4.
Узнать Sportster на улице проще всего по закрепленному на руле круглому спидометру, маслобойку справа под седлом и выставленным напоказ двум задним аммортизаторам. И, пожалуйста, никогда не говорите, что Sportster – чоппер (с этим термином вообще следует быть осторожным) или круизер! Это просто компактный классический мотоцикл, эдакий «входной билет» в мир Harley-Davidson. Самый, повторюсь, скромный и доступный, но при этом, отнюдь не самый неинтересный! Правда, в нашей стране, где многое поставлено с ног на голову и понты, порой, играют главную роль, Спортстеры считаются не особо престижными мотоциклами и их владельцев, говорят, даже не принимают в некоторые мотоклубы.
Aftermarket Luggage and Modification Options for Harley Sportster SuperLow 1200T
Although the Harley Sportster XL1200T SuperLow is a complete bike for cruising and touring and comes with already installed saddlebags and windshield. But, that doesn’t stop you from modifying your bike according to your will.
There are many vendors available in the market like Viking Bags, that have a complete collection of motorcycle saddlebags and luggage bags. Moreover, you can also add aftermarket parts like sissy bars that give your XL1200T a custom look, and you will feel the charm when other riders complement your bike
If you are looking for a motorcycle you can feel confident riding, look no further. The Sportster SuperLow 1200T is a jewel machined out of metal. Conclusively, the Harley-Davidson Sportster SuperLow is a complete bike for all motorcycle enthusiasts. It has enough engine power to meet your wish for a comfortable and smooth ride. The hand-adjustable rear shocks are an additional feature that allows the rider to adjust the seat according to their reach.
Drivetrain
Not much has changed with the Sportster’s 1200 cc Evolution engine, but that’s not a bad thing. Harley’s fuel injection mapping is spot-on in all conditions from cold-starts to wide-open, uphill blasts. Churning out a stout 71 lb-ft of torque at just 3,500 rpm, the engine feels like a big American V8 – lots of power down low, but that power falls off quickly once the revs climb past about 5,000 rpm. Even so, when the engine runs out of steam, shifting up a gear delivers another wave of torque. The gear ratios are well spaced and the final drive is low enough for effortless freeway cruising and respectable fuel economy, which is rated at a combined 48 mpg. The five-speed transmission shifts with authority, too. Each gear change is announced with a solid and reassuring thunk. You’ll hardly ever miss a shift on this bike.
004_moto_0512_050
ЗАЧЕМ? Это легенда. Зачастую лаконичной надписи Harley-Davidson на баке достаточно, чтобы желание обладать «настоящим мотоциклом» перевесило все прочие аргументы. Но и в плане практичности дела обстоят неплохо: «Спортстер» позволяет прошивать пробки (при соответствующих навыках водителя, конечно), не слишком отставая от всяких там классиков.
Помимо этого, «спорти» – хорошая заготовка для постройки чего бы то ни было. В соответствии с пожеланиями владельца 883-й может быть превращен в дрэгстер, небольшой турер, стильный круизер или радикальный боббер. Но при этом он и в стоке самодостаточен. Можно просто ездить. Точнее, не просто, а ездить на Harley-Davidson.
ГДЕ ИСКАТЬ? Во-первых, у официалов можно найти новый аппарат как текущего, так и предыдущего годов выпуска (хотя не факт, что на момент выхода статьи таковые еще останутся). У тех же официалов встречаются и мотоциклы с пробегом, сданные по трейд-ин.
Во-вторых, на рынке есть ряд компаний, специализирующихся на поставках бэушных Harley-Davidson из Штатов и, как ни странно, из Японии. «Шпротстеры» в их салонах встречаются довольно часто.
В-третьих, аппарат уже с нужным (или не очень) тюнингом можно найти «там» и организовать доставку в Россию.
Ну и, в-четвертых, немало владельцев готовы расстаться со своими «Харли» по объявлению. Дело за малым – выбрать.
