Мотоцикл Aprilia Tuono V4 1100 Factory

Aprilia Tuono V4 1100 Factory Performance

The Tuono V4 1100 Factory gets an all-new 65-degree V-4 1100cc, liquid-cooled engine that belts out a devastating power of 173 bhp @11000rpm and a torque of 120Nm @ 9000rpm. This is an experience I can never forget. The bike starts with a deep rumble and blipping the throttle makes it roar like a hungry tiger. The roar can almost scare the wits out of people and heads start rolling to have a look at this unassuming beast.

Unlike the smooth and refined humm of the in-line four cylinder bikes, the Tuono’s V4 sounds brash. On the move, this one is pure bliss. The teriffic power delivery is mesmerizing. Clearly the best out there. The Tuono comes loaded with electronics like different riding modes. Even after the terrific surge of power, there is always a lot of reserve power in any gear and the bike just shoots off beyond 4000rpm. reaching higher triple digit speeds is a breeze and the Tuono reaches there faster than one can imagine. The bike though is very smooth and devoid of any vibrations, which says a lot about the engineers at Aprilia. Not only is the Aprilia Tuono a crazy performer, it also behaves in a subtle form in city riding conditions and can be easily ridden in higher gears and low speeds.

The clutch and gearshifts are butter smooth as the Tuono gets a slipper clutch and a quick shifter too. Even by keeping the throttle level constant, you can easily upshift. The clutch mechanism manages this perfectly.

Also Read: Honda Civic 2017 India Price and Specifications

2019 Aprilia Tuono V4 1100 Factory verdict

I’m under its spell and if you’ve not tried a modern day Tuono then do yourself a favour and book a test ride. It’s refined ride, punchy power, luscious looks and awesome agility make it a stand-out package, and if the £17k price tag is a little overwhelming then just think about the exclusivity of such a model. For a magnificent mixture of the top spec brakes, tyres, engine, build quality, electronics and, of course, semi-active suspension then look no further for your next bike because the Aprilia has them all.

You’ll never need a Tuono if all you do is city commuting and plodding through town, that’d be like going to The Savoy and ordering bread and water. Find the right suspension setting for the type of roads you’re facing, unleash the bike’s ability and the reward will be that feeling that you don’t want the ride to end. You know the one. I didn’t want the press ride to end and am already plotting when I can next swing a leg over the Tuono V4 1100 Factory. OMG.

Превосходный аэродинамический дизайн

Новый Tuono V4 1100 Factory определяется как «Самый необычный уличный мотоцикл, который можно купить с уникальными характеристиками и улучшениями». В этом контексте легкая конструкция шасси Tuono V4 1100 Factory, разработанная с использованием аэродинамических элементов, обеспечивает эстетическую целостность с привлекательными деталями

Новый Tuono V4 1100 Factory привлекает внимание своим дизайном, который в первую очередь высвобождает адреналин и пробуждает азарт трассы. Сочетание красного и черного цветов, гоночные украшения Superpole и три детали в виде глаз на спойлере раскрывают гоночный дух New Tuono V4 1100 Factory

Мотоцикл, который также несет в себе ветерок от модели Aprilia RS 660; Двухслойный обтекатель с аэродинамической структурой обеспечивает высокий уровень воздушного потока. Дневные ходовые огни в блоке светодиодных фар в переднем обтекателе такие же. zamОн также предлагает функцию освещения поворотов. Аэродинамика нового Tuono V4 1100 Factory дополнена измененной формой топливного бака и хвостовой части. Качели типа MotoGP, которые также используются в моделях Aprilia, которые добились успеха в чемпионате мира по супербайку, расположены на заводе V4 из более легкого алюминиевого материала. Водители получают больше места благодаря инновационному дизайну V4 Factory, но они также ощущают комфорт благодаря повышенной эргономике.

Handling, suspension, chassis and weight

If engine, gearbox and exhaust are the three pillars of strength, then prepare to meet the foundations of this magnificent motorcycle. While any old thrill-seeking fool can sit on an upright bike and snap the throttle back to explore a power-to-weight ratio that would embarrass every production car ever made, the secrets to an accomplished ride are in the way its frame and suspension handle that power and weight. I dare you to find an appropriate and legal setting, sit at 30mph in second gear and give it a handful. The hairs on the back of your neck won’t know whether to stand-up, sit down or do the hokey cokey.

