Ссылки [ править ]
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
- ↑ Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
- ^ Bimota News США
- ↑ Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
- ↑ Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
- ↑ Bike, июнь 1986 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ↑ Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
- ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ↑ Bike, июнь 1986 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota Story (1998), Bimota 25th Anniversary
- ^ Bimota News США
- ^ Количество примеров , полученных (на японском языке), в архиве с оригинала на 2013-05-17 , извлекаться 2013-02-19
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ^ Bimota Story (1998), Bimota 25th Anniversary
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota Story (1998), Bimota 25th Anniversary
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota News США
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
- ^ Bimota News США
- ^ Количество примеров , полученных (на японском языке), в архиве с оригинала на 2013-05-17 , извлекаться 2013-02-19
- ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
- ^ https://www.mecum.com/lots/LV0120-403026/1988-bimota-db1-r/
- ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
- ^ https://www.mecum.com/lots/LV0120-403026/1988-bimota-db1-r/
Honda GL 1800
Японская компания Хонда запустила серийное производство туринговых мотоциклов «Gold Wing» еще в прошлом веке. В 1974 году на мотошоу в Кельне была презентована дебютная модель, а спустя год запущено массовое производство. С тех пор было выпущено немало версий в серии: GL 1000, GL 1100, GL 1200, GL 1500. В 2001 году впервые после долгого перерыва свет увидела новая модель GL 1800, которая стала прорывом в серии туринговых мотоциклов.
Совершенно заслужено ее начали именовать «королем туреров». Накануне презентации компания запатентовала ряд технических решений, которые были использованы при создании модели, и перенесла производство в Японию на остров Кюсю, где мотоциклы собираются до сих пор. Версия GL 1800 отличалась от предыдущих не только внешним видом (был проведен радикальный редизайн), но и технической начинкой. Была повышена мощность силовой установки (целых 117 л.с.), увеличен рабочий объем двигателя (1832 куб.см). Сам мотоцикл не стал тяжелее, несмотря на более кубатурный мотор.
Предыдущие модели из серии создавались на базе стальной конструкции, а в GL 1800 использовалась диагональная рама из алюминия. В 2005 году Хонда презентовала модель в новых цветовых вариантах, приурочив это к юбилею основания серии. На протяжении следующего года конструкторы Хонда совместно со специалистами компании Takata разработали фронтальную подушку безопасности. Она вошла в комплектацию GL 1800, но только на рынке в США.
Спустя год модель стала доступна в других странах. GL 1800 стал первым серийником, который получил активную систему безопасности. В 2015 году Хонда с помпой отметила 40-летний юбилей линейки и выпустила GL1800 40th Anniversary. Разительных отличий (кроме цвета и наклеек) от предыдущих версий модель не имела. Зато в 2018 году мотоциклисты дождались долгожданной модификации нового поколения GL1800 в семействе «золотокрылых».
Презентация прошла в Токио, а после новинку привезли в Милан на то самое мотошоу, где когда-то Ducati презентовал свой 1199 Panigale. GL1800 изменился полностью: от лобового стекла и до конструкции оппозитного двигателя. Был проведен капитальный редизайн: дутые формы, которые уже не соответствовали эпохе, заменили на ломаные, резкие линии. Они придают байку агрессивный, немного хищный вид, который позволяет туреру идеально вписаться в пейзаж дорожных хитросплетений современных бетонных джунглей. До 100 км/ч мотоцикл разгоняется за 3,6 с.
Максимальная скорость составляет 225 км/ч. Специалисты переработали конструкцию мотора, но изменения не затронули рабочий объем двигателя. Силовая установка получила «квадратные» размеры, а 2-клапанные головки цилиндров были заменены на 4-клапанные. Благодаря использованию газа Throttle By Wire, на турер были установлены новые системы.
Последнее поколение GL1800 теперь может похвастаться регулируемым Traction Control (TRC) и четырьмя переключаемыми режимами. Новая японская золотокрылая версия выпускается с подушкой безопасности в лучших традициях серии. Еще одно приятное обновление — покупатель сам может выбрать коробку передач. Объем топливного бака был уменьшен с 25 л до 21 л, если сравнивать с предыдущей версией.
