Скутер Honda X-ADV 150 2020
Что любопытно, ADV 150 фактически основана на Honda PCX 150, и вполне вероятно, что новинка появится не только на азиатском рынке. Таким образом, возможно, что американский рынок наконец-то получит вездеходный скутер, ведь прекрасно продающийся в Европе X-ADV по какой-то причине не поставляется в Америку. Вероятно, компания Honda опасается, что большой и довольно мощный вездеход на базе рядной двойки с DCT, аналогичной двигателю NC750, составит на богатом американском рынке конкуренцию Africa Twin. Однако, это очень странное решение, поскольку в США широко развит рынок именно скутеров (как небольших, так и макси), здесь есть определённая культура восприятия скутериста как практичного и скромного человека, ценящего комфорт и эргономику превыше статуса в глазах окружающих, и многие американские владельцы скутеров очень ждали мощный и вездеходный X-ADV. В любом случае, есть надежда на то, что успех 150-кубовой модели подстегнёт поставки кубатурного собрата.
Honda X-ADV 750 («старший брат»)
Как бы то ни было, Honda X-ADV 150 оснащается инжекторным одновальным одноцилиндровым двигателем, выдающим 14,3 л.с. на 8500 об./мин, и почти 14 Нм на 6500 об./мин. Двигатель оснащён системой idle-stop, которая глушит его через несколько секунд после остановки и работы на холостых, и запускает снова при открытии газа. Эта особенность имеется и на PCX 150, поставляемых на ряд рынков, однако, в американской версии она отключена по соображениям безопасности. Вероятно, ADV 150 в американской версии также будет лишена этой системы.
Дизайн
Двигатель объемом 250 куб. см с водяным охлаждением оснащен алюминиевой головкой блока цилиндров со степенью сжатия 10,5: 1; радиатор с вентиляторным охлаждением; карбюратор 30мм; система автоматического обогащения (т. е. без дросселя); электрический старт; полностью транзисторная система зажигания и впрыска воздуха.
В Big Ruckus есть места для двоих; сложите заднее сиденье , чтобы обеспечить спинку для соло-гонщика (полностью опущенную или полностью поднятую под углом 75 градусов); переднее и заднее сдвижное сиденье; литые алюминиевые диски; ручной тросовый стояночный тормоз; канистра для хранения сбоку; трубчатые боковые поручни/крюки для крепления; трубчатый передний грузовой отсек; центральная и боковая подставка; сдвоенные передние фары; складная пассажирская подставка для ног и передние подставки для ног, «аналогичные тем, что установлены на большинстве мотоциклов круизного типа»; и связанная тормозная система , где задний рычаг также приводит в действие передние тормоза (правый рычаг управляет только передним тормозом, а левый — и передним, и задним). Выразительная трубчатая конструкция рамы не обеспечивает защиты от ветра.
Продаваемый в Северной Америке по рекомендованной производителем розничной цене 5500 долларов, приборная панель велосипеда включает в себя одометр, аналоговый спидометр, индикаторы температуры масла и стояночного тормоза и указателя уровня топлива, а также видимые и звуковые сигналы поворота.
Ссылки [ править ]
- ^ «Технические характеристики PCX150 2013 – Honda Powersports» . Powersports.honda.com . Проверено 5 февраля 2013 года .
- ↑ Honda Worldwide, получено 1 февраля 2013 г.
- ^ «2013 Honda PCX150: MD First Ride» . Ежедневный обзор мотоциклов . Проверено 1 февраля 2013 года .
- ^ a b “Ини Хасил Тес Акселераси дан Top Speed All New PCX 150, Sudah Cukup Memuaskan Anda?” . GridOto. 25 марта 2018 . Проверено 27 марта 2018 .
- ^ “Honda PCX” . Технические данные Honda Германия . Архивировано из оригинального 29 декабря 2009 года . Проверено 1 февраля 2013 года .
- ^ “2013 Honda PCX 150 Maxi Scooter запущен – цена и подробности” . Ride Talks News . Проверено 1 февраля 2013 года .
- ^ «PCX 2015 LEBENDIG UND IN BEWEGUNG» (на немецком языке). Хонда Германия . Проверено 4 февраля 2013 года .
- ^ «Honda PCX 125 Пробег» .