The Tuono has always been set-up to cope with the stresses and strains of harnessing 170bhp+ and finding a way to lay it down on all sorts of road conditions. On track, in Track Mode and with the new state-of-the-art semi-active suspension set to A1, the thing will fly. Aprilia claims a ½ second faster lap time at Mugello with this setting versus the 2017 RF model with its standard Ohlins.

But how does it work?

Nicolas Dalla Costa from Aprilia’s R&D department explains; “The essence was always to maintain the sporty riding feeling but increase the level of features, so three ‘A’ modes and three ‘M’ modes are the basis of the new Ohlins Smart EC 2.0 semi-active suspension system. A is for active which still has adjustable parameters while M is for manual and you need to be quite a pro to set the bike up.

“Essentially the on-board SCU (Suspension Control Unit) receives input from the bike including the IMU, ABS, wheel speed sensors, engine performance and rider preferences, all to controls the front forks and rear shock.

“The Aprilia Suspension Control is adjustable via the TFT dashboard via the left-hand joystick on the handlebars. We have six modes for ‘active’ or ‘manual’, three for each.

For compression and rebound it’s adjustable from 1 – 31 clicks and 1 – 21 for steering damper. 1 means fully closed (i.e. maximum damping).

“In manual mode there are three modes; M1 for track optimisation. M2 is optimised for mountain or winding roads. M3 for improving comfort during city or highway riding. Inside these modes are five different customisable parameters – front/rear compression, front/rear rebound and steering damper.

“The semi-active mode (or ‘A’) works a little differently because of the SCU. It operates the damping and optimises the vehicle behaviour based on rider preferences. A1 is active track – the focus is the same as M1. Then A2 is like Sport mode and A3 is like Road mode where the damping is low and the bike is softer. A2 and A3 maps have four customisable factors while A1 has six (adjustable from -5 to +5 for front/rear firmness, brake support, acceleration support, mid-corner support and steering damping).

“So, to sum it all up, there is now 120mm travel instead of 117. Active mode is more customisable. Comfort is increased as is the improvement of track performance while the whole system is more user-friendly.”

Got that? Like any new gadget, the instruction manual will be your friend until you try all the options and find the settings most suited to you based on the terrain. Is the 2019 Tuono worth the extra £1,000? Well, considering the quality of the suspension and its adjustability for all situations then yes, especially if you’re going to get the most out of it by using the system by actually using it… or just flaunting it to your mates. But if all you’re doing is riding on the same roads each week and can’t be bothered to understanding suspension settings then it’ll be harder to justify. The 2017 Ohlins are hardly budget.

Cast aluminium wheels are shod with the sticky Pirelli Diablo Supercorsa’s and together mean the Aprilia turns quickly. Its electronics take over and keep you stable mid-corner where the IMU comes into its own. Feeding the power in and feeling the mechanical grip as well as that from the rubber on corner exit is just one combo on this bike that gives you that rewarding buzz, when in actual fact it’s probably the bike that’s been doing all the subtle work to keep everything smooth and on the correct course. Here is a machine that makes you look and feel good.

Value vs rivals

4 out of 5 (4/5)

The Ducati Streetfighter V4 S was improved for 2021 adding extra grunt and excitement, but it doesn’t have the same joyful fluidity as the Aprilia. Its build quality is more luxuriously finished but costs nearly two-grand more.

Related: Best super naked motorbikes

Triumph’s new Speed Triple RS has also stepped up a level. It’s £3000 cheaper and has Öhlins and Brembos, but while its fabulous new engine and chassis are good enough to challenge the Aprilia on track, it isn’t as involving on the road. The KTM 1290 Super Duke R is also less in basic trim and undoubtedly wilder, but it isn’t as well rounded as the Tuono as a full package for road riding.

Other super nakeds to consider include the Yamaha MT-10, Kawasaki Z H2 SE or the MV Agusta Brutale 1000 RR.