ТЮНИНГ. Даже чтобы просто перечислить все позиции для тюнинга «Спортстера» из «родного» каталога и основных афтермаркетовых, оставшейся части журнала вряд ли хватит. А построить из них можно все, что душе угодно. Поэтому обозначим лишь основные направления.
Выбор рулей огромен: от классических вариантов до ортодоксальных дрэг-баров или ape-hanger. Разброс цен соответствующий – от $100 за примитивную «палку» до $300 и более за «произведение искусства» (или «кошмар водопроводчика», зависит от точки зрения). Не меньше выбор стоек руля ($20–80) – для еще более тонкой настройки рабочего места водителя.
То же и с подножками. Они различаются не только внешним видом, наличием или отсутствием хрома и т.п., но и геометрией, причем существенно, что позволяет комфортно разместить на «спорти» человека практически любого роста и предпочтений в посадке. Их стоимость колеблется от $80 до $250 (все там же, в США) в зависимости от конструкции, именитости производителя и жадности продавца. А можно совместить приятное с полезным и вместо установки «выносов» поставить дуги с местами для ног. При скромном бюджете ($80–150) получите и защиту, и возможность вытянуть ноги вперед.
И сиденья для «спорти» – на любой вкус, цвет и кошелек. Цены на те же Corbin – от $299 за простое водительское и $628 за непростое (со спинкой) до суммы свыше $1 тыс. за двухместное сиденье со спинками для водителя и пассажира. Наличие подогрева добавит еще $200–220. Если ценник Corbin смущает, ищите варианты от производителей поскромнее и соответственно минимум вдвое дешевле.
Также, полистав каталог, можно превратить «Спортстера» в турер. Ветровое стекло ($65–200 в США за комплект с креплением) повысит комфорт на трассе. Если же этого мало, приобретите широкий олд-скульный обтекатель в стиле «электрички». Corbin предлагает такой за каких-то $1399, но можно немного сэкономить, купив неокрашенный за $1199.
Багажные системы на «спорти» – от классических кожаных сумок до стильных жестких «чемоданов». Цены – от пары сотен до пары тысяч «вечнозеленых». Пара кожаных седельных сумок обойдется в $250–300, бэггер-стайл-кофры от Corbin – в $1699 (плюс несколько сотен за доставку в Россию). Вообще, превратить «Спортстер» в стильный бэггер совсем не сложно, вопрос в наличии средств.
Ergonomics
The controls are all well-placed and intuitive to use. Although it took me a couple of trips to get used to Harley’s self-cancelling turn signal switches (one on each hand grip), I found myself missing them after getting on another bike. The shape of Harley’s clutch and brake levers are also noteworthy. Their broad, flat midsection spreads the force out across a greater area of your fingers, making the clutch feel very light and easy to actuate, especially on long rides. As a person who likes gauges, I was pleased to find the digital display within the speedometer can toggle between showing mileage or engine speed and a gear indicator.
READ MORE: A Short History of the Adventure Touring Bike – RideApart
Brakes and Suspension
Braking is handled by single, 300mm front and rear cross-drilled rotors, which are gripped by dual piston calipers. Our bike was equipped with ABS, which is a $795 option, though I never had any occasion to use it. The brakes are up to task, but I would have liked a bit more bite to the pads. Otherwise, the controls are easy to modulate, and braking action is progressive. The ride is firm and solid, but never felt harsh thanks in part to the nitrogen-charged rear emulsion shocks.
The left shock has a large preload adjustment knob that you can reach while seated in the riding position, allowing you to make adjustments while waiting at a stop light should you feel the need. I dialed it back to the least amount of preload, and the ride was comfortable, even over some of Los Angeles’ most neglected roads.
Технические характеристики Harley Davidson Electra Glide
Тут всё зависит от конкретной модификации, потому что сравнивать “Электрички” середины 90-х годов прошлого века с современными было бы некорректно. Сейчас, к примеру, Харлей Дэвидсон Электра Глайд предлагается в разных модификациях, от Standart (с минимумом опций и без топкейса) до CVO, которая стоит, как пара “Стандартов”. Золотой серединой может стать Harley Davidson Electra Glide Ultra, в которой есть вообще всё, что можно только пожелать, но без дорогущих излишеств. Впрочем, и у неё цена стартует примерно от 2,5-2,6 миллионов рублей.
