Bimota DB6C 1080 Limited Edition

Ссылки [ править ]

  1. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  2. ^ Bimota News США
  3. ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
  4. Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
  5. ^ Bimota News США
  6. Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
  7. Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
  8. Bike, июнь 1986 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
  9. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  10. Bike, октябрь 1985 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
  11. ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
  12. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  13. ^ Bimota News США
  14. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  15. Bike, июнь 1986 / Bimota Limited Edition Extra 1978-1990, RM Clarke, Brookland Books
  16. ^ Bimota News США
  17. ^ Bimota Story (1998), Bimota 25th Anniversary
  18. ^ Bimota News США
  19. ^ Количество примеров , полученных (на японском языке), в архиве с оригинала на 2013-05-17 , извлекаться 2013-02-19
  20. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  21. ^ Bimota Story (1998), Bimota 25th Anniversary
  22. ^ Bimota News США
  23. ^ Bimota News США
  24. ^ Bimota Story (1998), Bimota 25th Anniversary
  25. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  26. ^ Bimota News США
  27. ^ Bimota News США
  28. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  29. ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
  30. ^ Bimota News США
  31. ^ Количество примеров , полученных (на японском языке), в архиве с оригинала на 2013-05-17 , извлекаться 2013-02-19
  32. ^ Bimota, 25 лет передового опыта (1999), Giorgio Сарти, Giorgio Nada Editore SRL
  33. ^ https://www.mecum.com/lots/LV0120-403026/1988-bimota-db1-r/
  34. ^ Bimota Motorräder (1999), Юрген Gaßebner, Мотор Buch Verlag
  35. ^ https://www.mecum.com/lots/LV0120-403026/1988-bimota-db1-r/

Honda GL 1800

Японская компания Хонда запустила серийное производство туринговых мотоциклов «Gold Wing» еще в прошлом веке. В 1974 году на мотошоу в Кельне была презентована дебютная модель, а спустя год запущено массовое производство. С тех пор было выпущено немало версий в серии: GL 1000, GL 1100, GL 1200, GL 1500. В 2001 году впервые после долгого перерыва свет увидела новая модель GL 1800, которая стала прорывом в серии туринговых мотоциклов.

Совершенно заслужено ее начали именовать «королем туреров». Накануне презентации компания запатентовала ряд технических решений, которые были использованы при создании модели, и перенесла производство в Японию на остров Кюсю, где мотоциклы собираются до сих пор. Версия GL 1800 отличалась от предыдущих не только внешним видом (был проведен радикальный редизайн), но и технической начинкой. Была повышена мощность силовой установки (целых 117 л.с.), увеличен рабочий объем двигателя (1832 куб.см). Сам мотоцикл не стал тяжелее, несмотря на более кубатурный мотор.

Предыдущие модели из серии создавались на базе стальной конструкции, а в GL 1800 использовалась диагональная рама из алюминия. В 2005 году Хонда презентовала модель в новых цветовых вариантах, приурочив это к юбилею основания серии. На протяжении следующего года конструкторы Хонда совместно со специалистами компании Takata разработали фронтальную подушку безопасности. Она вошла в комплектацию GL 1800, но только на рынке в США.

Спустя год модель стала доступна в других странах. GL 1800 стал первым серийником, который получил активную систему безопасности. В 2015 году Хонда с помпой отметила 40-летний юбилей линейки и выпустила GL1800 40th Anniversary. Разительных отличий (кроме цвета и наклеек) от предыдущих версий модель не имела. Зато в 2018 году мотоциклисты дождались долгожданной модификации нового поколения GL1800 в семействе «золотокрылых».

Презентация прошла в Токио, а после новинку привезли в Милан на то самое мотошоу, где когда-то Ducati презентовал свой 1199 Panigale. GL1800 изменился полностью: от лобового стекла и до конструкции оппозитного двигателя. Был проведен капитальный редизайн: дутые формы, которые уже не соответствовали эпохе, заменили на ломаные, резкие линии. Они придают байку агрессивный, немного хищный вид, который позволяет туреру идеально вписаться в пейзаж дорожных хитросплетений современных бетонных джунглей. До 100 км/ч мотоцикл разгоняется за 3,6 с.

