Механика
V-Strom имеет шестиступенчатую коробку передач с впрыском топлива и слегка перенастроенным двигателем объемом 645 куб.см по сравнению с Suzuki. SV650 спортивный мотоцикл с выхлопной системой «два в один». Вертикальный, Поза при езде влияет на управляемость мотоцикла.
Двигатель
Двигатель – 90 °, с жидкостным охлаждением, четырехтактный V-образный двухцилиндровый двигатель с диаметром отверстия 81,0 мм (3,19 дюйма) и ходом 62,6 мм (2,46 дюйма), по четыре клапана на цилиндр, а также впускной и выпускной клапаны, каждый со своим распределительным валом. Его более расслабленные профили кулачков, по сравнению с двигателем SV, увеличивают мощность между 4000 и 6500 об / мин, наряду с небольшими изменениями в воздушной камере и выхлопе. По сравнению с SV, инерция кривошипа (эффект маховика) также увеличена на 4% за счет переработанной муфты стартера. Кроме того, в двигателе DL650 используется пластиковая внешняя крышка сцепления и крышка звездочки двигателя для снижения веса и шума.
В отличие от двигателя SV, в котором используется чугунный цилиндр. , в DL650 используется запатентованный Suzuki SCEM (Suzuki Composite Electro-Chemical Material) цилиндры с гальваническим покрытием, испытанное в гонках никель-фосфорно-карбидокремниевое покрытие для снижения веса и улучшенной теплопередачи, что обеспечивает более плотный и эффективный зазор между поршнем и цилиндром. , похожий на Никасил покрытие.
Электроника двигателя
Электроника двигателя DL650 помогает запускать двигатель и управлять дроссельной заслонкой, а также использует систему Suzuki AFIS (Auto Fast Idle System), исключающую управление быстрым холостым ходом. Модуль управления двигателем (ЕСМ) считывает информацию о двигателе, такую как температура охлаждающей жидкости, через 32-разрядный центральный процессор (ЦП), управляя двойными дроссельными заслонками топливной системы.
Выбросы
В DL650 используется система впрыска топлива с двойным дроссельным клапаном Suzuki (SDTV) и выхлопные газы через выхлопную систему «два в один» с каталитическим нейтрализатором в глушителе. Европейские модели соответствуют требованиям к выбросам Евро 3. В США система впрыска воздуха PAIR снижает выбросы CO и HC.
Шасси
Жесткая алюминиевая рама с двумя лонжеронами и маятник вмещают задний моноамортизатор Showa с отскоком. и гидравлическая регулировка предварительного натяга. Передняя вилка амортизатора Showa не регулируется. DL650 имеет 19-дюймовое переднее колесо и 17-дюймовое заднее колесо.
Приборы и кузов
Комбинация приборов велосипеда включает компактный аналоговый спидометр и тахометр с шаговым двигателем (оба со светодиодной подсветкой) и цифровой ЖК-дисплей с одометром, счетчиком пройденного пути, указателем температуры охлаждающей жидкости, указателем уровня топлива, светодиодной нейтралью, цифровыми часами, указателем поворота и фарами дальнего света и сигнальная лампа давления масла.
Регулируемое ветровое стекло допускает перемещение на 50 мм (2 дюйма). Небольшое отделение под сиденьем, подходящее для небольших инструментов, перчаток или руководства пользователя, можно получить, сняв сиденье через замок, расположенный в задней части велосипеда, просто под встроенной стойкой.
Европейская модель DL650 2004 года, обратите внимание на отсутствие маленьких круглых боковых отражателей, показанных с дополнительными защитными щитками, днищем, центральной стойкой и ветровым стеклом. Модель 2005 DL650 для США, с вторичным ветровым стеклом и кронштейном, защитными ограждениями для рук, защитными ограждениями Givi, высоким сиденьем Suzuki и верхним кофром
Модель 2005 DL650 для США, с вторичным ветровым стеклом и кронштейном, защитными ограждениями для рук, защитными ограждениями Givi, высоким сиденьем Suzuki и верхним кофром.
Conclusion
Now that you’ve learned everything there is to know about the DR650, from its beginnings to its most recent upgrade. Moreover, Besides DR650 Top Speed, Specs, and Review, we have addressed the benefits and negatives of the DR650 in our post. We’ve also answered a few relevant questions in the FAQ section, including a comparison between the KLR with the DR650. The DR650, now known as the DR650S, is a great ride for adventurers and other riders alike. And, it is now much more updated than any of its earlier versions possess.
