Moto Specifications:
Help / Instructions – click here
Instructions Column MIN: The smallest value of a specification item for the SUPERMOTO motorcycles, MAX: The largest value for the SUPERMOTO motorcycles, AVG/#: The average SUPERMOTO / number of motorcycles SUPERMOTO that have this specification item recordedGreen background for the values that are the same with the MIN, MAX or AVGAttention! The specification items you see are the ones we have recorded, if some are missing, that doesnt mean that the specific motorcycle doesnt have it. It may mean that we either didnt find it at the manufacturer / maker / importer website, or that you are not a member to see more specification items like members do, or that we didnt complete yet the research for the specific motorcycle. If you know some missing specification item, or you know a value to be wrong, you can help us by letting us know so we can correct it.
Importer
MIN | MAX | AVG/# |
Final euro price (with VAT)
9.890,00
1.999,00 | 18.800,00 | 8.072,82/104 |
Performance
MIN | MAX | AVG/# |
Horsepower (ps)
75,03 (74hp)
2,43 | 130,49 | 48,31/114 |
Power To Weight Ratio ps/kg
0,47 (*Calculated based on estimated full weight +- 5%)
0,02 | 0,64 | 0,29/103 |
Horsepower at RPM
8.000
4.500 | 12.000 | 7.901,10/91 |
Torque (Nm)
71,00
3,20 | 115,00 | 50,41/88 |
Torque at RPM
6.750
4.000 | 8.600 | 6.347,13/87 |
Top Speed (km/h)
175,00
45,00 | 245,00 | 155,00/35 |
Engine
MIN | MAX | AVG/# |
Displacement (cm3)
692,70
49,70 | 1.197,00 | 432,90/133 |
Type
4 stroke
Cylinders #
1
1 | 3 | 1,34/125 |
Valves / Cylinder
4
1 | 4 | 3,68/92 |
Overhead camshafts
1
1 | 2 | 1,62/76 |
Overhead camshaft type
SOHC
Bore (mm)
105,00
39,86 | 106,00 | 76,19/119 |
Stroke (mm)
80,00
39,00 | 84,50 | 59,18/119 |
Cooling
Watercooling
Fuel delivery
Fuel Injection
Ignition
Εlectronics
Lubrication System
Oil
Starter
YES
Kick starter
NO
Chasis
MIN | MAX | AVG/# |
Color (Color family)
Black, White, Blue, Yellow
Color brightness
Light Color
Color Intensity
Strong
Color Type
Matte
Frame Type
Tube
Material
Steel
Swingarm Material
Aluminum
Swingarm Type
Twin sided
Weight with liquids (kg)
160,00 (Estimated +-8kg)
90,00 | 229,00 | 146,04/118 |
Weight without liquids (kg)
145,00
85,00 | 212,00 | 134,74/117 |
Transmission
MIN | MAX | AVG/# |
Clutch Type
single-disc with integrated anti-vibration buffer, Wet
Final Drive
Chain
Gears #
6
1 | 6 | 5,69/129 |
Fuel
MIN | MAX | AVG/# |
Fuel reserve capacity (l)
1,90
1,00 | 3,00 | 1,67/18 |
Fuel tank capacity (l)
13,00
6,50 | 16,00 | 10,01/124 |
Fuel tank material
Plastic (POLYAMIDE positioned at the rear subframe)
Instruments
MIN | MAX | AVG/# |
Speedometer
Electronic
Turning signal light
One light
Exchaust
MIN | MAX | AVG/# |
Exhausts #
1
1 | 3 | 1,05/130 |
Seat
MIN | MAX | AVG/# |
Persons #
2
1 | 2 | 1,97/115 |
Distance from ground (mm)
890,00
805,00 | 927,00 | 878,40/115 |
Material
Vinil
Suspension
MIN | MAX | AVG/# |
Front Adjustments
Compression, Rebound
Front Diameter (mm)
48,00
35,00 | 50,00 | 43,21/122 |
Front Travel (mm)
215,00
130,00 | 290,00 | 207,41/106 |
Front Type
Upside down Telescopic Fork
Rear Adjustments
Compression, Rebound
Rear Number #
1
1 | 2 | 1,02/134 |
Rear Travel (mm)
250,00
50,00 | 290,00 | 202,59/98 |
Rear Type
Shock absorbers
Lights
MIN | MAX | AVG/# |
Headlights
1
1 | 2 | 1,06/35 |
Brakes
MIN | MAX | AVG/# |