Здесь есть всё — подогревы ручек, мультимедиа-система, навигация, полностью настраиваемые подвески, великолепные тормоза с ABS, удобнейшие сиденья, огромные кофры, качественная музыка… Перечислять можно бесконечно, так что ограничимся восторгом в адрес последнего двигателя, который сейчас ставится на все Харлей Дэвидсоны, Milwakee Eight комбинированного воздушно-жидкостного охлаждения. Этот 1868-кубовый V-твин выдаёт 97,3 л.с. и 164 Нм крутящего момента, доступного уже на 3000 об/мин. И не будем забывать, что американский мотогигант указывает честную мощность на заднем колесе, а не на коленвале, как делают японцы.
О чём ещё можно рассказать? О снаряженной массе, с лёгкостью переваливающей за 4 центнера? О бензобаке в 20+ литров (в зависимости от года выпуска)? О на удивление дешёвых грипсах, которые так и хочется заменить на другие, получше? Это слишком масштабная тема, так как все поколения Harley Davidson Electra Glide очень сильно отличаются друг от друга, и, если вы хотите приобрести себе этот мотоцикл, информацию нужно искать по конкретному году выпуска. Заметим лишь, что все они для своего времени были очень, очень хороши, и даже сейчас старые модели не теряют актуальности и популярности.
Колесная база
Отдельно хотелось бы рассказать о колесах модели V Rod. С завода мотоцикл продается с передним диском на 19 дюймов и с задним на 18. Скорее всего, это было сделано больше для того, чтобы придать внешнему виду мотоцикла немного брутальности, так как задняя покрышка имеет ширину 240 миллиметров. Такой размер кстати, позволяет лучше почувствовать мотоцикл, и при езде байк получает достаточно хорошее сцепление с дорогой. Но тут сразу стоит отметить то, что заводская резина не подойдет для гонок, даже на начальном уровне. На ней лучше передвигаться спокойно, иногда выкручивая ручку газа, так как со старта это делать бессмысленно – колесо просто прокручивается, а резина стирается. Данная модель имеет достаточно большой потенциал, но, чтобы его полностью раскрыть придется поставить достаточно дорогую, предназначенную для заездов резину.
Design
Traditionally, Sportsters are tall bikes, and used to be top-heavy. A slammed suspension drops the 1200T into Hugger range with a 26.13-inch seat height, and the rider triangle arrangement leaves the rider with plenty of leverage to manage the lowered center-of-gravity. Not only is the bike low, but it’s narrow too; a combination that makes for a straight shot to the ground. Add mid-mount controls to that equation and you have easy access for short inseams and confidence for folks new to two wheels.
I couldn’t find a definitive answer on the laden seat height. In some documentation, Harley gives it as 25.5 inches and in others, it says 26.1. I guess quibbling about a half inch is really just splitting hairs and since neither my husband nor I weigh exactly 180 pounds — separately or together — I couldn’t measure it myself. Low is low and salient point is that I can reach the ground.
One small point that always makes me smile is self-canceling turn signals. Yeah, it’s a small point, but I’m smiling. I know self-cancellers aren’t new and a lot of bikes out there have them, but there are plenty of bikes that still don’t and I think it’s worth a mention when they do, especially when the bikes isn’t a big touring->ke2669 model.
Harley announces proudly that this is a 1200 Sportster with a chrome air cleaner cover emblazon with those words. Also chromed for the bling factor are the headlight visor, speedometer and rear turn signal bar, not to mention the chrome accents on the black timing cover. Add these touches to Harley’s benchmark-quality paint and there’s no doubt you’re on a premium ride.
If the lockable saddlebags aren’t enough, docking points for a luggage rack and sissy bar give you options in the accessories catalog. No longer a necessity out of said catalog is the battery tender harness, which is included as standard equipment on the bike as of the 2017 model year.
