Cagiva Mito II John Kocinski Replica

Факты и детали о новом боевике, который зрители долго ждали

Новый боевик-драма, во главе угла которого стоит военный летчик, Пит Митчелл по прозвищу Мэверик (Том Круз). Летчик-испытатель всеми правдами и неправдами старается остаться в кресле-катапульте самолета и не пойти на повышение, которое навсегда отлучит его от любимого занятия.

Впереди — неопределенность, позади — грозные флэшбэки и призраки прошлого… для ветерана-летчика все начинается вновь с новой опасной миссией.

Новый фильм 2022 года о Мэверике, показанный 18 мая вне конкурсной программы 75-го Каннского кинофестиваля, — это попытка обратиться к проверенной классике 1986 года, кинокартине «Лучший стрелок», в которой 30 лет назад Том Круз также сыграл пилота, того самого лейтенанта Пита Митчелла…

Оправдает ли фильм ожидания или нет, пока не знает никто, но взглянуть в первом приближении на него уже можно и даже нужно!

Мы собрали 19 первых интересных фактов о новом фильме «Топ Ган: Мэверик» (2022). Итак, пристегнитесь, а мы расскажем вам краткое изложение киноленты…

Features

Semi Handlebars

Gripping the Mito’s semi-handlebars puts the rider in touch with a true racing thoroughbred. A sensation confirmed by the many details inherited from its more than a decade of experience in the world of racing. All that is needed is a glance at the set of instruments, where the rev counter, water temperature gauge and service lights placed in an ultralight polyurethane support, or at the steering damper positioned parallel with the steering plate, a very valuable technical element found only in the more professional sport motorcycles .

Sloping Semi Handlebars

The Mito 125 has a sporty driving position, with sloping semi-handlebars that require pressure be placed on the forearms so the rider can get the vehicle’s reactions and behaviour with utmost accuracy. In looking at it from the side, the trim aerodynamics design developed to get maximum penetration with the rider on the saddle is visibly evident. Even the rear view mirrors are made with a shape that contributes to reducing aerodynamic resistance.

Chassis

The value of the Mito 125’s chassis is enhanced by being endowed with absolute quality. Proof is found in the powerful 40 mm inverted fork on the forecarriage, as well as in the rear Sachs shock absorber with adjustable pre-load. The picture is completed with the Brembo Serie Oro braking system made up of a 2-piston caliper that works on a 320mm front disc, whereas the 230mm rear disc features tangential slots.

Tha Tail

Here is the part of the Mito 525SP most familiar to anyone who has come across one of these bikes on the track. Enveloped in Cagiva red, a shade filled with victories and pride, the tail of the SP525 is made by CRD (Cagiva Research Development) so that aerodynamic flows can be controlled in such a way as to increase lift on the rear axis at top speed .

The Two Openings

The two openings in the cowl recapture the style that made John Kocinski’s Cagiva C594 the most admired GP500 bike on the track. Like in its famous ancestor, these dynamic air ducts feed the air box, generating an air pressure that aids the engine’s combustion at top speeds.

Wheels Pipes Swinging Arms

Forged aluminium wheels, boomerang swinging arm, racing exhaust system with carbon silender, aeronautic pipes. These are the distinctive signs of a motorcycle born for being put to the test with a chronometer, where every single detail can be fundamental when it comes to achieving absolute performance.

Bmw R80G/S

Era il 1980, la Parigi Dakar era agli esordi ma BMW aveva già intuito la potenzialità della moto da fuoristrada, comoda anche sulle strade di tutti i giorni. Il design non era all’avanguardia, ma il concetto era qualcosa di completamente nuovo, inventando di fatto una nuova categoria.

Gli elementi tipici da fuoristrada come le ruote, le sospensioni alte ed il parafango alto venivano combinate con altre prese dalla tradizione touring come la sella comoda, la posizione di guida e la possibilità di montare borse. Veniva poi montato un affidabilissimo un bicilindrico boxer raffreddato ad aria da 50 cavalli.

Era quanto bastava per divertirsi e magari andare a fare un giretto sugli sterrati, immaginando di essere Hubert Auriol, vincitore della Parigi Dakar 1918 proprio su questa BMW.

Honda CBR 900RR Fireblade

Fino primi anni ’90 le supersportive non superavano i 750cc. Le cilindrate più alte erano destinate alle grand tourer, almeno fino a quando non comparve la Honda CBR 900RR Fireblade.

