BMW R1200GS Adventure Triple Black
Whether company car park or Bedouin village – the special model R 1200 GS Adventure Triple Black is not only at home everywhere in the world, it also guarantees an impressive appearance at all times. Three differing black tones make the look of the R 1200 GS Adventure Triple Black extra special.
The painted parts are finished in Sapphire Black metallic, and the fork and engine are anodised in black. The bike’s refined overall appearance is rounded off by the rear frame and wheel suspension in Asphalt Grey metallic, the cylinder head cover in Granite Grey metallic and silver knee protectors made of aluminium. The seat has a special premiere feature: it is available for the first time without the GS symbol.
The exclusive Triple Black design makes the R 1200 GS Adventure Triple Black a real eye-catcher as well as a highlight in the long enduro history of BMW Motorrad.
BMW R1200GS Adventure Triple Black (2011)
В 2011 году компания BMW начала производство специальной модели R1200GS Adventure Triple Black. Концепт модели был довольно успешен, так как более брутальная серийная модель теперь имеет довольно высокую популярность. Как и на других моделей редакции Triple Black, отличия состоят в оригинальной цветовой схеме. В чёрный и тёмно-серый цвет окрашены блок цилиндров, задняя рама, маятник и трубы передней вилки, что создавало довольно мрачный, но элегантный вид. Мотоцикл был оснащён 4-тактным 2-цилиндровым рядным DOHC двигателем с воздушно-масляной системой охлаждения. На головках цилиндра размещалось по 4 клапана. Объём двигателя – 1170 куб. см. Диаметр цилиндра составляет 101 мм. Ход поршня равен 73 мм. Пуск двигателя осуществляется электрическим стартером. Максимальная мощность двигателя составляет 110 лошадиных сил, которые снимаются на частоте вращения двигателя 7750 об./мин. Максимальный крутящий момент – 120 Н•м при 6000 об./мин. Трансмиссия представлена 6-ступенчатой коробкой передач и карданным приводом. Модель оснащена 305-миллиметровыми тормозными дисками с 4-поршневым суппортом на переднем колесе и 265-миллиметровым диском с 2-поршневым суппортом на заднем.
Quotes
Totalmotorcycle —- “The exclusive Triple Black design makes the R 1200 GS Adventure Triple Black a real eye-catcher as well as a highlight in the long enduro history of BMW Motorrad”
Bikez —- “Some journeys you can tell are going to be tough just by looking at the map – but the reality is always going to be tougher. And that´s where the new BMW R 1200 GS Adventure comes into its own. However far you have to go, whatever the terrain, this is a motorcycle that will never let you down.”
Bikeglam —- “a special model of the R 1200 GS Adventure Triple Black is not only a home anywhere in the world, provides a striking appearance at all times.”
Описание BMW R 1200GS Triple Black Special Edition 2011
Описание мотоцикла BMW R 1200GS Triple Black Special Edition 2011 находится в очереди на публикацию статьи. Анонс: Сегодня чуть ли не под каждый нарождающийся на свет мотоцикл маркетологи стремятся выкроить свою нишу. Тот — дорожный спорт, этот — прогулочный эндуро. А вот к какому классу отнести мотоцикл, в котором всего понемногу? Хороший байк должен обладать надежным двигателем, иметь удобную эргономику и простое управление …
BMW R 1200GS Triple Black Special Edition не продающийся в России мотоцикл оснащенный двигателем довольно большой мощности 110лс. Несмотря на то, что хорошие модели мотоциклов отличаются весьма солидной ценой, а сезон их использования относительно короткий, рынок мототехники стремительно развивается. А если верить словам дилеров, то некоторые модели недавно выпущенных мотоциклов в начале сезона расходятся как горячие пирожки, и привезенных в Россию моделей явно не хватает для полного удовлетворения потребительского спроса.
