Технические характеристики
Технические характеристики Yamaha vino 50 не уступают характеристикам более новых моделей мопедов других производителей. Как заявляют специалисты Yamaha, заправленного бака мопеду хватит для езды на расстояние в более чем 200 км. Маневренность скутера позволяет быстро и легко огибать препятствия. Ниже представлена более подробная характеристика.
Вес и габариты
Ямаха выпускает и более легкие модели скутеров в сравнении с Yamaha vino 50. Например, Yamaha tricity 125 весит всего 55 кг. Очень легкая модель, но при этом медленная, чего не скажешь о ретро скутерах Yamaha vino 50. Их вес 65 кг, но мощность, в сравнении с Yamaha tricity, в разы выше.
Сам скутер имеет компактные габариты:
- длина – 1620 мм;
- ширина – 630 мм;
- высота – 1005 мм.
Двигатель
На модель установлен мощный двухтактный двигатель с одним цилиндром. Производители установили воздушную систему охлаждения, которая позволяет деталям скутера не перегреваться в процессе скорой езды. У скутера Yamaha vino 50 быстро набирается скорость, при желании, модель способна разогнаться до 65 км/час.
Тормоза
Спереди и сзади имеется очень простой механизм, как и полагается ретро скутеру – система барабанных тормозов. У них, конечно, есть свои недостатки, однако, такая тормозная система позволяет снизить стоимость транспорта в целом.
Изначально, сам скутер предназначен для спокойных городских прогулок, поэтому производители и остановили свой выбор на таком классическом механизме тормозов.
Подвеска
В плане подвески производители также далеко не ушли от классики. 20 лет назад предпочтение отдавалось маятниковой передней вилке, как наиболее надежной и энергоемкой, поэтому Yamaha и сейчас не ушли от такой подвески.
Амортизатор
Сзади на скутере установлен стандартный моноамортизатор. В такой комбинации с маятниковой вилкой, стоящей впереди, водитель может легко проходить неровности и выбоины во время движения транспорта.
Расход топлива
Скутер способен набирать максимальную мощность в 6,3 л.с. при 7000 об/мин. Бак топлива рассчитан на 6 литров. Как утверждают производители, такого количества бензина хватит для преодоления 250 км.
2022 Yamaha Vino Engine & Underpinnings
Underneath all the quirk lies a puny 49cc, single-cylinder engine that makes 4.5 horsepower and around 3 pound-feet. Now, this may be a little too low for most of y’all, but the scooter is strictly for commuting. And that, it can do all day long, thanks to its epic claimed fuel efficiency of 188 miles per gallon.
Meanwhile, as you’d expect, the scooter’s underpinnings are fairly basic and comprise an underbone chassis, telescopic forks, a monoshock, and 10-inch tires at both ends. While all this is acceptable, the scooter only packs drum brakes, which is a slight bummer.
To counter this, the Vino only weighs 176 pounds, so you wouldn’t exactly need very strong brakes to stop you.
XC50 Generation: 2006 – 2011, 2013 – 2018
After 4 successful years, Yamaha decided that an update was in order to freshen the styling and to meet new emissions regulations. This was around the same time Yamaha had to pull the Zuma off the market for a couple years while they worked on lowering its 2-stroke emissions. The result of this overhaul was a refined look (above), a longer name (Vino Classic) and a modern fuel sipping 4-stroke engine. Some literature refers to this scooter as simply the ‘Vino’ or ‘Vino 50’, but often press material from Yamaha calls it the ‘Vino Classic’.
The 2006 update to the Vino ended up being a pretty major overhaul despite the visually subtle changes to the styling. This overhaul came with a new model code (XC50) to replace the old one (YJ50). Yamaha uses these codes internally to refer to their scooters and they’re helpful to owners looking for manuals or parts as they are a clear way to identify scooters which are often sold under a host of names internationally. The service manuals for both generations can be downloaded here and they offer a slew of info and photos for anyone working on their Vino.
