Cagiva C12R Lucky Explorer Competition SP

Стрелка C9

Freccia C9 производилась всего один год: . Это был шоссейный мотоцикл с сильно обтекаемым кузовом: не только не было видно ни двигателя, ни рамы, но и бак был полностью закрыт.

Рама представляет собой стальную двойную балку с прямоугольными трубами, с интегрированной рамой из квадратных труб (целиком), в то время как задний маятник выполнен из стали с симметричными рычагами прямоугольного сечения, вместо него используются вилки 35 мм с ходом 140 мм. , в то время как опоры для полурулей привинчены к рулевой пластине и имеют такую ​​форму, чтобы также закрывать крышки штоков вилки.

Оснащен полностью переработанным двухтактным двигателем по сравнению с предыдущими и где впервые в дорожных моделях появляется система управления выхлопом, которая имеет тип двойного выпускного клапана (один из которых является задвижкой, а другой – резонатор), механическое управление CTS (Cagiva Tourque System) и CPC (Cagiva Power Chamber) ad (центробежный переключатель), использование балансировочной системы и очень специфического расширения : в дополнение к прохождению под двигателем, типичному для этого типа мотоцикл, заканчивался под хвостом , разделяясь на две трубки (штифты), к которым были прикреплены два довольно тонких конических
глушителя , которые располагались по бокам хвоста.

Передняя тормозная система была оснащена 260-миллиметровым чугунным однодисковым диском Brembo , защищенным передним брызговиком с запахом, который оставлял открытой только половину колеса , в то время как задняя часть была оснащена идентичным 240-миллиметровым диском Brembo. Он был достаточно мощным, чтобы гарантировать меньшее пространство, но не на уровне нынешних 125-х на рынке, таких как Mito . Коробка передач была шестиступенчатой, как и все 125 нынешние, с той разницей, что первая была очень короткой, идеальной для подъемов и пониженной мощности двигателя, но непрактичной для использования на трассе .

Бензиновый кран был ТРЕХпозиционного типа (ВКЛ, ВЫПУСК и ВЫКЛ) с сигнализацией через лампочку резерва, этот тип крана сохранится и на следующих сериях.

Freccia C9 продавался в 5 различных цветах: все красные с черным наконечником, один с красной верхней и нижней частью, разделенными желтыми полосами, и полуглянцевый белый центральный корпус, другой с синей верхней и нижней частью, разделенными желтыми полосами, и полуглянцевый белый центральный корпус, обе только что упомянутые двухцветные версии с желтой дверцей под передним воздухозаборником, полностью глянцевая черная версия с зелеными полосами и надписью и полностью глянцевая черная версия с красной надписью (обе выпущены ограниченным тиражом). номер) двухцветный цвет будет использоваться только на этой модели, для следующих моделей Cagiva выберет однотонный цвет.

На базе этой модели был создан Moto Morini Dart 350.

C10R Arrow и C10 Anniversary Arrow

C10R, эволюция предыдущей модели, также производилась всего один год: . Что характеризует и отличает его от C9R, так это другой обтекатель со встроенными индикаторами и зеркалами заднего вида; принятие нового теплового блока с улучшенной системой выпускных клапанов и последний обновленный (800058061), оставаясь при этом механическим, причем CPC (Cagiva Power Chamber) больше не используется, и выбор более классического расширения , заканчивающегося на сторона маятника.

Также была представлена ​​ограниченная версия всего 500 экземпляров Freccia C10R под названием Anniversary с некоторыми улучшениями по сравнению с обычной моделью: первая передача переработанной коробки передач, использование более крупной шины сзади (130/70 17), электронное управление выпускным клапаном, которое поддерживает открытие клапана всегда при 7250 об/мин, как в механическом устройстве, обновление шатуна и коленчатого вала с использованием нового цилиндра (800060433), который предрасположен к механической системе работа выпускного клапана, где достаточно простого сверления цилиндра, что делает его пригодным для использования на старых моделях.