Front ABS
YES
Front Number #
1
1 | 2 | 1,25/134 |
Front Diameter (mm)
320,00
240,00 | 320,00 | 300,04/129 |
Front Caliper Pistons #
4
1 | 4 | 2,90/105 |
Front Type
Disk, Floating
Rear ABS
YES
Rear Number #
1
1 | 1 | 1,00/134 |
Rear Diameter (mm)
240,00
180,00 | 265,00 | 227,17/126 |
Rear Caliper Pistons #
1
1 | 2 | 1,28/98 |
Rear Brake Type
Disk, Floating
Combined braking
ΝΟ
Tires
MIN | MAX | AVG/# |
Front Dimensions
120/70-17
Rear Dimensions
160/60-17
Wheels
MIN | MAX | AVG/# |
Front Wheels #
1
1 | 1 | 1,00/134 |
Front Wheel Material
Aluminum
Front Diameter (mm)
431,80 (17in)
355,60 | 533,40 | 435,10/131 |
Rear Wheels #
1
1 | 1 | 1,00/134 |
Rear Wheel Material
Aluminum
Back Diameter (mm)
431,80 (17in)
355,60 | 457,20 | 431,80/131 |
Dimensions
MIN | MAX | AVG/# |
Length (mm)
2.281,00
1.900,00 | 2.281,00 | 2.098,66/103 |
Wheelbase (mm)
1.504,00
1.226,00 | 1.528,00 | 1.432,47/113 |
Distance from ground (mm)
270,00
142,00 | 385,00 | 279,82/60 |
Husqvarna 701 эргономически сконструирован
Инновационный кузов включает в себя длинное сидение, протянутое до кожуха радиатора, которое имеет ребристую форму для того, чтобы водитель плотно сидел на нем в любых условиях. Крепкий кузов, расположенный поверх двигателя и рамы Husqvarna 701, эргономически сконструирован так, чтобы тело водителя и мотоцикл соприкасались в идеальной гармонии между человеком и машиной, а также для полного контроля в любых ситуациях на дороге.
Анодированные и обработанные на ЧПУ станке тройные зажимы сделаны с учетом потребностей производительного супермото. Они мастерски изготовлены и благодаря им передняя часть мотоцикла чувствуется водителем еще лучше.
Легкость нажатия на рычаг сочетается с идеальной модуляцией сцепления Magura.
2021 Husqvarna 701 Supermoto Specifications
Transmission | 6-speed |
Cooling | Liquid cooled |
Power in KW | 55 kW |
Starter | Electric starter |
Bore and Stroke | 105 mm x 80 mm |
Clutch | APTC(TM) slipper clutch, hydraulically actuated |
CO2 emissions | 94 g/km |
Displacement | 692.7 cm³ |
EMS | Keihin EMS with RBW, twin ignition |
Design | 1-cylinder, 4-stroke engine |
Fuel consumption | 4.05 l/100 km |
Lubrication | Forced oil lubrication with 2 oil pumps |
Weight (without fuel) | 147 kg |
Tank capacity (approx.) | 13 l |
ABS | Two-channel Bosch 9.1 MP ABS (incl. Cornering ABS and Supermoto mode Disengegable) |
Front brake disc diameter | 320 mm |
Rear brake disc diameter | 240 mm |
Front brake | Brembo four-piston radial fixed calliper, brake disc |
Rear brake | Brembo single-piston floating calliper, brake disc |
Chain | |
Frame design | Chromium-Molybdenum steel trellis frame, powder coated |
Front suspension | WP APEX 48 |
Ground clearance | 238 mm |
Rear suspension | WP APEX with Pro-Lever linkage |
Seat height | 890 mm |
Steering head angle | 63.6 ° |
Suspension travel (front) | 215 mm |
Suspension travel (rear) | 240 mm |
Husqvarna Svartpilen 701
Но на что же он похож в действительности? Получилось ли превратить концепт нео-ретро-флэт-трекера в приличный дорожник? Если простыми словами, то Husqvarna Svartpilen 701 — это вариация на ту же тему, что и Vitpilen 701, поменявшая стиль с кафе-рейсерного на флэт-трекерный. Дизайн мотоцикла получился в большей степени нео-ретро, чем просто олдскульный, даже несколько футуристичный. И с чёткими отсылками к скандинавским корням Husqvarna.