Style wise, Yamaha made a long but subtle list of changes to create the XC50 generation. On the front half of the scooter, new telescopic forks replaced the older leading link design and five spoke rims replaced the older 3 spoke design (which were actually lifted from the CY50 Jog). Elsewhere, Yamaha redesigned the Vino logo, reshaped the seat, simplified the floorboard and mildly reshaped the back end. The general shape and headlight array were left intact, but once you dig a little deeper there are lot of small changes to be found.
In the engine bay, Yamaha replaced the trusty but dated 2-stroke power plant with a modern 3-valve, liquid cooled, 4-stroke engine. The 2-stroke engine found in the previous generation Vino’s was a good performer, but it suffered from the typical 2-stroke problems: smell, sound, pollution, fuel economy and reliability. The new 4-stroke engine didn’t make quite as much power as the 2-stroke but the new engine still performs nicely and it offers a host of advantages like significantly improved milage, a longer engine life, lower emissions and no smoke or smell.
This new engine would also be used in the 2007-2011 C3. but the C3 went a step further and got fuel injection as well. The new Vino continued to use a carb until fuel injection was finally announced for 2013.
The top speed with this new engine remained around 40-43mph but it does take a bit longer to get there than the 2-stroke. 4-stroke 50cc engine’s aren’t restricted in their stock form like 2-stroke motors are because they need every drop of power to make the scooter accelerate acceptably. Accordingly, if you have dreams of modifying a Vino 50 for higher speeds it is best to start with a YJ50 model.
Yamaha перешла на более чем одну вкладку в области электромобильности
Эд 2019 Ям E01
Наконец-то вы начинаете получать представление о том, над чем Yamaha работает в области аккумуляторов и бесщеточных двигателей. В июне мы получили первые новости о том, что люди Ивата заинтересовались электросамокатом с базы Gogoro 3. Его звали Ямаха EC-05 и в то время мы объявили, что он будет выпущен только для тайваньского рынка.
По случаю 46-го Токийского салона, который пройдет с 24 октября по 4 ноября, японская компания представит 18 моделей. Из них четыре будут электрическими мотоциклами, а также будет показан трехколесный электросамокат Tritown, о котором мы уже говорили.
Издание 2019 Ям E02
Там будет производство электросамокатов. Его зовут E-Wine и основан на 50-кубовом мопеде Vino в стиле ретро. Езда на E-Vino плавная и имеет “легко” съемный аккумулятор. Он имеет два режима работы (мы предполагаем, что один будет обеспечивать меньшую мощность, чем другой). Он также имеет функцию, которая предлагает дополнительная мощность предназначена для лазания по склонам.
Два других электросамоката будут представлены в качестве прототипов и будут называться Yamaha E01 и Yamaha E02. Первый будет иметь электродвигатель, который по мощности будет напоминать 125-кубовый скутер. В качестве опции он будет иметь быструю зарядку (Yamaha не уточняет больше), и у него будет достаточно функций, чтобы иметь возможность перемещаться из одного города в другой, а также перемещаться внутри них.
Издание 2019 Yam Ty E
E02 будет иметь мощность, аналогичную мощности скутера с объемом двигателя 50 куб. См, и предназначен только для передвижения по городу. По словам представителей Yamaha, он будет легким, управляемым и увлекательным. это аккумулятор будет съемным как в Yamaha E-Vino.
Также будет представлен Yamaha TY-E, первый электрический пробный велосипед бренда, который уже был представлен на Токийском автосалоне в 2018 году. Он имеет монококковое шасси из углепластика (CFRP) и двигатель с высоким крутящим моментом в состоянии покоя, что позволяет ему преодолевать практически любые препятствия на низкой скорости. Этот мотоцикл, на котором ездит Кеничи Курояма, два года подряд с 2018 года занимает второе место в FIM Trial-E Cup.
Завершая линейку двухколесных электромобилей на Токийском автосалоне, на японском стенде будут представлены электровелосипеды. YPJ-XC, электрический горный велосипед (eMtb) и YPJ-YZ, электрический байк с гоночным мотоциклом, напоминающий модели мотокросса серии YZ.