Overall rating

5 out of 5 (5/5)

MCN’s super naked of choice ever since 2015, the Aprilia Tuono V4 Factory has fought-off relentless attacks from its ever-improving rivals, but it’s remained numero uno.

Related: 2021 Aprilia Tuono V4 review

Its 1077cc V4 is a wailing riot of seamless power and monster torque, all wrapped-up in an RSV4 superbike chassis, making it one of the finest-handling motorcycles money can buy.

Despite being superbike-fast, it’s calm and comfortable on the road and comes fully loaded with the best chassis and electronic goodies around. It didn’t need a refresh, but for 2021 it gets a host of engine, chassis and styling updates to keep it ahead of the competition anyway.

No motorcycle is blessed with such a supple road ride that’s also razor sharp on track. Nothing spills out such velvety low-down power that will also rip your face off when you get to the redline. Even fewer handle and grip like a superbike but are comfortable enough to waft big distance in comfort.

The Aprilia is all those things and so much more: its wailing exhaust note, the tech, the designer chassis labels and luxury. Aside from its new looks and colour dash, it’s much the same to ride as before and still the best super naked money can buy.

Let’s address the elephant in the room – the Aprilia Tuono has a small fairing. We at MCN still recognise it as a super naked because it’s the flat-barred, more upright version of a superbike and offers very little in terms of wind protection.

Предлагает подходящую поездку для ваших нужд

Новый Aprilia Tuono V4 1100 Factory предлагает своим пользователям уникальные впечатления от вождения благодаря улучшенным электронным системам. Благодаря цветной приборной панели TFT, которая увеличивается в размерах и достигает 4,3 дюйма, можно контролировать и контролировать высокоуровневое электронное оборудование мотоцикла. В этом контексте полуактивная система подвески Öhlins Smart EC 2.0 шведского происхождения, которая предлагается в качестве стандартной, может быть легко использована на TFT-экране Tuono V4 1100 Factory с ее высокоуровневыми функциями. Оптимизируя поведение мотоцикла в соответствии с настройками, выбранными водителем, система предлагает интуитивно понятное управление.

Электронная система управления Marelli 11MP ECU, включенная в Tuono V4 1100 Factory, дополнительно усовершенствована за счет новой шестиосевой инерционной платформы и функции торможения двигателем. Система имеет в общей сложности 3 различных режимов движения, два из которых настраиваются, 3 трека и один можно настраивать. Водители; Система контроля тяги, Wheelie Control, моторный тормоз, ABS и другие регулируемые параметры могут быть легко выбраны в соответствии с необходимостью автоматической активации.

Превосходный аэродинамический дизайн

Новый Tuono V4 1100 Factory описывается как «самый экстраординарный уличный мотоцикл с непревзойденными характеристиками и изысканностью». В этом контексте легкая конструкция шасси Tuono V4 1100 Factory, разработанная с использованием аэродинамических элементов, обеспечивает эстетическую целостность с привлекательными деталями

Новый Tuono V4 1100 Factory привлекает внимание вызывающим адреналин дизайном, вызывающим волнение на трассе. Сочетание красного и черного цветов, гоночные украшения Superpole и три глаза на спойлере раскрывают гоночный дух нового Tuono V4 1100 Factory

На мотоцикле, который также вдохновлен моделью Aprilia RS 660; Аэродинамические двухслойные обтекатели обеспечивают высокий воздушный поток. Дневные ходовые огни в блоке светодиодных фар, расположенных на переднем обтекателе, также обеспечивают функцию освещения поворотов. Аэродинамика нового Tuono V4 1100 Factory дополняется топливным баком измененной формы и хвостовой частью. Маятник типа MotoGP, который также используется в моделях Aprilia, завоевавших успех в чемпионате мира по супербайку, расположен на заводе V4 из более легкого алюминиевого материала. В то время как водители получают больше места благодаря инновационному дизайну V4 Factory, они также чувствуют комфорт благодаря улучшенной эргономике.