Мотоцикл давно перестал быть альтернативой автомобиля, и забыты те времена, когда эту технику покупали только потому, что не хватало денег на полноценный автомобиль. Сейчас двухколесные транспортные средства во многих случаях можно назвать чудесами техники, и их стоимость может сравниваться с ценой на престижные автомобили.
Многие люди стали покупать мотоциклы для увлечений, так как езда на них или даже коллекционирование стали хорошим развлечением для многих людей. Многие мотоциклы, например BMW R 1200GS Triple Black Special Edition технические характеристики которого позволяют назвать модель престижной маркой, пользуются спросом как у начинающих, так и у опытных мотоциклистов.
Мотоциклы, имеющие объем двигателя 1170 куб. см., появились в результате длительного труда изобретателей, стремившихся создать модель, не уступающую по характеристикам другим вариантам мотоцикла. В некоторых случаях эти модели не только не уступают, но и опережают другие мотоциклы, так как имеют минимальный расход топлива и прочие отличные параметры.
Мото с объемом двигателя более 400 кб. см, к которым относится BMW R 1200GS Triple Black Special Edition — это категория мотоциклов просто не может претендовать на звание «мотоцикла для новичка». Напротив это уже серьезная техника, требующая определенного управления мото-техникой с меньшим объемом двигателя. Да, она привлекает больше внимания, она самая красивая, быстрая, интересная и здесь есть огромный выбор моделей. Но с ростом мощности неизбежно вырастает и вес мотоцикла. В этом классе вы вряд ли найдете мотоциклы легче 180 кг, только если это не мотоциклы самых новых моделей.
Overview[edit | edit source]
Make Model | BMW R 1200GS Adventure Triple Black |
---|---|
Year | 2011 |
Engine Type | Four stroke, two cylinder horizontally opposed Boxer, DOHC, 4 valves per cylinder |
Displacement | 1170 cc / 71.4 cub in. |
Bore X Stroke | 101 x 73 mm |
Compression | 12.0:1 |
Cooling System | Air/oil cooled |
Induction | BMS-K+, 50mm Throttle butterfly dia |
Ignition | BMS-K |
Starting | Electric |
Electrical System | Alternator three-phase alternator 720 W Battery 12 V / 14 Ah, maintenance-free |
Clutch | Single-plate dry clutch, ∅180mm |
Exhaust Management | Fully-controlled three-way catalytic converter |
Max Power | 81 kW / 110 hp @ 7750 rpm |
Max Torque | 120 Nm / 12.2 kgf-m / 88 lb-ft @ 6000 rpm |
Transmission | 6 Speed |
Drive | Shaft |
Gear Ratios | 1st 2.375 / 2nd 1.696 / 3rd 1.296 / 4th 0.065 / 5th 0.939 / 6th 0.848:1 |
Frame | Tubular steel frame, load-bearing power unit |
Front Suspension | Telelever, stanchion ∅41mm, central spring strut, spring preload 9 times mechanically adjustable. |
Front Wheel Travel | 210 mm / 8.3 in. |
Rear Suspension | Die-cast aluminum single-sided swinging arm with BMW Motorrad Paralever, WAD strut (travel-related damping), spring pre-load hydraulically adjustable to continuously variable levels by means of handwheel, rebound damping adjustable. |
Rear Wheel Travel | 220 mm / 8.7 in. |
Front Brakes | 2 x ∅305mm Discs, 4 piston caliper, Optional: BMW Motorrad Integral ABS |
Rear Brakes | Single ∅265mm disc, 2 piston caliper, Optional: BMW Motorrad Integral ABS |
Front Tire | 110/80 ZR19 |
Rear Tire | 150/70 ZR17 |
Rim, Front | 2.50 x 19″ |
Rim, Rear | 4.00 x 17″ |
Wheelbase | 1507 mm / 59.3 in |
Rake | 25.7° |
Castor | 101 mm / 3.97 in. |
Dimensions | Length: 2210 mm / 87.0 in. Width: 915 mm / 36.0 in. Height: 1450 mm / 57.1 in. |
Seat Height | 890 – 910 mm / 35.0 – 35.8 in. |
