингу. Но на карте начинающий гонщик решил не останавливаться и, не откладывая в долгий ящик, решает испытать себя на минибайке. Успешно овладев этим транспортом, он выигрывает также несколько региональных соревнований.

Картинг Валентино не бросает, он участвует в национальном чемпионате в Парме, где занимает пятое место. Вместе с отцом Росси начинает задумываться о возможности участия в итальянской серии 100сс, чтобы продолжать развиваться в направлении Формулы 1. Однако пришлось остановиться на минибайках, поскольку стоимость в соревнованиях более высокого класса была семье не по карману. В 1992-1993 годах Валентино продолжает принимать участие в соревнованиях.

Когда Валентино перерос минибайки, то ему потребовался настоящий мотоцикл. В 1993 году Росси решает попробовать себя в итальянском чемпионате на своём Cagiva Mito, где ему присуждается девятая позиция.

В финальном заезде Валентино выигрывает поул. В 1994 году Росси уже становится чемпионом итальянских соревнований.

Валентино в юные годы почитал бывшего чемпиона WRC Колина Макрея (Colin Steele McRae), который позднее обучал молодого гонщика технике раллийного вождения. Вместе они позднее решают организовать гонку в Монце (Monza).

Cagiva

2006 Cagiva Raptor 1000 3D Model

…otorcycle naked sport dual ducati monster moto motorbike bike fast speed 2006 cagiva raptor 1000 3d model archcars 14618 3dexport

turbosquidfree

Cagiva Elefant chain slider B-series 750 900

…<br>- parasolid .x_t<br><br>——<br><br>check out my other models.<br>vincent van hoogdalem

turbosquidfree

…<br>- parasolid .x_t<br><br>——<br><br>check out my other models.<br>vincent van hoogdalem

turbosquid$49

Cagiva Raptor 1000

…igonal mesh (not triangles), 1024×1024 easy to customize textures in tga format, vray materials same as preview, ready to render.

thingiversefree

Cagiva Elefant 750 900 clip / pin for side cover by chalon2000

… and 900 will be happy for the download. these pins get lost all the time and you cannot buy replacements. have fun, ride safely.

thingiversefree

Cagiva Elefant 750 900 cockpit bulp holder by chalon2000

…ferent settings from flex shore 70a. they work fine but look ugly. maybe you find better printer settings. have fun, ride safely.

thingiversefree

Mirror Motocycle (old Cagiva) by Serrinha

…mirror motocycle (old cagiva) by serrinha thingiverse

just sharing to everyone….

thingiversefree

…cagiva keychain by snakerandom thingiverse

a simple cagiva keychain, nice for your motorcycles.

thingiversefree

Cagiva Mito Crank shaft press tool by smoregrava

…it worked perfect for me and the alignment of the axle was less than 0,02 millimeter of so i did not need to true the shaft after

thingiversefree

swingarm chain cagiva mito 125 evo patin cadena

…wingarm chain cagiva mito 125 evo patin cadena thingiverse

print on tpu setting 100% fill imprimir en tpu con el 100% de relleno

Мотоциклы Cagiva

Elefant E900 (1994)
Тип двигателя4-тактный, 2-цилиндровый, 4-клапанный, десмодромный, воздушное охлаждение
Объем двигателя904 см3
Мощность двигателя68 л.с.

Характеристики “Cagiva Elefant E900 (1994)”

Freccia 125 C9 (1987)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя27 л.с.

Характеристики “Cagiva Freccia 125 C9 (1987)”

Freccia 125 C10R (1988)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя27 л.с.

Характеристики “Cagiva Freccia 125 C10R (1988)”

Freccia 125 C12R (1989)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя28 л.с.

Характеристики “Cagiva Freccia 125 C12R (1989)”

C12R Lucky Explorer Competition SP (1990)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя30 л.с.

Характеристики “Cagiva C12R Lucky Explorer Competition SP (1990)”

Freccia 125 C12R Final Edition (1992)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя28 л.с.

Характеристики “Cagiva Freccia 125 C12R Final Edition (1992)”

Gran Canyon 900ie (1998)
Тип двигателя4-тактный, 2-цилиндровый, 4-клапанный, десмодромный, воздушное охлаждение
Объем двигателя904 см3
Мощность двигателя73 л.с.