Максимальная скорость составляет 225 км/ч. Специалисты переработали конструкцию мотора, но изменения не затронули рабочий объем двигателя. Силовая установка получила «квадратные» размеры, а 2-клапанные головки цилиндров были заменены на 4-клапанные. Благодаря использованию газа Throttle By Wire, на турер были установлены новые системы.

Последнее поколение GL1800 теперь может похвастаться регулируемым Traction Control (TRC) и четырьмя переключаемыми режимами. Новая японская золотокрылая версия выпускается с подушкой безопасности в лучших традициях серии. Еще одно приятное обновление — покупатель сам может выбрать коробку передач. Объем топливного бака был уменьшен с 25 л до 21 л, если сравнивать с предыдущей версией.

Eccentric system

An eccentric system can adjust even the footrests position to obtain a bespoke riding position. 

The Tesi H2 is equipped with all the last generation electronic devices. ABS (Anti-lock Brake System). KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System).IMU Bosch (6 DOF Inertial Measurement Unit). 

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function).KEBC (Kawasaki Engine Brake Control). KQS (Kawasaki Quick Shifter) up. And downshifts.KLCM (Kawasaki Launch Control Mode).

KTRC (Kawasaki Traction Control) 3.MODE.9 – LEVELS – Electronic Throttle Valves – Assist & Slipper Clutch.Economical Riding Indicator – Full LED Lighting Equipment.

Colour TFT Instrument Dash – Öhlins Electronic Steering Damper Bimota Tesi History. The Tesi concept was born in 1984 – with the first project realised using a 550cc Kawasaki engine. 

Bimota DB6C 1080 Limited Edition

Bimota DB6C 1080 Limited Edition
Manufacturer
Production2008
ClassNaked
Engine
Bore / Stroke99.1mm x 99.1mm
Compression ratio10.5:1
Horsepower94.94 HP (70.8 KW) @ 7500RPM
Torque75.97 ft/lbs (103.0 Nm) @ 5000RPM
TransmissionGear box: 6-speed, manual

Clutch: wet multi-disc, manual

SuspensionFront: 50mm Marzocchi fully-adjustable, TiN-coated, upside-down fork Rear: fully-adjustable mono-shock
BrakesFront: dual 330mm discs, 4-piston caliper Rear: single 245mm disc, 2-piston caliper
Front Tire120/70 ZR17
Rear Tire180/55 ZR17
Seat Height32.28 inches (820 mm)
Weight170.0 kg (wet)
ManualsService Manual

The Bimota DB6C 1080 Limited Edition was a air/oil-cooled, four-stroke, 90-degree V-Twin, SOHC, desmodromic 2 valves per cylinder Naked motorcycle produced by Bimota in 2008. Max torque was 75.97 ft/lbs (103.0 Nm) @ 5000 RPM. Claimed horsepower was 94.94 HP (70.8 KW) @ 7500 RPM.

Chassis

It came with a 120/70 ZR17 front tire and a 180/55 ZR17 rear tire. Stopping was achieved via dual 330mm discs, 4-piston caliper in the front and a single 245mm disc, 2-piston caliper in the rear. The front suspension was a 50mm Marzocchi fully-adjustable, TiN-coated, upside-down fork while the rear was equipped with a fully-adjustable mono-shock.

2008 Bimota DB6C 1080 Limited Edition

The 2008 MY Bimota DB6C 1080 Limited Edition has, at its heart, an air/oil-cooled, four-stroke, fuel-injected, 1078cc, 90-degree desmodromic V-Twin engine mated to a six-speed manual transmission that can produce a claimed 95 horsepower and 103 Nm of torque.

This limited edition, unlike the base model, boasts a special paint and graphic scheme, as well as gold-anodized wheels and has a special orange leather that upholsters its dual seat. In all other departments, it is identical with the base model.