Dry Weight | 223 kg / 492 lbs |
Wet-weight | 256 kg / 564 lbs (road ready, fully fueled ) |
Fuel Capacity | 33 L / 8.7 US gal |
Reserve Tank | 4L / 1.1 US gal |
Consumption Average | 6.3 L/100 km / 15.7 km/l / 36.9 US mpg |
Standing ¼ Mile | 12.6 sec |
Top Speed | 193 km/h / 120 mph |
Один R 1200 GS. Одно впечатление – яркая индивидуальность
С первого взгляда видно – это подлинный GS: надежный, динамичный и мощный. Обновленный в ногу со временем узнаваемый дизайн и отделка подчеркивают его особенный характер. Концепция воздушно-водяного охлаждения удачно интегрирована под обтекатели нового GS, чей визуальный акцент был перенесен на переднюю часть мотоцикла. А благодаря широкой линейке дополнительных опций и аксессуаров, новый R 1200 GS можно сделать уникальным. Инновационная светодиодная фара LED, спицованные колеса, различные варианты цветовой окраски и дополнительного оборудования сделают этот Adventure «своим» для каждого.
Видео
Мотоцикл BMW R 1200 GS является культовой моделью, это классика туристического эндуро. Его оппозитный двигатель с воздушно-жидкостным охлаждением отличается своей обновленной конструкцией и мощным дизайном. Он более эффективен, его четкая работа на всех диапазонах оборотов обеспечивает повышенный крутящий момент и оптимальную производительность.
Усиленные элементы рамы мотоцикла BMW модели R 1200 GS и его оптимизированная подвеска готовы принять на себя все дорожные неровности. Многодисковое сцепление байка оптимизировано под повышенные обороты и предотвращает блокировку заднего колеса, а режимы работы двигателя регулируются электронной системой E-gas, которая управляет приводом дроссельной заслонки.
Дизайн мотоцикла BMW модели R 1200 GS обновлен, он подчеркивает надежность, мощность и динамичность. Байк оснащен опциональной электронной системой, автоматически регулирующей жесткость подвески и в любых условиях сохраняющей отличные ходовые качества и управляемость. Уникальным мотоцикл делает широкий набор дополнительного оборудования и опций.
Specifications
Engine
Engine Type | Air/oil-cooled flat twin (‘Boxer’) 4-stroke engine, two camshafts and four radially aligned valves per cylinder, central balancer shaft |
Bore x stroke | 101 mm x 73 mm |
Capacity | 1,170 cc |
Rated output | 110 hp (81 kW) at 7,750 rpm |
Max. torque | 89 ft-lb (120 Nm) at 6,000 rpm |
Compression ratio | 12.0 : 1 |
Mixture control / engine management | Electronic intake pipe injection / BMS-K+ digital engine management with overrun fuel cut-off, twin spark ignition |
Emission control | Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU-3 |
Performance / fuel consumption
Maximum speed | over 125 mph (200 km/h) |
Fuel consumption per 100 km at constant 90 km/h | 51 mpg, at a constant 55 mph |
Fuel consumption per 100 km at constant 120 km/h | 51 mpg, at a constant 55 mph |
Electrical system
Alternator | three-phase alternator 720 W |
Battery | 12 V / 14 Ah, maintenance-free |
Fuel type | Unleaded super and premium. |
Power transmission
Clutch | Single dry plate clutch, hydraulically operated |
Gearbox | Constant mesh 6-speed gearbox with helical gear teeth |
Drive | Shaft drive |
Chassis / brakes
Frame | Two-section frame consisting of front and rear sections, load- bearing engine-gearbox unit |
Front wheel location / suspension | BMW Motorrad Telelever; stanchion diameter 41 mm, central spring strut, spring pre-load with 5-position mechanical adjustment |