Lasciò tutti di stucco presentandosi come una moto road-racing da ben 900cc, ma con pesi e dimensioni del tutto simili alle rivali dirette che avevano però 150cc in meno. 124 cv e velocità massima di 285 km/h: un razzo su due ruote ed un’altra tra le 10 moto che hanno cambiato il mondo.

Riferimento nella categoria sia in Europa sia negli Usa, diventando in breve tempo sinonimo di adrenalina pura.  Soluzioni tecniche al top con la tipica garanzia Honda di affidabilità e qualità costruttiva.

Honda CB750 Four

Quando la Honda CB750 Four si affacciò sul mercato, gli altri produttori usavano motori di vecchia concezione, che un giorno funzionavano e l’altro no. La CB-four fu una ventata di novità nel panorama motociclistico, poteva contare su un motore potente da 4 grossi cilindri da 69 cv, che la lanciava a 200 km/h: un record nel 1968.

Non solo: grande novità, questa Honda era davvero affidabile. Certo, esistevano i 4 cilindri così come esistevano moto dalle alte prestazioni, ma nessuna prima di lei poteva a conciliare le due cose, senza lasciare chiazze di olio nel garage un giorno si e l’altro pure.

Models

Mk I/II and SP

The Mito was introduced in 1989 as the Mk I. The Mk II followed with minor changes such as upside down forks and a new front mudguard. The SP versions featured Marchesini rims and uprated suspension.

The SP models also featured different engine and ignition parts.

Evolution I and II

1995 Cagiva Mito Evolution I

In 1994 the bike was restyled by Massimo Tamburini with similar lines to the then new Ducati 916, a design he also penned. The similarity is particularly visible in the front and rear fairings.

The Evo I is identified by the 3 spoke rims and the 7 speed gearbox, grey lower panels, solid colours on the tail section.

The Evo II is identified by the 6 spoke rims and the 6 speed gearbox, solid colour lower panels, white area on the tail section.

In February 2007, Malaysian company MOFAZ announced that they will be locally assembling the last batch of the Mito 125 Evolution for Malaysian buyers. The bike will be known as the Momos Cagiva Mito 125 Fauzy’s Edition and only 300 will be made for the production run.

In late 2009 Cagiva dropped the Evolution model, leaving just the Mito SP525 and Raptor 125 in the lineup.

SP525

Cagiva Mito SP525

In 2005, at the EICMA motorcycle show, Cagiva launched a limited production tuned competition version of the Mito known as the SP525. This is something of a homage to the Cagiva GP500 (C594) racing bike. Front and rear fairings were modified to look more like the C594, eight-spoke forged aluminium wheels were added, while speedometer, lights and mirrors were removed to reduce the overall weight. The bike is not road-legal.

For 2008, Cagiva added the Mito SP525 road bike (not to be confused with the racing SP525 above) alongside the Mito Evo II. In terms of looks, the new bike inherits some stylistic traits from the competition SP525, essentially similar front and rear fairings.

On a technical level, the bike retains much the same rolling chassis as the Evo and the engine is still a 125 cc two-stroke, but has had several changes, notably a new Electronic Carburetion System (developed in conjunction with Dell’Orto) governing both fuel-air, oil-mix and ignition, allowing it to pass tougher Euro 3 emissions regulations.

Mito 500

In November 2006 at EICMA, Cagiva unveiled the Mito 500 concept bike. The two-stroke 125 cc engine has been replaced with a fuel-injected, four-stroke 500 cubic centimetres (31 cu in) DOHC single, courtesy of Husqvarna. Replacing the two-stroke’s expansion chamber exhaust is a tiny, seemingly unbaffled system, its exit just visible at the rear of the underside fairing. With forged alloy wheels it weighs in at 133 kilograms (293 lb) – just 4 kilograms (8.8 lb) more than the Mito 125.

Kawasaki Z900

E’ il 1972, a Sanremo vince Nicola Di Bari con “I giorni dell’arcobaleno”, le superpotenze Usa e URSS litigano su tutto ma c’è un’altra sfida tra super potenze, tutta giapponese. Kawasaki arriva sul mercato con progetto che vede un bel 4 in linea raffreddato ad aria, come aveva fatto Honda con la CB750 Four tre anni prima.

Qui però ci sono ben 900 cc ed una potenza di ben 82 cv, rendendo il motore sovradimensionato per la ciclistica del tempo: ed ecco a voi la Kawasaki Z900. Pare che la velocità massima reale fosse di 212 km/h, ben superiore a quella dichiarata di 200 km/h, e per questo la includiamo nelle 10 moto che hanno cambiato il mondo.

Una vera e propria bestia indomabile, che solo in pochi sapevano come renderla docile: è questo il segreto del suo successo.