Eccentric system
An eccentric system can adjust even the footrests position to obtain a bespoke riding position.
The Tesi H2 is equipped with all the last generation electronic devices. ABS (Anti-lock Brake System). KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System).IMU Bosch (6 DOF Inertial Measurement Unit).
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function).KEBC (Kawasaki Engine Brake Control). KQS (Kawasaki Quick Shifter) up. And downshifts.KLCM (Kawasaki Launch Control Mode).
KTRC (Kawasaki Traction Control) 3.MODE.9 – LEVELS – Electronic Throttle Valves – Assist & Slipper Clutch.Economical Riding Indicator – Full LED Lighting Equipment.
Colour TFT Instrument Dash – Öhlins Electronic Steering Damper Bimota Tesi History. The Tesi concept was born in 1984 – with the first project realised using a 550cc Kawasaki engine.
Bimota DB6C 1080 Limited Edition
Bimota DB6C 1080 Limited Edition | |
Manufacturer | |
---|---|
Production | 2008 |
Class | Naked |
Engine | |
Bore / Stroke | 99.1mm x 99.1mm |
Compression ratio | 10.5:1 |
Horsepower | 94.94 HP (70.8 KW) @ 7500RPM |
Torque | 75.97 ft/lbs (103.0 Nm) @ 5000RPM |
Transmission | Gear box: 6-speed, manual Clutch: wet multi-disc, manual |
Suspension | Front: 50mm Marzocchi fully-adjustable, TiN-coated, upside-down fork Rear: fully-adjustable mono-shock |
Brakes | Front: dual 330mm discs, 4-piston caliper Rear: single 245mm disc, 2-piston caliper |
Front Tire | 120/70 ZR17 |
Rear Tire | 180/55 ZR17 |
Seat Height | 32.28 inches (820 mm) |
Weight | 170.0 kg (wet) |
Manuals | Service Manual |
The Bimota DB6C 1080 Limited Edition was a air/oil-cooled, four-stroke, 90-degree V-Twin, SOHC, desmodromic 2 valves per cylinder Naked motorcycle produced by Bimota in 2008. Max torque was 75.97 ft/lbs (103.0 Nm) @ 5000 RPM. Claimed horsepower was 94.94 HP (70.8 KW) @ 7500 RPM.
Chassis
It came with a 120/70 ZR17 front tire and a 180/55 ZR17 rear tire. Stopping was achieved via dual 330mm discs, 4-piston caliper in the front and a single 245mm disc, 2-piston caliper in the rear. The front suspension was a 50mm Marzocchi fully-adjustable, TiN-coated, upside-down fork while the rear was equipped with a fully-adjustable mono-shock.
2008 Bimota DB6C 1080 Limited Edition
The 2008 MY Bimota DB6C 1080 Limited Edition has, at its heart, an air/oil-cooled, four-stroke, fuel-injected, 1078cc, 90-degree desmodromic V-Twin engine mated to a six-speed manual transmission that can produce a claimed 95 horsepower and 103 Nm of torque.
This limited edition, unlike the base model, boasts a special paint and graphic scheme, as well as gold-anodized wheels and has a special orange leather that upholsters its dual seat. In all other departments, it is identical with the base model.