Rear wheel location / suspension | Cast aluminium single-sided swing arm with BMW |
Motorrad Paralever; WAD strut (travel-related damping), spring pre-load hydraulically adjustable (continuously variable) at handwheel, rebound damping adjustable | |
Suspension travel front / rear | 8.2/8.6 inches (210 mm / 220 mm) |
Wheelbase | 59.4 inches (1,510 mm) |
Castor | 3.5 inches (89 mm) |
Steering head angle | 65.2° |
Wheels | Cross-spoke wheels |
Rim, front | 2.50 x 19″ |
Rim, rear | 4.00 x 17″ |
Tyres, front | 110/80 R 19 |
Tyres, rear | 150/70 R 17 |
Brake, front | Dual disc brake, floating brake discs, diameter 305 mm, 4-piston fixed calipers |
Brake, rear | Single disc brake, diameter 265 mm, double-piston floating caliper |
ABS | Optional extra: BMW Motorrad Integral ABS (part-integral), can be switched off |
Dimensions / weights
Length | 88 inches (2,240 mm) |
Width (incl. mirrors) | 39 inches (990 mm) |
Height (excl. mirrors) | 60 inches (1,525 mm) |
Seat height, unladen weight | 35.0/35.8 inches (890/910 mm) |
Inner leg curve | unladen weight |
Unladen weight | road ready, fully fuelled 1) 564 lbs (256 kg) |
Dry weight 2) | 496 lbs (225 kg) |
Permitted total weight | 1,047 lbs (475 kg) |
Payload (with standard equipment) | 482 lbs (219 kg) |
Usable tank volume | 8.7 gallons (33.0 liters) |
Reserve | Approx. 1 gallon (4.0 liters) |
Цены на все BMW
G 310 R | от 342 000 руб. |
F 800 R | от 665 000 руб. |
R nine T Pure | от 966 000 руб. |
R nine T Racer | от 1 043 000 руб. |
R nine T Scrambler | от 1 023 000 руб. |
R nine T | от 1 165 000 руб. |
R 1200 R | от 979 000 руб. |
S 1000 R | от 1 132 000 руб. |
R 1250 R | от 1 100 000 руб. |
F 900 R | от 786 500 руб. |
C 400 X | от 494 000 руб. |
C 650 GT | от 833 000 руб. |
C 650 Sport | от 812 000 руб. |
C evolution | от 1 088 000 руб. |
C 400 GT | от 577 000 руб. |
R 1200 RS | от 1 040 000 руб. |
R 1250 RS | от 1 179 000 руб. |
S 1000 RR | от 1 301 000 руб. |
S 1000 RR | от 1 472 000 руб. |
F 800 GT | от 798 000 руб. |
R 1200 RT | от 1 332 000 руб. |
R 1250 RT | от 1 446 000 руб. |
K 1600 B | от 1 774 000 руб. |
K 1600 GT | от 1 774 000 руб. |
K 1600 GTL | от 1 967 000 руб. |
K 1600 Grand America | от 1 866 000 руб. |
G 310 GS | от 382 000 руб. |
F 750 GS | от 755 000 руб. |
F 850 GS | от 909 000 руб. |
F 800 GS Adventure | от 936 000 руб. |
R 1200 GS | от 1 159 000 руб. |
R 1200 GS Adventure | от 1 326 000 руб. |
R 1250 GS | от 1 316 000 руб. |
R nine T Urban G/S | от 1 022 000 руб. |
S 1000 XR | от 1 307 000 руб. |
F 850 GS Adventure | от 1 033 000 руб. |
R 1250 GS Adventure | от 1 465 000 руб. |
F 900 XR | от 870 000 руб. |
S 1000 XR | от 1 432 000 руб. |
Chassis[edit | edit source]
It came with a 110/80 ZR19 front tire and a 150/70 ZR17 rear tire. Stopping was achieved via 2 x ∅305mm Discs, 4 piston caliper, Optional: BMW Motorrad Integral ABS in the front and a Single ∅265mm disc, 2 piston caliper, Optional: BMW Motorrad Integral ABS in the rear. The front suspension was a Telelever, stanchion ∅41mm, central spring strut, spring preload 9 times mechanically adjustable. while the rear was equipped with a Die-cast aluminum single-sided swinging arm with BMW Motorrad Paralever, WAD strut (travel-related damping), spring pre-load hydraulically adjustable to continuously variable levels by means of handwheel, rebound damping adjustable.. The R1200GS Adventure Triple Black was fitted with a 33 L / 8.7 US gal fuel tank. The bike weighed just 223 kg / 492 lbs. The wheelbase was 1507 mm / 59.3 in long.