- Honda CRF 150 Top Speed, Specs, Features, And Review
- Honda 300ex Top Speed, Specs, Features, and Review
- Suzuki DR-Z400SM Top Speed, Specs, Features And Review
- Honda CRF300L Top Speed, Specs, Features, And Review
- Honda CR125 Top Speed, Specs, Features, And Review
Suzuki DL650 V-Strom
Существует две версии модели DL V-Strom: с 650-кубовым и с 1000-кубовым V-твинами. Оба двигателя из рода популярных родстеров SV (изначально великий и ужасный «литровый» твин, про который Голливуду впору снимать трэш-хорроры, — инжекторная «двойка» с характером — был разработан для адских спортбайков TL1000S и R). Само собой, 1000-кубовая модификация V-Strom’а популярнее: еще бы, «ведь то ЛИТР, а не какая-то там мелочь, на которую уважающий себя мотоциклист даже не по смотрит». Так вот, дорогие гламурные литроводы, спешу вас огорчить: 650-кубовая модель — лучший «турист», чем V-Strom 1000. Причем без вариантов, апелляций и дискуссий: примите это как факт.
больше видео
Как сохранить свечи
Опубликовано 5 Июль 2023 by ScegliAuto
замена воздушного фильтра салона
Опубликовано 5 Июль 2023 by ScegliAuto
Отпустите ручку ручного тормоза
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Замена воздушного фильтра в салоне автомобиля
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Замена лампочки в перчаточном ящике
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Инструкции по разборке модуля CIM
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Как снять комбинацию приборов
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Замена ремня ГРМ
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Автомобильная стереосистема и телефонная связь через bluetooth
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Замена забитого топливного фильтра
Опубликовано 4 Июль 2023 by ScegliAuto
Suzuki DR 650
Описание модели
Модель эндуро-мотоцикла Suzuki DR 650 появилась в 1990 году вследствие модификации модели DR600 и желанием Suzuki составить достойную конкуренцию Honda с ее моделью NX650 Dominator. За основу мотоцикла был взят простой 1-цилиндровый двигатель воздушно-масляного охлаждения, выдающий 46 л.с. и 57 Нм крутящего момента. Мотор имел 4 клапана и 1 распредвал. В зависимости от версии, запуск осуществлялся посредствам кик- или электростартера. Основные модификации Suzuki DR 650: Suzuki DR 650 R (Djebel, Dakar) – классический эндуро с одной выхлопной трубой и защитным стеклом на рефлекторе. Suzuki DR 650 RS – версия в стиле туристического эндуро с выраженной ветрозащитой и двойной выхлопной трубой. Suzuki DR 650 RSE – версия аналогична предыдущей, но с электростартером, более емкой АКБ и более мощным генератором. На 15 кг тяжелее.Suzuki DR 650 SE – модернизированная версия Suzuki DR650R, пришедшая ему на смену. Отличается перенастроенным двигателем (для лучшей тяги на низах), нержавеющим выхлопом, подвесками и классическим внешним видом внедоржного эндуро. Решена проблема коррозии маятника, рамы и бензобака. На 25 кг легче Suzuki DR650R. В 1997 году на базе двигателя от Suzuki DR 650 была выпущена модель туристического эндуро – Suzuki XF 650 Freewind, которая стала ответом европейским флагманам – BMW F650 и Aprilia Pegaso 650. На сегодняшний день на рынке присутствует только модель Suzuki DR 650 SE, которая до сих пор официально производится и продается. В 2015 году компания отметила 20-летний юбилей выпуска Suzuki DR 650 SE. Поскольку мотоцикл практически не менялся по двигателю и до сих пор имеет карбюратор, он практически не продается в Европе (из-за норм выбросов Евро-3). Между тем, Suzuki DR 650 SE очень популярен в Канаде, Австралии и Новой Зеландии, где входит в 5-ку самых продаваемых мотоциклов с объемом двигателя свыше 500 куб. см.