Cagiva Mito 125

В спорном бою за категорию спорт-байков объемом 125 кубов, мотоцикл Cagiva Mito 125 проигрывает лишь гоночной модели Aprilia RS 125.

Компания по производству мотоциклов Cagiva была основана в 1950 году в итальянском городе Varese (Варезе) человеком по имени Giovanni Castiglioni (Джованни Кастильони). В те года она занималась производством небольших металлических компонентов. Первые мотоциклы сошли с конвейера только в 1978 году. Десять лет назад, в 1999 году Cagiva приобрела торговую марку MV Agusta в стратегических целях, которая по сей день считается главным брендом компаний Cagiva и Husqvarna.

Этот мотоцикл итальянского производства был впервые представлен в свет в далеком 1989 году, и с того момента заслужил признание среди профессиональных гонщиков.

Одним из таких гонщиков является Валентино Росси, для которого Cagiva Mito 125 стал первым мотоциклом, на котором он участвовал во всемирных чемпионатах MotoGP.

На протяжении многих лет этот мотоцикл подвергался незначительным изменениям, включая модели Evolution 1 и 2 и более новые серии SP. Однако, дизайн мотоцикла, выполненный итальянским инженером Massimo Tamburini, остался прежним спустя 15 лет.

Важно упомянуть то, что мотоцикл Cagiva Mito 125 считается одним из мощных мотоциклов в легкой категории спорт-байков, но, несмотря на это, ему можно добавить ещё около 13 лошадиных сил, сняв ограничения

Характеристики мотоцикла Cagiva Mito 125:

  • категория – спорт
  • двигатель – 1 цилиндровый, двухтактный
  • объем – 124.63 куб. см.
  • максимальная мощность – приблизительно 30 л.с. (22кВт)
  • 6-ти ступенчатая коробка передач (7-ми ступенчатая в некоторых поздних моделях)
  • топливная система – карбюратор Dell’Orto PHBH 28 BD Carburettor
  • система запуска – электростартер
  • охлаждение – жидкостное
  • объем бензобака – 14 литров
  • сухой вес – 129 кг.
  • колесная база – 1375 мм.
  • высота по седлу – 760 мм.
  • максимальная скорость – 169 км/ч (105mph)

Купить Cagiva Mito 125

Новая модель SP525 (спортбайк) или Raptor 125 (классик) обойдется Вам в районе 6-7 тысяч долларов, но при этом нужно будет ещё привезти его в Россию, что может быть довольно проблематично.

На сегодняшний день купить мотоцикл Cagiva Mito 125 возрастом до 5 лет (2004-2007 года) можно за 5-6 тысяч долларов или примерно 150 тысяч рублей.

Цены на подержанные байки Cagiva более поздних годов варьируются в довольно широком диапазоне, начиная от 50 тыс. рублей. В основном все зависит от года выпуска, пробега и состояния мотоцикла.

Схожий по дизайну с Ducati 916 и обещающий почти 30 л.с. мощности, при снятом ограничении, мотоцикл Cagiva Mito 125 можно смело считать объектом желаний для каждого начинающего мотоциклиста.

World Champion John Kocinski Talks

Sitting down with the legendary John Kocinski, I got to learn more about the bike that had a short lived life in GP racing but a long lived legacy. John spoke about the team’s passion and excitement that surpassed the want to make money out of the sport, which is what motor racing should be about.

The Cagiva looked beautiful from any angle. This bike has since been sold to an overseas collector. Such a shame.

JW – It has been said that this was the bike that turned Cagiva from also-rans to almost wins and if you didn’t take the ride Cagiva would have pulled the pin. What is your take on that?

John Kocinski – Yes, it is probably true but a lot of my greatest memories have been when I rode for Cagiva. It was a company of great passion.

Huge titanium bottom clamp and carbon-fibre forks reputed to have cost $2,000,000 USD to develop.

JW – When you think back on the V593 and V594 and the results, particularly the wins you achieved on the bike how do you feel?

John Kocinski – It is one of my greatest accomplishments to win on a machine that no one else other than Eddie Lawson has won on. It was heartbreaking when Cagiva could not continue in 1995 because we were so close to having a machine that could win a World Championship.

The amazing yet temperamental JC won the Australian Grand Prix on the Cagiva GP500 V593 in 1994.

JW – How much of the work, in development terms, was done when you arrived at the team?

John Kocinski – Obviously, there had been work done, but it was far from complete.

Massive billet titanium triple-clamp and digital LCD dash.

JW – What were the strengths and weaknesses of the V593 and V594?