Результаты подбора:

819 000р.*

Honda CRF 1000L Africa Twin 2019

454 000р.*

Ducati Monster 1100 EVO 2013

Ducati Monster 1100 EVO 20th Anniversary 2013

Ducati Monster 1100 Diesel Special Edition 2013

Bimota DBx 2013

Bimota DBx Concept 2013

454 000р.*

Ducati Monster 1100 EVO 2012

Ducati Monster 1100 Diesel Special Edition 2012

363 000р.*

Suzuki DL 1000 V-Strom 2012

635 000р.*

Suzuki DL 1000 V-Strom Adventure 2012

343 000р.*

Ducati Hypermotard 1100 EVO 2012

343 000р.*

Ducati Hypermotard 1100 EVO SP 2012

Ducati Hypermotard 1100 EVO SP Corse Edition 2012

454 000р.*

Ducati Monster 1100 2011

454 000р.*

Ducati Monster 1100S  2011

454 000р.*

Ducati Monster 1100 EVO 2011

454 000р.*

Ducati Monster 1100S 2011

454 000р.*

Ducati Monster 1100 2010

454 000р.*

Ducati Monster 1100S  2010

363 000р.*

Suzuki DL 1000 V-Strom 2010

343 000р.*

Ducati Hypermotard 1100 EVO 2010

343 000р.*

Ducati Hypermotard 1100 EVO SP 2010

454 000р.*

Ducati Monster 1100S 2010

Bimota DB6R Delirio 2009

454 000р.*

Ducati Monster 1100 2009

454 000р.*

Ducati Monster 1100S  2009

Suzuki DL 1000 V-Storm Grand Touring 2009

Suzuki DL 1000 V-Strom Grand Touring 2009

Buell XR9SX Lightning CityX Black 2009

454 000р.*

Ducati Monster 1100S 2009

Bimota DB6C 1080 Limited Edition 2008

363 000р.*

Suzuki DL 1000 V-Strom 2008

209 000р.*

Buell XB9R Firebolt 2007

Buell XB9SX Lightning CityX 2007

Suzuki DL 1000 V-Storm Grand Touring 2006

Suzuki DL 1000 V-Strom Grand Touring 2006

209 000р.*

Buell XB9R Firebolt 2006

Buell XR9SX Lightning CityX Limited Edition 2006

244 000р.*

BMW R 1100S 2005

209 000р.*

Buell XB9R Firebolt 2005

Buell XB9SX Lightning CityX 2005

Kawasaki KLV 1000 2004

AC Schnitzer R 1100S 2004

272 000р.*

Buell XB9S Lightning 2004

363 000р.*

Suzuki DL 1000 V-Strom 2004

BMW R 1100S Boxer Cup Replica 2004

209 000р.*

Buell XB9R Firebolt 2004

Buell XB9S Lightning 2004

272 000р.*

Buell XB9S Lightning 2003

244 000р.*

BMW R 1100S 2003

209 000р.*

Buell XB9R Firebolt 2003

Buell XB9S Lightning 2003

272 000р.*

Buell XB9S Lightning 2002

363 000р.*

Suzuki DL 1000 V-Strom 2002

BMW R 1100S Boxer Cup Replica 2002

209 000р.*

Buell XB9R Firebolt 2002

Buell XB9S Lightning 2002

204 000р.*

Honda ST 1100 Pan European 2001

244 000р.*

BMW R 1100S 2001

204 000р.*

Honda ST 1100 Pan European 1999

244 000р.*

BMW R 1100S 1999

192 000р.*

BMW R 1100RS 1999

259 000р.*

BMW R 1100RT 1999

BMW R 1100RS 75th Anniversary 1998

BMW R 1100RT 75th Anniversary 1998

204 000р.*

Honda ST 1100 Pan European 1997

259 000р.*

BMW R 1100RT 1997

192 000р.*

BMW R 1100RS 1997

192 000р.*

BMW R 1100RS 1996

BMW K 1100LT Highline 1996

204 000р.*

Honda ST 1100 Pan European 1995

259 000р.*

BMW R 1100RT 1995

192 000р.*

BMW R 1100RS 1995

292 000р.*

BMW K 1100RS 1995

193 000р.*

BMW R 1100RS 1994

Bimota DB2SR 1994

Bimota DB2SR  1994

BMW K 1100LT Special Edition 1993

192 000р.*

BMW R 1100RS 1993

BMW K 1100LT SE 1993

292 000р.*

BMW K 1100RS 1993

204 000р.*

Honda ST 1100 Pan European 1992

Magni Sfida 1000 Ottovalvole 1990

Honda ST 1100 Pan European  1989

224 000р.*

BMW K 1100LT 1989

204 000р.*

Honda ST 1100 Pan European 1989

168 000р.*

Kawasaki ZG 1000 Concours 1986

Ducati 1000MHR 1984

285 000р.*

Ducati 1000S2 1984

2012 Bimota DB6 Delirio E Review

2012 Bimota DB6 Delirio E

Handling extreme

Derived from sister faired DB5, DB6 also makes maneuverability in narrow its excellence.