Изюминкой торта Yamaha станут мотоциклы с двигателем внутреннего сгорания, которые также будут присутствовать: впечатляющий YZF-R1, авантюрный Ténéré XTZ700, растворитель Niken GT и внедорожный YZ450FX. Они также объявляют, что 23 октября Yamaha представит еще две модели с мировой премьерой (не уточняется, какой тип техники они будут).
Популярные модели
Одной из самых востребованных линеек считается Yamaha Vino. В коллекции представлены модели, оснащённые двухтактным или четырёхтактным двигателем. Можно подобрать оптимальные варианты для городской езды, передвижения по бездорожью или принятия участия в спортивных соревнованиях. Отличительной чертой моделей является эффектный дизайн, в котором переплетаются черты стилей модерн и ретро.
- Yamaha Vino 50 (5AU). Молодёжная модель, оснащённая одноцилиндровым, двухтактным двигателем, мощность которого достигает 6,3 лошадиных сил, воздушной системой охлаждения, барабанными тормозами. Даже в базовой комплектации скутер может разгоняться до 70 км/час, потребляет 1,64 л/100км.
- Yamaha Vino 50 (SA10J) – облегчённая модель, которая весит всего 65 кг. Скутер оборудуется барабанными тормозами, вариаторной коробкой передач, баком для топлива на 6 литров, для масла – на 1,3 литра. По сравнению с другими моделями из коллекции этот агрегат потребляет больше топлива – 2,1 л/100км.
- Yamaha Vino 50 (SA26J) – стильный, агрессивный скутер на базе четырёхтактного двигателя, который расходует всего 1,45 л/100км, разгоняется до 60 км/час. Компания начала выпускать эту модель в 2014 году. Здесь установлены система охлаждения жидкостного типа, карбюратор, вариаторная трансмиссия.
- Yamaha Vino 50 (SA37J) FI – презентабельная модель, которая характеризуется тщательно продуманным дизайном, экономно расходует топливо, идеально подходит для эксплуатации в городских условиях. Здесь четырёхтактный двигатель, жидкостная система охлаждения, вариаторная коробка передач.
- Yamaha Vino Molfe 50 (SA37J) FI – функциональный скутер, оборудованный вместительным багажником – отличный помощник по хозяйству. Он выгодный с финансовой точки зрения, ведь потребляет всего 1,45 л/100 км. Максимальная мощность силового агрегата – 5,2 лошадиных сил при 8 тыс. об/мин.
Модельный ряд скутеров Ямаха Вино не ограничивается только экземплярами с объёмом двигателя 49 см3. В линейке есть и более мощные варианты. Например, Yamaha Vino 125 (LPRSE24) оснащается двигателем с рабочим объёмом 125 см3. Мощность силового агрегата достигает 11 лошадиных сил. Скутер способен развивать скорость до 88 км/час. Полный список доступных моделей смотрите в каталоге: CКУТЕРЫ YAMAHA VINO
2022 Yamaha Vino Features
From the design, we come to the features. As I mentioned above, the Yamaha Vino isn’t the company’s flagship or premium offering and caters to the commuter and price-sensitive audience. Yet, Yamaha has given it a fair bit of kit comprising:
– Two front cubby storages – 12V power socket- 20-liter under-seat storage- Multifunction keyhole with remote seat unlock- Blacked-out alloy wheels- Combined Braking System (CBS)- Idle start-stop system
And for the cherry on the top, you also get a retro-looking analog instrument cluster with a digital inset showing fuel level, clock, and service alerts.
Discussion
If you’re interested in the Vino, you may be dreaming of owning a Vespa but don’t want to shell out the extra grand for the Vespa name. In Vespa’s defence, you do get some nice features that warrant some of the extra cost (like a front disc brake, metal body, glovebox and a computer chip anti-theft device in the key) but yes, you are paying some for the name. With a MSRP of $2299 (2017), the Vino (and Honda’s Metropolitan) are aimed at the people who would prefer not to shell out $3000+ for a 50cc scooter. Both of these scooters offer vintage styling at a lower price. If you’re looking for reliable retro styled transportation, any of these scooters will do nicely. If you’re dreaming of a Vespa though, spend the extra to get what you really want because they do hold their value well.