John Kocinski – The strengths were the agility and steering. The weakness was the power band.

Despite every effort to provide cooling the V593 was prone to overheating the rear cylinders.

JW – Was this motorcycle capable of winning the title?

John Kocinski – Yes, most definitely.

The ultra expensive Ohlins remote reservoir shock sits between the titanium rear expansion chambers

JW – Were you keen to stay on for 1995 if the team had survived?

John Kocinski – Absolutely. I loved the team, the engineers, I had great mechanics. It was just a matter of making some small improvements to the power delivery and handling.

Ferrari carbon-fibre wheels were just some of the amazing technology on this bike.

JW – Daryl Beattie said that overall he rates the bike well and that both yourself and Eddie Lawson proved that it is a reasonable motorcycle. But were you guys over-riding to compensate for lack of performance or was the bike really that good?

John Kocinski –  No matter what machine you ride there are always issues. But definitely in 1994, the machine was the best it had ever been. I think the results say the same.

Twin crankshafts, note the tiny ignition pickups.

JW – What did it for you with 500s – the challenge, the acceleration, the adrenaline or the fear?

John Kocinski – That’s exactly what does it, I think, for everyone. The challenge, the acceleration, the adrenaline and fear.

Monoblock Brembo calipers worth a small fortune at the time. We are talking 25-years ago.

JW – Give us one word that sums up the Cagiva.

John Kocinski – Passion.

The twin crank V4 is very similar to the YZR500 of the era.

Cagiva Mito SP525

No, la Cagiva Mito SP525 non ha cambiato il mondo. Erede della Cagiva Mito sogno dei sedicenni degli anni ’90, è invece il canto del cigno delle 125 supersportive che oggi non esistono definitivamente più.

Bella, bellissima nella suo design e livrea ispirate alla C594 guidata da John Kocinski nella  stagione 1994 con il numero 11. Prodotta fino al 2012, montava un monocilindrico a due tempi da 32 cavalli che spingeva la Mito ad una velocità reale superiore a 150 km/h.

Ci avete accompagnato in questa carrellata, perché non provate a dare un occhio anche alle 10 auto più costose del mondo? Oppure, se preferite, indicateci la moto che secondo voi dovrebbe far parte di questo elenco, segnalando la vostra scelta nei commenti!

—–

Vi invitiamo a seguirci su Google News su Flipboard, ma anche sui social come , , e Instagram. Non esitate a condividere le vostre opinioni e le vostre esperienze commentando i nostri articoli.

Cagiva Mito 125 II Koncinski Replica

CAGIVA PLANET 125 (125) 91-08 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91-08 CAGIVA FRECCIA 125 (125) 89-92 CAGIVA MITO 125 (125) 90-92 CAGIVA RAPTOR 125 (125) 91-08 CAGIVA W8 125 (125) 91-01

11.22 EUR ( più 7% )

Compressione del pistone : StandardTipo di pistone : Forgiato

CAGIVA MITO 125 EV (125) 92-04

Dimensione : 56 millimetri

KTM GS125 (125) 76-83 SUZUKI RM125 (125) 87-88 YAMAHA YZ125 (125) 76-93 CAGIVA PLANET 125 (125) 89-04 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91-04 CAGIVA MITO 125 (125) 90-92

CAGIVA RAPTOR 125 (125) 91-06 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 91-01 CAGIVA TAMANACO 125 (125) 87-92 YAMAHA RD500LC (500) 84-88 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91-06 CAGIVA MITO 125 (125) 91

Compressione del pistone : StandardTipo di pistone : Forgiato

CAGIVA PLANET 125 (125) 89-04 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 89-04 CAGIVA RAPTOR 125 (125) 89-04 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91-04 CAGIVA MITO 125 (125) 90-92 CAGIVA FRECCIA 125 (125) 89-04

CAGIVA FRECCIA 125 (125) 89-04 CAGIVA MITO 125 (125) 90-91 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91-04 CAGIVA PLANET 125 (125) 89-04 CAGIVA RAPTOR 125 (125) 89-06 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 89-04

Dimensione : 56 millimetri

CAGIVA FRECCIA 125 (125) 89-04 CAGIVA MITO 125 (125) 90-91 KTM 125 LC2 (125) 96-02 KAWASAKI KX125 (125) 78-85 CAGIVA RAPTOR 125 (125) 89-06 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 89-04

11.73 EUR ( più 7% )

Compressione del pistone : StandardTipo di pistone : Forgiato

CAGIVA PLANET 125 (125) 89-04 CAGIVA VMX 125 (125) 89-91 HUSQVARNA WMX125 (125) 88-91 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 89-04 CAGIVA RAPTOR 125 (125) 89-06 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91