Характеристики “Cagiva Gran Canyon 900ie (1998)”

Mito I (1990)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito I (1990)”

Mito I Racing Lucky Explorer (1991)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito I Racing Lucky Explorer (1991)”

Mito I Denim (1991)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito I Denim (1991)”

Mito II (1992)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito II (1992)”

Mito I Lawson Replica (1992)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito I Lawson Replica (1992)”

Mito II 125 Rothmans Rep (1993)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito II 125 Rothmans Rep (1993)”

Mito II Racing Lucky Explorer (1993)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito II Racing Lucky Explorer (1993)”

Mito II 125 Evoluziono (1994)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito II 125 Evoluziono (1994)”

Mito II Lawson Replica (1994)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito II Lawson Replica (1994)”

Mito II John Kocinski Replica (1994)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя124 см3
Мощность двигателя33 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito II John Kocinski Replica (1994)”

Mito 125 Evoluziono (1994)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя34 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito 125 Evoluziono (1994)”

Mito 125 Lucky Strike (1996)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя34 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito 125 Lucky Strike (1996)”

Mito 125 SP (1996)
Тип двигателя2-тактный, 1-цилиндровый, пластинчатый клапан, жидкостное охлаждение
Объем двигателя125 см3
Мощность двигателя34 л.с.

Характеристики “Cagiva Mito 125 SP (1996)”

technology

The Cagiva Mito is particularly popular with young people because of its sporty appearance.

For models built after 2000 (N3), the manufacturer may not issue any technical reports on the completely dethrottled variant (22 kW), but only as an 11 kW (15 PS) variant in Germany. The background to this is an EU guideline that prescribes a minimum weight per kW output and which the Cagiva Mito falls below.

In order to have a model built after 2000 approved as a completely dethrottled variant in Germany, a separate report on this increase in performance is required. This report is to be provided for each individual motorcycle, whereby the approval is then at the discretion of the TÜV expert. In the event of such an unintended increase in performance, the entire motorcycle is checked to see whether the chassis, the frame and the braking system in particular are designed for the high loads and speeds. Since the design of the relevant parts of the Mito has never changed since the Evo model, these tests should be in favor of the entry.

The Mito is powered by a single-cylinder 2-stroke engine with 124.3 cm³ displacement and separate lubrication. Depending on the model, carburettors with a diameter of 28 mm and 35 mm were installed. In principle, the engine technology has not changed since the Mito 1 was designed.

The Mito has been in production since 1989; first known as Mito I and Mito II, the design changed in 1995 and the name became Mito Evolution . Like the Ducati 916, the design of the Mito Evo comes from Massimo Tamburini , which is the result of the collaboration between the development departments between Cagiva and Ducati .

Direct comparison of a Cagiva Mito Evo and a Ducati 748

Соперники

Макс Бьяджи является основным недоброжелателем Росси. Бьяджи всегда считал себя лучшим гонщиком, а в некоторых неудачах не обвинял технику, якобы неисправность мотоциклов не давала ему довести победу до конца. Такой враждебный настрой всячески постёгивала пресса, поэтому в 2001 году в Барселоне вражда дошла до своего пика, и гонщики подрались – это случилось перед самым выходом на подиум, но ситуацию старались как можно быстрее замять, не привлекая журналистов.

В 2003 году серьёзным соперником Валентино становится Сете Жиберану, хотя до этого момента гонщики вели дружеское общение.

