2022 Indian Scout Features
Originality Comes Standard
A name that goes back a century. An experience that lives up to the legacy. The Scout is where heritage-inspired design meets modern performance.
100 Horses. Unleashed.
The liquid-cooled, 69-cubic-inch, 100 hp V-twin delivers punchy acceleration and the power to pass anyone, anywhere. Electronic fuel injection delivers class-leading horsepower and acceleration, while a responsive 6-speed transmission allows for sporty, aggressive riding.
Two-Up Riding
A genuine leather two-up seat is designed to withstand the elements while maintaining its natural beauty. Passenger pegs standard.
Always Charging
The hidden USB port makes it easy to keep your devices in the green, meaning you don’t have to sacrifice style for modern function.
За вдохновением
Indian Scout, как и подавляющее большинство американских мотоциклов, относится к классу чопперов. Но это не чоппер до мозга костей. Если не смотреть на одноместное сиденье и далеко выдвинутые вперед водительские упоры для ног, задающие характерную посадку, то восприниматься модель будет как классический европейский дорожник. При этом у нее остаются все плюсы чоппера: невысокая посадка, удобная для человека любого роста, и низкий центр масс, определяющий большую устойчивость и прекрасную управляемость.
Замок зажигания не стоит искать между фарой или топливным баком. Американцы решили, что лучшее для него место – под бензобаком над левой коленкой. Кнопка запуска двигателя на традиционном месте, как, впрочем, и остальные органы управления.
Басовито-низкий звук мотора приятно будоражит нервы в предвкушении славных покатушек. Включаю первую, отпускаю сцепление – и Scout плавно, но настойчиво покидает площадку хельсинкского дилерского центра. И это при том, что «газа» я почти не давал. Уверенный старт на малых оборотах происходит за счет большого момента – как на дизельных автомобилях. Далее по нарастающей: вторая, третья… Не заметил, как вышел на пятую, причем ни разу обороты двигателя не превысили 3000.
До чего же удобный мотоцикл! Широкий руль, сделанный словно под меня, прекрасно направляет все два с половиной центнера веса, выдавая им в помощь нужное количество из дремлющих в моторе сотни «лошадок». Отличные финские дороги вскоре позволили и шестой передачей насладиться. Во время разгона с переключениями коробки передач нельзя не оценить плавность и мягкость этого процесса, обусловленного как конструкцией трансмиссии, так и ременной передачей крутящего момента на ведущее колесо. С цепью вряд ли было бы так же. Мощный и эластичный мотор дает возможность «выстреливать» хоть на высшей передаче. Отдыхающие до поры до времени «лошадки», словно по взмаху кнута, шустро вскакивают и подставляют свои крупы под общую сбрую. И тогда Scout бежит весело и проворно.
Переключение передач неудобств не вызывает. А вот к ножному тормозу нужно привыкать. Здесь он не такой, как на чистых чопперах, где есть горизонтальные платформы для ног. Там лапка ножного тормоза представляет собой практически автомобильную педаль, мимо которой не промахнешься. Тут же – небольшой рычажок, сродни тем, что ставят на классические мотоциклы с узкой нажимной частью. Так что нужно постараться попасть на него, не снимая стопы с подножки и давя при этом вперед.
Но вот автобаны позади, и я сворачиваю на узкие местные дорожки. Качество асфальта почти не изменилось, зато сами трассы стали куда интереснее. На них Scout показывает себя настоящим пронырой, ловко прописывая крутые повороты серой змейки асфальта: широкий руль и низкий центр масс в таких условиях играют особенно важную роль. Тормоза работают отлично, но если что – поможет ABS (поставляется как опция).
Иногда попадаются «лежачие полицейские» и даже ямки с колдобинами, но их Scout проглатывает, почти не замечая. Водитель при этом никаких неудобств не ощущает. Такова особенность задней подвески, где амортизаторы установлены почти горизонтально. Очень, очень хотелось прогнать машину по грунтовкам, но таких дорог в Финляндии нет, а те, что есть, – частные, и заезжать на них, не испросив разрешения хозяина, по меньшей мере неприлично. Но, думаю, Scout не сплоховал бы и там.