Compressione del pistone : StandardTipo di pistone : Forgiato

HUSQVARNA WR125 (125) 88-91 CAGIVA FRECCIA 125 (125) 89-04 CAGIVA MITO 125 (125) 90-91 CAGIVA PLANET 125 (125) 89-04 CAGIVA MITO 125 EV (125) 91 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 89-04

HUSQVARNA CR125 (125) 92-94 CAGIVA WMX125 GP-REPLICA (125) 86 CAGIVA RAPTOR 125 (125) 91-08 CAGIVA SUPERCITY 125 (125) 91-01 CAGIVA WMX125 (125) 85-86 CAGIVA W8R 125 (125) 91-01

11.22 EUR ( più 7% )

Compressione del pistone : StandardTipo di pistone : Forgiato

CAGIVA MITO 125 EV (125) 92-04

BETA TEMPO 50 (AIR) (50) 97-98 BETA QUADRA 50 (AIR) (50) 97-02 BETA CHRONO 502 (AIR) (50) 97-99 CAGIVA ELEFANT 650 (650) 86 Position :Rear YAMAHA SZR660 (660) 96-01 KTM DUKE II 640 (640) 99-02 Position :Rear

HYOSUNG GV 650 AQUILA (650) 05 HYOSUNG GV650 (650) 04-05 HYOSUNG GV 650 (650) 04-05 HONDA CMX250 C REBEL (250) 85-92 HONDA NSR50 (AIR) (50) 89-90 CAGIVA MITO 50 (50) 02-06

KTM DUKE II 640 (640) 99-02 Position :Front KTM 640LC4 SUPERMOTO (640) 03 Position :Front KTM 660SMC (660) 03 HUSQVARNA SMR400 (400) 02-07 Position :Front KTM 660 SMC (660) 04-05 KTM 660 SMC (660) 03 Position :Front

MALAGUTI SPIDERMAX 500 GT (500) 04-12 HONDA NX125 TRANSCITY (125) 90-98 HONDA NX125 (125) 90-98 HONDA NSR125R (125) 87-03 HONDA NSR125F (125) 90-03 HONDA NSR125 (125) 87-89

DERBI SENDA 50 R X-RACE (50) 98-11 Others VALENTI RACING SCRAMBLER 50 (50) 14 Others VALENTI RACING SM 50 (50) 14 Others VALENTI RACING RME 50 (50) 14 Others VALENTI RACING RME FACTORY 50 (50) 14 Others VALENTI RACING RME RACE 50 (50) 14

Prodotti visualizzati di recente

IL PIÙ GRANDE NEGOZIO ONLINE IN GIAPPONE

BUONI SCONTI ESCLUSIVI, OFFERTE, AFFARI

RAPIDE & AFFIDABILI SPEDIZIONI

* Il MIGLIORE e INDISPENSABILE Negozio online per trovare componenti Giapponesi. * Registrati subito per fare fantastici affari e ottenere offerte speciali! * Più di 800.000 Articoli in Lista. È difficile NON trovare i componenti desiderati.

  • Si prega di inserire l’indirizzo e-mail di almeno 6 caratteri.
  • Si prega di inserire un indirizzo e-mail valido.
  • L’indirizzo e-mail è già in uso.
  • Il tuo account è stato bannato.
  • L’indirizzo e-mail e/o la password non corrispondono.
  • L’autentificazione tramite Facebook è fallita. Si prega di riprovare di nuovo.
  • L’e-mail è un campo obbligatorio. Si prega di inserire la propria e-mail.
  • Si prega di inserire l’indirizzo e-mail di almeno 6 caratteri.
  • Si prega di inserire un indirizzo e-mail valido.
  • L’indirizzo e-mail è già in uso.
  • Si prega di inserire il proprio Paese.
  • Si prega di selezionare Come hai conosciuto Webike Japan?

Congratulazioni! Il tuo nuovo account è stato creato con successo! Ora potreai ottenere molti più vantaggi rispetto a prima, migliorando la tua esperienza sul nostro Shop Online! Per QUALSIASI domanda riguardante questo negozio online, si prega di contattarci tramite CONTATTACI.

Аудиосопровождением занималась также топовая команда из лучших музыкантов

Courtesy Photo

У Top Gun: Maverick также была и первоклассная команда, разрабатывавшая остальное музыкальное сопровождение. Музыка была написана тремя очень знакомыми авторами песен…

Лорн Балф — ответственный за магию музыки «Черной вдовы», «Миссия невыполнима — Последствия» и «Плохие парни навсегда».