Что касается карбюратора мотоцикла, он был пересмотрен с использованием поплавков 9,5 г вместо 11: г, от главного жиклера со 140 вместо 135, в то время как газовый клапан остался 50, игла X29, Жиклер холостого хода 40, эмульгатор 272 DV , жиклер стартера 65 и жиклер мощности 50, а начиная с серийного номера 5P006005 он был дополнительно переработан, с конической иглой X36, жиклер холостого хода 45, главный жиклер 110, эмульгатор 274 DV и жиклер мощности 100 , при этом коробка передач оснащалась самой длинной первой передачей.

Эта модель продавалась во многих цветах, в основном в красной монохромной версии, но не менее популярны были черный и желтый.

Product Details

Our bike Cagiva performance sparkplugs’ design ensures optimum mix ignition in the cylinders and warrants supplementary Performance Potential compared to traditional projective tip sparkplugs and other brand bike performance plugs. The 360-degree electrode Cagiva plugs outperform even the iridium sparkplugs in regards to firing energy, extra Horsepower Output as well as longevity. While traditional bike spark plugs’ constantly thriving deposits spoil the spark discharge, no soot will be deposited on 360-degree bike spark plugs’ electrodes, because throughout the life of the spark plug the gap size remains as it was originally, apart from normal wear and tear.
Because the sparkplug gap is not shielded by the conventional side electrode, exposing the mix to physically unlimited ignition, combustion speed will increase and flame front spread can take place more easily, and especially more quickly. Easy engine start is attributed to this effect. The subsequent increase in medium effective pressure within the engine cylinder also contributes to supplementary engine HP Output and optimum bike fuel efficacy. These Cagiva multi-spark sparkplugs are made for extreme operating conditions and high output; there is simply no competition for the Brisk 360-degree spark plugs.
360-degree electrode design provides an unrestricted full potential spread of the flame front, which is accomplished by a state-of-the-art retracted ground electrode. Unlike ordinary plugs, where discharge is constrained by the ground electrode, Brisk Cagiva high-power spark plugs feature an electrode layout where the ground electrode is retracted, so the spark discharge occurs at the very tip of the plug. Traditional spark plugs’ ground electrodes restricts the natural spherical expansion pattern of the flame front whereas our High Performance Cagiva plugs take the advantage of surface spark discharge, along with retracted ground electrode designed, to ensure ultimate spark exposure and unrestricted flame front expansion. Due to stronger spark discharge, a spark can more easily trail along the surface of the insulator than having to break through the air gap. Roughly 70% of the spark travels between the electrodes along the surface of the insulator, also keep in mind that the spark front line is drawn on the whole perimeter of the ground electrode in 360-degree, thus the volume of the spark discharge is maximally increased, while not requiring much higher ignition energy supplied by the ignition system. Therefore this motorcycle Cagiva high-performance spark plug works together with stock ignition and no upgraded coil or performance ignition lead is mandatory accordingly. 360-degree multi-spark spark plugs use the highest quality materials, are produced in European state-of-the-art manufactories and in a never-ending effort to improve upon success, Brisk has also developed electrode technology that is far superior to all others in function and form.
The protruding compact electrode design concentrates the spark deeper in the chamber, ensuring fully symmetric and effective spark discharge in the combustion chamber without any undesired turbulence, which is common on regular projective tip sparkplugs and which in fact negatively affects volumetric flow. Our dyno-proven Cagiva racing spark plugs give some added Performance Level besides reducing fuel consumption thanks to the state-of-the-art, 360-degree, round electrode. When designing a plug, several technical factors must be taken into careful consideration. Yet during the engineering phase Brisk decided to merge new technology which leaves all other spark plugs outdated. These Cagiva high-power sparkplugs are the only specified performance multi-spark plugs in existence. Their lifespan is 25K miles – 40K km or 500-600 hours. In the long run they pay for themselves.

Continental Grand Prix 4000s на дороге.

Покрышки Grand Prix 4000s от Continental благодаря своим превосходным рабочим характеристикам заслужили несколько наград журнала Tour Magazine. В самом деле как не наградить такую хорошую покрышку — замечательный накат, очень высокая сила сцепления, надёжная защита от проколов. За всё время езды на этих покрышек мы получили только один прокол от огромной острой английской булавки — она прошла насквозь покрышку и пробила камеру. Всё таки в отличие от тех же Continental 4 Seasons, которые отработали без единого прокола два года, защита от проколов у этих шин не 100-процентная. Тем не менее мы бы ни за что не вернулись на Continental 4 Seasons с усиленной защитой, так как нам не хочется потерять преимущества в массе и накате.