- ↑ Honda начинает производство и продажи нового Scooter PCX в Таиланде, данные получены 31 января 2013 года.
- ^ Motorcycle.com – Обзор Honda PCX150 2013 г., полученный 5 февраля 2013 г.
- ^ Honda объявляет о выпуске PCX125 с системой eSP нового поколения, полученной 31 января 2013 г.
- ^ Honda Worldwide: Honda объявляет о выпуске PCX125 с системой eSP нового поколения, полученной 5 февраля 2013 г.
- ^ “Honda PCX 150 остановка холостого хода (2012 – настоящее время): Городская бережливость” . Мото-выбор . Проверено 7 февраля 2013 года .
- ↑ Уолш, Том (21 января 2014 г.). «Honda представляет обновленный скутер PCX125 для 2014 года» . Motorbiketimes.com . Проверено 9 февраля +2017 .
- ^ «Honda PCX Electric и Hybrid: самые важные мотоциклы на свете?» . Motorcyclenews.com. 1 ноября 2017 . Проверено 2 декабря 2017 года .
- ^ Honda Worldwide: система остановки двигателя на холостом ходу, полученная 31 января 2013 г.
- ^ NHTSA притормаживает технологию трансмиссии Honda “Idle Stop”, согласно веб-сайту NetCompliance, заархивированному 18 июля 2012 года в Archive.today, полученному 1 февраля 2013 года.
- ^ Технология запуска Honda ACG на веб-сайте Honda, полученная 30 августа 2013 г.
- Рианна Тейлор, Пол (7 ноября 2016 г.). «Honda обновляет популярный скутер SH125i» . Bennets.co.uk . Проверено 9 февраля +2017 .
Frequently Asked Questions about 50cc honda ruckus
Where Can I Buy This Product?
50cc honda ruckus can be purchased online or at a store near your home or work. Each option has its advantages and disadvantages. You might need to wait longer for your item to arrive at your home if you choose an online store. Due to the fact that the cashier already assembled everything, the order is ready to ship out immediately after payment is received.
How much money do I need to spend?
Purchase the product that fits your budget if you can’t afford a high-quality product. The best quality 50cc honda ruckus, however, will cost more than what you originally planned to spend if you want it.
When making a purchase, is after-sales service important?
When looking for a reliable 50cc honda ruckus company, make sure they offer excellent after-sales service.
The company may need to be reconsidered if any complaints have been filed against it.
Also, be sure to ask about the return policy of a company, as some do not allow returns and/or require receipts.
Design and Amenities
Okay enough about me! How is the rest of the scooter? Well there are a lot of things to love and a few things to complain about. The great parts of the Ruckus are its brilliantly designed engine, rugged and timeless style and Honda quality. The main downsides are the lack of the enclosed storage space and lack of options to spruce up this performance of this engine.
The lack of enclosed storage is also a downside though. Because the Ruckus doesn’t have any enclosed, lockable storage, you can’t store a lunch anywhere or keep a rain suit handy for that unexpected rain shower. The other big downside to the Ruckus is that its kinda slow. The 2003-2005 Ruckus’s top out around 37mph and the later model ones can do 40-42mph but it takes a while to get there. The Ruckus is not restricted like many 2-strokes. All 4-stroke 50’s are fairly slow but the Ruckus is one of the slower examples. Yamaha’s 3-valve fuel injected 4-stroke engine (found in the current Vino 50 and C3) is a bit peppier but still won’t be confused with a 2-stroke.
This lack of power is probably the biggest complaint in the Ruckus community. Ruckus fans have long been asking for a more powerful mid-sized (80-150cc) Ruckus but Honda’s response was the clunky Big Ruckus which was too big, expensive and it lost the charm of its smaller sibling. Other minor complaints with the Ruckus include no front disc brake, cheap suspension and the lack of a fuel gauge. The Ruckus simply has a low fuel light that comes on when you have 1 litre (0.25 gallons) left.
Discussion
Overall, the Ruckus has been successful because it’s a great looking, practical and totally unique scooter. It’s urban warrior look is awesome and timeless. Everywhere you go people ask where they can get one. The downsides to the Ruckus are all things that can be partially addressed by the vast aftermarket scene. If you’ve got deep enough pockets you can get bolt in 150cc engines, big bore kits, cams, forks, shocks, underseat storage bins, rims….pretty much anything you want. This makes owning a Ruckus a very enjoyable (and expensive) hobby. TotalRuckus.com is your gateway to this addiction.