Технические характеристики
Рама | стальная |
---|---|
Тип двигателя | 1-цилиндровый, 4-тактный |
Рабочий объем | 644 куб. см. – DR650SE 640 куб. см. – DR650S, DR650R, DR650RS |
Диаметр цилиндра/ход поршня | 100 х 82 мм – DR650SE 95 х 90,4 мм – DR650S, DR650R, DR650RS |
Степень сжатия | 9,5:1 – DR650SE 9,7:1 – DR650S, DR650R, DR650RS |
Охлаждение | воздушно-масляное |
Количество клапанов на цилиндр | SOHC, 4 клапана на цилиндр |
Система подачи топлива | карбюратор, 1x Mikuni BST40SS |
Тип зажигания | электронное CDI |
Максимальная мощность | 43 л.с. при 6400 об/мин – DR650SE 46 л.с. при 6800 об/мин – DR650S, DR650R, DR650RS |
Максимальный крутящий момент | 54 Нм при 4600 об/мин – DR650SE 56,6 Нм при 5000 об/мин – DR650S, DR650R, DR650RS |
Коробка передач | 5-ступенчатая |
Тип привода | цепь |
Размер передней шины | 90/90-21 M/C 54S |
Размер задней шины | 120/90-17 M/C 64S |
Передние тормоза | 1 диск 290 мм, 2-поршневой суппорт – DR650SE 1 диск 280 мм, 2-поршневой суппорт – DR650S, DR650R, DR650RS |
Задние тормоза | 1 диск 240 мм, 1-поршневой суппорт – DR650SE 1 диск 230 мм, 2-поршневой суппорт – DR650S, DR650R, DR650RS |
Передняя подвеска | телескопическая вилка (без регулировок), ход – 260 мм – DR650SE телескопическая вилка (без регулировок), ход – 240 мм – DR650S, DR650R, DR650RS |
Задняя подвеска | моноамортизатор с прогрессией (регулировка преднатяга и отбоя), ход – 260 мм – DR650SE моноамортизатор с прогрессией (регулировка преднатяга и отбоя), ход – 220 мм – DR650S, DR650R, DR650RS |
Габариты мотоцикла (ДхШхВ) | 2255 х 865 х 1205 мм – DR650SE 2250 х 870 х 1315 мм – DR650S, DR650R 2235 х 870 х 1345 мм – DR650RS |
Высота по седлу | 885 мм (845 мм – низкое седло) – DR650SE 890 мм – DR650S, DR650R, DR650RS |
Максимальная скорость | 150 км/ч |
Емкость бензобака | 17 л – DR650SE (1996-2000); DR650R, DR650S, DR650RS (1992-1996) 13 л – DR650SE (2001+) 21 л – DR650R, DR650S, DR650RS (1990-1991) |
Масса мотоцикла (сухая) | 147 кг – DR650SE 152 кг – DR650S, DR650R 155 кг – DR650RS |
Масса мотоцикла (снаряженная) | 166 кг – DR650SE |
Specifications[edit | edit source]
Suzuki DR 650 (S / SE, R / RE, RS / RSE): specs.
Specifications | ||
---|---|---|
DIMENSIONS | Overall length | 2255 mm / 88,8 in – DR650SE 2250 mm / 88,6 in – DR650S, DR650R 2235 mm / 88,0 in – DR650RS |
Overall width | 865 mm / 34,1 in – DR650SE 870 mm / 34,3 in – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Overall height | 1205 mm / 47,4 in – DR650SE 1315 mm / 51,8 in – DR650S, DR650R 1345 mm / 53,0 in – DR650RS | |
Seat height | 885 mm / 34,8 in – DR650SE 845 mm / 33,0 in – DR650SE (low seat) 890 mm / 35,0 in – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Wheelbase | 1490 mm / 58,7 in – DR650SE 1475 mm / 58,1 in – DR650SE (low seat) 1510 mm / 59,4 in – DR650S, DR650R | |
Ground clearance | 265 mm / 10,4 in – DR650SE 225 mm / 8,9 in – DR650SE (low seat) 260 mm / 10,2 in – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Dry weight | 147 kg / 324 lbs – DR650SE 152 kg / 335 lbs – DR650S, DR650R 155 kg / 342 lbs – DR650RS | |
Curb (wet) weight | 166 kg / 366 lbs – DR650SE | |
FRAME | Type | Steel |
Front suspension, travel | Telescopic fork, 260 mm / 10,2 in (220 mm / 8,7 in – low seat) – DR650SE Telescopic fork, 240 mm / 9,4 in – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Rear suspension, travel | Swingarm with mono-shock, 260 mm / 10,2 in (220 mm / 8,7 in – low seat) – DR650SE Swingarm with mono-shock, 220 mm / 8,7 in – DR650S, DR650R, DR650RS Fully adjustable spring preload, adjustable compression damping | |
Front tire size | 90/90-21 M/C 54S | |
Rear tire size | 120/90-17 M/C 64S | |