Гарольд Фальтермейер — композитор оригинальных фильмов «Лучший стрелок» и «Бегущий человек».

Ханс Циммер, человек, который не нуждается в представлении, но на случай, если вы не знали: Циммер написал музыку для «Дюны», «Не время умирать» и «Темный рыцарь: Возрождение легенды».

Купить Cagiva Mito 125

Новая модель SP525 (спортбайк) или Raptor 125 (классик) обойдется Вам в районе 6-7 тысяч долларов, но при этом нужно будет ещё привезти его в Россию, что может быть довольно проблематично.

На сегодняшний день купить мотоцикл Cagiva Mito 125 возрастом до 5 лет (2004-2007 года) можно за 5-6 тысяч долларов или примерно 150 тысяч рублей.

Цены на подержанные байки Cagiva более поздних годов варьируются в довольно широком диапазоне, начиная от 50 тыс. рублей. В основном все зависит от года выпуска, пробега и состояния мотоцикла.

Схожий по дизайну с Ducati 916 и обещающий почти 30 л.с. мощности, при снятом ограничении, мотоцикл Cagiva Mito 125 можно смело считать объектом желаний для каждого начинающего мотоциклиста.

Uutta 2008vm Mitossa

2008 vuosimallinen SP525 Mito eroaa vanhasta EVO2 veljestään monin tavoin.
Suurin ero lienee katteissa, ainoastaan tankki ja etusivukatteiden ylempi osa on säilynyt ennallaan EVO2 mallista, loput
katteista ovat erilaisia. Huomattavasti sirompi perä, leditakavalolla & sirolla kilventelineellä, samoin normaaliin tapaan hyvin ducativaikutteinen etukate. “Pohjakatteet”, eli etusivukatteiden alaosat ovat saaneet hieman päivitystä, pohjaan on nimittäin laitettu parit reiät. Muuta uutta 525SP Mitossa on mm. etujarrulevy, valkopohjainen mittaristo, mustat vanteet, musta swingi, uudet katkaisijat, uudet vilkut, uudet peilit ja kaasuttimen toimintaa häirintään samalla Dellorton kaasunasennontunnistin+seoksen laihennin kombolla josta myös husqvarnan SM/WRE-mallit ovat surullisen kuuluisia.

‘Little’ John se hizo grande

El estadounidense John Kocinsky estaba llamado a dominar el medio litro. Había conquistado 250cc a la primera en 1990 y parecía ser el indicado para inminscuirse en la lucha entre sus compatriotas Wayne Rainey y Kevin Schwantz, e incluso tomar su testigo para evitar el dominio aussie de Mick Doohan. Pero su mala cabeza se impuso a su talento y nunca llegó a brillar según lo esperado.

Tras años de altibajos en 500cc, Kocinski conquistó Superbike en sólo dos años… pero tomó la mala decisión de volver al medio litro.

Por eso, tras reencontrar sensaciones con Cagiva decidió seguir los pasos de pilotos que lograron ganar en Superbike como Marco Lucchinelli, Raymond Roche, Kevin Magee o Pierfrancesco Chili y en 1996 fichó por Ducati. Allí se erigió como ganador desde el principio y concluyó la temporada tercero tras Troy Corser y Aaron Slight, sentando las bases de un 1997 que disputaría con Honda.

Con el ala dorada, ‘Little’ John se agigantó y no tuvo rival. Se llevó el título ante el ya bicampeón Carl Fogarty, que precisamente acababa de retornar a Ducati tras un año en Honda. Pudo optar por defender su corona, pero aceptó la oferta del Honda Pons para volver a 500cc. No fue buena idea: no volvió a ganar, y tras dos años decepcionantes (sólo un odio en 199) colgó el casco.

Модели

Mk I / II и SP

Представлен Mito в 1989 году как Mk I. За ним последовал Mk II с небольшими изменениями, такими как перевернутая вилка и новое переднее крыло. Версии SP отличались колесными дисками Marchesini и усиленной подвеской.

Модели SP также отличались различными деталями двигателя и зажигания.

Evolution I и II

В 1994 году мотоцикл был модернизирован Массимо Тамбурини с похожими линиями на тогдашний новый Ducati 916, дизайн он тоже написал. Сходство особенно заметно в переднем и заднем обтекателе.

Evo I можно отличить по трехспицевым колесным дискам и 7-ступенчатой ​​коробке передач, серым нижним панелям и сплошным цветам на хвостовой части.