Cobra CrossRally 50Roughhouse R50SR Motard 50Zuma
Most of these other scooters mentioned are 2-strokes, which means they are faster than the Ruckus and more easily modified, but they also can’t touch the milage, longevity and emissions of the Ruckus. These other scooters also have enclosed and locking storage areas, so they certainly have their merits. The Ruckus is the kind of scooter that sells based on its unique image and quality. If you’ve fallen in love with the rugged Ruckus style, then no other scooter will do and you’ll be able to look over its shortcomings – but if you’re on the fence between the Ruckus and some of these other models then you might be better off opting for a faster scooter with some enclosed storage.
2022 Honda Ruckus Specifications
Engine | 49cc liquid-cooled single-cylinder four-stroke |
Power | |
Bore x Stroke | 37.8mm x 44mm |
Compression Ratio | 11.9:1 |
Induction | 18mm CV carburetor with automatic choke |
Starter | Electric |
Valve Train | |
Clutch | |
Transmission | Automatic V-Matic belt drive |
Final Drive | |
Suspension Front | Twin-downtube fork; 1.9 inches of travel |
Suspension Rear | Single shock; 2.6 inches of travel |
Brakes Front | Drum |
Brakes Rear | Drum |
Tires Front | 120/90-10 |
Tires Rear | 130/90-10 |
Fuel Tank Capacity | 1.3 gallons |
Color | Gray, White/Metallic Blue, Midnight Blue/Tan |
Ignition | CD |
Spark Plugs | |
Headlight | |
Tail Light | |
Overall Length | |
Ground Clearance | |
Trail | |
Wheelbase | 49.8 inches |
Rake (Caster Angle) | |
Seat Height | 28.9 inches |
Curb Weight | 194 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and a full tank of fuel-ready to ride) |
Warranty | Transferable, unlimited-mileage limited warranty |
Extension | Extended coverage available with a HondaCare Protection Plan |
Отзыв о китайской копии Honda Big Ruckus
В народе зовут Генералом, потому что кроме Pioneer General других таких в область не завозили. Кроме моего, который оказался Leike. Но это не суть, один хрен это 150-кубовый китаец на 157 движке. Эту часть рассматривать вообще нет смысла, обзоров уже тысячи.
Самое главное в нем — это посадка и спинка. Я довольно высокий (193 см) и примерялся почти на все максискутеры, которые были у знакомых. На тмаксе колени в руль упираются, на маджесте, на скае, на сильвере. Да вообще везде! До сих пор не понимаю, как я помещался на своем первом мопеде Suzuki Sepia…
А вот на этой табуретке я могу вытянуть ноги. Иногда их можно вообще положить на подставки для ног и выпрямить колени! Вообще выпрямить ноги целиком! Откинуться на спинку и ехать почти лежа. Спинка доходит мне до лопаток и весьма широкая. Ее можно опустить и тогда она станет сиденьем для нажопника. А если поднять, то вместо второго номера взору открывается огромная плоская площадка-багажник.
Вот буквально месяц назад обстоятельства заставили поехать в икею. Обратно я возвращался с поролоновым матрасом, двумя объемными одеялами, подушкой, забитым синим икеевским пакетом и такой же забитой дорожной сумкой. Место еще оставалось
Учитывая его внешний вид и китайский двигатель говорить об управляемости и динамике не имеет смысла. Этот агрегат сразу говорит, что ездить он будет, как корова, но на этой корове будет удобно. В общем, для медленной (до 80 км/ч) и спокойной езды, откинувшись на спинку.
А еще их почти не угоняют. У большинства окружающих мопед вызывает удивление, а не желание угнать. За три года я помню только один угон генерала в Ростове.
Да даже вандалы пялят глаза, но на вандализм их не пробивает
Минимум пластика и «наружную» раму стоит отнести к деталям конструкции. Плюс это или минус — вопрос субъективный. Для меня это огромный плюс. Учитывая количество железа, которое на виду, на него можно прикручивать, приваривать, присверливать, приклеивать, прискотчивать почти что угодно.
В целом все недостатки китайских внутренностей (двигатель, подвеска, электрика и т.п.) для меня полностью перекрываются достоинствами рамы и сиденья.