…Российский бард Городницкий призывал прийти к ступеням Эрмитажа, когда на сердце тяжесть и холодно в груди. Американский же писатель Лондон сказал, что нельзя ждать, пока придет вдохновение, – нужно самому добыть его. Так вот, Indian Scout позволяет сделать это без посторонней помощи. На нем можно и к Эрмитажу, и в чисто поле. В общем, туда, где каждый черпает свое вдохновение. Если же вернуться к прозе, добавлю, что цены на эту модель у российских дилеров колеблются возле отметки чуть более миллиона рублей – в зависимости от комплектации.
Технические характеристики Indian Scout | |
---|---|
Длина, мм | 2311 |
Колесная база, мм | 1562 |
Высота по седлу, мм | 643 |
Угол наклона передней вилки, град. | 31 |
Двигатель | 2-цилиндровый 4-тактный |
Рабочий объем, куб. см | 1133 |
Мощность, л.с./об/мин | 100 |
Крутящий момент, Нм/об/мин | 98/5900 |
Тип привода | ремень |
Охлаждение | жидкостное |
Запуск двигателя | электростартер |
Коробка передач | механическая 6-ступенчатая |
Сцепление | многодисковое в масляной ванне |
Система питания | впрыск топлива |
Подвески передняя (ход, мм)/ задняя (ход, мм) | телескопическая вилка (120)/маятниковая с двумя амортизаторами прогрессивной жесткости (76) |
Тормоза спереди/сзади | дисковый гидравлический с 2-поршневым суппортом/дисковый гидравлический с 1-поршневым суппортом |
Снаряженная масса (с топливом)/полная, кг | 257/449 |
Объем бака, л | 12,5 |
Мотоцикл Indian впечатляющие характеристики и мощном дизайне
Индийский мотоцикл стал легендой для многих байкеров, дизайнеров, и просто поклонников мотоциклов. Движущей силой этого явления стала разработка дизайна мотоцикла Gorilla V4. Идея включает в себя как технические решения, заимствованные из истории индийских мотоциклов, так и новые футуристические решения, характеризующие концепт. Дизайн мотоцикла базируется на американском ретро 60-х годов. Indian Gorilla V4 выглядит, как внушительный байк с тщательно продуманными деталями в стиле «олдскул» : так выглядят приборы на обоих рукоятках. Этот концепт-мотоцикл оснащён мощным двигателем V4, который скрывается под панелями и выполненными в старомодном стиле вентиляционными решётками, пронумерованными цилиндрами, большими выхлопными трубами, спортивной посадкой сидения, 32-дюймовымии шинами, безосевыми колёсами, большого количества хромированных частей и внешней трубчатой системы. Мотоцикл Indian Gorilla V4 – это действительно мотоцикл мечты, созданный для поездки Вашей мечты.
Indian® Scout®
Deep Water Metallic (ABS)
Indian Scout – ще один популярний представник сімейства Indian. На відміну від інших, в більшості своїй олдскульних мотоциклів бренду, «Скаут» – полегшений міської байк, на якому вийде вдало маневрувати на вузьких вулицях і вже точно не боятися пробок.
Перша модель під назвою Indian Scout побачила світ ще в 1920 році, але через низку причин через 20 років випуск повністю припинився. І тільки в 2015 році компанія Polaris, нова власниця бренду, представила легендарний байк в його зміненому сучасному втіленні.
Особливості дизайну мотоцикла
«Індіан Скаут» – байк нового поколения, призначення для Зручне пересування по місту. У его дізайні мало что залиша від моделі 1920 року. Олдскульні елементи замініліся Сучасний рішеннями, спрямованостей на ті, щоб КОЖЕН райдер МІГ відчуваті собі абсолютною частина міського потоку. Ну а головні особлівістю байка стала Полеглих алюмінієва рама, что спріяє комфортній їзді, підвіщеної маневреності и чудовим дінаміці Розгон.
Їздові характеристики и «начинка» «Скаута» залішаються такоже на вісоті, що не відстаючі від вдалого дизайнерський решение.