In a lot of ways the Vino is like the many other retro scooters in its class. It’s got a nice storage space under the seat for a full face helmet, okay brakes, good quality, nice milage (great milage for the updated 4-stroke version) and shiny chrome bits. Other good scooters that share these traits are Vespa’s ET50 and LX50, Kymco’s Like and Sento models and Honda’s Metropolitan / Jazz. Have a look at all these scooters and decide based on looks, price and whether you want a 2-stroke or 4-stroke engine. There’s also a few other Taiwan built scooters like Genuine’s Buddy, PGO’s Metro, SYM’s Mio 50 and TNG’s Venice that offer a lot of value and quite respectable reliability as well.
The primary thing that set the Vino 50 4-stroke apart is its high tech engine – it’s the best engine in this class. The XC50 motor (also found in the C3 and 2012 Zuma 50F) was the first 4-stroke 50cc scooter engine in North America with fuel injection and 3-valves. With a Taiwan built scooter you’re getting an older mass produced 2-stroke engine, which means it’s powerful and reliable, but fuel economy and engine refinement aren’t quite as good.
Электрический мотоцикл от Yamaha по доступной цене
Опубликовано в Электроскутер Просмотров: 5000
Основным рынком для реализации своих новых электроскутеров Yamaha выбрала Тайвань.
Около 700 000 двухколесных моторизированных транспортных средств продается ежегодно в этой стране, при чем около 10 000 – это маленькие 50-кубовые мопеды, 70% из которых приходиться на электрические скутеры. Все это, безусловно, говорит о том, что в Тайвене Yamaha e-Vino имеет высокий потенциал продаж.
Так как основными потребителями “зеленых” скутеров являются офисные работники и домохозяйки, которые используют их исключительно для поездок по магазинам, Yamaha e-Vino подготовили именно для путешествий на короткие расстояния. Это легкий, экономичный и удобный вариант для езды по городу, способный принять на свой борт двух пассажиров и небольшой дополнительный груз. На транспортном средстве перед рулем установлена вместительная корзина для перевозки багажа: личных вещей или сумок с продуктами из магазина.
Электроскутер имеет идентичную сборку, что и бензиновый Yamaha Vino, однако начинка в нем полностью электрическая. Небольшой электродвигатель работает от энергии 50V литий-ионной аккумуляторной батареи, полный заряд которой рассчитан на 33 километра (18 миль) пробега со средним весом всадника в 55 килограмм. Максимальная скорость в 30 км/ч вполне достаточна для кратковременных поездок по городу, для которых собственно и предназначена модель.
Небольшую 6-килограммовую аккумуляторную батарею можно не только заряжать непосредственно в скутере, но и удаленно, выняв её из ячейки. Это значит, что аккумулятор можно взять с собой и подзарядить в офисе, дома, в гостях у друга, пока вы будете пить чай. Полная зарядка аккумуляторной батареи от электросети производиться всего за 3 часа.
На транспортном средстве перед рулем установлена вместительная корзина для перевозки багажа: личных вещей или сумок с продуктами из магазина. Под сидение производитель предусмотрел пространство для размещения запасных аккумуляторов на случае, если владелец электрического транспортного средства будет использовать его для дальних поездок.
Хоть по стилю дизайна аппарат Yamaha e-Vino довольно “cтаринный”, приборка у него цифровая. Приборная панель помимо показателей скорости и пробега предоставляет пользователю информацию об уровне заряда аккумуляторной батареи.
Весит e-Vino вместе с батареей 66 килограмм, что практически в два раза меньше большинства современных, как бензиновых, так и электрических версий скутеров.
Аппарат оснащен 10-дюймовыми колеса с барабанными тормозами, телескопической вилкой, моноамортизатором.