2019 Aprilia Tuono V4 1100 Factory Price

Top-end components make for a top-end price but compared to the 2017 model (which didn’t have semi-active suspension), then a £1,000 increase makes for decent value on the face of it. It’s still a hefty price but exclusivity comes at a premium. £16,999 is the RRP and while the Ducati Monster 1200 R is just £500 less, the KTM 1290 Super Duke offers a whole £2,200 saving.

Here’s a PCP example to whet your appetite:

OTR Price

£16,999

Deposit

£3,000 (18%)

37 Monthly Payments

£258.09

Purchase fee

£10

Final Payment

£7,583

Representative APR

8.9%

Total amount payable

£19,874.24

Annual Contracted Mileage

4,000

Three things I loved about the 2019 Aprilia Tuono V4 1100 Factory…

  • Powerful and noisy V4 engine
  • State-of-the-art electronics for a bespoke set-up
  • The most incredible road-riding experience
  • Lack of fuel gauge (still) and heated grips, even as a factory option
  • Pointless pillion pegs
  • Couldn’t fit a Twix under the pillion seat but at least it comes with one Allen key

2019 Aprilia Tuono V4 1100 Factory spec

New price

£16,999

Capacity

1077cc

Bore x Stroke

81mm x 52.3mm

Engine layout

Liquid-cooled 65° V4

Engine details

Double overhead camshafts (DOHC), four valves per cylinder

Power

170.5bhp (129kW) @ 11,000rpm

Torque

89lb-ft (121Nm) @ 9,000rpm

Average fuel consumption

37.6mpg (as tested)

Tank size

18.5 litres (inc. 4-litre reserve)

Max range to empty (theoretical)

150 miles

Frame

Aluminium dual beam chassis with pressed and cast sheet elements.

SmartEC 2.0 electronically managed Öhlins steering damper

Front suspension

SmartEC 2.0 electronically managed Öhlins NIX fork with TIN surface treatment. Forged aluminium radial calliper mounting bracket. Completely adjustable spring preload and hydraulic compression and rebound damping. 120 mm wheel travel.

Rear suspension

Double braced aluminium swingarm; mixed low thickness and sheet casting technology.

SmartEC 2.0 electronically managed Öhlins monoshock absorber with piggy-back. APS progressive linkages. Wheel travel: 130 mm

Front brake

Dual 330-mm diameter floating stainless steel disc with lightweight stainless steel rotor with 6 pins.

Brembo M50 monobloc radial callipers with 4 Ø30mm opposing pistons. Sintered pads. Radial pump and metal braided brake lines.

Rear brake

220 mm diameter disc; Brembo floating calliper with two 32-mm Ø isolated pistons. Sintered pads. Master cylinder with built in reservoir and metal braided hose.

Bosch 9.1 MP ABS with cornering function, adjustable on 3 maps, featuring RLM strategy and can be disengaged.

Front wheel/tyre

Cast aluminium with 3 split spoke design.

3.5”X 17”

120/70 ZR 17

Rear wheel/tyre

Cast aluminium with 3 split spoke design.

6”X 17”

200/55 ZR 17

Rake/Trail

27°/99.7mm

Dimensions (LxW)

2070mm x 810mm

Wheelbase

1450mm

Seat height

825mm

Kerb weight

209kg (dry weight: 185kg)

Warranty

24 month warranty, extendable for an extra 12 or 24 months. Warranty is dependent on bike being dealer serviced.

Website

Rivals

In a class only outshone by big puffy-chested superbikes, the hyper-naked manufacturers do their own fair share of willy-waving with strong showings in their respective spec tables. Brake horses aplenty and dexterity to boot, those that can get anywhere near the latter day Tuono hail from Italy, Japan, Austria and Germany in the shape of Ducati’s Monster 1200R, Yamaha’s MT-10SP, KTM’s 1290 Super Duke R and BMW’s getting-long-in-the-tooth-and-needs-an-update-soon S1000R. Special shout outs go to the Triumph Speed Triple RS and Honda CB1000R+ who didn’t quite make this table:

Ducati Monster 1200R

Yamaha MT-10SP

KTM 1290 Super Duke R

BMW S1000R

Engine

1198cc, liquid-cooled, L-Twin

998cc, liquid-cooled, 4-stroke

1301cc, 4-stroke, V-twin

999cc, water-cooled, in-line 4-cylinder

Power

148 bhp (112kW) @ 9250rpm

156 bhp (118kW) @ 11,500rpm

172 bhp (130kW) @ 9750rpm

160 bhp (121kW) @ 11,000rpm

Torque

92 lb-ft (125 Nm) @ 7750rpm

81.9 lb-ft (111 Nm) @ 9000rpm

104 lb-ft (141 Nm) @ 7000rpm

84lb-ft (114 Nm) @ 9250rpm

Weight

207kg (wet)

210kg (wet)

195kg (dry)

205kg (wet)

Seat height

830mm

825mm

835mm

814mm

Fuel tank

17.5 litres

17 litres

18 litres

17.5 litres

Price (from)

£16,495

£14,299

£14,799

£13,050

2020 Aprilia Tuono V4 1100 Factory Specifications

Engine1077cc, Aprilia longitudinal 65° V-4 cylinder, 4-stroke, liquid cooled
Engine Power175 Hp
Bore x Stroke81 x 52.3 mm
Compression Ratio
Fuel SystemAirbox with front dynamic air intakes
StarterElectric
LubricationWet sump
ClutchMultiplate wet clutch with slipper system
Transmission6-speed cassette type gearbox
Final DriveStraight cut gears and integrated flexible coupling
Suspension FrontSmart EC 2.0 electronically managed Öhlins NIX fork with TIN surface treatment. Forged aluminium radial caliper mounting bracket. Completely adjustable spring preload and hydraulic compression and rebound damping. 120 mm wheel travel
Suspension RearDouble braced aluminium swingarm; mixed low thickness and sheet casting technology.Smart EC 2.0 electronically managed Öhlins monoshock absorber with piggy-back. APS progressive linkages. Wheel travel: 130 mm
Brakes FrontDual 330-mm diameter floating stainless steel disc with lightweight stainless steel rotor with 6 pins. Brembo M50 monobloc radial calipers with 4 Ø30mm opposing pistons. Sintered pads. Radial pump and metal braided brake lines.
Brakes Rear220 mm diameter disc; Brembo floating caliper with two 32-mm Ø isolated pistons. Sintered pads. Master cylinder with built in reservoir and metal braided hose.
Tires Front120/70 ZR 17
Tires Rear200/55 ZR 17
Fuel Tank Capacity18.5 litres
ColorAtomic Racer black
IgnitionDigital electronic ignition
Spark Plugs
Headlight
Tail Light
Overall Length2070 mm
Overall Width810 mm
Saddle Height825 mm
Wheelbase1450 mm
Ground Clearance
Seat Height
Dry Weight185 kg
Warranty
Extension

Шасси

Совершенно несравнимый, теперь больше, чем когда-либо. Нет другого нейкеда, настолько же спортивного и производительного, как Tuono V4 1100. Его близкое родство с шестикратным чемпионом WSBK становится очевидным, когда вы смотрите на красивую двойную раму, сделанную из прессованных и литых алюминиевых элементов, которая обладает непревзойденным балансом между жесткостью и гибкостью при кручении. Двигатель V4 с развалом цилиндров 65 градусов, установленный внутри рамы, выглядит как драгоценный камень на кольце. Чтобы сделать Tuono V4 1100 более маневренным на дороге, не потеряв своей легендарной устойчивости на треке, угол наклона вилки был изменен с 25,1 ° до 24,7 °, вылет вилки увеличен с 30 мм до 35 мм, а трейл уменьшился с 107,4 мм до 99,7 мм. Все эти новые параметры шасси в сочетании с удлиненным на 4 мм алюминиевым маятником, различными настройками подвески и регулируемыми электронными помощниками, включая вили-контроль, позволяют достичь абсолютной стабильности на высоких скоростях и отличную управляемость.

Tuono V4 1100 RR оснащен высококачественной подвеской: перевернутая вилка Sachs с диаметром перьев 43-мм и полным набором регулировок гидравлики и преднатяжения пружин. Задний моноамортизатор Sachs так же обладает полным набором регулировок. Вы всегда сможете настроить подвеску как для повседневного использования мотоцикла, так и для езды на гоночной трассе..