Технічні характеристики мотоцикла Indian Scout
На модель встановлений класичний V-подібний двигун об’ємом 1100 см3 з чудовими характеристиками: 97,7 Н * м при 5900 оборотах на хвилину. Такий високий показник був досягнутий завдяки сучасним технологіям і вдалим інженерним рішенням. Плюсом «Скаута» є також рідинне охолодження двигуна, що дозволяє економити паливо за рахунок стабільного теплового режиму двигуна і захисту його від перегріву. Також мотор мотоцикла оснащений балансирними валами, які сприяють відсутності зайвого навантаження на картер (піддон) і вібрації в цілому.
Якщо говорити про паливній системі, бензобак Indian Scout має обсяг 12,5 л, що цілком достатньо для міських поїздок. Здійснення приводу дросельної заслінки у мотоцикла відбувається за допомогою електроніки. Це допомагає більш точно дозувати паливо і уникнути додаткових витрат.
Приємне доповнення до стандартної системи гальм байка – антиблокувальна гальмівна система (ABS). Завдяки їй мотоцикл збереже стійкість навіть при екстреному гальмуванні, а його колеса залишаться надійно зчеплені з дорожнім покриттям. Легкого і швидкого гальмування навіть на великій швидкості сприяють також великі діаметри гальмівних дисків – 298 мм як спереду, так і ззаду.
Ще одна перевага, яке виділяє «Скаут» з ряду дорожніх средневесовой круизеров – значна м’якість і комфорт підвіски. Завдяки її великим ходу (передня – 120 мм, задня 76 мм), райдер не відчуватимете незручностей дороги навіть під час поїздки по неякісному дорожньому покриттю.
Мотоцикл має низьку посадку по сідла – 643 мм, що дозволяє байку бути більш маневреним, а ергономічне сідло з натуральної шкіри надає додатковий комфорт. Завдяки допустимому куті нахилу в 30 градусів, райдер може «спортивно» проходити повороти.
На Scout встановлені високопрофільні колеса, які дозволяють моделі не деформувати диски при ударах і нерівностях траси. Для більшої маневреності і швидкості була продумана і колісна база мотоцикла, її довжина – 1562 мм.
The 2022 Indian Scout: An Iconic Moniker That Has Been around for over a Century
Contents
The Indian Scout is an iconic motorcycle from the stable of the first American motorcycle manufacturer, Indian Motorcycle. The 2022 Indian Motorcycle lineup is extensive, with a total of seven Scout models; the Indian Scout sits at the very top, alongside the Scout Bobber Twenty.
Powering the Scout is a 1,133cc engine, renowned for its strong mid-range and top-end performance. Peak output figures are 100 hp and 72 lb-ft of torque, and this power is transmitted to the rear wheel via a six-speed gearbox and a low-maintenance belt drive.
While the Indian Scout resembles its namesake from over a century ago, this present-day iteration comes with some modern features. Riders will have access to cruise control, ABS, a digi-analog instrument cluster with a USB port, and grippy Pirelli tires. Other notable elements include forward-set footpegs for relaxed long-distance riding, a genuine leather seat, and loads of embellishments.
For 2022, the Indian Scout is available in two new color schemes — Maroon Metallic and Silver Quartz Metallic over Black Metallic — in addition to the four existing colorways. This year also sees the introduction of a new 146 mm (5.75-inch) Pathfinder Adaptive LED Headlight accessory, available for all Scout models.
The 2022 Indian Scout starts at $13,249 USD / $16,499 CAD
On this page: we’ve curated specs, features, news, photos/videos, etc. so you can read up on the new 2022 Indian Scout in one place.