Evo II идентифицируется по 6-спицевым ободам и 6-ступенчатой ​​коробке передач, сплошным цветным нижним панелям, белой области в хвостовой части.

В феврале 2007 года малазийская компания MOFAZ объявила, что будет собирать на месте последнюю партию Mito 125 Evolution для малазийских покупателей. Байк будет известен как Momos Cagiva Mito 125 Fauzy Edition, и для серийного производства будет выпущено только 300.

В конце 2009 года Cagiva отказалась от модели Evolution, оставив только В модельном ряду Mito SP525 и Raptor 125.

SP525

В 2005 году на выставке мотоциклов EICMA компания Cagiva запустила ограниченное производство настроенной соревновательной версии Mito, известной как SP525. Это своего рода дань уважения гоночному байку Cagiva GP500 (C594). Передний и задний обтекатели были изменены, чтобы они больше походили на C594, были добавлены восьмиспицевые кованые алюминиевые диски, а спидометр, фары и зеркала были удалены, чтобы уменьшить общий вес. Велосипед не предназначен для движения по дорогам.

В 2008 году Cagiva добавила шоссейный велосипед Mito SP525 (не путать с гоночным SP525 выше) вместе с Mito Evo II. Что касается внешнего вида, новый мотоцикл унаследовал некоторые стилистические черты от конкурента SP525, по сути, схожие передний и задний обтекатели.

На техническом уровне мотоцикл сохраняет во многом такое же подвижное шасси, что и Evo, а двигатель по-прежнему является двухтактным объемом 125 куб.см, но в него были внесены некоторые изменения, в частности, новая электронная система карбюратора (разработанная совместно с Dell’Orto ), регулирующим как топливо-воздух, смесь масла и воспламенения, что позволяет соответствовать более жестким нормам Euro 3 по выбросам.

Mito 500

В ноябре 2006 года на выставке EICMA Cagiva представила концептуальный байк Mito 500. Двухтактный двигатель объемом 125 куб. См был заменен на инжекторный, четырехтактный 500 кубических сантиметров (31 куб. Дюйм) DOHC, одинарный, любезно предоставленный Husqvarna. Замена выхлопной трубы двухтактного двигателя расширительной камеры представляет собой крошечную, на первый взгляд безупречную систему, выход которой виден только в задней части нижнего обтекателя. С коваными легкосплавными дисками он весит 133 кг (293 фунта) – всего на 4 кг (8,8 фунта) больше, чем Mito 125.

Overview[edit]

Cagiva Mito 125 II Replica

The Mito II & II Replica

In 1992 was made the Mito II with a fairing red circles and gold, then produced under the name Mito II Replica in (including the early ‘ 94), this series, like the previous integrated set of with special achievements printed fire in the minds of fans are still graphics Lucky Explorer and hulls Forelle (present only onMito II Replica) or the Eddie Lawson Kocinski, simulating the motion of the samples home Cagiva with the number 7 and 3. This version brings with its advent some variations compared to previous models, in the mechanical and electrical part, mechanical part in relation to the previous section of different disc brake front type float instead of drive, with the front brake calipers that becomes fixed and varied diameter pistons (30 mm and 34 mm) instead of the previous floating pistons with symmetrical (28 mm) in order to increase the modulabilità, requiring a new pump the brake. In addition, adopting a new front wheel because of the incompatibility of the previous with the new brake caliper which is more cumbersome, the rovesciati stems from a 40mm (gold) instead of normal 38 mm with stalks of a race that is reduced to 120 mm, losing the valuable and useful adjustment of preload and the Spring of the stem of the left (reserved only for the models SP or ordered by kit). Also with the Mito II, is updated using a motor (cylinder and head) with the discharge valve’8A0067781, the expansion and exhaust bushing of Mito Racing, along with a silencer attached to the platform without the use of the band, also no longer used with the fuel tap diaphragm vacuum, governed by the collector of the carburetor with the attack, moving to a faucet at three positions (ON, OFF and RES) and the collector without system, the following year (1993)