Давайте ещё раз затронем вопрос выбора между 23c и 25c. В конечном счете всё зависит от велосипедиста и дороги. Если вы преимущественно ездите по не ремонтированным лет 20 дорогам, то выбирайте 25 — вы точно не пожалеете. Если у вас небольшая масса тела и вам больше важен вес велосипеда, его рабочие характеристики, но хороших дорог у вас нет и не предвидится, то всё равно покупайте Continental Grand Prix 4000s 25c.

Или можете сделать как мы — на заднее колесо установить широкую покрышку, а на переднее узкую.

Adventure

The Lucky Explorer Project has been conceived to create a communication platform to support the launch of two brand new adventure bikes, creating anticipation and thrill, thus: 

  • Revamping the Lucky Explorer racing heritage 
  • Telling the story and spread the culture of the great African rallies
  • Building an adventure, off-road enthusiast community 
  • Involving and engaging participants in online and offline actions 

Lucky Explorer Project is not just about bikes, it’s about a comprehensive world of emotions, memories, values and a way of being. A long-awaited return for all the fans of Made-in-Schiranna.But also a new beginning and a leap into the future.

The project will be developed on the website www.luckyexplorerproject.com and through the Instagram channel @ luckyexplorer.official already online.

Riders, personalities, clips and anecdotes, historical factory tours, vintage advertising, videos, memorabilia, new content and events will bring together a real community of enthusiasts.

And Lucky Explorer ambassadors will turn up, with access to special content and exclusive previews.

The new 5.5 and 9.5 adventure bikes offer a concrete yet suggestive perspective in an increasingly crowded competitive arena. Focused on riding efficiency and stylistic charm.As well as on advanced technical solutions. 

Both projects represent the modern interpretation of the desert race’s myth. Which appealed the imagination of the Motorsport world since the mid-Eighties.Conquering tons of enthusiasts in the continuous search for brand-new and thrilling adventures.

Зеркало казино Вулкан Россия

Вулкан Россия зеркало полностью повторяет дизайн и функционал официального сайта. Для перехода к нему нужна ссылка. Чтобы получить ее, достаточно написать на электронную почту онлайн-заведения. Время ответа — от 15 минут до 1,5 часов. Обычно игрокам высылают сразу по 3–4 ссылки, потому что их часто блокируют провайдеры, и нужно просто найти действующую.

При переходе на зеркало регистрироваться повторно не надо, если есть аккаунт. Процедура входа стандартная: через соцстети или путем ввода логина и пароля. При этом сохраняются данные счета, привязанные карты, активированные бонусы, турниры, лотерейные билеты.

Лучше использовать ссылки от официальных источников, иначе есть шанс попасть на мошеннический сайт-однодневку. Он повторяет дизайн официального сайта Vulkan club, но не функционал, обычно некоторые кнопки не работают. Если ввести логин и пароль на сайте мошенников, они перепродадут личные сведения игроков через интернет или используют их, чтобы получить доступ к аккаунту и украсть деньги.

Lucky Explorer 5.5 Specs

Engine Type:2 cylinder, 4 stroke, 8 valve
Timing system:“D.O.H.C” with mechanical chain tensioner
Total Displacement:554cc
Compression ratio:11.5:1
Starting:Electric
Bore per stroke:70.5×71 mm 
Max. power (at the crankshaft):35 kW (47.6 HP) @ 7500 rpm
Max torque:37.62 ft-lbs (51 Nm) @ 5500 rpm
Cooling System:Liquid
Engine management system:Integrated ignition – injection system, 2 injectors
Clutch:Wet, multi-disc clutch.
Transmission:six speed, constant mesh
Frame:Tubular high-tensile steel trellis
Wheelbase:1.505 mm (59.2 in)
Overall length:2.220 mm (87.2 in)
Overall width:915 mm (36.0 in)
Saddle height:860 mm (33.8 in)
Min. Ground clearance:210 mm (8.3 in)
Trail:114 mm (4.5 in)
Dry weight:220 kg (484 lbs)
Fuel tank capacity:20l (5.3 Us Gallon)
Front Suspension:43mm KYB “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound and spring preload adjustment.
Front Wheel travel:135 mm (5.31 in)
Rear Suspension:Progressive, KYB single shock with rebound, compression and preload adjustment.
Material:Aluminium alloy twin sided swing arm
Front brake:Double 320 mm floating disc with Brembo 4-piston calipers
Rear brake:Single 260 mm disc with with Brembo 2-piston caliper
ABS system:BOSCH
Max Speed:160 km/h (99.4 mph)
Front Wheel:Alloy spoke wheel 3” x 19”
Rear Wheel:Alloy spoke wheel 4.25” x 17”
Front Tires:100/80 – ZR 19 tubeless
Rear Tires:150/70 – ZR 17 tubeless
Electronics:5” Full HD TFT – Bluetooth connectivity – GPS sensor – MV Ride app with turn-by-turn navigation system.
Environmental Standard:Euro 5
Fuel consumption (Combined):62 mpg (3.8 l/100 km)
CO2 Emissions:87 g/km