Aftermarket Luggage and Modification Options for Harley Sportster SuperLow 1200T
Although the Harley Sportster XL1200T SuperLow is a complete bike for cruising and touring and comes with already installed saddlebags and windshield. But, that doesn’t stop you from modifying your bike according to your will.
There are many vendors available in the market like
Viking Bags, that have a complete collection of motorcycle saddlebags and luggage bags. Moreover, you can also add aftermarket parts like sissy bars that give your XL1200T a custom look, and you will feel the charm when other riders complement your bike
If you are looking for a motorcycle you can feel confident riding, look no further. The Sportster SuperLow 1200T is a jewel machined out of metal. Conclusively, the Harley-Davidson Sportster SuperLow is a complete bike for all motorcycle enthusiasts. It has enough engine power to meet your wish for a comfortable and smooth ride. The hand-adjustable rear shocks are an additional feature that allows the rider to adjust the seat according to their reach.
Gallery
Related articles
At first, they seduced us with chewing gum and cola. Then they set up Elvis Presley, Malibu Alert, and the iPhone. The Americans are doing everything to…
In the Sportster lineup, this new Nightster might look like a little scoundrel. Stripped, minimalist, collected like a bad dog ready to gniak up one…
In the Sportster lineup, this new Nightster might look like a little scoundrel. Stripped, minimalist, collected like a bad dog ready to gniak up one…
To live the Touring experience in a Harley-Davidson, you must already be a little initiated to the codes of the brand. It’s hard to imagine a first foray…
To live the Touring experience in a Harley-Davidson, you must already be a little initiated to the codes of the brand. It’s hard to imagine a first foray…
To live the Touring experience in a Harley-Davidson, you must already be a little initiated to the codes of the brand. It’s hard to imagine a first foray…
The Sportster Forty-Eight is all about a little rascal. Shady, stocky, stripped down, the machine only asks to jostle but not necessarily to be jostled….
The Sportster 1200 Custom was a real little family in 2013 … and takes its limited editions with it in 2014 and 2015. It is thus found in a standard…
In the series of little scoundrels, the Sportster Forty-Eight is not the last of the bunch. Planned for the most part with a clear penchant for showing…
The Sportster Forty-Eight is all about a little rascal. Shady, stocky, stripped down, the machine only asks to jostle but not necessarily to be jostled….
Handling
Adjustable Rear Shocks
The new SuperLow 1200T model has an all-new dial adjust emulsion shock and twin tube system. You can tune your suspension to match your riding style, or to accommodate full saddlebags and a passenger without removing the saddlebags or purchasing any special tools. Just dial in your ride and roll.
Final Drive Ratio
The final drive ratio on the SuperLow 1200T model is dialed in for smooth handling at low speeds and easy, quick acceleration off the line. It’s coupled with electronic fuel injection for instant response and easy handling. So you can be confident that your motorcycle will respond when you roll on the throttle.
Low Seat Height
There’s a reason we named this motorcycle the SuperLow 1200T. The seat is just 648mm off the ground. That low seat height, combined with the narrow frame, and the narrow nose seat, makes it easy to maneuver your ride through turns and down straights at any speed from parking lot to interstate. And reach the ground when you stop. If you’re looking for a motorcycle you can feel confident to go on, look no further.
Michelin Scorcher Tyres
Michelin Scorcher Tyres provide the superior performance, sensational grip, impressive durability and excellent handling expected on a race-bred bike. The exclusive deep-cut tread design improves grip and water evacuation capability. Grip performance and durability is also enhanced by the tyre’s rubber compounds, which use the latest generation of Michelin synthetic polymers. Under the rear rubber, aramid belts are used to stabilize your ride, which helps inspire confidence in handling.
Low Rider
Limited clearance is the only thing that slows the Low Rider in corners. Two-into-one exhaust has a pleasing bark.