Компания Yamaha намерена продать в 2015 году не менее 2000 единиц своих скутеров e-Vino. Модель e-Vino на первых этапах будет реализоваться на тайваньском рынке дешевле, чем её аналог с бензиновым двигателем – за 1500 евро, или 1890 долларов. Дабы уменьшить не только цену, но и вес, Yamaha втиснула в e-Vino только самое необходимое, сделав его на 40% легче скутера Yamaha D’Elight.
https://youtube.com/watch?v=QAM12dWCv0U
2022 New e-Vino Electric Scooter Sold for IDR 35.3 Million and Subsidized
2022 New e-Vino Electric. Yamaha Motor Company is committed to boosting the penetration of its newest electric motorcycle in the near future. Yamaha plans that 90 percent of its product line will be electric by 2050. reported by Young Machine, this policy is the result of a policy review of the concept of the upcoming Yamaha Motor Group Environmental Plan 2050 to be fully electric, but what about next year, will Yamaha Motor issue a Yamaha e-Vino electric motorcycle trial in the near future. let’s look at this one product review.
2022 New e-Vino Electric Scooter Sold for IDR 35.3 Million and Subsidized .Yamaha Motor Japan released the New e-Vino. Although the design is still the same as the previous model, it has received several updates in the features sector. This electric scooter is sold for 259,600 yen, or around Rp.35.3 million. Interestingly, the government there provides a subsidy of 250 yen for every purchase of one unit.
This electric scooter first appeared at the 2015 Tokyo Motor Show and appeared in Indonesia in 2017. The Japanese brand was only a public introduction, not for sale. As well as just a test to see the market response and use in the country. One of the reasons is because they still have some problems in terms of infrastructure and battery waste management.
Read Also: 2022 Yamaha MT-25 Price And Engine
In terms of charging, the New e-Vino only takes about three hours, from zero to 100 percent. Using a Japanese standard socket. On the other hand, the applied recharge technology is fast. The duration is certainly a mature calculation made by the manufacturer. Especially if it is used for traveling to work, school, or going shopping. This is because this motorbike can be recharged while the user is on the move.
Make the body design still the same as the old model. Adopting rounded accents from front to back. Some components are also made without sharp curves. Makin make it look cute and unique. Most clearly in the fascia, the headlamp and turn signals are rounded. Yamaha predicts that the unit will get more attention from electric scooter enthusiasts. This is because competitors from other Japanese manufacturers do not yet have a similar model.
The seat is narrow and the back is filled with a handle or it can be used as a shelf. For putting the driver’s luggage. Also provided with a hook at the front and a small shelf for storing drinking bottles. Under the seat there is also no storage space, because it functions as a battery holder. The tail is made in harmony with the body, all round.
The driver can use the Yamaha e-Vino with several driving modes, such as Standard and Power mode. Then, there is the Boost function which increases the power for 30 seconds to help the driver overcome the road in the hills. However, his party has not provided an explanation as to what effect using Boost mode will have on battery life.
Uniquely, the Japanese government is currently also providing subsidies for electric vehicles for the purchase of Yamaha e-Vino. This can save about US $ 250 if the buyer meets certain requirements. As the vehicle is for personal use only, it must be the first electric scooter to be purchased and must be kept in the person’s possession for at least three years.
Yamaha 50cc scooters such as Vino, Jog and Gear are available only in select markets such as Japan
Manufacturers design products in line with specific needs, tastes and preferences of a particular region. A perfect example is Yamaha Vino 50cc scooter, which demonstrates the Japanese fascination with all thigs small and super cute. In its 2022 update, the scooter gets two new colour options of Bonnie Blue and Matt Armoured Green Metallic.
Yamaha Vino 2022 new colours
New Bonnie Blue colour option has a retro feel to it, which compliments the scooter’s classic design. It is essentially a dual-tone colour theme of light blue and ivory white in glossy finish. Blue shade has been used around the headlamp cowl, front fender, instrument console and side panels. A third shade, tan-brown, can be seen on the handle grips, floorboard and seat cover.