Cagiva Freccia C9

La Freccia C9 è stata prodotta solo per un anno: il 1987. Si trattava di una moto stradale molto carenata: non solo non si vedevano né il motore né il telaio ma pure il serbatoio era completamente coperto.

Il telaio è un bitrave in acciaio a tubi rettangolari, con telaietto a tubi quadrati integrato (in un sol pezzo), mentre il forcellone posteriore è in acciaio con bracci simmetrici a sezione rettangolare, le forcelle invece sono da 35 mm con una corsa di 140 mm, mentre i supporti per i semimanubri sono avvitati sulla piastra di sterzo e sagomati in modo da coprire anche i tappi dei steli della forcella.

Munita di un motore a due tempi completamente ridisegnato rispetto ai precedenti e dove compare per la prima volta nei modelli stradali un sistema di controllo dello scarico, che è del tipo a doppia valvola di scarico a comando meccanico CTS (Cagiva Tourque System) e CPC (Cagiva Power Chamber) ad (interruttore centrifugo), l’adozione di un sistema d’equilibratura e adoperava un’espansione molto particolare: oltre a passare sotto il motore, tipico per questo tipo di moto, terminava sotto il codino, dividendosi in due tubi (spilli) ai quali si agganciavano due silenziatori piuttosto fini, di forma conica, che trovavano alloggiamento ai lati del codone.

L’impianto frenante all’anteriore montava un monodisco in ghisa della Brembo da 260 mm, protetto da un avvolgente parafango anteriore che lasciava scoperta solo mezza ruota, mentre al posteriore montava un uguale disco Brembo da 240 mm. Era sufficientemente potente da garantire spazi ridotti, ma non ai livelli di quelli delle attuali 125 sul mercato come la Mito. Il cambio era a sei marce, come tutti i 125 attuali, con la differenza che la prima risultava essere molto corta, ideale per le salite e la ridotta potenza del motore, ma poco pratica per l’uso su pista.

Il rubinetto della benzina era del tipo a due posizioni (ON e OFF) con la segnalazione tramite led della riserva, questo tipo di rubinetto verrà mantenuto anche sulle serie successive.

La Freccia C9 fu commercializzata in due colorazioni diverse, una bianca e rossa, esattamente come in foto, l’altra bianca e blu (che sostituiva il rosso). La colorazione bicolore verrà utilizzata solo su questo modello, per i successivi la Cagiva sceglierà una colorazione monocromatica.

Sulla base di questo modello venne creata la Moto Morini Dart 350/400.