З.Ю.
Я подумываю о более мощном мопеде, но только если плюсом к этому. Я готов заменить весь силовой агрегат, но рама мне нужна эта!
З.Ю.Ю.
Кстати, оригинальный Биг Рукус с 250 водянкой и инжектором стоит 200 000 рублей и выше. И возят их очень-очень редко.
Сообщение отредактировал Маэстро: 30 Ноябрь 2014 — 00:45
Best 50cc honda ruckus Buying guide
When considering purchasing a product, it is important to think about what you need and want the product to do for you. There are many factors that can influence your decision when it comes to choosing a product, such as price, quality, features, and more. It is important to compare products before making a final decision to ensure that you are getting the best possible value for your money. Here are the few things that you need to look at before purchasing a product:
1. What you will use the product for?
Another factor to consider before purchasing a product is what you will use it for. If you are only going to use it occasionally, there is no need to spend a lot of money on a high-end model. However, if you plan to use it regularly, it is worth investing in a quality product.
2. Price
The price of the product is one of the most important factors to consider. You need to find a balance between quality and price. It is important to remember that cheaper does not always mean better. Sometimes, it is worth spending a little extra money on a high-quality product.
3. Features
Another important factor to consider is the features of the product. Make sure that the product has all of the features that you are looking for. For example, if you are looking for a television, pay attention to things like picture quality, sound quality, and extra features like built-in Wi-Fi or Blu-ray player.
4. Brand name
One final factor to keep in mind is brand name recognition. In general, more well-known brands tend to charge more for their products. However, they also tend to be more reliable and offer better customer service.
5. Quality of the product
Your first priority should always be the quality of the product. It is advisable to read online reviews or ask friends and family for recommendations.
6. Customer service
A good company will have responsive and helpful customer service available in case you have any problems with your purchase.
9. User reviews
Once you have narrowed down your options based on quality, it is time to read user reviews. These can be found on the website of the product or on online forums. Pay attention to both positive and negative reviews, as they can give you an accurate picture of what to expect from the product.
2022 Honda Ruckus: The Quintessential Scooter
Contents
Despite its utilitarian looks, the Honda Ruckus has been a hit since it first hit the scene in 2003 under the disguise of the “Honda Zoomer”. Since then, the Ruckus has built a tightly knit community around modifying this capable scooter as it continues to evolve through the years.
The 2022 Honda Ruckus brings a layer of convenience to the Japanese motorcycle manufacturers’ lineup thanks to its easy-to-maintain – and more importantly – easy-to-ride nature.
What makes the Honda Ruckus such an awesome bike is the fact that most North American states/provinces allow this bike to be ridden with a learner’s permit; meaning that it is a perfect first choice for anyone looking to gain experience on two wheels before moving onto a full-sized motorcycle.
The Honda Ruckus putts along with town thanks to its 49cc liquid-cooled single-cylinder engine. Although the engine itself is quite underpowered, what it lacks in umph it makes up for in efficiency – 114 miles per gallon to be exact. Compound this with drum brakes all around, 1.9” travel front fork, 2.6” travel rear single shock, and a low price tag; the Ruckus is a great choice for who want a beginner moped from this year’s lineup.
The 2022 Honda Ruckus starts at $2,899 USD / $3699 CAD
On this page: we’ve curated specs, features, news, photos/videos, etc. so you can read up on the new 2022 Honda Ruckus in one place.