The tan-brown shade helps keep focus on the core colour theme of blue and ivory white. It’s a delicate colour theme, which could have lost its beauty if combined with the usual black coloured seat and handle grips. Even ivory white seats and handgrips would have worked great for this colour theme.
Second colour option utilizes a mix of dark green and black with white highlights. Much of the body panels have a dark green shade, while headlamp cowl and front fender have glossy black paint. Twin white strips can be seen on the front fascia and side panels. Seat and handle grips have the standard black shade whereas the floorboard area gets a light grey colour.
2022 Yamaha Vino 50cc Scooter Debuts
With these new shades, there are now a total of six colour options for Yamaha Vino scooter. The earlier colour options of Fighting Red, Virgin Beige, Mahogany Brown Metallic and Graphite Black have been retained as is.
No other updates
Apart from new colour options, there are no other changes to Yamaha Vino 50cc scooter. It continues with its retro profile, evident in features such as round headlamp and rear view mirrors, large rounded fender and curvy side panels. Vino has an antique-looking instrument console loved by retro enthusiasts.
Other key features include open storage pocket at front, foldable hook, dedicated glove box with built-in accessory pocket, decent sized under seat storage and rear wheel brake lock. Suspension system comprises a telescopic unit at front and swingarm rear suspension. Braking duties are performed by disc brakes at both ends.
2022 Yamaha Vino 50cc Scooter Debuts
Yamaha Vino is powered by a 49cc engine that generates 4.5 ps of max power at 8,000 rpm and 4.1 Nm of peak torque at 6,000 rpm. The scooter has idling stop system, which saves fuel by stopping the engine at brief halts such as traffic signals.
A 50cc scooter is supposed to be cheap, but in Japan Yamaha Vino starts at 203,500 yen. This is approximately Rs 1.33 lakh. 50cc scooters have limited scope in Indian market and are unlikely to be launched here.
1 of 13
4-Stroke Vino (XC50) Key Specs:
- Engine: 49cc liquid-/air-cooled 4-stroke single, SOHC, 3 valve
- Bore x Stroke: 38.0mm x 43.5mm
- Compression Ratio: 12.0:1
- Fuel: 14mm Teikei Carb (’06-’11), Fuel Injection with 19mm Mikuni throttle body (2013-present)
- Ignition: CDI
- Transmission: V-belt automatic
- Final Drive: V-belt
- Front Suspension: Telescopic fork, 2.3-in travel
- Rear Suspension: Single shock, 2.1-in travel
- Brakes: 110mm drum (front and rear)
- Tires: 90/90-10 (front and rear)
- Length: 65.6 in
- Width: 24.8 in
- Height: 39.6 in
- Seat Height: 28.1 in
- Wheelbase: 45.7 in
- Ground Clearance: 3.3 in
- Fuel Capacity: 1.2 gal (4.5L)
- Weight: 166 lbs (Dry), 179 lbs (Wet)
- MSRP: $2299 (USA), $2899 (Canada) for 2017
Популярные модели и примерная стоимость
Ниже будут представлены две модели ретро скутеров Yamaha vino classic с запоминающимся ретро дизайном. Главная отличительная черта этой серии скутеров – необычный стиль 60-х, который не оставит равнодушных настоящих ценителей этого времени.
Для спокойных городских прогулок предназначен скутер Yamaha vino
Vino Classic 50
Само название Vino Classic уже говорит о том, что объем двигателя скутера составляет 49 куб.см. Современный горизонтальный мотор и автоматическая трансмиссия отлично сочетаются и дополняют классический дизайн транспорта. Расход топлива составляет 1,8 литров бензина на 100 км.
Vino Classic 50 4T
Обновленные модели Yamaha vino 50 4T с четырехтактным двигателем стали выпускаться с 2009 года. Инженерный двигатель от Job 4T расходует чуть больше одного литра бензина на 100 км. Средняя стоимость мопеда составляет 165000 рублей.