Not only to look so; DB6 Delirio is a motorcycle with which it is natural to be one.

He gives his best on twisty roads, where it guarantees speed of insertion and very high through the corners, while providing ample room for trajectory correction.

2012 Bimota DB6 Delirio E Model Highlights

Fully interprets the concept of naked, where the visible parts become elements of a sculpture that is DB6 Delirio. Lines stretched for superstructures that leave in plain view of the engine and the chassis, the dominant elements of this bike minimalist.

The measures very small and the look of the headlight in the front view reminiscent of a hunting dive.

The aggressive look is completed by the DB6 Delirio silencers going to disappear under the seat.

The DB6 Delirio is also proposed in the RE version, where the look is characterized by the Italian tricolor that crosses the line of motorcycle parts and sports techniques, thereby giving it an even more aggressive.

2012 Bimota DB6 Delirio E Features and Benefits

Technology

It’s powered by a Ducati Desmo Twin “L” of 1100 cc, capable of delivering 100 horsepower at 7500 rpm.

The frame is made of composite lattice architecture, the structure is completed with chrome moly billet precious plates.

The range of 50 mm ensures excellent performance both in support that the changes of direction, as well as the rear shock is adjustable in ‘hydraulic mechanics and OZ forged aluminum wheels.

Bimota also proposes the R version, which differs from the DB6E well as for the look also for the adoption of radial pumps 18mm for the brake and for a dry clutch, the steering damper positioned on a support of aluminum proceeds from the solid, an increased use of carbon than the E, which ultimately enables a considerable saving of weight.

2012 Bimota DB6 Delirio E – International Specifications/Technical DetailsMSRP Price: See your local Bimota dealer for pricing.

Model Motorcycles Bimota DB6 DelirioValves 22-cylinder engine, 4 strokeDisplacement 1078ccBore x stroke 94×71, 5 mmCompression ratio 10,7:1Power electronic injection by BIMOTAElectric StartPower 98hp / 7500 rpmRpm Max torque 10.5 kgm/5500rpmTransmission ChainTube frame made of chrome-molybdenumFront suspension 50mm inverted front forksSuspension rear shock absorber adjustable in spring preload, rebound and compressionFront brake 2 x 320mm discs, BremboRear brake disc 220mmDry weight 170 kg.Capacity tank 16ltSpeed max 228 km / hFront tire 120/70-17Rear tire 180/55-17Length 2045mmWidth 830mmHeight 1110mmSeat height 820mmWheelbase 1430mm

Bimota S.r.l. Reserves the right to make any kind of modifications to the technical charateristics, equipments and outfits without prior notice.

All Bimota Motorcycles to Date

1970-19801980-19901990-2000
HB1HDB1HDB2HDB3KB1SB1SB2: 80YB1YB2YB3HB2HB3: J/S/TTKB3DB1: S/SR/JSB3SB4SB5YB4 R: /e.i/e.i. SPYB5YB6: Tuatara/ExupYB7Supermono BipostoV Due: CorsaDB2: J/SR/EFDB3DB4Tesi 1/D 851: J/904/SR/ES/EFGB1SB6: RSB7 SB8: R/RSYB8: Furano/EYB9: Bellaria/SR/SRIYB10 DieciYB10 BipostoYB11: Superleggera/25th Anniversary
2000-20102010-Present
DB4 i.e.V Due: Corsa Evoluzione/Evoluzione/Racing Edizione Finale666 LEDB5: R/S/BorsalinoDB6: Delirio Azzurro/R/Borsalino/SuperlightDB7: Oronero/Nero CarbonioDB8DrakoTesi 2DTesi 3D Concept: 3D/Rock GoldSB8 K/K Gobert/K Santa MonicaBB2BB3DB5 E Desiderio/REDB6 Delirio E/Delirio REDB8: SP/ItaliaDB9: Brivido SDB10DBXDB11HB4: T2Tesi H2KB4
Поделитесь в социальных сетях:FacebookX
Напишите комментарий