VERDICT
Paralever 37mm front hydraulic forks
The motorcycle, in its latest avatar, is here showcasing the best of engineering prowess in the segment of enduring ADV motorcycles, and at the same time, it takes forward the legacy of the 35-year-old ‘GS’ nameplate, which initiated with the legendary R 80 GS back in 1980.
With these incremental improvements in working their bit, the machine is now showing even more potential. Every individual element comes together to have a holistic effect of the whole motorcycle.
The extensive optional package really gives any breed of rider the excitement of riding on the best thing money can buy nowadays.
Пять случайных статей о мотоциклах:
Ява 680 Триал ( 250 кубов )
Jawa-680 250 кубов для триала Среди поклонников мотоциклетного спорта все больше становится людей, увлекающихся триалом. Соответственно растет доля машин для триала в мировом производстве спортивных мотоциклов. Сейчас их делают такие заводы, как итальянские «Априлиа», «Бета», «Гарелли», японский «Хонда», «Симсон» — в ГДР, ЧЗ и ЯВА — в Чехословакии. Один из крупнейших производителей спортивных мотоциклов, итальянская фирма «Фантик», выпускает ежегодно 5000 машин, специально сконструированных для подобных соревнований. В масштабах Западной Европы это довольно внушительная цифра. ЯВА-680 — специальный мотоцикл модели 1987 года. Мотор рабочим объемом 246 см3 с диаметром цилиндра 70 мм и ходом поршня 64 мм — дальнейшая модификация двигателя ЯВА-125. При его создании преследовалась цель обеспечить минимальные внешние размеры и массу. Цилиндр — из сплава легких металлов, смесь в нем р…
Установка переключателя День-Ночь на мотоцикл ИЖ Юпитер 5
Правила дорожного движения требуют: в светлое время суток у мотоцикла должен быть включен ближний свет фар. Чтобы при этом бесполезно не горели другие лампы, нагружая аккумуляторную батарею и генератор, целесообразно ввести переключатель «День-Ночь». На ИЖ Юпитер 5 с этой целью я дополнительно поставил такой же переключатель, как для указателей поворота, введя его в разрыв черного провода, идущего от вывода 6 замка зажигания, как показано на рисунке.В положении «День» (переключатель выключен) горит только ближний свет фары, в положении «Ночь» (переключатель включен) система освещения действует как обычно.Б. БОБКОВМосковская область, п. Лопатино Схема подсоединенияпереключателя «День—Ночь»: 1 — замок зажигания; 2 — дополнительный переключатель. 1988N07P33
Мотоцикл ИЖ Юпитер 5
Пятый старт Юпитера С конвейера объединения «Ижмаш» начали сходить новые мотоциклы «ИЖ-Юпитер—5» и «ИЖ-Юпитер—5К» (их индексы по отраслевой нормали — ИЖ—6.113 и ИЖ—6.114). При разработке этих мотоциклов конструкторы стремились максимально учесть замечания и пожелания, высказанные владельцами «юпитеров» четвертого поколения. Они касались главным образом электрооборудования, экономичности, приспособляемости двигателя к изменению условий движения. «ИЖ-Юпитер—5» получил двигатель с более «тяговитой» характеристикой и улучшенное электрооборудование. У «Юпитера—5» — основательно модернизированный двигатель. Подбором наивыгоднейших фаз газораспределения, улучшением продувки цилиндра повышены тягово-динамические качества машины. Отраднее всего, что возрос так называемый коэффициент приспособляемости, который характеризует способность двигателя сохр…
ИЖ Планета 4