Более совершенная версия Aprilia Tuono V4 1100 Factory оснащена подвесками и регулируемым рулевым демпфером Ohlins с более широкими и точными диапазонами регулировок. Стандартные настройки позволяют получить максимум обратной связи при спортивном стиле езды

Тормозная система нового Tuono V4 1100 получила новые компоненты Brembo: моноблочные тормозные суппорты Brembo M50, новая радиальная тормозная машинка и тормозные диски с диаметром 330 мм.

Литые диски из алюминиевого сплава одинаковы для обеих версий модели: их легкий вес способствует максимальному уменьшению гироскопического эффекта, что идет на пользу отличной управляемости. Tuono V4 1100 Factory оснащен спортивными покрышками Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/55 сзади, которые позволяют использовать мотоцикл в городе

Other Details

Bank Name*

Sort Code*

Account Number*

How long have you been with the bank?*

How many credit cards are in your name?*

What is your current monthly rent or mortgage payment?*

Do you pay any child or spouse maintenance fees? If so, how much?

Preferred Deposit Amount*

Preferred Monthly Budget

Preferred Finance Period

By submitting this application I confirm that I am over 18 years old and agree to the following: In considering your enquiry we will provide your details to our selected credit agencies – Santander Consumer Finance, Blackhorse Finance Limited and/or MotoNovo Finance (a division of FirstRand Bank Limited). They will search your record at a credit reference agency. They may record details of their search and your enquiry – this will be seen by other organisations carrying out later searches. It is important that you give us accurate information. They may check your details with fraud prevention agencies and if you give us false or inaccurate information and we suspect fraud we (and they) will record this.

Новые мотоциклы Aprilia Tuono V4 1100 RR 2015

Хай, читателям vse-o-moto.com! Мы никогда не устанем рассказывать вам о новых двухколесных достояниях человечества. Причем в регулярные обзоры рубрики Мото новости попадают, как европейские, японские или американские производители, так и наши заводы.

Жаль, правда, что последние в нано-технологиях даже не фигурируют из-за недостаточного финансирования. Новые мотоциклы Aprilia Tuono V4 1100 RR 2015 – это не просто шаг в комфортное будущее, но и весомое достижение в неуклонном совершенствовании эстетики железно-конного транспорта.

Эти свежие литровые байки от итальянского мотобренда смело можно считать эталоном двухколесной техники в плане внешнего оформления и технологической начинки. Вырос объем движка линейки до кубатуры в 1077 см3.

Такое увеличение на 78 см.куб. в сравнении с предыдущими стальными скакунами достигнуто за счет роста диаметра поршней (всего на 3 мм). Помимо этого, конструкторы Априлии существенно облегчили шатуны.

Это лишь часть реформ, которым подвергся коленчатый вал байка. Дополнительные лошадиные силы, которые получили новенькие двухколесные кони, явно придутся по душе каждому верному поклоннику бренда, родом из Италии.

Новые мотоциклы Aprilia Tuono V4 1100 RR 2015 получили от производителя самый современный набор программного обеспечения. Контрольная панель теперь позволяет выбирать между восемью различными опциями комфортной езды. А вот системой “Launch Control” восхищаться можно до бесконечности. Несколько ключевых усовершенствований получило и шасси свежо испеченных мото.

Изменен в лучшую сторону угол поворота рулевой байка. Кроме того, дополнительную маневренность получил маятник в счет роста длины.

Производитель обещает максимально удобный и безопасный разгон этого стального скакуна на неровных участках пути.

Передняя тормозная система также серьезно усовершенствовалась благодаря талантливым разработчикам Априлии. И гидравлика и суппорты были доработаны по современные нужды байкеров-спортсменов.

Гонщики останутся довольны также и аэродинамическими показателями новеньких двухколесных. Первая партия такой техники будет доставлена к заграничным дилерам, по словам производителя, примерно в мае месяце будущего 2015 года.