Результаты подбора:
819 000р.*
Honda CRF 1000L Africa Twin 2019
454 000р.*
Ducati Monster 1100 EVO 2013
Ducati Monster 1100 EVO 20th Anniversary 2013
Ducati Monster 1100 Diesel Special Edition 2013
Bimota DBx 2013
Bimota DBx Concept 2013
454 000р.*
Ducati Monster 1100 EVO 2012
Ducati Monster 1100 Diesel Special Edition 2012
363 000р.*
Suzuki DL 1000 V-Strom 2012
635 000р.*
Suzuki DL 1000 V-Strom Adventure 2012
343 000р.*
Ducati Hypermotard 1100 EVO 2012
343 000р.*
Ducati Hypermotard 1100 EVO SP 2012
Ducati Hypermotard 1100 EVO SP Corse Edition 2012
454 000р.*
Ducati Monster 1100 2011
454 000р.*
Ducati Monster 1100S 2011
454 000р.*
Ducati Monster 1100 EVO 2011
454 000р.*
Ducati Monster 1100S 2011
454 000р.*
Ducati Monster 1100 2010
454 000р.*
Ducati Monster 1100S 2010
363 000р.*
Suzuki DL 1000 V-Strom 2010
343 000р.*
Ducati Hypermotard 1100 EVO 2010
343 000р.*
Ducati Hypermotard 1100 EVO SP 2010
454 000р.*
Ducati Monster 1100S 2010
Bimota DB6R Delirio 2009
454 000р.*
Ducati Monster 1100 2009
454 000р.*
Ducati Monster 1100S 2009
Suzuki DL 1000 V-Storm Grand Touring 2009
Suzuki DL 1000 V-Strom Grand Touring 2009
Buell XR9SX Lightning CityX Black 2009
454 000р.*
Ducati Monster 1100S 2009
Bimota DB6C 1080 Limited Edition 2008
363 000р.*
Suzuki DL 1000 V-Strom 2008
209 000р.*
Buell XB9R Firebolt 2007
Buell XB9SX Lightning CityX 2007
Suzuki DL 1000 V-Storm Grand Touring 2006
Suzuki DL 1000 V-Strom Grand Touring 2006
209 000р.*
Buell XB9R Firebolt 2006
Buell XR9SX Lightning CityX Limited Edition 2006
244 000р.*
BMW R 1100S 2005
209 000р.*
Buell XB9R Firebolt 2005
Buell XB9SX Lightning CityX 2005
Kawasaki KLV 1000 2004
AC Schnitzer R 1100S 2004
272 000р.*
Buell XB9S Lightning 2004
363 000р.*
Suzuki DL 1000 V-Strom 2004
BMW R 1100S Boxer Cup Replica 2004
209 000р.*
Buell XB9R Firebolt 2004
Buell XB9S Lightning 2004
272 000р.*
Buell XB9S Lightning 2003
244 000р.*
BMW R 1100S 2003
209 000р.*
Buell XB9R Firebolt 2003
Buell XB9S Lightning 2003
272 000р.*
Buell XB9S Lightning 2002
363 000р.*
Suzuki DL 1000 V-Strom 2002
BMW R 1100S Boxer Cup Replica 2002
209 000р.*
Buell XB9R Firebolt 2002
Buell XB9S Lightning 2002
204 000р.*
Honda ST 1100 Pan European 2001
244 000р.*
BMW R 1100S 2001
204 000р.*
Honda ST 1100 Pan European 1999
244 000р.*
BMW R 1100S 1999
192 000р.*
BMW R 1100RS 1999
259 000р.*
BMW R 1100RT 1999
BMW R 1100RS 75th Anniversary 1998
BMW R 1100RT 75th Anniversary 1998
204 000р.*
Honda ST 1100 Pan European 1997
259 000р.*
BMW R 1100RT 1997
192 000р.*
BMW R 1100RS 1997
192 000р.*
BMW R 1100RS 1996
BMW K 1100LT Highline 1996
204 000р.*
Honda ST 1100 Pan European 1995
259 000р.*
BMW R 1100RT 1995
192 000р.*
BMW R 1100RS 1995
292 000р.*
BMW K 1100RS 1995
193 000р.*
BMW R 1100RS 1994
Bimota DB2SR 1994
Bimota DB2SR 1994
BMW K 1100LT Special Edition 1993
192 000р.*
BMW R 1100RS 1993
BMW K 1100LT SE 1993
292 000р.*
BMW K 1100RS 1993
204 000р.*
Honda ST 1100 Pan European 1992
Magni Sfida 1000 Ottovalvole 1990
Honda ST 1100 Pan European 1989
224 000р.*
BMW K 1100LT 1989
204 000р.*
Honda ST 1100 Pan European 1989
168 000р.*
Kawasaki ZG 1000 Concours 1986
Ducati 1000MHR 1984
285 000р.*
Ducati 1000S2 1984
2012 Bimota DB6 Delirio E Review
2012 Bimota DB6 Delirio E
Handling extreme
Derived from sister faired DB5, DB6 also makes maneuverability in narrow its excellence.