Front brake | Single disc, 290 mm, 2-piston caliper – DR650SE Single disc, 280 mm, 2-piston caliper – DR650S, DR650R | |
Rear brake | Single disc, 240 mm, 1-piston caliper – DR650SE Single disc, 230 mm, 2-piston caliper – DR650S, DR650R | |
Fuel capacity | 17 l / 4,49 US gal – DR650SE (1996-2000) 13 l / 3,43 US gal (incl. reserve – 3 l) – DR650SE (2001+) 21 l / 5,5 US gal (incl. reserve – 4,5 l) – DR650S, DR650R (1991-1992) 20 l / 5,4 US gal (incl. reserve – 3,5 l) – DR650RS (1991-1992) 17 l / 4,49 US gal – DR650R, DR650S, DR650RS (1992-1996) | |
Trail | 111 mm / 4,37 in – DR650SE 120 mm / 4,7 in – DR650S, DR650R 115 mm / 4,5 in – DR650RS | |
Fuel economy | 4,7 l / 100 km (50,5 mpg) | |
ENGINE | Type | Air-cooled 4-stroke SACS |
Cylinder arrangement | Single cylinder | |
Bore & Stroke | 100 x 82 mm – DR650SE 95 x 90,4 mm – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Displacement | 644 cm³ (39,3 cu in) – DR650SE 640 cm³ (39,0 cu in) – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Compression ratio | 9.5:1 – DR650SE 9.7:1 – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Valve train | Chain driven OHC, 4 valves | |
Max. power | 43 hp (32 kW) / 6400 rpm – DR650SE 46 hp (33,6 kW) / 6800 rpm – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Max. torque | 54 Nm / 4600 rpm – DR650SE 56,6 Nm / 5000 rpm – DR650S, DR650R, DR650RS | |
0 to 100 km/h | ||
Top speed | 150 km/h (93 mph) | |
CARBURETION SYSTEM | Type | Carburetor, 1x Mikuni BST40 |
ID | ||
DRIVE TRAIN | Clutch | Wet, multi-plate |
Transmission | 5-speed | |
Final drive | Chain | |
Primary reduction | 2.178 – DR650SE 2.200 – DR650S, DR650R, DR650RS | |
Final reduction | 2.733 – DR650SE 2.625 – DR650S, DR650R | |
Gear ratio I II III IV V | 2.416 1.625 1.238 – DR650SE, 1.263 – DR650S, DR650R, DR650RS 1.000 0.826 | |
ELECTRICAL | Ignition | CDI |
Alternator | Three-phase A.C. generator | |
Battery capacity | 12V-10AH |
2022 Suzuki DR650S Features
Key Features
A true DualSport, the DR650S is ready to cruise around town, up the highway, or down your favorite trail
Convenient push-button electric starting easily gets the torque-rich, 644cc, air- and oil-cooled, 4-stroke thumper ready for fun
The smooth-shifting transmission with easy-pull clutch takes it easy to ride the DR650S on any kind of road
Built around cast and tubular parts that are precision welded together, the strong steel frame has high-quality suspension and brakes components for trouble-free riding.
Engineered into the suspension is the ability to lower the seat height (Suzuki dealers can perform using an accessory side stand kit).
Engine Features
The compact and powerful, 644cc, SOHC, four-stroke, air- and oil-cooled engine features the Suzuki Advanced Cooling System (SACS). Piston-jet cooling and an engine oil cooler create consistent performance in a variety of conditions.
The engine is tuned with an emphasis on performance in the low- to mid-rpm range, while a gear-driven balancer shaft minimizes vibration for a comfortable ride.
Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM)-coated aluminum cylinder is used for durability, light weight, and excellent heat dissipation.
Digitally-mapped DC-CDI ignition system provides accurate spark timing for efficient combustion.
A convenient electric starter (supplemented with a zero-maintenance automatic decompression system) provides easy, quick starting.
Large Mikuni 40mm carburetor provides a smooth intake flow and quick throttle response.
The stainless steel exhaust system is light and corrosion resistant and is tuned specifically for strong low- and mid-range power.
Easy-pull, rack-and-pinion activated clutch provides precise operation and feel.