Dimensioni e pesi
Ingombri (Lungh.xLargh.xAlt.)1.960 x 780 x 1.110 mm
AltezzeSella: 770 mm – Minima da terra: 170 mm
Interasse: 1.370 mmMassa a vuoto: 125 kgCapacità serbatoio: 15 l
Meccanica
Tipo motore: Monocilindrico a 2 tempiRaffreddamento: a liquido
Cilindrata124,63 cm3 (Alesaggio 56 x Corsa 50,6 mm)
Distribuzione: valvola lamellareAlimentazione: carburatore Dell’Orto PHBH 28 ND
Potenza: 24,14 CV (17,75 kW) a 10.500 rpmCoppia: –Rapporto di compressione: –
Frizione: multidisco in bagno d’olioCambio: sequenziale a 6 marce (sempre in presa)1°: 11/34 (3,090) 2°: 14/26 (1,857) 3°: 17/23 (1,352) 4°: 21/23 (1,095) 5°: 23/22 (0,956) 6°: 22/19 (0,863)
Accensioneelettronica CDI
TrasmissionePrimaria a ingranaggi 20/65 (3,25);Secondaria a catena 14/38 (2,714)
Avviamentoelettrico
Ciclistica
Telaiobitrave in tubi rettangolari e quadri in acciaio ad alta resistenza
SospensioniAnteriori: forcella teleidraulica da 35 mm “MARZOCCHI” / Posteriori: monoammortizzatore con regolazione del precarico “MARZOCCHI”
FreniAnteriore: disco singolo da 260 mm Brembo / Posteriore: disco singolo da 240 mm
Pneumaticianteriore da 100/80 16 su cerchio con canale da 2,5″; posteriore da 110/80 17 su cerchio con canale da 3″

Frequently Asked Questions

What battery do I need for a 125cc motorbike?Every motorbike is different. See the battery finder on this page.

What’s the longest lasting motorcycle battery?If you want a long-lasting motorcycle battery or one that will survive winter, go for a Lithium battery. They take 3 to 5 times as long to lose their charge compared to a lead-acid battery.

What’s the best battery for my Harley?Your best bet is to go for a battery with a higher cranking amperage. If you have a large V-twin engine, definitely don’t buy a cheap battery as it won’t be able to handle many start cycles. It’s a false economy. Either go for a high-cranking lead-acid battery, usually fitted to touring bikes or a Lithium battery which has around 50% more cranking power than standard lead-acid batteries.

My battery clicks but my motorbike won’t startThe noise you can hear isn’t the battery clicking but the starter solenoid. This solenoid is the first thing to receive power from the battery and it’s a relay that then opens the solenoid but there isn’t the power to turn the starter motor. The only good news in this situation is that the battery is probably still in a state where you can rescue it but you need to get it straight to A&E – dig out your charger, quick!

Do I need to top up my battery acid?The only battery you’ll need to top up is a non-sealed (flooded) motorcycle battery. The acid itself doesn’t evaporate but the water-element of the acid mixture does, leaving a more concentrated solution. Top it up using distilled water (boil a kettle, let the water cool then use that).

How long will a motorcycle battery last?Correctly maintained, a motorcycle battery should give you 48 months of use. However if you don’t ever charge it and rarely use the bike, it could be dead within 6 months. If you rarely use the bike and don’t have access to power where the bike is parked – it’s worth removing the battery and giving it a full charge every couple of months. Or even better – get out and ride!

Product Details

Our bike Cagiva Freccia C12 high-performance sparkplugs’ design ensures optimum mix ignition in the cylinders and warrants extra performance level compared to traditional projective tip sparkplugs and other brand bike performance plugs. The 360-degree electrode Cagiva Freccia C12 plugs outperform even the iridium plugs in regards to firing energy, extra pony as well as longevity. While traditional bike spark plugs’ constantly thriving deposits spoil the spark discharge, no soot will be deposited on 360-degree motorcycle plugs’ electrodes, because throughout the life of the spark plug the gap size remains as it was originally, apart from normal wear and tear. Because the sparkplug gap is not shielded by the conventional side electrode, exposing the mixture to physically unlimited ignition, combustion speed will increase and flame front spread can take place more easily, and especially more quickly. Easy engine start is attributed to this effect. The subsequent increase in medium effective pressure within the engine cylinder also contributes to additional engine horsepower and optimum bike fuel efficiency. These Cagiva Freccia C12 multi-spark sparkplugs are made for extreme operating conditions and high output; there is simply no competition for the Brisk 360-degree spark plugs. 360-degree electrode design provides an unrestricted full potential spread of the flame front, which is accomplished by a state-of-the-art retracted ground electrode. Unlike standard sparkplugs, where discharge is constrained by the ground electrode, Brisk Cagiva Freccia C12 high-power sparkplugs feature an electrode layout where the ground electrode is retracted, so the spark discharge occurs at the very tip of the plug. Traditional spark plugs’ ground electrodes restricts the natural spherical expansion pattern of the flame front whereas our High Performance Cagiva Freccia C12 sparkplugs take the advantage of surface spark discharge, along with retracted ground electrode designed, to ensure maximum spark exposure and unrestricted flame front expansion. Due to stronger spark discharge, a spark can more easily trail along the surface of the insulator than having to break through the air gap. Roughly 70% of the spark travels between the electrodes along the surface of the insulator, also bear in mind that the spark front line is drawn on the whole perimeter of the ground electrode in 360-degree, thus the volume of the spark discharge is maxed out, while not requiring much higher ignition energy supplied by the ignition system. Therefore this motorcycle Cagiva Freccia C12 performance sparkplug works conjointly with factory ignition and no upgraded coil or performance ignition lead is mandatory accordingly. 360-degree multi-spark plugs use the highest quality materials, are produced in European state-of-the-art manufactories and in a never-ending effort to improve upon success, Brisk has also developed electrode technology that is far superior to all others in function and form.