Husqvarna Svartpilen 701 2019
Дизайн
Корпусные панели Husqvarna Svartpilen 701 2021 пластиковые, и это неплохо, потому что они лёгкие. Качество сборки на высоте, и все элементы смотрятся тщательно продуманными и качественно изготовленными. Фара, установленная в квадратном щитке — аллюзии к передней номерной табличке, а также защита вилки и хвостовая секция — явные отсылки к флэт-трекерам. А сочетание задней номерной таблички и выхлопа, расположенных справа, отражают асимметричный дизайн, типичный для гонок по овалу.
Husqvarna Svartpilen 701 наполнен милыми деталями. Посмотрите только на серебряную линию, проходящую по месту соединения седла и бака, как она красиво завершается хомутом глушителя. Фара и задний фонарь диодные, а вокруг фары есть ещё кольцо ДХО, ставшее визитной карточкой дорожников Husqvarna.
Бронзовая отделка крышки бака и крышек двигателя оттеняет общую чёрную окраску Svartpilen 701, на фоне которой маркировка модели выглядит крайне деликатно. Синтетическая обшивка сиденья сочетает в себе верх из искусственной замши и перфорированные боковины и выглядит превосходно. А хвост, визуально пластиковый, на самом деле выполнен из плотной пены, позволяя при необходимости посадить на него пассажира с некоторым комфортом.
Husqvarna svartpilen 701 style limited edition 2019
Под шикарной внешностью Husqvarna Svartpilen 701 находится хром-молибденовая рама и 693-кубовый одноцилиндровый мотор, позаимствованные с KTM 690 Duke.
Related / similar motorcycles:
11,240 €
Same type and make, displacement:from 554 to 831 cc
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO 2019
9,890 €
Same type and make, displacement:from 554 to 831 cc
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO 2017
9,890 €
Same type and make, displacement:from 554 to 831 cc
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO 2016
11,290 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
KTM 690 SMC R 2019
9,790 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
KTM 690 SMC R 2017
10,070 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
APRILIA DORSODURO 750 ABS 2017
6,990 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
YAMAHA XT 660X 2016
9,690 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
KTM 690 SMC R 2016
10,070 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
APRILIA DORSODURO 750 ABS 2016
6,990 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
YAMAHA XT 660X 2015
9,990 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
APRILIA DORSODURO 750 ABS 2015
12,050 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
DUCATI HYPERMOTARD Red 2015
12,250 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
DUCATI HYPERMOTARD BLACK 2015
12,950 €
Other make, same type displacement:from 554 to 831 cc
DUCATI HYPERSTRADA 2015
8,990 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
APRILIA DORSODURO 900 2020
11,240 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO 2020
8,990 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
APRILIA DORSODURO 900 2019
11,240 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO 2019
11,290 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
KTM 690 SMC R 2019
8,950 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
APRILIA DORSODURO 900 2018
9,690 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
HUSQVARNA FS 450 2018
9,690 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
HUSQVARNA FS 450 2017
9,790 €
Same type, close price:from 8.406 to 11.374 €
KTM 690 SMC R 2017
Достижения
Компания является не только пионером в области мотокросса, но и лидирует в продвижении этого вида спорта в США. Среди известных мотоциклистов Husqvarna 1960-х и 1970-х годов были Торстен Холлман, Малкольм Смит и Стив МакКуин. Модель 500, четырехтактный мотоцикл, выпущенный Husqvarna в 1983 году, стал еще одной вехой в ее истории. Чрезвычайно легкий и простой в обращении, внедорожный мотоцикл обладал революционными характеристиками в то время. Он был предшественником нового поколения конкурирующих 4-тактных байков. К 1977 году вся компания Husqvarna присоединилась к шведской группе Electrolux.
В 1987 году подразделение мотоциклов Husqvarna было продано группе Cagiva MV Agusta, а штаб-квартира и производство компании были перенесены в Варезе, Италия. Компания была ненадолго приобретена BMW Group в 2007 году, прежде чем Husqvarna присоединилась к семейству KTM в 2013 году. Husqvarna Motorcycles продолжает эту траекторию с впечатляющим ассортиментом моделей, оставаясь на переднем крае технической области. Более дюжины мотоциклов высокого класса доступны не только для эндуро, мотокросса, супермото и двойного спорта, но и на рынке уличных и туристических мотоциклов. Растущее предложение продукции также подкрепляется растущей силой в таких классах, как мотокросс, суперкросс, эндуро, супермото и ралли.