A smooth-shifting five-speed transmission is complemented by a sealed O-ring drive chain.
Chassis Features
A lightweight, compact, rigid semi-double cradle frame provides agile handling on- and off-road.
Innovative, height-adjustable* front fork provides smooth and progressive action. Large diameter, thin-walled tubes reduce unsprung weight, while maintaining high rigidity.
A link-type rear suspension with piggyback style, aluminum-body shock absorber provides stable performance. The height adjustable* shock features adjustable spring preload and compression damping to personalize the suspension for rider, load, and terrain.
Front and rear suspensions provide generous 260mm (10.2-inch) wheel travel for superb performance over rough terrain.
Lightweight 290mm (11.4-inch) front floating disc brake with two-piston caliper and 240mm (9.4-inch) rear disc brake with two-piston caliper provide reliable stopping power.
Aluminum rims with stainless steel spokes are standard and built for durability and strength.
The wheels are fitted with 90/90-21 front and 120/90-17 dual-sport rear tires that offer excellent on- and off-road traction.
See also
Hollow-type wheel axles and an aluminum, beam-style swingarm reduce unsprung weight.
A long, comfortable seat, aluminum footpegs, and grab handles allow you to carry a passenger with ease.
*Seat and suspension height is adjustable by your Suzuki Dealer, using a Genuine Suzuki Accessory kit.
Electrical Features
DR650S is powered by a lightweight and compact, low-maintenance battery.
A fully equipped lighting system comes with a bright 60/55-watt halogen headlight.
Additional Features
Seat height may be lowered by 40 mm (1.6 inches) using a Genuine Suzuki Accessory kit. The kit includes a shorter side stand to match the chassis height adjustment.
Further seat height reduction is possible with the fitment of the Suzuki Accessory low-profile seat.
Other Genuine Suzuki Accessories include a cargo rack and skid plate, and a selection of Suzuki apparel is available.
12-month limited warranty. Longer coverage periods with other benefits available through Suzuki Extended Protection (SEP).*
*Subject to separate coverage for certain parts and the exclusions and limitations described in the New On-Road Motorcycle Limited Warranty.
Что означает красный или оранжевый мигающий зигзаг на Dacia Sandero?
В этом видео мы узнаем, что означает лампа, изображающая красную или оранжевую зигзагообразную стрелку на панели приборов Dacia Sandero. Это многофункциональный индикатор, и если он загорается красным цветом, это означает, что необходимо немедленно остановиться, выключить двигатель и покинуть автомобиль, связавшись с эвакуатором и дилером Dacia. Если он загорается оранжевым цветом, это означает проблему с электроникой нашего автомобиля; мы можем продолжать движение, но должны как можно скорее обратиться в сервисный центр Dacia. Если он загорается вместе с ключом гаечным ключом, это означает, что пришло время для технического обслуживания, которое должно проводиться каждый год или каждые 10 000 км (в зависимости от того, что наступит раньше). Техническое обслуживание обязательно для сохранения гарантии. Если он загорается одновременно с индикатором давления в шинах, это означает, что произошла утечка давления в одной из шин. Мы должны как можно скорее проверить все шины, чтобы выяснить, откуда идет утечка давления. Если он загорается постоянно вместе с индикатором двигателя, это означает проблему с системой очистки выхлопных газов автомобиля; если он мигает, то проблема может быть связана с компонентом двигателя, таким как свечи или катушка зажигания, например. На дизельных версиях он может загораться вместе с символом накаливания, и тогда проблема будет связана с этим компонентом. Если он загорается вместе с символом ESP, это означает, что в системе произошел сбой и его необходимо проверить.
by ScegliAuto
2001 DR650SEK1[edit | edit source]
- V.I.N. #: JS1SP46A 12100001
- ENGINE PREFIX: P409-
- ENGINE TYPE: 644cc, Four-stroke, Single
- MODEL CODE: 32E
- COLOR: White/Blue – N9J
- Stainless steel muffler
- Charcoal frame and blue/black seat
- Blue fuel tank with white fenders, headlamp cover and frame covers
The 2001 MY DR650SE stands tall in the elite of do-it-all, dual-purpose motorcycles. It is a great commuter, urban machine, thanks to its spirited engine, slender profile and commanding riding stance, but it will also provide the rider with a trustworthy partner once the last patch of asphalt is left behind.