Безопасность на сайте

Безопасность аккаунта игрока зависит от обеих сторон, в том числе от заведения. Все личные сведения пользователей хранятся на серверах в зашифрованном виде. Это значит, что при получении информации третьими лицами они не смогут ею воспользоваться.

Часто отдел безопасности проводит фейковые атаки на хранилище, выявляя слабые стороны системы защиты, а затем оперативно устраняя их и проводя повторную проверку. Также Вулкан клуб подключил Norton Internet Security — антивирус, дополнительно защищающий систему безопасности от взлома.

Какие требования игровой клуб Вулкан предъявляет к клиентам, чтобы их личные данные не утекли в сеть:

• использовать только оригинальные ссылки доступа к казино;

• не публиковать и не сохранять в браузере логин и пароль от аккаунта;

• не отвечать на письма, отправленные на почту якобы от Vulkan Russia. Сначала нужно проверить название почты, совпадает ли оно с оригинальным.

При регистрации, ставя галочку напротив пункта «Я согласен(на) с правилами и условиями клуба», игрок подтверждает, что несет ответственность за действия и транзакции, произведенные с его счетом. А в случае незаконного доступа к аккаунту третьих лиц обязуется сообщить об этом администрации.

MV Agusta Lucky Explorer 9.5

MV Agusta Lucky Explorer 9.5 – это новый дизайн от Schiranna. Это большая машина с новым трехцилиндровым двигателем объемом 931 см3 на базе агрегата объемом 798 см3. Он установлен в большинстве моделей итальянского производителя. Двигатель выдает 123 л.с. при 10 000 об /мин и максимальный крутящий момент 102 Нм при 7 000 об /мин.

Lucky Explorer 9.5 без жидкостей весит 220 кг и представляет собой машину, предназначенную для езды по бездорожью. Минимальный дорожный просвет составляет 230 мм, передний ход – 220 мм, задний – 210 мм. Топливный бак вмещает 20 литров, высота сиденья может составлять 850 или 870 мм. Конечно, как и положено мотоциклу этого типа, он комплектуется колесами со спицами с внедорожными шинами. Кроме того, передние тормозные диски диаметром 320 мм имеют крышки.

Как спереди, так и сзади подвеска Sachs управляется электроникой. Руль имеет 7-дюймовый цветной дисплей с Bluetooth и Wi-Fi. Электронные системы включают 8-ступенчатую антипробуксовочную систему, систему контроля запуска, круиз-контроль, модуль GPS, полностью светодиодные фонари освещения поворотов и противотуманные фары. Существует также система интеллектуального сцепления, которая не только действует как квикшифтер, но и автоматически включается при остановке.

Verdict

The Lucky Explorer is MV’s first purpose-built adventure bike, and the Italian sportsbike and super-naked specialists appear to have got it right first time. It’s still an MV with character and it sounds great and looks fantastic. Remove the famous badge and you’d still know it’s an MV, all be it a relatively sensible one.

On the road it’s suitably sporty, but MV hasn’t chased peak power. The three-cylinder engine is smooth, usable, and torquey. Rider aids should be excellent, but we can’t say for sure how comfortable it will be over distance, although first impressions are positive. Off-road we only touched the surface of what this exotic bike is capable of. But we can say that it will have the competition worried.