Cagiva Mito Sport Production “Mini Moke” 1991

La prima Mito allestita in versione Sport Production è datata 1991 e vede la luce in quel di Monza per un test speciale con tanto di piloti ufficiali quali Davide Bulega (125 over), Franco Latini (collaudatore) e con la guest star (per motivi promozionali) Eddie Lawson con tanto di tuta completa con logo “Mito” in bella vista. L’obiettivo è chiaro fin da subito e la gestazione all’interno del Reparto Corse Cagiva la dice lunga; la vittoria della 125 Sport Production 1991 è alla portata della casa Varesina.La moto, in vendita a 7 milioni e 600 mila lire può essere acquistata regolarmente da tutti i piloti che intendono partecipare al Campionato Sport Production e viene fornita direttamente dalla casa in configurazione da regolamento 1991, ma dato che si tratta di un progetto ex novo, lo sviluppo del mezzo viene esclusivamente affidato a Davide Bulega e al suo team ufficiale in quanto la realizzazione e la produzione di un kit SP da fornire ai clienti è ancora in fase embrionale. La prima serie si riconosce per la scritta Mini Moke su codone.Una volta alzato il telo coprimoto, le linee della Mito in questa versione “SP” rendono onore alla matita di Tamburini e la somiglianza di tale 125 con la C590 di Randy Mamola è molto più che una semplice affermazione. La stampa viviseziona subito la moto durante la presentazione a Monza e immediatamente, rispetto al modello di serie, si notano diversi particolari degni di una moto da gran premio, come l’ammortizzatore di sterzo laterale regolabile con attacco al telaio.Il regolamento è piuttosto restrittivo: viene mantenuto il carburatore da 28 mm di serie e, rispetto al modello stradale, cambiano solamente i tubi dei freni, ora in teflon con maglia di acciaio e la trasmissione, adesso passo 415 con corone in ergal Cagiva CHT. Come pneumatici sono confermati gli ottimi Michelin Radial nelle misure di 100/80 all’anteriore e 150/60 al posteriore. La carenatura completa in vetroresina con plexiglass a “doppia bombatura” e copri sellino posteriore realizzato ad hoc per l’occasione, così come il supporto anteriore del cupolino leggermante differentemente dalla controparte stradale per consentire ai piloti una migliore visibilità nella posizione “in carena”.

Le sospensioni vedono all’anteriore la splendida forcella Marzocchi a steli tradizionali migliorata nell’idraulica e l’adozione al posteriore di un inedito ammortizzatore G.C.B. (Gazzaniga, Ceriani e Bianchi) pluriregolabile con serbatoio esterno. Le pedane arretrate sono montate su splendidi supporti in alluminio per migliorare e modificare la posizione in sella del pilota (20 mm alzate, 50 mm arretrate rispetto alle standard).
 

Per quanto riguarda il propulsore i tecnici Cagiva (ovviamente) non si sono sbilanciati molto; la moto è equipaggiata con un cilindro serie 6 SP (marchiati 66433 e 66650) e relativa espansione realizzata sempre dal Reparto Corse Cagiva con silenziatore in alluminio (carbonio non ancora ammesso dal regolamento), pistone originale (sempre secondo la fiche) e testa opportunatamente modificata, così come il pacco lamellare. L’avviamento e’ elettrico , secondo quanto dettato dal restrittivo regolamento Sport Production 1991.

9.5

The 9.5 truly introduces a gateway to the future in the shape of a premium adventure bike, faithfully based on the new MV Agusta 950 engine. Powered by class-leading technology and close to that racing spirit of the original Elefant. 

The two new models share numerous stylistic elements: the front end area and the sturdy handguard, for example, are both painted black. A side cover protect the radiator.Which reveals a semicircle element in the central portion.

Furthermore, a cover protects the front braking system. With a large flap to ensure the discs the right dose of air flow. The skid plate underlines the destination of the bike.Which therefore results particularly off-road oriented.

Even the extended use of high-technology materials along with their finishing are nature-inspired.The forged carbon fiber element.A link between the radiator area and the skid plate, reflects this vision. 

Similar models

…cagiva mito 2 3dwarehouse

cagiva mito 2 1992

3dwarehousefree

Cagiva Mito 125

…ito 125 3dwarehouse

cagiva mito 125 full model with engine,steering and other stuff.please rate. #125 #cagiva #full #mito #model

grabcadfree

…cagiva mito 200h head grabcad

general shape for the 200h cylinder head.

grabcadfree

Cagiva/Husqvarna timing tool 800048803

…acquire timing tool. used for the cagiva mito or similar engined bikes with kokusan ignition between 87-05 or husqvarna…

thingiversefree

swingarm chain cagiva mito 125 evo patin cadena

…wingarm chain cagiva mito 125 evo patin cadena thingiverse

print on tpu setting 100% fill imprimir en tpu con el 100% de relleno

grabcadfree

Cagiva Mito 125 frame

…for a supermono project.

hole diameters are not correct but locations are within ~2mm.

or an electric or big twostroke engine.

thingiversefree

…cagiva raptor logo 2 by gigio2k thingiverse

cagiva raptor logo 2

grabcadfree

Cagiva Mito SP exhaust flange for the 90087 Cylinder

… a big fuck you to the engineer who had enough time on his hands to design something like this.