After a five-year hiatus the Low Rider name has been revived for 2014, and with it Harley has produced a streetwise custom-inspired cruiser that’s accessible to a wide variety of riders. Foremost in the new Low Rider’s feature set is its three-point adjustable ergonomics. The 26.8-inch seat features a removable lumbar pad that pushes the rider forward 1.5 inches; those who utilize it can still achieve an assertive, feet-forward riding position thanks to foot controls that are two inches farther forward than the standard Dyna’s mid-mounts. A cool new “dogleg”-style handlebar riser allows a 2.4-inch range of adjustment by rolling it forward or rearward; the bar itself can then be rotated within the riser. All of these adjustments only require a hex wrench.
Twin Cam 103 engine is finished in wrinkle black with chrome covers.
The Twin Cam 103 engine in the Low Rider flexed its usual muscle around the Florida backroads. It’s finished in wrinkle-black powdercoat with a chrome cover, and the chrome 2-into-1 exhaust gives it a throatier sound than a 2-into-2, perhaps enough to dissuade owners from perusing aftermarket catalogs. Harley’s 6-speed transmission continues to improve, getting less clunky and more refined every year. Handling is nimble, and the 160/70 rear tire only adds to the agility. Braking is strong and readily actuated, though the brake and clutch levers lack adjustability. All these factors and more combine to make the Low Rider a kick to ride aggressively, but be warned: those rubber pegs grind readily.
Low Rider seat is just 26.8 inches high; bolster is removable.
Priced near the bottom of the Dyna pack at $14,199, the affordable new Low Rider provides modern adaptability while successfully harkening back to its roots. With its alloy wheels, I think it looks more 1983 than ’77—but then, I always preferred Magnum P.I. to Tony Baretta anyway.
2014 Harley-Davidson FXDL Low Rider
Website: harley-davidson.com
Base Price: $14,199
Price as Tested: $16,199 (Two-tone, ABS, Security)
Engine Type: Air-cooled, transverse 45-degree V-twin, OHV, 2 valves per cyl.
Bore x Stroke: 3.87 x 4.37 in.
Displacement: 1,690cc (103.1 ci)
2014 Harley-Davidson FXDL Low Rider
Transmission: 6-speed, cable-actuated wet clutch
Final Drive: Belt
Wheelbase: 64.2 in.
Rake/Trail: 30.5 degrees/5.1 in.
Seat Height: 26.8 in.
Claimed Wet Weight: 666 lbs.
Fuel Capacity: 4.7 gals.
MPG: NA
(This article was published in Kickstarts in the June 2014 issue of Rider magazine.)
Harley Sportster SuperLow 1200T: Buyer’s Guide
3.1 What is a Harley SuperLow Sportster?
The Harley Sportster SuperLow has all the characteristics you’re looking for in an easy-to-handle motorcycle. This easy-to-ride motorcycle offered at an affordable price makes this all-new one to try. The Harley SuperLow features a Sportster tank, longer travel rear suspension, low seat height, and a comfortable rider cockpit.
3.2 Harley-Davidson XL1200T SuperLow Price?
Although the bike has been discontinued by the company since 2020 it is not possible to name any price and hard to find a mint condition, XL1200T, at any H-D dealership. It is critical to say if the company will continue the XL1200T production in the upcoming years.
The price of 2020 ranged from $9,999 to $10,499, as the price varies according to the dealership’s location. You can find a good condition XL1200T at some motorcycle auction.
3.3 Harley 883 vs 1200
The 883 Sportster has an 883cc engine and the maximum torque is 3500mm. On the other hand, the 1200 Sportster has a 1202cc engine and the maximum torque is 4250 rpm. The difference in engine capacity and torque results is a significant performance gap between the two bikes.
Harley-Davidson V-Rod
Серия V-Rod – считаются самыми быстрыми и самыми мощными мотоциклами Харлей Дэвидсон. В создании этой серии принимали участие даже инженеры из Порше.
В этой серии всего 2 модели: Night Rod и Muscle.
Night Rod – это классический V-Rod, конструкция такая, чтобы мотоцикл смог добиться максимальной скорости, инженеры работали над тем, чтобы снизить центр тяжести. Был разработан новый мотор, в котором угол развала цилиндров стал составлять 60 градусов, а в классических моторах Харлей Дэвидсон всегда угол развала равен 45 градусов.