Покупки в США и Европе — это просто
Согласие на обработку персональных данных клиентов-физических лиц
Пользователь, оставляя заявку на интернет-сайте , https://jp.shopozz.ru, https://cn.shopozz.ru принимает настоящее Согласие на обработку персональных данных (далее – Согласие). Действуя свободно, своей волей и в своем интересе, а также подтверждая свою дееспособность, Пользователь дает свое согласие «Shopozz Corp.», которое расположено по адресу 723 South Casino Center Blvd., 2nd Floor Las Vegas, NV 89101-6716, на обработку своих персональных данных со следующими условиями
- Данное Согласие дается на обработку персональных данных, как без использования средств автоматизации, так и с их использованием.
- Согласие дается на обработку следующих моих персональных данных:
- Персональные данные не являются общедоступными.
- Цель обработки персональных данных: обработка входящих запросов физических лиц с целью оформления заказов; аналитики действий физического лица на веб-сайте и функционирования веб-сайта; проведение рекламных и новостных рассылок.
- Основанием для обработки персональных данных является: ст. 24 Конституции Российской Федерации; ст.6 Федерального закона №152-ФЗ «О персональных данных»; Устав «Shopozz Corp.»; настоящее согласие на обработку персональных данных.
- В ходе обработки с персональными данными будут совершены следующие действия: сбор; запись; систематизация; накопление; хранение; уточнение (обновление, изменение); извлечение; использование; передача (распространение, предоставление, доступ); блокирование; удаление; уничтожение.
- Персональные данные обрабатываются до отписки физического лица от рекламных и новостных рассылок. Также обработка персональных данных может быть прекращена по запросу субъекта персональных данных. Хранение персональных данных, зафиксированных на бумажных носителях осуществляется согласно Федеральному закону №125-ФЗ «Об архивном деле в Российской Федерации» и иным нормативно правовым актам в области архивного дела и архивного хранения.
- Согласие может быть отозвано субъектом персональных данных или его представителем путем направления письменного заявления «Shopozz Corp.» или его представителю по адресу, указанному в начале данного Согласия.
- В случае отзыва субъектом персональных данных или его представителем согласия на обработку персональных данных «Shopozz Corp.» вправе продолжить обработку персональных данных без согласия субъекта персональных данных при наличии оснований, указанных в пунктах 2 – 11 части 1 статьи 6, части 2 статьи 10 и части 2 статьи 11 Федерального закона №152-ФЗ «О персональных данных» от 27.07.2006 г
- Настоящее согласие действует все время до момента прекращения обработки персональных данных, указанных в п.7 и п.8 данного Согласия.
Reliability & build quality
5 out of 5 (5/5)
Component quality is high, and the level of finish is impressive. The Husky is a premium product and should have no reliability issues as long as the engine is serviced as per the schedule. It’s essential for longevity of the eager thumper.
On a used example expect the white plastics and seat to carry subtle marks from leathers and stray boots – and expect to use significant elbow grease to shift them. The soft handlebar grips wear quite swiftly too. Exhausts discolour with use, and the coloured stick-on flashes on the wheels like to peel off.
Check the indicators work as the switch can fail unless greased periodically, and the dashboard can mist up. And make sure the speedo actually works – it’s tied-in with the ABS, and if the ABS switch fails you lose the speed readout as well as the anti-lock.
The aluminium swingarm needs smothering in anti-corrosion potion to prevent winter fur, and the engine might want about a cupful of oil every couple of thousand miles.
Our show positive comments. One reader complains of poor quality materials and an overly hot standard exhaust, though, and another says the bike makes strange noises.
The biggest problem our MCN Fleet long-term test bike had was the rim stickers coming off, which isn’t the end of the world.
Тестирование Husqvarna Svartpilen 701
С его малым весом и низовой тягой, мотоцикл Husqvarna Svartpilen 701 просто рвёт с места. Электронный газ управляет тягой исключая рывки и провалы и делая отклик двигателя чётким и отзывчивым. Трекшн-контроль точно выполняет свою работу, но если его отключить — 701-й становится в хорошем смысле коварным. Я даже под страхом смерти не делаю вилли, а вот мои товарищи всласть поездили на заднем.
Квикшифтер Easy Shift переключает вверх и вниз (вниз — с автоблиппером). Он работает хорошо, но не идеально — я пару раз нашёл ложную нейтраль между пятой и шестой.