original part number: 800090202

cg_trader$15

Ford Explorer 1992 – Game ready

… mm, include materials and textures from substance painter to vray, include interior, geometry is quads and tris in editable poly

thingiversefree

Cagiva Mito Crank shaft press tool by smoregrava

…it worked perfect for me and the alignment of the axle was less than 0,02 millimeter of so i did not need to true the shaft after

Similar models

  • 3dwarehousefree

…cagiva mito 2
3dwarehouse

cagiva mito 2 1992

3dwarehousefree

Cagiva Mito 125

…ito 125
3dwarehouse

cagiva mito 125 full model with engine,steering and other stuff.please rate. #125 #cagiva #full #mito #model

grabcadfree

…cagiva mito 200h head
grabcad

general shape for the 200h cylinder head.

grabcadfree

Cagiva/Husqvarna timing tool 800048803

…acquire timing tool. used for the cagiva mito or similar engined bikes with kokusan ignition between 87-05 or husqvarna…

thingiversefree

…cagiva raptor logo 2 by gigio2k
thingiverse

cagiva raptor logo 2

thingiversefree

swingarm chain cagiva mito 125 evo patin cadena

…wingarm chain cagiva mito 125 evo patin cadena
thingiverse

print on tpu setting 100% fill
imprimir en tpu con el 100% de relleno

grabcadfree

Cagiva Mito 125 frame

…for a supermono project.

hole diameters are not correct but locations are within ~2mm.

or an electric or big twostroke engine.

grabcadfree

Cagiva Mito SP exhaust flange for the 90087 Cylinder


a big fuck you to the engineer who had enough time on his hands to design something like this.

original part number: 800090202

cg_trader$15

Ford Explorer 1992 – Game ready

… mm, include materials and textures from substance painter to vray, include interior, geometry is quads and tris in editable poly

grabcadfree

Versions

From 1989 to 1999 the Mito was built exclusively as a 7-speed version with three-spoke wheels. The special Eddie Lawson and Lucky Explorer models with special paintwork were an exception ; the former also differed in technical details from the normal version. Since 2000, the Cagiva Mito is only available with a 6-speed gearbox, 6-spoke wheels, aluminum rear silencer (previously Kevlar, which tends to discolour) and with reduced compression, as well as a 2-ring piston (previously 1-ring ) produced. The older models with 1-ring pistons have a 200H cylinder head, the newer models have a 200C cylinder head. The Swiss model is an exception, in which the output was further reduced with even lower compression and two less overflow channels.

In 2005, Cagiva presented the most modern version of the Mito, the Mito 525 SP, to the public. Although the overall concept of this model is based on the road version, it has been technically modified as a racing vehicle. This concerns z. B. the aerodynamic racing fairing with frontal air inlets, carbon parts, lightweight forged wheels and the elimination of all components required for road traffic such as headlights, indicators, etc.

Cagiva Mito SP525

The 2008 street model of the Cagiva is also called 525 SP and its design is based on this. But what is really special is the change to the engine. Cagiva has brought the 22 kW engine, which has been in production since the early 1990s, to the Euro 3 standard. For this, the mixture preparation had to be changed. The new system is called ECU (Electronic Carburetor System). It has various sensors and servomotors in order to achieve an optimal mixture formation in every operating condition and thus reduce pollutant emissions. The oil pump is also electronically controlled.

The production of the Cagiva Mito was stopped in 2011. The Cagiva brand now only exists pro forma ; MV-Agusta holds the trademark rights to Cagiva.

000_moto_0611_044

Когда-то в ходу было слово «чекушка» — так называли 250-граммовую бутылку водки, стоившую всего 1 руб. 49 коп. — для одного и недорого, и без перебора. У мотоциклистов «чекушка» ассоциировалась с мотоциклом Jawa 250 — не так дорого, как топ-модель Jawa 350, за которую бились в очередях, но уже и не недоделанный совкопром. В общем, «чекушка» подразумевала бюджетную альтернативу. Сегодня, пожалуй, впору вспомнить старое слово: посмотрим, какие у нас появились «чекушки» из Поднебесной. На нашем рынке класс «250» представляют в основном китайские компании, которые сравнительно недавно доросли до таких моторов — прежде они окучивали кубатуры 125-150-200 см³, выпуская клоны хондовского нижневального двигателя серии CG. Прототипами для «чекушек» служат уже несколько типов двигателей, и они гораздо разнообразнее.

Поделитесь в социальных сетях:FacebookX
Напишите комментарий