Derived from nimble off-road machinery, the DR650SE is a compact bike powered by a 43 hp 4-stroke single with air and oil cooling, with strong wire spoked rims and adjustable piggyback suspension in the rear and whose seat can be lowered by the dealers by a no-nonsense 40mm helping shorter riders feel more in control.
2014 Suzuki DR650SE[edit | edit source]
With yet another model year, the DR650SE establishes what could be referred to as a dynasty of dual-sport, all-purpose motorcycles. However, unlike family fun off-road machines, the 2014 MY DR650SE is an all-out beast engineered for riders who want to push their limits a bit. It can do city and trail with the same ease, and it is also a wonderful, commuter.
With additional luggage systems it can also be used for daily city errands, and for longer trips, as adventure is embedded in the bike’s DNA. Fairly lightweight, easy to handle and maintain, the DR650SE is a great choice for those in search of all-round fun and solid practicality.
2023 Suzuki DR650SE: WHEREVER YOUR ROAD LEADS.
Introducing the 2023 Suzuki DR650SE…
Imagine having a blast down your favourite back road in your Suzuki DR650SE. You’re looking ahead and see the end of the paved road – there’s no need to stop. Continue your breathtaking journey as the DR650SE will go the extra mile. The bike has exceptional handling with technically advanced front forks and a smooth powerband to accelerate through the corners. Powered by a 644cc four-stroke engine, the DR650SE is your ticket to an adventure of a lifetime.
Light and maneuverable, the DR650SE adds meaning to dual sport motorcycling with freedom and exhilaration. Powerful performance on the street and over trails results from an ideal power-to-weight ratio, front forks with a progressive action, a range of high-quality features and tough design. Discover the dual sport the way it was meant to be. The DR650SE will take you there.
Looking for a Dual Sport Bike with long-travel suspension while at the same time having the ease of reaching the ground when coming to a stop? With the optional Genuine Suzuki Suspension Lowering Kit you now have all the riding flexibility of a true dual sport bike while having the convenience of a comfortable riding position.
2023 Suzuki DR650SE Totalmotorcycle.com Key Features
COMPACT, POWERFUL ENGINEA compact, powerful 644cc, SOHC, four-stroke, air-cooled, engine features Suzuki Advanced Cooling System (SACS). Piston-jet cooling and an engine oil cooler further enhance consistent performance in a variety of conditions. The engine is tuned with an emphasis on performance in the low- to mid-rpm range, while a gear-driven balancer shaft minimizes vibration for a comfortable ride.
2023 Suzuki DR650SE Totalmotorcycle.com Features and Benefits
DC-CDI IGNITION SYSTEMDigitally-mapped DC-CDI ignition system provides accurate spark timing for efficient combustion.
CONVENIENT ELECTRIC STARTA convenient electric starter (supplemented with a zero-maintenance automatic decompression system) provides easy, quick starting.
LARGE CARBURETORLarge Mikuni 40mm carburetor provides a smooth intake flow and quick throttle response.
EXHAUST SYSTEMThe stainless steel exhaust system is light and corrosion-resistant and is tuned specifically for strong low-and mid-range power.
TRANSMISSIONA smooth-shifting five-speed transmission is complemented by a sealed O-ring drive chain.
LIGHTWEIGHT FRAMEA lightweight, compact, rigid semi-double cradle frame provides agile handling on- and off-road.
FRONT FORKInnovative, height-adjustable* front fork provides smooth and progressive action. Large diameter, thin-walled tubes reduce unsprung weight, while maintaining high rigidity.
LINK-TYPE REAR SUSPENSIONA link-type rear suspension with piggyback style, aluminum-body shock absorber provides stable performance. The height adjustable* shock features adjustable spring preload and compression damping to personalize the suspension for rider, load, and terrain.
RELIABLE STOPPING POWERLightweight 290mm (11.4-inch) front floating disc brake with two-piston caliper and 240mm (9.4-inch) rear disc brake with two-piston caliper provide reliable stopping power.
DURABILITY AND STRENGTHAluminum rims with stainless steel spokes are standard and built for durability and strength. The wheels are fitted with 90/90-21 front and 120/90-17 dual-sport rear tires that offer excellent on- and off-road traction.
LIGHTING SYSTEMA fully equipped lighting system comes with a bright 60/55-watt halogen headlight.