Not only to look so; DB6 Delirio is a motorcycle with which it is natural to be one.
He gives his best on twisty roads, where it guarantees speed of insertion and very high through the corners, while providing ample room for trajectory correction.
2012 Bimota DB6 Delirio E Model Highlights
Fully interprets the concept of naked, where the visible parts become elements of a sculpture that is DB6 Delirio. Lines stretched for superstructures that leave in plain view of the engine and the chassis, the dominant elements of this bike minimalist.
The measures very small and the look of the headlight in the front view reminiscent of a hunting dive.
The aggressive look is completed by the DB6 Delirio silencers going to disappear under the seat.
The DB6 Delirio is also proposed in the RE version, where the look is characterized by the Italian tricolor that crosses the line of motorcycle parts and sports techniques, thereby giving it an even more aggressive.
2012 Bimota DB6 Delirio E Features and Benefits
Technology
It’s powered by a Ducati Desmo Twin “L” of 1100 cc, capable of delivering 100 horsepower at 7500 rpm.
The frame is made of composite lattice architecture, the structure is completed with chrome moly billet precious plates.
The range of 50 mm ensures excellent performance both in support that the changes of direction, as well as the rear shock is adjustable in ‘hydraulic mechanics and OZ forged aluminum wheels.
Bimota also proposes the R version, which differs from the DB6E well as for the look also for the adoption of radial pumps 18mm for the brake and for a dry clutch, the steering damper positioned on a support of aluminum proceeds from the solid, an increased use of carbon than the E, which ultimately enables a considerable saving of weight.
2012 Bimota DB6 Delirio E – International Specifications/Technical DetailsMSRP Price: See your local Bimota dealer for pricing.
Model Motorcycles Bimota DB6 DelirioValves 22-cylinder engine, 4 strokeDisplacement 1078ccBore x stroke 94×71, 5 mmCompression ratio 10,7:1Power electronic injection by BIMOTAElectric StartPower 98hp / 7500 rpmRpm Max torque 10.5 kgm/5500rpmTransmission ChainTube frame made of chrome-molybdenumFront suspension 50mm inverted front forksSuspension rear shock absorber adjustable in spring preload, rebound and compressionFront brake 2 x 320mm discs, BremboRear brake disc 220mmDry weight 170 kg.Capacity tank 16ltSpeed max 228 km / hFront tire 120/70-17Rear tire 180/55-17Length 2045mmWidth 830mmHeight 1110mmSeat height 820mmWheelbase 1430mm
Bimota S.r.l. Reserves the right to make any kind of modifications to the technical charateristics, equipments and outfits without prior notice.
All Bimota Motorcycles to Date
1970-1980 | 1980-1990 | 1990-2000 |
HB1HDB1HDB2HDB3KB1SB1SB2: 80YB1YB2YB3 | HB2HB3: J/S/TTKB3DB1: S/SR/JSB3SB4SB5YB4 R: /e.i/e.i. SPYB5YB6: Tuatara/ExupYB7 | Supermono BipostoV Due: CorsaDB2: J/SR/EFDB3DB4Tesi 1/D 851: J/904/SR/ES/EFGB1SB6: RSB7 SB8: R/RSYB8: Furano/EYB9: Bellaria/SR/SRIYB10 DieciYB10 BipostoYB11: Superleggera/25th Anniversary |
2000-2010 | 2010-Present |
DB4 i.e.V Due: Corsa Evoluzione/Evoluzione/Racing Edizione Finale666 LEDB5: R/S/BorsalinoDB6: Delirio Azzurro/R/Borsalino/SuperlightDB7: Oronero/Nero CarbonioDB8DrakoTesi 2DTesi 3D Concept: 3D/Rock GoldSB8 K/K Gobert/K Santa Monica | BB2BB3DB5 E Desiderio/REDB6 Delirio E/Delirio REDB8: SP/ItaliaDB9: Brivido SDB10DBXDB11HB4: T2Tesi H2KB4 |