Новинка В четвертом квартале 1983 года с конвейера мотоциклетного производства объединения «Ижмаш» сошла первая партия новых дорожных мотоциклов «ИЖ-Планета — 4». Сохраняя преемственность с «планетами» предыдущих моделей, «четвертая» вобрала в себя немало конструктивных изменений, направленных на повышение надежности работы, безопасности и комфортабельности езды, а также на улучшение внешнего вида, динамических и других эксплуатационных качеств.Бросается в глаза общность внешнего облика новой «Планеты» и «Юпитера— 4», который уже хорошо знаком мотоциклистам. Это естественно: колеса и их щитки, руль и топливный бак, подвеска и тормоза, детали облицовки и глушители у них унифицированы, причем внедрение новых узлов на «Планете» осуществлялось постепенно. Новый мотоцикл оснащен таким же одноцилиндровым двухтактным двигателем, как «ИЖ-Планета —3 02». Но, в отличие от пр…
Характеристики 1200 GS
Четырехтактный оппозитный двигатель объемом 1170 куб. см и мощностью 125 л. с. позволит владельцу БМВ Р 1200 ГС легко идти на обгон и свободно чувствовать себя в режиме передвижения по трассе. Максимальная скорость мотоцикла составляет более 200 км/ч. При этом расход топлива более чем экономичный — всего 4,1 литра при постоянном темпе в 90 километров в час.
Двигатель BMW R1200GS также выступает элементом силовой структуры, обеспечивая низкий центр тяжести. Использовать мотоцикл для передвижения по различным видам местности, сохраняя непревзойденную управляемость, позволяют фирменные подвески Telelever и Paralever.
Press Release
Wherever you are, get ready for it: whether taking a quick trip to the nearest mountains or setting off for a different continent to discover faraway new cultures. Range is not a problem with a tank capacity of 8.7 gallons. Robustness? The G 1200 GS Adventure looks as if it had invented the term – and it certainly has defined it in the motorcycle world.
This is partly due to the range of features which have become almost as legendary as the bike itself. On this machine you can take potholes with 1″ more clearance than on the R 1200 GS. Perfect ergonomics, optimum gearing for every terrain. And a chassis which – whether fully loaded or not – will allow you to thrill your pillion passenger as well as surprise anyone ahead of you. Stone chip? Falls? Protectors! Ride on! The special equipment features off-road ESA and ASC continue to be unsurpassed. Unstoppable is their motto.
The bike’s unstoppable character is further enhanced with the new DOHC engine*, which first displayed its impressive performance in the legendary HP2 Sport. For the R 1200 GS Adventure, torque was given higher priority than output in line with practical considerations. And you can feel it. 88 ft-lb of torque at the peak at 6000 rpm is one thing, but the consistently higher level of torque in the relevant range up to 5000 rpm can be fully experienced. The output has been increased to 110 hp at 7750 rpm.
The supreme riding pleasure is underscored by a powerful sound from the new exhaust system with exhaust flap which will everyone will love – so take a test ride now!
– DOHC = Double Overhead Camshaft, two overhead camshafts per cylinder
STYLING
2017 BMW R 1200 GS Adventure | 2018 BMW R 1200 GS Adventure |
Although from a distance the 2018 GS Adventure looks like its previous avatar, the chaps at BMW have done it up with going further back in history to bring back the ethos of the GS nameplate. Take that fuel tank for example. The colors here are all new, and BMW have decided to go back on showing off their massive fuel tank rather than masking it with sleeker styling elements like before.
Of course, this still makes the rider flare his knees apart rather than tucking it in, which is absolutely fine unless your terrain option involves heavy braking. But, then you have the 315+ mile range which brings the glory back onto the GS. Now BMW also gives a small storage compartment atop the tank. Such a player.