Малый вес и удобная эргономика помогает Svartpilen 701-му как быть идеальным городским мотоциклом, так и шикарно себя чувствовать на горной дороге. Он уверенно держит дорогу, прекрасно маневрирует на малой скорости и отлично закладывается в повороты.
Husqvarna Svartpilen 701 2019
Несмотря на “грязевой” вид протектора, шины Pirelli MT60 RS весьма неплохи на асфальте. Я задал им жару, заваливая мотоцикл в повороты, и они с честью выдержали всё это, вполне внятно предупреждая о возможном срыве при увеличении нагрузки. Тормоза Brembo тоже работают отлично: чётко и информативно. Всё это делает Husqvarna Svartpilen 701 идеальным хулиганским мотоциклом: малый вес, вёрткость и бодрое ускорение. Но не без своих недостатков.
Недостатки Husqvarna Svartpilen 701
Несмотря на то, что он развивает вполне пристойную для трассы скорость и едет мягче, чем ожидаешь от одноцилиндрового кубатурника, всё же вибрация есть. И она передаётся и на сиденье, и на руль. И несмотря на то, что сиденье довольно мягкое для своей небольшой толщины, зад начинает неметь через 150 км. Так что хотя 12-литровый бак даёт неплохой запас хода, я бы не выбрал Husqvarna Svartpilen 701 для многодневной поездки. И ещё мне не понравилась круглая приборка 701-го. Как таковой дисплей симпатичный и вмещает множество полезной информации в довольно интересном дизайне, но сам прибор намного больше, чем дисплей на нём (видимо, там довольно много электроники). А кнопки на нём почти невозможно использовать в перчатках.
Обзор и тестирование Husqvarna Svartpilen 701 2019
Chassis
Welded Chro-Moly steel members on the 701 SuperMoto make up the main structure while tough, lightweight polyamide makes up the subframe/tank section. An aluminum yoke finishes the structure with a Pro-Lever linkage and WP APEX monoshock. It comes with preload and rebound damping adjusters along with both high- and low-speed compression damping for excellent ride-quality control.
Up front, a set of adjustable WP APEX forks float the front end. The forks split the functions with compression damping on the left side and rebound damping on the right. Suspension travel measures at 9.8 inches on the piggyback monoshock, ahead of 8.4 inches at the front axle.
Ever the favorite of off-road riders, 17-inch laced wheels round out the rolling chassis. A set of ContiAttack Supermoto hoops from Continental make the connection to the tarmac in a 120/70 and 160/60 on the front and rear, respectively.
Beefed-up brakes count as one of the improvements. They roll with a new, four-bore Brembo Monobloc caliper that bites a 320 mm front disc. Out back, a single-pot anchor and 240 mm disc take care of business.
The ABS protection is extensive. At the baseline, it’s a corner-sensitive anti-lock device. It comes with Supermoto and Off-road modes that let you dial in for your environment, but if you prefer more of a raw ride, such as a racer or trickster might, you can turn the thing off in its entirety.
Chassis & Suspension | |
Frame: | Chromium-Molybdenum steel trellis frame, powder coated |
Front Suspension/ Travel: | Ø 48 mm, WP APEX 48/ 8.5 inches (215 mm) |
Rear Suspension/ Travel: | WP APEX with Pro-Lever linkage/ 9.4 inches (240 mm) |
Steering Head Angle: | 63.6° |
Front Brake: | 320 mm Brembo four-piston radial fixed caliper |
Rear Brake: | 240 mm Brembo single-piston floating caliper |
ABS: | Two-channel Bosch 9.1 MP ABS (incl. Cornering ABS and Supermoto mode Disengegable) |
Подвеска и управляемость
Мотоцикл Husqvarna Svartpilen 701 отлично оснащён. 43-миллиметровая перевёрнутая вилка и задний моноамортизатор поставляются WP Suspension, и обе подвески имеют настройки сжатия и отбоя. Ходы обеих подвесок составляют 150 мм — что на 15 мм больше, чем на Vitpilen 701. Оба Pilen-а оснащаются пятилучевыми колёсными дисками, но Svartpilen ездит на 18” переднем и 17” заднем, обутых в Pirelli MT60 RS и оснащённых тормозами Brembo.