VINO CLASSIC 50 2T
Эта модель уже не выпускается. Начало продаж стартовало в 1997 году и закончилось в 2003. У Yamaha vino 50 2T установлен двухтактный двигатель. В сравнении с более обновленной моделью скутера, эта расходует на 20-30% топлива больше и является менее экономичной. Скутер с двигателем в два такта имеет большой шум от эксплуатации и ниже экологичность. Приобрести б/у модель возможно за 50000 рублей.
Есть ли недостатки?
Как и у всех скутеров от других производителей, Yamaha vino Classic имеют некоторые недостатки. Обслуживание не позволяет назвать данную модель экономичной для ежедневного использования. Многие хозяева этих ретро мопедов утверждают, что приобрести запчасти к транспорту довольно сложно. Третьим недостатком моделей является то, что они рассчитаны на одного пассажира, поэтому, если Вы планируете совершать поездки с любимым человеком, сделать это при помощи скутеров Yamaha vino Classic возможно только при миниатюрной комплектации обоих.
В сравнении с моделями транспорта других производителей, перечисленные недостатки вполне приемлемы.
2022 Yamaha Vino Design
Since its inception, the Yamaha Vino has always borne a quirky design. With time, the scooter has become more modern, though, and in its current avatar, it bears a big, round apron-mounted headlight at the front flanked by chrome indicators.
While this design is carried over from before, the scooter gains two new dual-tone colors for this year. First, of which is the Light Blue option that blends a light beige (caramel-like) shade with light blue inserts here and there. This cute livery is topped off by a tan seat cover, handlebar grips, and floor mat.
Second, we have the Matte Green option which, as the name suggests, gets dark matte green bodywork with beige stripes running throughout the body. This is complemented by glossy black panels at the front, side, and rear.
Between the two, I’d pick the Light Blue shade, thanks to its bright and breezy livery. But if you don’t like either of these, the Vino is also offered in a Fighting Red, Graphite Black, Mahogany Brown Metallic, and Virgin Beige colors, all carried on from the 2021 model.
All in all, the new colors surely freshen up the Vino’s quirky design and make it look more premium or…dare I say..Italian!
Also Read:
– Transform Your Honda Grom Into A CB1100R With A Body Kit
– The Aussies Finally Get Their Hands On The 2022 300SR & 300NK
80-е — BELUGA, SALIENT, CUTE, MINT, JOG, CHAMP, BOX’N, RZ50 и TRV
Но на этом эксперименты Yamaha только начинались. Уже в 1981 году мир увидит BELUGA CV50E, при создании которого применили клиноременный вариатор.
Yamaha BELUGA
Яркий двухместный скутер с двигателем класса 80 см 3 тут же стал популярным. Единственным его недостатком был вес в 75 кг. Именно поэтому уже через год компания выпустила новую модель SALIENT CA50E весом 55 кг, что позволило женщине стать его наездницей.
Yamaha SALIENT CA50E
В дальнейшем Yamaha произведет еще не одну легкую и удобную модель для слабого пола. Компактный CUTE (1984), милый MINT (1986) или созданный совсем недавно Ray – все они отличаются своим удобством и превосходной управляемостью.
Colors:
- 2001: Wine, Black
- 2002: Very Dark Blue Cocktail, Dull Red Metallic
- 2003: Very Dark Blue Cocktail, Dull Red Metallic
- 2004: Pale Purplish Blue Metallic, Black Metallic
- 2005: Pale Purplish Blue Metallic, Black Metallic
- 2006: Black Metallic, Silver 3, Dull Red Metallic
- 2007: Black Metallic, Deep Purplish Blue
- 2008: Black Metallic, Deep Purplish Blue
- 2009: Indigo Blue, Alpine White
- 2010: Raspberry Metallic
- 2011: Seashell aka Metallic Yellowish Gray (brown trim)
- 2013: Vanilla White (aka Yellow-ish Gray in Canada)
- 2014: Deep Sea Blue (called Dark Metallic Grayish Blue in Canada) – Really tan with blue and red accents.