Electronic package

The instrumentation is automotive-standards developed: that is true in terms of easy-to-understand graphics, full suite of useful information as well as connectivity. It can count on a 7” full TFT panel, with Bluetooth connection to smartphones and Wi-Fi.

The electrical switch cubes have been exclusively designed for this model. Inspired by functionality and ergonomics criteria they allow the user to easily navigate amongst. The numerous configurations available in the menus.

In addition, a practical pannier fastening system, located in the tail area. Comes with a retractable system: a smart solution that does not compromise the design of the bike. 

The optical assembly has been subjected to an extensive study. Aimed at offering a stunning stylistic result and an indisputable light output as well. In particular, the 5.5 mounts DRL in a semicircle. Which are clearly inspired by the classic Elefant 900.

Modern design

The 9.5 project represents the synthesis of a tireless design and development work that for many months has been aimed at creating a unique bike. Capable of offering breathless riding experience.And user-friendly approach.Without forgetting first-rate performance and charm.

Compared to many of its main challengers, the 9.5 boasts an unprecedented off-road attitude. Thanks to a bespoke chassis formula.Starting with the wheel diameter: 21” at the front and 18” at the rear, together with 1,580 mm wheelbase. 

The primary goals of the project? Designing a motorcycle that is first and foremost compact, lightweight.Essential and functional, with an intense off-road character.

On top of this, out-of-the-ordinary versatility married to ability to move effectively. And safely in whatever condition, from smooth asphalt to rocky terrain.

With the aim to make this exclusive machine even more intuitive and easy to handle the saddle results adjustable in height. 

Originally, on the historic Elefant model, at centre-stage in the Dakar races.The Lucky Explorer logo was immediately recognisable, even from a distance.

To the point of characterising the whole bike and emphasising its racing-oriented personality. Today, on both new models that logo blooms again thanks to the graphic and set-up winning choices. 

Lucky Explorer 9.5 Specs

Engine Type:3 cylinder, 4 stroke, 12 valve
Timing system:“D.O.H.C” with mechanical chain tensioner and DLC tappets.
Total displacement:931cc
Compression ratio:12.5:1
Starting:Electric
Bore per stroke:81 mm x 60.2 mm
Max. power (at the crankshaft):90.5 kW (125 HP) @ 10000 rpm
Max. torque:75.2 ft-lbs (102 Nm) @ 7000 rpm
Cooling system:Liquid and oil with separated radiators.
Engine management system:Integrated ignition – injection system MVICS 2.1 (Motor & Vehicle Integrated Control System) with three injectors.  Engine control unit Eldor Nemo EM 3.0 Throttle body with 47 mm diameter bore, full-ride-by wire Mikuni Pencil-coil with ion-sensing technology, control of detonation and misfire. Torque control with four maps.
Clutch and gearbox:Wet multi-disc hydraulic clutch  + SCS (Smart Clutch System)
Gearbox:Cyborg electro-actuated gearbox + Electronic quick shift MV EAS  (Electronically Assisted Shift Up & Down)
Wheelbase:1.580 mm (62.2 in.)
Overall length:2.270 mm (89.37 in.)
Overall width:980 mm (38.58 in.)
Seat height:850/870 mm (33.46 / 34.25 in.)
Min. ground clearance:230 mm (9.05 in.)
Trail:118 mm (4.64 in.)
Dry weight:220 kg (485 lbs.)
Fuel tank capacity:20l (5.28 US gal.)
Front Suspension:50mm Sachs ELECTRONIC “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound, compression and preload adjustment.
Fork Wheel travel:220 mm (8.7 in.)
Rear Suspension:Progressive, Sachs ELECTRO-NIC single shock absorber with rebound and compression damping and spring preload adjustment.
Material:Aluminium die cast twin sided swing arm
Rear Wheel travel:210 mm (8.3 in.)
Front Brakes:Double 320 mm floating disc with steel braking disc and flange Front brake radial-type monobloc Brembo Stylema 4-piston calipers.
Rear Brakes:Single 265mm disc with Brembo 2-piston caliper.
ABS System:Continental MK100 with RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) and cornering function.
Max Speed:240 Km/h (150 mph)
Main Frame:Double beam frame structure, composed of high-tensile steel pipes and forged components. Bolt on double cradle. 
Rear frame:Trellis structure, composed of high-tensile steel pipes and forged components.
Front Wheels:Spoked, Tubeless, with alumi-nium hub and rim 2.15” x 21”
Rear Wheels:Spoked, Tubeless, with alumi-nium hub and rim 4.25” x 18”
Front Tires:90/90 – 21
Rear Tires:150/70 – R 18
Electronics:Full HD 7″ TFT Dash – Bluetooth and Wi-Fi connectivity – Cruise control – Launch control – 8 level Traction Control – GPS sensor – Immobilizer – Full led headlight with DRL and bending function – Full led tail light – Fog light – MV Ride app with turn by turn navigation system, engine and vehicle setup.