Honda Ruckus Specs
➥ Engine:
Engine Type | 49cc liquid-cooled single-cylinder four-stroke |
Bore And Stroke | 37.8mm x 44mm |
Compression Ratio | 11.9:1 |
Induction | 18mm CV carburetor with automatic choke |
Ignition | CD |
➥ Transmission:
Transmission | Automatic V-Matic belt drive |
➥ Chassis/Suspension/Brakes:
Front Suspension | Twin-downtube fork; 1.9 inches travel |
Rear Suspension | Single shock; 2.6 inches travel |
Front Brake | Drum |
Rear Brake | Drum |
Front Tire | 120/90-10 |
Rear Tire | 130/90-10 |
➥ Dimensions:
Wheelbase | 49.8 inches |
Seat Height | 28.9 inches |
Fuel Capacity | 1.3 gallons |
Mpg (Miles Per Gallon) | 114 MPG – Honda’s fuel economy estimates are based on EPA exhaust emission measurement test procedures and are intended for comparison purposes only. Your actual mileage will vary depending on how you ride, how you maintain your vehicle, weather, road conditions, tire pressure, installation of accessories, cargo, rider and passenger weight, and other factors. |
Curb Weight | 194 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and a full tank of fuel-ready to ride) |
➥ Other:
Available Colors | Gray, White/Metallic Blue, Midnight Blue/Tan |
Model Id | NPS50 |
➥ Warranty:
One Year | Transferable, unlimited-mileage limited warranty |
Optional Extended | Extended coverage available with a HondaCare Protection Plan |
Key Specs:
- Engine: 49cc, 2-valve, SOHC, liquid cooled single
- Years: 2003 – Present
- Power: 4.9HP @ 8000 rpm, 3.35 lbs-ft torque @ 7000 rpm
- Top speed: 37mph up to 2005, 41mph 2006+
- Fuel Tank: 5 litres / 1.3 gal
- Fuel Range: 160km / 100 miles when the light comes on, 200kms, 120 miles dry.
- Weight: 185lbs dry / 196lbs wet
- Load Capacity: 220lbs
- Weight: 185lbs (dry), 196 (wet)
- Tires: 120/90-10 (front), 130/90-10 (rear)
- Valve Gaps: Intake = 0.10mm (+/- 0.03mm), Exhaust = 0.19mm (+/- 0.03mm)
- Carburator: Keihin 18mm CV with 75 main jet, 35 slow jet (all years)
- Idle: 2000 RPM +/- 100 RPM
- Wheelbase: 49.8 inches
- Seat Height: 28.9 inches
- Wet Weight: 194 pounds
- Fuel Capacity: 5L / 1.3 gallons
2003-2004 Honda Ruckus
This is a scooter that begin life a lot differently than you might expect. It features an incredibly rugged design considering the fact that it’s a scooter. Most of the time, these types of machines are designed to be lightweight and they’re made for traveling over relatively smooth surfaces, so companies don’t usually feel the need to create something that is especially rugged when you’re talking about anything in this class. Right off the bat, Honda decided to do something different. As a result, they gave it wider, bigger tires that were capable of developing a great deal of traction over virtually any surface. It also has a beefed-up suspension system and a stronger frame. One thing you might notice is that the frame itself doesn’t have much in the way of compartments for storage. It makes this scooter look like a dirt bike with a place to put your feet. It’s very different, to say the least but that was the goal Honda had in mind from the beginning.
Honda PS-250 (Big Ruckus): внедорожный скутер (с пробегом)
- Обзор
- Характеристики
- Видео
- Отзывы
Скутер-внедорожник Honda PS-250 или Honda Big Ruckus 250 – уникальная модель японского мотороллера повышенной проходимости, не имеющая аналогов в мире, производство которой осуществлялось с по 2010 год. В данной модификации оптимально сочетаются агрессивная динамика и проходимость лёгкого мотоцикла класса «эндуро» с практичностью и комфортабельностью городского максискутера.
Как и предшествующая, «младшая» модификация (Honda Zoomer AF-58), версия PS-250 была выполнена на базе лёгкой, но прочной трубчатой рамы, без излишней внешней облицовки. Помимо этого, мотороллер оснащался большими колёсами с внедорожными покрышками. В Японии этот скутер производился с маркировкой PS 250, а в Северной Америке, на рынках США и Канады, он был представлен как Big Ruckus 250.
Неплохая аэродинамика, внушительная (1455 мм) колёсная база, мощный (19 л.с.) четырёхтактный двигатель жидкостного охлаждения, с объёмом одного цилиндра 250 см³, на комфортабельном шоссе позволяют развивать скутеру максимальную скорость более 150 км/ч. При этом, с полной массой 172 кг, на 100 км пути бензиновому инжекторному мотору понадобится не более 3.3 л топлива марки АИ-95.
Японский скутер-вседорожник Honda PS-250 идеально подходит для передвижения по обустроенным асфальтированным трассам, по городским улицам и по просёлочным дорогам. На таком мотороллере удобно совершать поездки как на короткие, так и на большие расстояния. Мягкое сидение имеет раскладную спинку, приведя в горизонтальное положение которую за спиной водителя сможет разместиться пассажир.