Кроме этого, чтобы еще больше снизить центр тяжести инженеры бензобак поставили под седло, а на месте бензобака стоит обычный обтекатель, который прикрывает воздушный фильтр. В итоге получился мотоцикл Харлей Дэвидсон, который обладает отменной устойчивость на прямой дороге и в поворотах.
Вторая модель – V-Rod Muscle отличается от Night Rod тем, что в Muscle выхлопные трубы с обеих сторон, а в Night Rod – 2 глушителя с одной стороны. Также внешний дизайн немного отличается у этих моделей.
Определить V-Rod можно по радиатору, который установлен спереди, в Софтейле, Дайне и Спортстере нет радиатора, потому что их моторы охлаждаются от воздуха во время езды. А вот мотор в V-Rod с жидкостной охладительной системой, как в автомобиле. На такие ухищрения пришлось пойти для того, чтобы увеличить мощность этих мотоциклов, в V-Rod она составляет 120 л. с. А чем больше мощность, тем более эффективной должна быть система охлаждения. Цены на эти мотоциклы Харлей Дэвидсон начинаются от 1 687 000 рублей за модель Muscle 2022 года.
Также будет интересно: Обзор мотобайка Suzuki Hayabusa
The technical aspect
2020 Harley-Davidson XL 1200 T Superlow
- Frame
- Frame: Double steel cradle
- Tank: 17 liters
- Seat height: 705 mm
- Length: 2210 mm
- Width: 850mm
- Height: 1,300 mm
- Wheelbase: 1,500 mm
- Dry weight: 263 kg
- Weight in running order: 274 kg
- Train before
- Telescopic fork Ø 39mm, deb: 104.5 mm
- 1 disc Ø 300 mm 2 piston calipers
- Front wheel:
120/70
– 18
- Transmission
- 5-speed gearbox
- Secondary toothed belt transmission.
- Rear axle
- 2 side shock absorbers, deb: 54 mm
- 1 disc Ø 260 mm, 2 piston caliper
- Rear wheel:
150/70
– 17
- Motor
- Twin cylinder
in V at 45 °
, 4 stroke - Cooling: Air cooling
- ESPFI sequential injection
- tumbled
- 2 valves per cylinder
- 1,202 cc
(88.9 x 96.8 mm) - 68
ch
at 6,000 rpm - 9.80 mkg
at 3,500 rpm - Weight ratio /
power
: 3.87
kg / hp - Compression: 10: 1
- Crit’air:
- Motorcycle accessible to A2 license or bridle at 47.5hp / 35 Kw
Detached pieces
exhaustmotorfluidelectricity
filtrationbrakingchain kit
Достоинства и недостатки
Как и у любого транспортного средства, не обошлось у «Харлея» и без недостатков. Но их можно отыскать не так уж много:
- высокая стоимость оригинальных запчастей;
- маленькое сиденье (подойдет только для одного пассажира);
- специфический размер болтов, имеющих дюймовую резьбу.
В остальном это настоящее сокровище на колесах:
- отличные тормоза (и передние, и задние);
- большие и удобные зеркала;
- быстрый разгон;
- привлекательный внешний вид;
- экономичный расход топлива;
- комфортная посадка и удобный руль;
- подвеска, которой будут не страшны российские дороги;
- современная охлаждающая система.
Ergonomics
The controls are all well-placed and intuitive to use. Although it took me a couple of trips to get used to Harley’s self-cancelling turn signal switches (one on each hand grip), I found myself missing them after getting on another bike. The shape of Harley’s clutch and brake levers are also noteworthy. Their broad, flat midsection spreads the force out across a greater area of your fingers, making the clutch feel very light and easy to actuate, especially on long rides. As a person who likes gauges, I was pleased to find the digital display within the speedometer can toggle between showing mileage or engine speed and a gear indicator.
READ MORE: A Short History of the Adventure Touring Bike – RideApart
Тест Harley-Davidson Iron 1200. Железный конь из «ламповых» 1950‑х
Егор ТимофеевHarley-Davidson Iron 1200 Цена: от 943 000 р. В продаже: с 2021 г.