Технические характеристики новых мотоциклов Aprilia Tuono V4 1100 RR 2015

движок – четырехцилиндровый шестнадцатиклапанный V-Four, с системой жидкостного охлаждения и DOHC;диаметр цилиндров – 81 мм;ход поршня – 52,3 мм;в наличие высокоэффективная система впрыска топлива;тип сцепления – мокрое, многодисковое;КПП – шестиступенчатая;главная передача – цепной привод на заднее колесо;шасси – алюминиевая рама;передняя амортизация – перевернутая регулируемая вилка Sachs 43 мм;задняя амортизация – регулируемая Sachs;тормозная система – и передняя, и задняя дисковые;бензобак – на 18,47 литра топлива.

  • Назад

  • Вперёд

2019 Aprilia Tuono V4 1100 Factory spec

New price

£16,999

Capacity

1077cc

Bore x Stroke

81mm x 52.3mm

Engine layout

Liquid-cooled 65° V4

Engine details

Double overhead camshafts (DOHC), four valves per cylinder

Power

170.5bhp (129kW) @ 11,000rpm

Torque

89lb-ft (121Nm) @ 9,000rpm

Average fuel consumption

37.6mpg (as tested)

Tank size

18.5 litres (inc. 4-litre reserve)

Max range to empty (theoretical)

150 miles

Frame

Aluminium dual beam chassis with pressed and cast sheet elements.

SmartEC 2.0 electronically managed Öhlins steering damper

Front suspension

SmartEC 2.0 electronically managed Öhlins NIX fork with TIN surface treatment. Forged aluminium radial calliper mounting bracket. Completely adjustable spring preload and hydraulic compression and rebound damping. 120 mm wheel travel.

Rear suspension

Double braced aluminium swingarm; mixed low thickness and sheet casting technology.

SmartEC 2.0 electronically managed Öhlins monoshock absorber with piggy-back. APS progressive linkages. Wheel travel: 130 mm

Front brake

Dual 330-mm diameter floating stainless steel disc with lightweight stainless steel rotor with 6 pins.

Brembo M50 monobloc radial callipers with 4 Ø30mm opposing pistons. Sintered pads. Radial pump and metal braided brake lines.

Rear brake

220 mm diameter disc; Brembo floating calliper with two 32-mm Ø isolated pistons. Sintered pads. Master cylinder with built in reservoir and metal braided hose.

Bosch 9.1 MP ABS with cornering function, adjustable on 3 maps, featuring RLM strategy and can be disengaged.

Front wheel/tyre

Cast aluminium with 3 split spoke design.

3.5”X 17”

120/70 ZR 17

Rear wheel/tyre

Cast aluminium with 3 split spoke design.

6”X 17”

200/55 ZR 17

Rake/Trail

27°/99.7mm

Dimensions (LxW)

2070mm x 810mm

Wheelbase

1450mm

Seat height

825mm

Kerb weight

209kg (dry weight: 185kg)

Warranty

24 month warranty, extendable for an extra 12 or 24 months. Warranty is dependent on bike being dealer serviced.

Website

To learn more about what the spec sheet means, click here for our glossary

Предлагает подходящую поездку для ваших нужд

Новый Aprilia Tuono V4 1100 Factory предлагает своим пользователям уникальные впечатления от вождения благодаря улучшенным электронным системам. Благодаря цветной приборной панели TFT, которая увеличивается в размерах и достигает 4,3 дюйма, можно контролировать и контролировать высокоуровневое электронное оборудование мотоцикла. В этом контексте полуактивная система подвески Öhlins Smart EC 2.0 шведского происхождения, которая предлагается в качестве стандартной, может быть легко использована на TFT-экране Tuono V4 1100 Factory с ее высокоуровневыми функциями. Оптимизируя поведение мотоцикла в соответствии с настройками, выбранными водителем, система предлагает интуитивно понятное управление.

Электронная система управления Marelli 11MP ECU, включенная в Tuono V4 1100 Factory, дополнительно усовершенствована за счет новой шестиосевой инерционной платформы и функции торможения двигателем. Система имеет в общей сложности 3 различных режимов движения, два из которых настраиваются, 3 трека и один можно настраивать. Водители; Система контроля тяги, Wheelie Control, моторный тормоз, ABS и другие регулируемые параметры могут быть легко выбраны в соответствии с необходимостью автоматической активации.