Engine & Drivetrain
Bore x Stroke
3.898 in x 2.898 in (99 mm x 73.6 mm)
Compression Ratio
10.7:1
Displacement
69 cu in (1,133 cc)
Drive/Driven Clutch
Wet, Multi-Plate
Electronic Fuel Injection System
Closed Loop Fuel Injection / 60 mm Bore
Engine Type
Liquid Cooled V-Twin (60 degrees)
Exhaust
Split Dual Exhaust w/ Cross-over
Gear Ratio (1st)
10.926 : 1
Gear Ratio (2nd)
7.427 : 1
Gear Ratio (3rd)
5.918 : 1
Gear Ratio (4th)
5.022 : 1
Gear Ratio (5th)
4.439 : 1
Gear Ratio (6th)
3.810 : 1
Horsepower
100 HP
Peak Torque
72 ft-lbs (97.7 Nm)
Peak Torque RPM
5,900 rpm
Transmission/Final Drive
2.357 : 1
Transmission/Primary Drive
Gear Drive Wet Clutch
2022 Indian Scout Specifications
Engine | 1133cc, Liquid Cooled V-Twin (60 degrees) |
Engine Power | 100 HP |
Bore x Stroke | 3.898 in x 2.898 in (99 mm x 73.6 mm) |
Compression Ratio | 10.7:1 |
Fuel System | Closed Loop Fuel Injection / 60 mm Bore |
Starter | Electric |
Exhaust | Split Dual Exhaust w/ Cross-over |
Clutch | Wet, Multi-Plate |
Transmission | 6 Speed |
Final Drive | 2.357 : 1 |
Suspension Front | 41 mm, Telescopic Fork |
Suspension Rear | Dual Shocks |
Brakes Front | Single / 298 mm Rotor / 2 Piston Caliper |
Brakes Rear | Single / 298 mm Rotor / 1 Piston Caliper |
Tires Front | Pirelli Night Dragon 130/90B16 67H |
Tires Rear | Pirelli Night Dragon 150/80B16 77H |
Fuel Tank Capacity | 3.3 gal (12.5 L) |
Color / Graphics | Black Metallic, Black Metallic ABS, Maroon Metallic ABS, White Smoke ABS, Silver Quartz Metallic / Black Metallic |
Ignition | |
Spark Plugs | |
Headlight | LED Headlamp |
Tail Light | LED Taillight |
Overall Length | 91.5 in (2,324 mm) |
Overall Width | 36.1 in (916 mm) |
Overall Height | 42 in (1,068 mm) |
Wheelbase | 5.7 in (146 mm) |
Ground Clearance | 5.7 in (146 mm) |
Seat Height | 25.6 in (649 mm) |
Weight (Empty Tank / Full of Fuel) | 541 lbs (245 kg) / 561 lbs (254 kg) |
Warranty | 2 Years, Unlimited Miles |
Extension |
2022 Indian Scout: HERITAGE AND TECH.
Introducing the 2022 Indian Scout…
For those who want the best, Scout has the same great heritage style of the Scout Sixty, with more power and integrated tech, plus room for two.
2022 Indian Scout Totalmotorcycle.com Key Features
With an iconic style rooted in the 120-year history of Indian Motorcycle, the Indian Scout offers modern performance and technology that’ll welcome (and thrill) any rider.
A Style for Everyone
From the classic lines of the original Scout to the bobbed fenders and matte-black finish of the Scout Bobber, there’s a Scout for every taste.
Liquid-Cooled Engines
Whether you choose the 60-cubic-inch engine that spits out 78 hp, or the 69-cubic-inch option that jumps to 100 hp, it’s impossible to be disappointed.
Unmatched Stability
With the Scout’s lightweight design and low center of gravity, anyone can throw their leg over it with confidence.
So Many Custom Options
There’s a huge variety of available accessories, from mean-sounding exhaust and horsepower upgrades to larger seats, mirrors, and even bags and fairings for longer rides.
Universal Accessibility
Starting as low as $8,999, the Scout family offers just about anyone the chance to experience an icon.
The robust Indian Scout lineup offers both classic and contemporary designs. The Scout Sixty and Scout Bobber Sixty feature a 60 cubic-inch (999 cc) motor, with 78 horsepower, a low seat height and nimble handling. Riders looking for more punch can opt for the 69 cubic-inch (1133 cc), 100 horsepower engine in the Scout, Scout Bobber and Scout Bobber Twenty.
This year’s 2022 Scout lineup receives a new refresh with paint colors across the lineup – further enhancing the iconic appearance and lines of the bike. Colors like Ruby Smoke on the Scout Bobber Sixty and Spirit Blue Metallic on the Scout Bobber Twenty add to the modern design and low profile look that riders love with Scout Bobber models.
Accessories
Building upon an already robust selection of Scout accessories, Indian Motorcycle has introduced several new accessories to further enhance comfort, style and performance. To enhance comfort while riding two-up, Indian Motorcycle has released its Syndicate Two-Up Seat and Syndicate Low Profile Passenger Backrest. New performance accessories include Adjustable Piggyback Rear Suspension and an Analog Tachometer, while Scout Bobber riders can add personal style with Indian Motorcycle’s new Smoked Turn Signals.