The Mito II becomes Mito II Replica, which uses a new engine (cylinder head and piston), expansion and a new magazine with cover silencer attached carbon the platform by a band that locks with a passenger platform with the attack on the silencer revised (moved from front to behind the passenger platform), also stands out because of fairings Forelle (fairing, side fairings and lower) and various colors of the various replica motorcycle competition. Changes affecting the electrical system instead is the power of the (800072272instead of800059033) which now opens at 8000 rpm instead of 7250 rpm the previous version, to clear the hole of payment, also the following year (1993) with the Mito II Replica is a new endeavor of the ignition timing, which is advanced by 1 mm to 1.55 mm, because the new engine. With regard to the Tools, is used a graduated grid is different for the that the , this scale while maintaining the same maximum values, a grid has the most streamlined, with a simple line of notches perpendicular to each 10km/h on the speedometer and for every 500 rpm tachometer placed in the outer part only in the case of values not printed in both sides for the values printed, instead of the previous solution which involved the use two parallel lines with the notches in each 5km/h speedometer and for every 250 rpm for counter interposed between these two lines and arrows at the numerical values. Also in the counter fuorigiri it always starts at 11,000 rpm, but now there is no more the 4 red bands placed parallel to each other from the center of the counter until the scale, but there is only one part of the scale colored red, also in the new speedometer was found by Motociclismo magazine in October of’93 a measurement error higher than the tests with the previous model. Source

Make ModelCagiva Mito 125 II Replica
Year1993
Engine TypeTwo stroke, single cylinder, electric variable power read valve
Displacement125.6 cc / 7.6 cu-in
Bore X Stroke56 x 50.6 mm
Compression13.0:1
Induction28mm Dell’Orto flat slide carburetor
IgnitionCDI
StartingKick
Max Power33.5 hp / 23 kW @ 10500 rpm
Max Torque19 Nm / 14 lb-ft @ 9000 rpm
Transmission7 Speed
Final DriveChain
Front SuspensionUSD Telescopic forks
Rear SuspensionSwinging arm single shock
Front BrakesSingle 320mm disc 4 piston caliper
Rear BrakesSingle 230mm disc 1 piston caliper
Front Tire110/70-17
Rear Tire150/70-17
Dry Weight117 kg / 258 lbs
Wet Weight125 kg / 275.5 lbs
Fuel Capacity12.8 Liters / 3.38 US gal
Braking 60 – 0 / 100 – 013.1 m / 37.0 m
Standing ¼ Mile14.0 sec / 148.9 km/h
Top Speed164.2 km/h

История и развитие

Cagiva Mito был первым байком Валентино Росси, в конечном итоге 9-кратного чемпиона мира по MotoGP. В 1994 году Росси получил завод Mito от менеджера команды Cagiva Клаудио Лусуарди и отправился к итальянскому титулу.

В течение 1990-х Mito был главным соперником Aprilia AF1 125 FUTURA, а затем RS125, аналогичной гоночной модели 2-тактного двигателя 125 куб.см.

В 2012 году производство новых Mitos было приостановлено. В качестве причин были названы все более строгие требования к выбросам в окружающую среду и концентрация ресурсов на MV Agusta F3. Последние несколько произведенных Mito SP525 были белого цвета и лично подписаны генеральным директором MV Agusta Джованни Кастильони.

Specifications

Displacement

124.60 ccm (7.60 cubic inches)

Engine type

Single cylinder, two-stroke

Power

12.07 HP (8.8 kW)) @ 9000 RPM

Torque

11.00 Nm (1.1 kgf-m or 8.1 ft.lbs) @ 7500 RPM

Bore x stroke

50.0 x 50.6 mm (2.0 x 2.0 inches)

Fuel system

Carburettor. Dell Ortho

Ignition

C.D.I. with variable spark advance

Lubrication system

Automatic mixer

Cooling system

Liquid

Gearbox

6-speed

Final drive

Chain

Clutch

Multiplate in oil bath

Frame type

Aluminium Profi frame

Rake (fork angle)

65.0°

Trail

98 mm (3.9 inches)

Front suspension

Upside-down Marzocchi forks.

Rear suspension

Adjustable rebound and damping shock absorber.

Front tyre dimensions

110/70-ZR17

Rear tyre dimensions

150/60-ZR17

Front brakes

Double disc. 4-piston

Front brakes diameter

320 mm (12.6 inches)

Rear brakes

Single disc. 2-piston

Rear brakes diameter

230 mm (9.1 inches)

Wheels

6-spoke black wheels

Dry weight

129.0 kg (284.4 pounds)

Power/weight ratio

0.0936 HP/kg

Seat height

760 mm (29.9 inches) If adjustable, lowest setting.

Overall length

1,980 mm (78.0 inches)

Ground clearance

150 mm (5.9 inches)

Wheelbase

1,375 mm (54.1 inches)

Fuel capacity

14.00 litres (3.70 gallons)

Oil capacity

0.80 litres (0.05 quarts)

Starter

Electric

Instruments

Analogue

Electrical

12 V

Color options

Red, white, red/gray, black

Поделитесь в социальных сетях:FacebookX
Напишите комментарий