Обязательной замене подлежит целый ряд частей скутера: аккумулятор, покрышки, тормозные колодки, свеча зажигания, воздушный и топливный фильтры, противовесы и ремень вариатора, плата сцепления, а также эксплуатационные жидкости (моторные и трансмиссионные масла, охлаждающая и тормозная жидкости). Конечная цена каждого скутера зависит от года его выпуска, пробега и состояния.
Внедорожный макси-скутер Хонда Биг Рукус 250 возможно привезти под заказ с доставкой из Японии. Для этого потребуется предоплата 50% от полной стоимости мотовнедорожника, размер которой будет зависеть от заявленных вами же параметров (год выпуска, пробег и пр.), и месяц ожидания. Предоставляем сервисное обслуживание и гарантийные обязательства на приобретённую у нас японскую мототехнику.
Бренд | Honda |
Модель | PS-250 (Япония) |
Модификация | Big Ruckus (США, Канада) |
Колёса | Двухколёсный |
Страна | Япония |
Состояние | С пробегом |
Год выпуска | 2003-2010 |
Скорость | max 150 км/ч |
Количество мест | 1+1 |
Модель двигателя | MF04E |
Тип двигателя | бензиновый инжекторный |
Мощность двигателя | 19.0 л.с. (7000 об/мин) |
Объём двигателя | 249 см³ |
Количество цилиндров | 1 |
Число тактов | 4 |
Диаметр × ход поршня | 72.7 × 60.0 мм |
Степень сжатия | 10.5 |
Крутящий момент | 2.1 H.м (5500 об/мин) |
Охлаждение | жидкостное |
Зажигание | электронное (CDI) |
Система запуска | электростартер |
Трансмиссия | вариатор |
Высота сидения | 725 мм |
Дорожный просвет | 135 мм |
Колёсная база | 1455 мм |
Переднее колесо | 110/90 R12 |
Заднее колесо | 130/70 R12 |
Колёсные диски | литые |
Передний тормоз | дисковый |
Задний тормоз | барабанный |
Топливный бак | 12 л |
Вид топлива | бензин АИ-95 |
Доступные цвета | |
Масса | 172 кг |
Размеры | 2085 × 795 × 1090 мм |
Производство | Japan |
Гарантия | 5000 км или 1 год |
Производитель | Honda |
Honda Ruckus Design
Do you want to ride a scooter for the ease of operation and the extraordinary fuel economy but don’t want to look like a sissy? While not all 50 cc scooters are sissified, a lot of them are. They come in pretty pastel colors and cute designs, something that just isn’t your style. How do I know? Because you’re reading this. Enter the Honda Ruckus (NPS50 ), known in other markets as the Zoomer.
The Ruckus’ stripped down naked styling, fatty-fat tires and dual headlights make the Honda Ruckus look like it’s ready for anything. Keep in mind, though, that this is a 49 cc engine. The Ruckus does get good fuel economy, but It won’t muscle up hills very fast and it won’t keep up with traffic unless you stick to residential streets so think long and hard about whether a 50 cc scooter like the Ruckus fits your needs.
With the Ruckus, you get a basic instrument cluster: an analog speedometer, odometer, and indicator lights for high beams, coolant temp and low fuel. You don’t get a fuel gauge, but it has only a 1.3-gallon tank under the floorboards. The low-fuel light comes on with about a 0.3-gallon reserve.
Seat height for the Ruckus is 29 inches and while seat height on a scooter doesn’t hold the same concern as the seat height on a motorcycle, 29 inches is low enough for just about everyone. What about you tall folks? Yeah, it looks small, but the Honda Ruckus has room for your knees under the handlebars unlike some other 50 cc scooters. (::coughMetropolitancough::)
Storage, you ask? C’mon. Do you see any storage on this ride? The Ruckus doesn’t get storage space, but it does have plenty of places to bungee what you want to carry or you can hit the aftermarket for panels to enclose the space under the seat. To secure your helmet, the Ruckus has a locking helmet holder under the seat so you don’t have to carry your helmet when you walk away from your Honda Ruckus.
Motor
The Ruckus utilizes a long case version of Honda’s GET2 engine. The motor is also found in the Metropolitan, but with a shorter swing arm to suit that scooters smaller back wheel.