In addition, Indian Motorcycle has introduced a new 5.75-inch Pathfinder Adaptive LED Headlight available for all Scout models. Like it’s seven-inch big brother, the Scout’s Pathfinder Adaptive Headlight delivers unmatched illumination by sensing the bike’s lean angle and activating individual LED beams to provide unprecedented visibility.
2022 Indian Scout Totalmotorcycle.com Features and Benefits
Originality Comes Standard
A name that goes back a century. An experience that lives up to the legacy. The Scout is where heritage-inspired design meets modern performance.
100 Horses. Unleashed.
The liquid-cooled, 69-cubic-inch, 100 hp V-twin delivers punchy acceleration and the power to pass anyone, anywhere. Electronic fuel injection delivers class-leading horsepower and acceleration, while a responsive 6-speed transmission allows for sporty, aggressive riding.
Draped in Chrome
Premium chrome provides plenty of head-turning shine. Make a statement that’s sure to get noticed.
Two-Up Riding
A genuine leather two-up seat is designed to withstand the elements while maintaining its natural beauty. Passenger pegs standard.
Ride With Confidence
A low seat height and a lightweight frame makes for an easy, confident ride at every speed.
Always Charging
The hidden USB port makes it easy to keep your devices in the green, meaning you don’t have to sacrifice style for modern function.
Full Stop
Superior stopping power with ABS standard on all color options.
Features
Color / Graphics
Black Metallic, Black Metallic ABS, Maroon Metallic ABS, White Smoke ABS, Silver Quartz Metallic / Black Metallic
Factory Warranty
2 Years, Unlimited Miles
Gauges
Digital tachometer, odometer, trip meter, engine temp and low fuel lamp
Infotainment
N/A
Lights
Headlight, tail/brake light, turn signals, license plate light, speedometer and indicator lights
Standard Equipment
N/A
2022 Indian Scout – Totalmotorcycle.com Europe Specifications/Technical Details
EngineEngine Type Liquid Cooled V-TwinDisplacement 1133 ccBore x Stroke 99mm x 73.6mmCompression Ratio 10.7:1Electronic Fuel Injection System Closed loop fuel injection / 60 mm borePerformancePeak Torque RPM 5600 rpmPeak Torque 97 Nm
DrivetrainPrimary Drive Gear Drive Wet ClutchClutch Wet, Multi-PlateGear Ratio (Overall)1st 10.926:12nd 7.427:13rd 5.918:14th 5.022:15th 4.439:16th 3.810:1Final Drive 2.357:1
SuspensionSuspension: Front – Type/Travel Telescopic Fork/120 mmSuspension: Rear – Type/Travel Dual Shocks/76 mmChassisBrakes/Front Single / 298 mm Rotor / 2 Piston CaliperBrakes/Rear Single /298 mm Rotor / 1 Piston CaliperTires/Front Pirelli Night Dragon 130/90B16 67HTires/Rear Pirelli Night Dragon 150/80B16 77HWheels Contrast cut 16″ x 3.5″ / 16″ x 3.5″Exhaust Split dual exhaust with crossover
DimensionsWheelbase 1575 mmSeat Height 649mmGround Clearance 146 mmOverall Length 2324 mmOverall Width 916 mmOverall Height 1068 mmLean Angle 31°Rake 29°Trail 120 mmFuel Capacity 12.5 LGVWR 449 kgWeight (Empty tank / full of fuel) 247kg / 256kg
FeaturesColor / Graphics Black Metallic, Maroon Metallic, Silver Quartz Metallic / Black Metallic, Icon: Sagebrush Smoke/BlackStandardStandard Equipment 1133-cc Liquid-Cooled V-Twin Engine, Chrome Finishes, 2-up Sport seat, USB Charging Port, Electronic Fuel InjectionElectricalGauges Digital Speedometer with digital tachometer, odometer, trip meter, engine temp, low fuel lamp
Manufacturer Specifications and appearance are subject to change without prior notice on Total Motorcycle (TMW).