Engine

5 out of 5 (5/5)

Unlike the 2021 RSV4 superbike, which gets a capacity hike the Tuono V4’s sticks at 1077cc. It has a new Euro5 exhaust and mapping, but despite the restrictions it still makes the same 173bhp (made 350rpm higher) and 89lb-ft of torque.

It doesn’t need 200bhp to impress on the road or dominate on track and instead it has a deliciously wide spread of perfectly delivered power that as docile or bonkers as you want it to be and ghostly soundtrack that’s impossible to get enough of. Rider aids are more refined thanks to a more powerful new Marelli 11MP ECU.

The riding modes and aids are almost infinitely customisable, too, and many a summer’s evening can be spent fettling the traction and wheelie control to help you shave a few tenths off your commute.

Model history & versions

Model history

  • : Aprilia Tuono V4 1100 Factory replaces the old 999cc version. Chassis and electronics remain largely the same, but it has a 4mm longer swingarm and grippier brake pads.
  • : Updates include a Euro4 spec motor with a 2.5kg heavier exhaust, a TFT Bluetooth enabled colour dash, new switchgear, lighter 43mm Ohlins forks and tweaked rear shock, bigger 330mm discs and Brembo radial master cylinder. More refined electronics include a new pitch/yaw sensor, up/down blipper, pitlane limiter and cruise control.
  • : Updated with semi-active Öhlins suspension.
  • 2021: New styling, Euro5 tweaks, revised electronic rider aids, new colour dash and underbraced swingarm.

Новый Aprilia Tuono V4 1100 Factory Технические характеристики

  • Тип двигателя: 65 ° V, 4-цилиндровый, 4-тактный, двойной верхний распределительный вал (DOHC), четыре клапана на цилиндр
  • Система охлаждения: С жидкостным охлаждением
  • Топливная система: 4 форсунки, 4 48-мм дроссельной заслонки Weber-Marelli с системой управления двигателем Cable Drive
  • Мощность двигателя: 1077 см
  • Максимальная мощность: 175 л.с. (129 кВт) (11.000 об / мин)
  • Вес пустого: 209 кг (с полным топливным баком)
  • длина: 2070 мм
  • Ширина: 810 мм
  • Высота сиденья: 825 мм
  • Колесная база: 1450 мм
  • Вместимость топливных баков: 18,5 л (включая резерв 4 л)
  • Размер передних шин: 120/70 ЗР 17
  • Размер задней шины    150 / 70-13
  • Материал обода: Литые легкосплавные диски, дизайн с 3 сдвоенными спицами
  • Передний тормоз: Двойной плавающий диск из нержавеющей стали диаметром 330
  • Задний тормоз: Диск диаметром 220 мм

01/05/2021 16:05

Comfort over distance and touring

Despite the seat height being marked as 825mm on the spec sheet it feels a little higher. It’s a firm but fine seat which is comfortable enough for the 106-mile press ride (albeit that was split into three so I’m reluctant to offer a comprehensive view at this stage). I was in a one-piece leather suit and suffered zero discomfort or leg-stretching requirement. The peg position is high enough to allow for the plenty of ground clearance yet low enough not to feel cramped. The motocross-style handlebars are raised-up from the triple clamp and offer top level steering feedback and comfort in their position, and because it’s not an out-and-out sportbike there’s less weight on your wrists.

That said, it is like a sportsbike in its practicality. There’s barely any room under the pillion seat for a packet of tissues let alone a phone charger or a Twix. Factory accessories do include a tank bag so if big miles are your forté then be prepared to sort your own luggage. Also, for the chillier months/climates, there’s no heated grips.

The sweeping and stylish front fairing includes lights and a small screen which complement the gorgeous Italian styling and do a fine job of offering a degree of wind protection – though it is a ‘hyper naked’ machine so don’t expect full weather defence.

Поделитесь в социальных сетях:FacebookX
Напишите комментарий