Asymmetric LED headlamps
Elongated windshield with electronic adjustability
9 gallon fuel tank Range: 315+ miles
New Beak extension surfaces
The elongated beak now looks bulkier with multiple surfaces and the windshield will now protect the rider much better from the elements with a humongous barrier. Faux air scoops remain here but gets more pronounced with more plastic used around. The BMW R 1200 GS Adventure comes with the company’s trademark philosophy of equipping the motorcycles with asymmetric headlamps. Though this time, the headlight unit is all LED.
The trim of the air intake and the side fuel tank trim panels have been newly designed, too. Much of the bikini fairings present previously have been moved away to equip the bike with crash guards as a standard feature that protects the tank as well as the engine covers from damage during spills. As an optional package, you can equip your 2018 GS 1200 Adventure with Keyless Ride, High Rallye seat, LED auxiliary headlights, and more. But more so you could have the crazy new instrumentation.
New color options Racing red and Light white/Cordoba blue
LED auxiliary lights
Luggage carrier
Multi-controller wheel to toggle through the options
The instrumentation features an optional high-quality 6.5-inch full-color TFT display that can also connect to your smartphone device via Bluetooth to enhance many possibilities for your ride. With the main focus being minimum rider distraction and maximum functionality, the bike’s handlebar has a well-proven multi-controller wheel and up-down toggle buttons that take just a few seconds to learn and operate. With this at your fingertips, you can command the new Connectivity to have customized styles and access to the new onboard computer that gives all the information under the sun straight to the rider in an intuitive and fun way.
Then there is the all-new Emergency Call feature which, as the name suggests, will automatically summon emergency crew to your location in the event of a major crash. Collision and banking angle sensors are capable of telling the difference between serious accidents and minor tip-overs.
Optional 6.5″ TFT instrumentation with BMW Motorrad Connectivity
Overall Dimension
Make Model | 2018 BMW R 1200 GS Adventure | Triumph Tiger 1200 XCa | Ducati Multistrada 1260 |
---|---|---|---|
Length | 88.8 in | 86.6 in | 86.6 in |
Width | 38.6 in | 36.6 in | 37.4 in |
Height | 57.1 in | 60.3 in | 55.1 in |
Wheelbase | 58.9 in | 59.8 in | 62.4 in |
Seat height | 35.2 in | 32.8 in | 32.3 in |
Wet weight | 573 lb | 547 lb | 511 lb |
Fuel Tank | 7.9 gal | 5.2 gal | 5.3 gal |
Munich. Triple Black – the name of this new special model of the BMW R 1200 GS says it all. By offering the world’s bestselling motorcycle in a new, virtually pure black colour scheme BMW Motorrad will be making the wishes of many customers come true.
Press Contact.
Munich
. Triple Black – the name of this new special
model of the BMW R 1200 GS says it all. By offering the
world’s bestselling motorcycle in a new, virtually pure black
colour scheme BMW Motorrad will be making the wishes of many
customers come true.
The tank and front wheel covers in sapphire black and the fork and
engine in plain black serve to emphasise the masculine touch of this
large touring enduro. Also the engineering is underscored by the
metallic asphalt grey of the swinging arm, rear frame, and cylinder
head covers.
The special model features the cross spoke wheels with glossy black
rim base familiar as optional equipment for the R 1200 GS
and standard equipment of the R 1200 GS Adventure.
The offer is completed with a new black seat with conspicuous GS
moulding on the sides.
The special model R 1200 GS Triple Black is
orderable with BMW Motorrad dealers with immediate effect. The
price in Germany is 13,460.- Euros incl. 19 % VAT.
The new BMW R 1200 GS and its sister model, the
R 1200 GS Adventure, have been on the market since the
spring of 2010. The obvious hallmark on the revised models of these
popular touring enduros is the new DOHC boxer engine familiar from the
BMW HP2 Sport. For its new home in the R 1200 GS
and the R 1200 GS Adventure it was specially revised and optimised.
