XB9R Firebolt
Младший брат спортбайка Buell XB12R – мотоцикл XB9R Firebolt отличается более размеренным, контролируемым характером, но при этом он предназначен для опытного водителя, который сможет держать в узде этого “коня”. Стильный дизайн Buell XB9R не оставит вас незамеченным, где бы вы не находились. Бензобак XB9R – в нижней части диагональной алюминиевой рамы, масляный бак в маятнике задней подвески. Глушитель же размещен под рамой мотоцикла, есть и огромный передний тормозной диск с шести-поршневым суппортом.
Подробности материала
- Модель
Firebolt XB9R 2007 - Марка
Buell - Страна производитель
США - Модельный год
2007 - Класс
Спорт - Тип двигателя
Двухцилиндровый, V-образный Thunderstorm air/oil/fan-cooled - Число цилиндров
2 - Число тактов
4 - Зажигание / Запуск
Электронное / электрический - Объем двигателя, см3
984 - Степень сжатия
10:1 - Система газораспределения
OHV - Клапанов на цилиндр
2 - Система охлаждения
Воздушно-масляная - Диаметр цилиндра и ход поршня, мм
88.90 x 79.4 - Мощность, кВт/л.с. @ об/мин
67.2 / 92 @ 7 500 - Крутящий момент, Нм @ об/мин
94.92 @ 5 500 - Карбюратор (кол-во x тип)
Инжектор DDFI II, 45 mm - Ø диффузора, мм
45 - Сцепление
Wet, multi-plate, compensated - Система смазки
Dry sump - Расход, л / 100 км
3.6 – 4.9 - Объем топливного бака, л
14.5 - Тип
5-speed, helical gear - Главное передаточное число
1676:1 (57/34) - 1-я передача
2.648 - 2-я передача
1.892 - 3-я передача
1.407 - 4-я передача
1.166 - 5-я передача
1.000 - Конечное передаточное число
2.407:1 (65/27) - Число передач
5 - Рама
Алюминиевая рама с технологией понижения вибрации Uniplanar, бак в раме - Передняя подвеска
43мм Showa перевернутого типа, регулировка демпфирования сжатия, отбоя и предварительного поджатия пружин - Ход передней подвески
120 - Задняя подвеска
мотоамортизатор Showa регулировка демпфирования сжатия, отбоя и предварительного поджатия пружин - Ход задней подвески
129 - Передние тормоза
1 диск, ZTL2, 375мм, 6-и поршневой суппорт - Задние тормоза
1 диск, 240мм, однопоршневой суппорт - Привод
Veyance Hibrex belt с технологией Flexten Plus - Колесная база, мм
1318 - Высота сидения, мм
775 - Дорожный просвет, мм
110 - Передние колеса
17×3.5, 6-спицевые, ZTL литые алюминиевые диски - Задние колеса
17×5.5, 6-спицевые, литые алюминиевые диски - Передние шины
Corsa III 120/70 ZR-17 - Задние шины
Corsa III 180/55 ZR-17 - Длина, мм
1935 - Ширина, мм
715 - Высота, мм
1100 - Сухая масса, кг
175 - Количество мест
2 - Генератор, Вт
405 - Аккумуляторная батарея
12V, 12 amp/hour, 200 cca - Цена
$9,995 - Доступные цвета
Yellow – желтый, красный, белый
https://youtube.com/watch?v=Y4ZK5NxclMk
Buell Firebolt XB9R/XB12R
The XB powerplant was based on the Harley Sportster powertrain and was intended for both projects. Unfortunately, Harley designed it with little assistance from Buell. Aerocharger was supposed to supply a turbocharger to assist boost the XB’s horsepower to 150 hp (110 kW), but the agreement fell through when Harley-Davidson opted to design one in-house. Despite “millions of dollars” spent, that endeavor was a flop.
Before the first XB was sold, the cost was far more than expected, resulting in a price rise from $7,995 to $9,995. It was a popular bike, but it never sold at the predicted volume for the Harley marketing department, owing in part to the much higher price.
Buell first used the XB frame on the Firebolt XB9R sportbike in 2002. The Firebolt XB12R was debuted in 2004, with the lower displacement Firebolt XB9R. Buell introduced the Lightning in 2003 as a streetfighter motorbike. The XB9 engines were 984 cc (60.05 cu in) in displacement, while the later XB12 engines were 1,203 cc (73.4 cu in). The XB12 engine featured a longer stroke of 96.82 mm (3.812 in) than the XB9 engine, which had a stroke of 79.38 mm (3.125 in). Both engines had the same cylinder bore size of 88.9 mm (3.50 in).
The Buell Ulysses XB12X was introduced in July 2005. It included seating, ergonomics, and long-travel suspension that were appropriate for usage on unpaved and rugged roads. The Ulysses was marketed by Buell as “the world’s first adventure sportbike.” Among other changes for 2008, the XBRR oil pump and ignition timing systems have been changed, as has the addition of heated grips and an increase in turning fork swing from 54° to 74°. In various ways, the Ulysses XB12XT varies from the Ulysses XB12X. It features a different front fender than the XB12X, and the lower fork protection is not as pronounced as on the XB12X, due to the XB12XT’s primary function, which is more street than dirt orientated.
Other significant differences between the two motorcycles include the suspension, which is nearly an inch lower on the XB12XT and set more for street riding, against the XB12X’s somewhat higher and softer suspension, which is better designed for dirt use. Along with factory Hepco & Becker hard panniers and top box, a tall windscreen, and a 30.9 in (785 mm) seat height, the XB12XT includes wheels that are around 1 pound (450 g) lighter than those found on the XB12X, which have increased bulk to make them sturdier for off-road usage. The XB12XP is a police model that was launched in 2009 for the model year.