При первом взгляде на Harley-Davidson Iron 1200 мне сразу пришло на ум назвать его стилягой — от его внешности так и веет «ламповыми» 1950‑ми
Определенно, стиль этого мотоцикла — его главная особенность, на которую все будут обращать внимание. Одноместное сиденье, высокий руль, так называемый «апхенгер», подножки, расположенные по выхлоп — все это в сочетании с белой краской и сине-голубой графикой на баке выглядит цельно. В отличие от предыдущей версии в 2021 году Iron получил новый мотор объeмом 1200 «кубиков»
Конечно, новым этот мотор назвать нельзя, ведь он практически без изменений выпускается уже около 60 лет. Единственное, что было усовершенствовано, это впрыск — сейчас он электронный и с одной форсункой. Характер двигателя получился достаточно «крутильный», мотор любит обороты повыше и даже начинает ровнее на них работать
В отличие от предыдущей версии в 2021 году Iron получил новый мотор объeмом 1200 «кубиков». Конечно, новым этот мотор назвать нельзя, ведь он практически без изменений выпускается уже около 60 лет. Единственное, что было усовершенствовано, это впрыск — сейчас он электронный и с одной форсункой. Характер двигателя получился достаточно «крутильный», мотор любит обороты повыше и даже начинает ровнее на них работать.
Как и все мотоциклы Harley-Davidson, Iron имеет специфическую посадку. И тут обычно не удобное центральное расположение подножек стало плюсом, потому что ход подвесок не впечатляет. Подвеска вообще получилась довольно дубовой, а подножки хотя бы позволяют привставать на неровностях и таким образом избегать ударов в позвоночник.
Обычно мотоциклисты в большинстве случаев пользуются передними тормозами, но у Iron задние оказались эффективнее. В целом же недостатка тормозов у него нет, если использовать оба одновременно.
Harley-Davidson Iron — мотоцикл определенно городской, дальние поездки из-за специфической посадки, жесткой подвески и отсутствия ветрозащиты совсем не его стезя. Да и управляемость страдает из-за малых углов наклона, что, правда, характерно практически для всех «Харли» — только собрался наклонить мотоцикл, как уже чертишь подножками об асфальт. Кстати, центрально расположенные подножки достаточно опасны: металлические накладки стираются об асфальт, становятся острыми, и об них можно поранить ноги, когда перебираешь ими в пробке. Хотя в целом в междурядье пробираться несложно — высокий руль-апхенгер позволяет пропускать зеркала соседних легковых автомобилей под рукоятками
Но вот мимо кроссоверов приходится красться особенно осторожно
Мотоциклы семейства Sportster являются относительно недорогими в линейке Harley-Davidson, но зато вместе с тем же Iron 1200 приобретается билет в тусовку HOG, то есть возможность посещать все официальные мероприятия клуба владельцев Harley-Davidson в России и вообще чувствовать себя и быть полноценным «харлеистом»
И хоть я, несмотря на попытки компании в последние годы изменить мнение о себе, все еще считаю, что H-D — это мотоциклы для людей за 40, но Iron 1200 подойдет и молодому поколению: для многих сегодня важно эффектное появление, а у железного «Айрона» эффектности и яркости не отнять
Технические характеристики Harley-Davidson Iron 1200
Габариты (длина/высота по седлу) | 2200/735 мм |
База | 1515мм |
Дорожный просвет | 110 мм. |
Объем топливного бака) | 12,5 л. |
Двигатель | 1202 см3, 4‑тактный, 2‑цилиндровый V-образный, воздушного охлаждения, 66/6000 л/мин-1 |
Трансмиссия | механическая, 5-ступенчатая, ременный привод |
Подвеска (передняя/задняя) | телескопическая вилка/маятниковая с двумя амортизаторами |
Тормоз (передний/задний) | дисковый гидравлический с 2-поршневым суппортом, 1 диск / 1 диск |
Сухая масса | 256 кг |
Новости СМИ2
Обсуждение закрыто.