История

Cagiva Elefant 650, мотоцикл двойного назначения с двигателем Ducati.

В 1978 году Cagiva вошла в мотоциклетный бизнес с двумя гоночными мотоциклами, на которых ездили Джанфранко Бонера и Марко Лучинелли . В том же году она купила завод во Фрационе Ширанна в Варезе у Aermacchi/AMF-Harley-Davidson и занялась производством мотоциклов. К 1979 году компания достигла годового производства 40 000 мотоциклов, восемь моделей которых были оснащены двухтактными двигателями объемом от 125 до 350 куб.

Многие модели Harley-Davidson были продолжены в производстве как Cagivas, а подразделение внедорожных мотоциклов было улучшено и расширено, в конечном итоге выпустив собственную серию мотоциклов для мотокросса WMX, выигравшую гонки.

W12 350 см³, в настоящее время используется в итальянской армии и других армиях из-за своей маневренности и мощности

Cagiva T4, используемый французскими вооруженными силами .

В 1983 году Cagiva также поставила четырехтактные V-образные двухцилиндровые двигатели Ducati объемом от 350 до 1000 куб. См и вышла на рынок с большим рабочим объемом. Cagiva купила Ducati в 1985 году, но сохранила бренд Ducati, более известный за пределами Италии. Производство мотоциклов Ducati продолжалось в Болонье , в то время как Cagiva Ala Azzurra, построенная в Варезе (продается под названиями «Alazzurra», «Bluewing»), и Elefant были представлены, оба с двигателями Ducati.

Cagiva продолжила стратегические выкупы Moto Morini в 1985 году и Husqvarna в 1987 году. В 1991 году Cagiva также приобрела товарные знаки для брендаMV Agusta .

В 1996 году Cagiva приняла предложение Texas Pacific Group и продала бренды Ducati и Moto Morini. В 1999 году в стратегических целях компания была реструктурирована. MV Agusta Motor становится основным брендом, объединяющим Cagiva и Husqvarna.

В 2000 году производство Cagiva Roadster закончилось. В 2008 году Harley-Davidson купила MV Agusta Motor, материнскую компанию Cagiva, тем самым восстановив некоторый контроль над своим старым заводомAermacchi .

В октябре 2009 года Harley-Davidson сообщила, что выставит Cagiva на продажу. В августе следующего года Cagiva был выкуплен сыном основателя и бывшего владельца Клаудио Кастильони.

В 2012 году закончилось производство нового двигателя повышенной мощности Mitos. В качестве причин были названы все более строгие требования к выбросам в окружающую среду и концентрация ресурсов на F3 MV Agusta . Последние несколько произведенных были белого цвета и лично подписаны генеральным директором MV Agusta Джованни Кастильони, что положило конец наследию Mito вместе с концом Raptors.

More than a project

November 2021. MV Agusta launches the Lucky Explorer Project, a multi-faceted initiative aiming at gathering the passionate lovers of rally raid. And off-road racing around Schiranna’s unforgettable legacy of epic participations. And victories in the great African rallies of the golden age. 

That same spirit of adventure and freedom is the foundation of this ambitious teaser communication project which will be initially developed through digital communication activities. Followed by others in the real-life world to finally back up the launch of two new adventure bikes. 

The Lucky Explorer Project is not just a cold yet smart marketing project. It represents the ultimate character of the Company to express its sentiments in the motorcycle business.Revamping deeply the passion, the emotions.The values, the style, the gestures of men and bikes who made the history of racing in the desert. It’s more than a project.

Поделитесь в социальных сетях:FacebookX
Напишите комментарий