Delivering 110 hp at 7750 rpm and a max torque of
120 Nm at 6000 rpm, the new GS models provide spontaneous
dynamic response, powerful spurting ability, and high torque over the
whole range of engine speeds, and again prove to be the touring enduro
pioneers of riding dynamics.
Like their predecessors, the new R 1200 GS and
R 1200 GS Adventure present a virtually perfect synthesis of
offroad and onroad properties. In the established manner, outstanding
and reliable performance is safeguarded by a torsionally rigid
suspension, the front wheel cover with the unique BMW telelever, and
the rear suspension with the BMW paralever.
The maximum possible safety is ensured even in critical situations by
the extremely powerful brakes operating in conjunction with the
optional BMW Motorrad integral ABS.
Designed for the specific needs of a touring enduro, the enduro ESA
is also available as optional equipment ex works for the latest
edition of the R 1200 GS and R 1200 GS Adventure.
At the simple touch of a button, enduro ESA adjusts the suspension to
the most varied riding and load conditions.
Show entire text
PRICE
Price: $ 19,145
The 2018 R 1200 GS Adventure is being retailed by BMW at a very commendable price point of $ 19,145, making it one of the most accessible true Adventure tourer when compared to its competition. Make no mistake, there is absolutely no doubt regarding the capabilities and packaging which the BMW R 1200 GS Adventure comes with.
New color option Racing red makes a scene here with black frame, black brake calipers, silver fuel tank. And another Style Rallye option with new Light white/Cordoba blue paint job having Cordoba blue frame, gold brake calipers, Cordoba blue fuel tank with a large logo, Rallye seat, radiator and frame protection, short windshield.
But then you would also want to equip your ride with an extensive list of the optional package, especially the BMW Motorrad Connectivity, Ride Modes Pro, Dynamic ESA and the works. In that case, the asking price will shoot way up and above the competition.
Make Model | 2018 BMW R 1200 GS Adventure | Triumph Tiger 1200 XCa | Ducati Multistrada 1260 |
---|---|---|---|
MSRP | $ 19,145 | $ 21,750 | $ 21,295 |
Особенности
Базовое оснащение байка включает в себя систему автоматического контроля стабилизации (ASC), а также систему контроля запуска на склоне. Она позволяет в автоматическом режиме использовать тормоза при стоянке, отпуская их при движении байка вперед. Имеется функция автоматического контроля тяги ASC, для лучшей управляемости. В числе базовых режимов езды – дорожный, а также специальный дождевой, для движения по мокрой трассе.
В качестве дополнительных опций предусмотрены улучшенная система динамического контроля тяги, дополнительная угловая АБС, продвинутая система контроля старта на склоне, динамическое управление тормозами, а также поддержка специального режима Pro. Доступна кастомизация внешних элементов мотоцикла, таких как глушитель и обвесы.
Первые впечатления
Итак, красный R1200GSA, правда, без «обвеса» в виде кофров, но не суть. Судя по дальнейшим впечатлением ему совершенно фиолетово что на него вешать — прет как танк. Но это я забегаю вперед. Мне объяснили систему менюшек где и как играться настройками, поставили «дождевой» режим для начала и пожелали удачи со словами «только не забудь ключ отдать». Учитывая, что ключ никуда вставлять не надо, а просто держать в кармане (желательно с молнией) — совет не лишен смысла. Единственным вопрос, который у меня остался после всех объяснений — «а где тут лучше покататься, собстна?». Как оказалось, представитель оказался «не местный», но кое-как дорогу на пальцах показал. Я все равно пропустил все повороты, но, хотя бы идейно, ехал в нужную сторону.
Нажимаем на кнопку старта и «звэр» оживает. В отличие от предыдущих моделей, никакого выжимания сцепления и прочих «бубнов». Только чтобы на передаче не стоял. Аккуратно выруливаем со стоянки (только бы не уронить…) и вот дорога.