Harley Sportster SuperLow 1200T: Buyer’s Guide
3.1 What is a Harley SuperLow Sportster?
The Harley Sportster SuperLow has all the characteristics you’re looking for in an easy-to-handle motorcycle. This easy-to-ride motorcycle offered at an affordable price makes this all-new one to try. The Harley SuperLow features a Sportster tank, longer travel rear suspension, low seat height, and a comfortable rider cockpit.
3.2 Harley-Davidson XL1200T SuperLow Price?
Although the bike has been discontinued by the company since 2020 it is not possible to name any price and hard to find a mint condition, XL1200T, at any H-D dealership. It is critical to say if the company will continue the XL1200T production in the upcoming years.
The price of 2020 ranged from $9,999 to $10,499, as the price varies according to the dealership’s location. You can find a good condition XL1200T at some motorcycle auction.
3.3 Harley 883 vs 1200
The 883 Sportster has an 883cc engine and the maximum torque is 3500mm. On the other hand, the 1200 Sportster has a 1202cc engine and the maximum torque is 4250 rpm. The difference in engine capacity and torque results is a significant performance gap between the two bikes.
Harley-Davidson XL1200T SuperLow at First Glance
There is only one way to build a Harley-Davidson motorcycle: premium down to the final detail. That fact is demonstrated by the Sportster SuperLow 1200T model. This motorcycle is every inch a Harley-Davidson motorcycle, from the authentic, fantastic roar of the 1200cc V-Twin engine to the steel parts to the quality paint and immaculate chrome. With each mile that passes, you’ll realize how valuable this bike is.
2.1 Design and Styling
At first glance, the teardrop 4.5-gallon fuel tank will grab your attention which signifies that you’ve got plenty of fuel for those long stretches between towns. But a SuperLow 1200T tank is more than just an ordinary fuel tank. This is a fuel tank with Harley’s signature design, and only H-D can do it. Classic line with smooth curves around the bottom edge without compromising the rider’s comfort and the amount of room to showcase the engine.
Iron Born Vertical Stitch Motorcycle Solo Seat for Sportster Super Low 1200T
$129.99$99.99
- Shop Now
Iron Born Horizontal Stitch Motorcycle Solo Seat for Sportster Super Low 1200T
$129.99$99.99
- Shop Now
Iron Born Diamond Stitch Motorcycle Solo Seat for Sportster Super Low 1200T
$155.99$99.99
- Shop Now
Iron Born Plain Design Motorcycle Solo Seat for Sportster Super Low 1200T
$129.99$99.99
- Shop Now
2.2 Handling
The final drive ratio on the Sportster SuperLow 1200T is dialed in for smooth handling at low speeds and easy, quick acceleration off the line. It has an electronic fuel injection for quick response and ease of use. As a result, when you roll on the throttle, you can expect a swift response from your motorcycle.
2.3 Comfort and Ergonomics
The SuperLow 1200T gives the rider a confidence-inspiring riding position that comes from mid-mount foot controls. When it’s time to stop, your feet are just where you want them to be, with an effortless reach to the ground. To perpetuate the center of gravity and balance in the corners, your knees should ride naturally next to the tank. The controls have also been repositioned to make it easier to reach the jiffy stand.
There is a reason why the company named this motorcycle the SuperLow 1200T. The seat is only 25.5 inches off the ground. That low seat height, combined with the narrow nose seat and the narrow frame, makes it easy to maneuver your ride through turns and down straights at any speed from the parking lot to the interstate.
Talking about ergonomics, Harley-Davidson never compromises with the rider’s state. The seating position is fully comfortable and the length of the handlebar is perfect; it doesn’t create any distractions and your shoulders feel relaxed on long
motorcycle rides.
2.4 Iconic Engine
When you look at the 1200cc Evolution engine, there’s no mistaking its roots. This is true Harley-Davidson style throughout, with a level of attention to detail that no other motorcycle manufacturer can match. Chrome cylinder heads and rocker covers complement the chrome and wrinkle black cylinders, while chrome pushrods emphasize the V-classic Twin’s appearance.