See 2023 Suzuki DR650S
2023 Suzuki DR650SE – Totalmotorcycle.com Canada Specifications/Technical Details
ENGINE
Type | 4-stroke, air-cooled, single cylinder, OHC |
Displacement | 644cc |
Bore x Stroke | 100.0mm x 82.0mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Fuel System | Carbureted |
Starter | Electric |
Lubrication | Wet-sump |
Ignition | Electronic ignition (CDI) |
DRIVE TRAIN
Transmission | 5-speed constant mesh |
Final Drive | Chain, DID525V9, 110 links |
CHASSIS
Length | 2255 mm (88.8 in) |
Width | 865 mm (34.1 in) |
Height | 1195 mm (47.0 in) |
Wheelbase | 1490 mm (58.7 in) |
Seat Height | 885 mm (34.8 in) OR 845 mm (33.0 in) with lowered suspension option |
Curb Mass | 166 kg (366 lbs) |
Suspension Front | Telescopic, coil Spring, oil damped |
Suspension Rear | Link type, coil spring, oil damped |
Brakes Front | Disc |
Brakes Rear | Disc |
Tires Front | 90/90-21 M/C 54S, tube type |
Tires Rear | 120/90-17 M/C 64S, tube type |
Fuel Tank | 13.0L (3.4 US gal) |
WARRANTY
12 month unlimited mileage limited warranty.
2023 Suzuki DR650SE – Totalmotorcycle.com European Specifications/Technical Details
NA
Manufacturer Specifications and appearance are subject to change without prior notice on Total Motorcycle (TMW).
История и развитие
Первыми представленными моделями были Djebel / Dakar и RS. начать. В 1991 году первая электрический старт была представлена модель DR650RSE. В 1992 году модель Djebel / Dakar была заменена на DR650R. У этой модели также были усовершенствована выхлопная система, уменьшен бак и вес на 8 кг.
В 1996 году был представлен DR650SE, заменивший предыдущие модели. Двигатель был радикально переработан, уменьшив его мощность, но обеспечив более плавную доставку. Вес мотоцикла также уменьшился примерно на 25 кг (55 фунтов). В 2002 году стиль DR был обновлен с использованием широко известных желтых гоночных цветов и графики Suzuki. Модель SE 2010–2015 имеет заводскую опцию снижения высоты сиденья на 45 мм для более низких гонщиков. Это предполагает занижение передней и задней подвески. Также необходима более короткая боковая подставка. Сиденье SE узкое и прочное. SE не имеет тахометра, но со стандартной передачей будет комфортно двигаться со скоростью 110–115 км / ч. Он имеет цифровое электронное зажигание CDI и отверстие цилиндра с покрытием для уменьшения веса. Выхлопная труба изготовлена из нержавеющей стали, окрашенной в черный цвет, чтобы предотвратить ржавление. Для одноцилиндрового велосипеда он довольно плавный за счет эффективного балансирного вала. На скорости 120 км / ч он еще способен на обгон. Mikuni Carb 40 мм обеспечивает плавный поток мощности. Есть только электрический запуск. 21-дюймовая передняя шина обеспечивает хорошую управляемость на гравийных дорогах, но все же подходит для быстрой езды по грунтовым дорогам со стандартными шинами. Модель SE 2013 года имеет запас хода около 240 км (150 миль) от бака 13 л или расход менее 5 л на 100 км. Передняя вилка не регулируется, в то время как задний моноамортизатор регулируется по предварительной нагрузке за счет сложного доступа к резьбовой муфте и демпфирования сжатия. Велосипед соответствует требованиям законодательства LAM для начинающих мотоциклистов в Австралии и Новой Зеландии, где он имеет номинальную мощность 43 л.с. (32 кВт). Велосипед имеет отличную репутацию надежного человека. Модель 2013–14 доступна в сером или белом цвете. а модель 2020 года только в сером цвете.
Модель DR650SE 2000-х годов с дополнительной сумкой на бак
По состоянию на 2020 годПо прошествии 24 лет эта модель все еще находится в производстве и является самым продаваемым мотоциклом объемом свыше 500 куб. см в Новой Зеландии. Велосипед часто входит в пятерку самых продаваемых велосипедов любой вместимости в Новой Зеландии. DR650 также широко продается в Канаде и Австралии. Он долгое время был недоступен в Европе из-за строгих правил выбросов, которые делают практически невозможным проезд без впрыска топлива для машины. Модель 2015 года была бело-серой с золотой полосой на баке с яркой выхлопной трубой.