This motor also features a number of technological advances. This is the first scooter engine to mount a tiny radiator on the side of the motor and use a flywheel mounted fan to blow air on it. This design is very efficient, compact and elegant compared to scooters with coolant hoses running all over the place to a randomly located radiator. Secondly, the Ruckus cleverly runs electrical current in reverse through the alternator to start the motor. This spins the flywheel and cranks the engine over, while being virtually silent. The result is the traditional starter motor is eliminated saving weight, noise, cost and complexity.
For 2006 Honda addressed a long standing crankshaft bearing failure problem with the GET 2 engine by introducing a new PCV (positive crankcase ventilation) system that dramatically reduced oil contamination from gas fumes. In any cold engine, some gas fumes slip past the cold piston rings and need to be vented, but the vent system in the 2003-2005 Ruckus’s didn’t work so hot, so the fumes would stick around and degrade the oil. Honda also made a few other changes that resulted in a top speed increase from 37mph to about 41mph. These changes are mainly an increased redline (8850 vs. 8000 RPM) and a new carb needle and exhaust. Since 2006, Honda has not made any changes aside from color options and they switched the color of the blinker indicator to green from orange around 2008.
Внешние ссылки [ править ]
Викискладе есть медиафайлы по теме Honda PCX . |
- Пресс-релиз Honda
- PCX на веб-сайте World Honda
- PCX 2019
- Honda Worldwide: Designer’s Talk PCX
- Полные технические характеристики
- Honda Scooter Brasil – Honda PCX Clube Brasil в клубе Honda Scooter в Бразилии (PCX Club Brazil)
- Советы и хитрости Honda PCX
- Honda PCX Обзоры
- Honda PCX Таможня
vтеHonda Motor Company | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Подразделения и дочерние компании |
| ||||||||||||||
Совместные предприятия и пакеты акций |
| ||||||||||||||
Хонда |
| ||||||||||||||
Концепция |
| ||||||||||||||
Велосипеды |
| ||||||||||||||
Двигатели |
| ||||||||||||||
Роботы |
| ||||||||||||||
Люди |
| ||||||||||||||
Другой |
| ||||||||||||||
|
Honda Ruckus Pricing
MSRP on the 2020 Honda Ruckus is $2749. Not surprisingly, the Honda Ruckus comes in the same colors: black or red and white. I say “not surprisingly” because it is a basic, no-nonsense scooter so why tamper with the skin, yeah? Although I do like the orange available in other markets.
The Honda Ruckus with a transferable one-year, unlimited-mileage limited warranty and offers extended coverage through the Honda Protection Plan.
Warranty: | Transferable one-year, unlimited-mileage limited warranty; extended coverage available with a Honda Protection Plan. |
Colors: | White/Red, Black |
Price: | |
2016: | $2,649 |
2017, 2018: | $2,699 |
2019, 2020: | $2,749 |
Honda Ruckus Top Speed, Price, Specs, Review, Weight, Battery, Features Overview
Honda Ruckus is a scooter available at a starting price of $2,899 plus a Destination Charge: of $200 and a Freight Surcharge of $100 in the USA.
The Honda Ruckus is powered by a 49cc liquid-cooled single-cylinder four-stroke engine, producing 4 Horsepower.
The top speed of a Honda Ruckus scooter is around 35 mph. Honda Ruckus comes up with Automatic transmission, Low 28.9-inch seat height, Rugged, minimal-bodywork style and Electric starter.
Honda Ruckus is available in 3 colors: White/Metallic blue, Gray and Midnight blue/ten.
This Honda Ruckus scooter weighs 194 pounds and has a fuel tank capacity of 1.3 gallons. Further more details, please check below.
Until we all start cruising around in our own private hovercraft, the Honda Ruckus has to be the smartest, most fun form of transportation on the planet.
Nothing looks like a Ruckus because there’s nothing like a Ruckus. Its small size lets you squirt from Point A to Point B with no hassles, and when you get there, you can park it just about anywhere.
Honda Ruckus is fitted with a dependable liquid-cooled 49cc engine that is highly fueled and efficient. The Honda V-Matic automatic transmission system means no clutch or shifting; just gas it and go.
The tough, dual headlights, tubular-steel frame, and under-seat storage make it super practical and look cool too. If you can’t get there on a Honda Ruckus, you probably don’t require to get there!
Know About: Honda Ruckus Maintenance Tips