В отличие от кафе-рейсера Husqvarna Vitpilen с его клипонами, “чёрный брат” оснащается широким рулём. Угол наклона спидометра соответствует другой посадке, пульты вполне типичные, а рычаги сцепления и переднего тормоза настраиваемые. Благодаря увеличенному ходу подвесок и большому переднему колесу, Svartpilen имеет несколько больший клиренс и более высокое седло (835 мм), чем Vitpilen. Прибавьте к этому более высокий руль — и получите более внушительную посадку.
Обзор и тестирование Husqvarna Svartpilen 701 2019
2021 Husqvarna 701 Supermoto Features
Frame
The lightweight trellis frame is made of high-grade chromium-molybdenum steel and developed to ensure precise handling and instil complete confidence. Detailed feedback is transmitted to the rider thanks to precisely calculated torsional rigidity and longitudinal flex.
Polyamide rear subframe and tank
The self-supporting rear subframe with integrated 13 litre fuel tank is perfectly positioned for the best possible weight distribution. Produced in a thermoplastic rotational moulding process, the single-piece construction weighs only 5.2 kg and is made of high-strength polyamide.
WP suspension (front)
The WP APEX split fork has 215 mm wheel travel, and features improved damping and an easier setup than traditional forks thanks to the separate damping circuits in the fork legs. The left leg is dedicated to compression damping, while the right fork leg is for rebound damping.
WP suspension (rear)
The fully adjustable WP APEX rear shock absorber features rebound damping adjustment as well as a high and low compression damping adjustment. The 250 mm rear wheel travel guarantees perfect control in every condition, be it on tight and twisty mountain roads or in crowded city centres.
Wheels
Black anodised Giant tubeless spoked wheels are lightweight and strong. The 17″ wheels are shod with Continental ContiAttack Supermoto 120/70 and 160/60 tyres front and rear respectively for extraordinarily light handling and exceptional control at all lean angles.
Ride Modes
With a handlebar switch, the power characteristic of the engine can easily be adjusted on the fly through two unique ride modes. Mode 1 offers a sporty throttle response and cornering sensitve traction control, keeping wheel slip and wheelies to a minimum for optimal street riding performance. Mode 2 provides a more aggressive throttle response with reduced traction control, to allow drifts and full control of the slide, aimed at track or unconditional street usage. New for 2021, the Supermoto ABS function is also integrated into mode 2. In the Supermoto mode, ABS only functions on the front wheel and the rider then has control to lock up the rear wheel if needed for full Supermoto performance.
Traction control
The lean-angle sensitive traction control system monitors rear wheel speed and reacts immediately (within milliseconds) if the rotational speed of the rear wheel is disproportionate to the riding situation. The system works by reducing the engine output with a smooth and barely perceivable intervention at the throttle valve, until the system has reduced slippage to an optimum level for the selected ride mode and current lean angle. For riders looking for the full control of their motorcycle, the traction control can also be switched off.</p>
Brakes
The new Brembo Monoblock calliper at the front delivers superior stiffness and minimal weight for new levels of Supermoto performance thanks to its aluminium, CNC-machined single-piece construction. Exceptional stopping power with improved brake feel and controllability are available at the rider’s request thanks to the radially mounted 4 piston calliper and Ø 320 mm floating disc at the front, and the single piston calliper, Ø 240 mm floating disc at the rear. The latest cornering sensitive ABS technology from Bosch guarantees maximum safety and total confidence.
Innovative Bodywork
Via Husqvarna
The Husqvarna 701 Supermoto is built in a manner that demonstrates innovation at its best. It comes with a craftily designed chassis and uniquely assembled mainframe. Made out of a unique combination of Chromium-Molybdenum-Steel, the trellis frame also gets a final touch of powder coating. The sub-frame dons a one-of-its-kind self-supporting polyamide tank. The seat is at a perfect height of 890mm which allows almost all riders to flatfoot the ground at all times.
The designers have ensured sure that the bike can pull off its mean look with some swagger and the exhaust pipe is a prime example of the same. The light-weight street cruiser has one of the meanest looking customizable Akrapovic “Slip-on-line” exhaust pipes. The 701 Supermoto boasts a 13.0-liter tank capacity, even with a light bodyweight of 145 kilograms.
While picking the right beginners’ bike might be a challenging task, it can be equally exciting as well. And if you’re exploring a bike as impressive as the Husqvarna 701 Supermoto, the excitement increases two-fold. The 701 Supermoto is the most powerful single-cylinder production supermoto on the market and that reflects in its performance. Whether you’re looking for a bike for long rides or short commutes, the 701 Supermoto is designed for rides (and riders) of all levels.