- 2015: Spartan Red
- 2016: Rosewood Brown (aka Dark Metallic Reddish Gray in Canada)
- 2017: Two tone Deep Sea Blue/Vanilla White (Dark Metallic Grayish Blue in Canada)
- 2018: Two tone Deep Sea Blue/Vanilla White (Dark Metallic Grayish Blue in Canada)
Yamaha 50cc scooters such as Vino, Jog and Gear are available only in select markets such as Japan
Manufacturers design products in line with specific needs, tastes and preferences of a particular region. A perfect example is Yamaha Vino 50cc scooter, which demonstrates the Japanese fascination with all thigs small and super cute. In its 2022 update, the scooter gets two new colour options of Bonnie Blue and Matt Armoured Green Metallic.
Yamaha Vino 2022 new colours
New Bonnie Blue colour option has a retro feel to it, which compliments the scooter’s classic design. It is essentially a dual-tone colour theme of light blue and ivory white in glossy finish. Blue shade has been used around the headlamp cowl, front fender, instrument console and side panels. A third shade, tan-brown, can be seen on the handle grips, floorboard and seat cover.
The tan-brown shade helps keep focus on the core colour theme of blue and ivory white. It’s a delicate colour theme, which could have lost its beauty if combined with the usual black coloured seat and handle grips. Even ivory white seats and handgrips would have worked great for this colour theme.
Second colour option utilizes a mix of dark green and black with white highlights. Much of the body panels have a dark green shade, while headlamp cowl and front fender have glossy black paint. Twin white strips can be seen on the front fascia and side panels. Seat and handle grips have the standard black shade whereas the floorboard area gets a light grey colour.
2022 Yamaha Vino 50cc Scooter Debuts
With these new shades, there are now a total of six colour options for Yamaha Vino scooter. The earlier colour options of Fighting Red, Virgin Beige, Mahogany Brown Metallic and Graphite Black have been retained as is.
No other updates
Apart from new colour options, there are no other changes to Yamaha Vino 50cc scooter. It continues with its retro profile, evident in features such as round headlamp and rear view mirrors, large rounded fender and curvy side panels. Vino has an antique-looking instrument console loved by retro enthusiasts.
Other key features include open storage pocket at front, foldable hook, dedicated glove box with built-in accessory pocket, decent sized under seat storage and rear wheel brake lock. Suspension system comprises a telescopic unit at front and swingarm rear suspension. Braking duties are performed by disc brakes at both ends.
2022 Yamaha Vino 50cc Scooter Debuts
Yamaha Vino is powered by a 49cc engine that generates 4.5 ps of max power at 8,000 rpm and 4.1 Nm of peak torque at 6,000 rpm. The scooter has idling stop system, which saves fuel by stopping the engine at brief halts such as traffic signals.
A 50cc scooter is supposed to be cheap, but in Japan Yamaha Vino starts at 203,500 yen. This is approximately Rs 1.33 lakh. 50cc scooters have limited scope in Indian market and are unlikely to be launched here.
Source: Bike – rushlane.com
YJ50 Generation: 2002 – 2005
The first iteration of the Vino to hit the USA and Canada was the YJ50 model. Yamaha introduced this scooter for 2002 and it was sold through 2005. This scooter was sold as simply the ‘Vino’, while second generation examples were commonly called the ‘Vino Classic’.
This first generation of Vino was the more speedy one, due to the powerful 2-stroke Minarelli engine. This motor was simple (ie. air cooling, carbureted) but powerful and reliable. The Minarelli engine is a proven design that first got it start with Yamaha’s Jog in the 80’s but it’s been updated many times since then.
Larger riders and performance enthusiasts will find these early Vino’s more desirable than the 4-stroke Vino’s to come. The downside to this powerful engine is the lower milage (65-70mpg), shorter engine life and higher emissions that are part of the trade off with 2-stroke engines. For more discussion on 2-stroke vs. 4-stroke engines have a read here.
The style of these early Vino’s looks very similar to the 4-stroke Vino’s to come, but there were a number of small changes which are detailed in the XC50 section. The YJ50 Vino was unchanged over its four year run.